Bedankt! I Gaan we voor actie of voor de inhoud bij Den Boogaard? Derde-wereld-actie Graaf van Urselschool levert 2300 euro op Rabobank beste Private Bank van het jaar Keer op keer vast aan een draad. Wild Rik Concours in ’t Stokske NIERSTICHTING RE/MAX 1 o Niet pandgericht, rFAW - maar klantgericht! Mensen met een nierziekte zwaar. Daarom zet de Nier- Kijk op www.nierstichting.nl GIRO 88000 Heukelom: Met 37,1% ruimschoots de grootste. kunnen overleven dankzij dialyse. Maar keer op keer vast aan een draad - dat is stichting alles op alles voor een implanteerbare kunstnier. De Nierstichting zoekt naast de implanteerbare kunstnier naar andere structurele oplossingen voor nierziekten. Ook zetten we ons in voor verbetering van de kwaliteit van leven van nier- patiënten en werken we aan de preventie van nierziekten. Meer weten over ons werk? Neem contact op met Guus Mulders, voorzitter CDA-bestuur, tel.: 01 3-5133546 of g.mulders@planet.nl maatwerk service. Door de toegenomen welvaart is namelijk ook het vermogen van veel inwo ners gegroeid. Het is belangrijk dat er op een serieuze, professionele, maar vooral ook per soonlijke manier met het vermogen van de klant wordt omgegaan. En dat is Rabobank Private Banking”, zegt Jean-Louis Bresson. Dat blijkt, want opvallende uitschieters zijn de aspecten vakkennis (7,46), betrouwbaarheid (7,55), communicatie (7,35) en de mate waar in de klant zich gewaardeerd voelt (7,32). De Rabobank is uitgeroepen tot beste Private Banking bank van het jaar. Respondenten van het onderzoek van het zakenblad Incompany hebben de bank deze titel gegeven. Een prestatie waar de bank trots op mag zijn. De Rabobank scoorde op de 4 pijlers know how, prijs, service en resultaat het hoog ste van alle banken. Onderstaande reactie kregen we afgelopen week binnen n.a.v. de actie waarover we vorige week berichtten in ‘Moergestel-Nieuws’. Met deze reactie is nu ook de andere kant van het verhaal belicht en sluiten wij de dis cussie (dus ook ingezonden brieven) in deze krant aangaande o.a. de exploitatie van de nieuwe Den Boogaard. Info Meer informatie over Tafi en de Mona-aap- jes en foto’s over de actie zijn te vinden op de site www.wereldomroep.nl/vakantiegan- ger/ecotoerismeZtafi030813.html en www.graafvanursel.nl doel gaan: een fantastisch gemeenschapshuis voor iedereen, jong en oud en een positief exploitatieresultaat. En niet alleen ten strijde gaan om uit te vechten wie de baas moet zijn, maar gaan voor kwaliteit en inhoud. Voor reacties: bianca@taapken.nl (Bianca Taapken) Gastles Als voorbereiding op de afsluitende spelletjes middag van afgelopen donderdag-middag gaven en John en Refke van de Stichting Basic Education Care afgelopen dinsdag aan alle groepen een gastles. Refke heeft met de kinde ren het thema Ritme uitgewerkt. De kinderen moesten goed naar elkaar kijken en luisteren. De ritmes werden op verschillende manieren uitgewerkt: in spelvorm en in eigen fantasie. John wist de kinderen te boeien door over het project in Ghana te vertellen. Spelenderwijs gaf hij de kinderen een beeld over hoe kinde ren in Ghana leven en het liedje "een, twee, drie, vier, hoedje van papier" werd nog lang doorgezongen in de schoolgang! En niet alléén om de strijd ‘al dan niet inwo nende van Moergestel’. Laten we met z’n allen eens denken vanuit een brede perspectief en met een positieve grondhouding. We kunnen leren van het eerdere faillissement van den Boogaard alsmede de reeds opgedane ervaring en know how van het Tiliander bestuur in Oisterwijk. Niet alleen van wat mis is gegaan maar vooral ook wat goed is gegaan. Expertise, niet alleen in economische en juridische zin, maar ook op marketingcommunicatie niveau. Er zou een goed strategisch marketingplan moeten komen met als doel te streven naar een gezonde exploi tatie van Den Boogaard. Een gemeenschapshuis voor jong EN oud. Niet praten en afwachten tot dat verenigingen zich eens melden voor zaal- huur, maar ACTIEF verengingen en bedrijfs leven benaderen en enthousiastmeren. Daar kunnen we beter onze energie in steken dan naar het strijdtoneel gaan. Waarvoor zijn de Moergestelnaren toch zo ang stig dat mogelijk ook Oisterwijkers in het bestuur kunnen komen? Volgens marketingwet- ten is het de kunst om je te onderscheiden in de markt, het leveren van toegevoegde waarde voor de klant, creatieve strategieën bedenken om nieuwe en ex-klanten aan te trekken, mou wen opstropen. De Graaf van Urselschool is de afgelopen weken succesvol in actie geweest voor de derde-wereld. Middels een sponsoractie werd maar liefst 2300 euro opgehaald voor het goede doel. Dit jaar gaat de opbrengst van de actie naar de Nederlandse oogarts André Ruigrok. Deze is samen met zijn vrouw in Tafi (Ghana) een school aan het opbouwen met een informatief/educatief karakter. Het actiecomité van Verhoeven focust volledig op het feit dat het bestuufvan Den Boogaard enkel en alleen uit Moergestelse mensen zou moeten bestaan. Hierbij gaat het actiecomité volledig voorbij aan dat het feit dat het bij besturen primair gaat om expertise/deskundigheid! Tot slot de handtekeningenactie. Enige overdrevenheid mag (en dat lukt ook nog om daarmee de publiciteit te krijgen), maar dat nagenoeg alle Moergestelnaren reageren is toch wat overdreven. Daarbij is de vraagstelling bij de actie héél subjectief geformuleerd. Willekeurige supermarkt en St.Klaas bezoe kers zijn onvoldoende objectief geïnformeerd. Ook kon men anoniem een bon invullen. Hoe betrouwbaar zijn deze handtekeningen? Waarom zou je anoniem een handtekening zet ten? En een antwoordkeuze voor of tegen is door het actiecomité niet aangeboden. En tot slot mijn belangrijkste punt: waarom bijt het actie comité zich zo vast enkel en alleen op het feit of men wel of niet in Moergestel woont. Laten we met z’n allen voor het gemeenschappelijk Onderscheid Particulieren en ondernemers met een inkomen of vrij belegbaar vermogen van 80.000 of meer zijn bij de Rabobank van harte welkom als Private Banking-klant. Dat onderscheidt de Rabobank van andere private banks, waar (potentiële) klanten meer vermogen moeten hebben. Jean-Louis Bresson, directeur Private Banking van Rabobank Hilvarenbeek-Oisterwijk is zeer content met deze uitslag. “Het is een titel om trots op te zijn. We timmeren behoorlijk aan de weg op het gebied van Private Banking en dit resultaat is een mooie bevestiging. In de gemeen ten Hilvarenbeek en Oisterwijk, het werkgebied van de bank, is steeds meer vraag naar deze Op vrijdag 8 december organiseert het gilde St. Sebastiaan Barbara voor de vierde achtereenvolgende keer een Wild Rik Concours. Gezel ligheid staat bij dit rikconcours voor op. Het rikconcours wordt gehou den in de sfeervol verbouwde schiet baan van het gilde naast het café-res- taurant 't Stokske aan de Zandstraat. Bij voldoende deelnemers (sters) kan er ook worden gejokerd. Deelname staat natuurlijk open voor alle gildebroeders en zusters van onze bevrien de gilden uit Moergestel, Oisterwijk en de regio. Maar ook andere rikkers en riksters uit Moergestel en Oisterwijk en de regio zijn van harte welkom. Het rikconcours begint om 20.00 uur en de deelnemers krij gen bij binnenkomst een kopje koffie gra tis aangeboden. De inleg bedraagt per per soon slechts €2,50. Er zijn vele en mooie prijzen te verdienen met als hoofdprijzen onder meer haas, eend en fazant. Dus tot vrijdag 8 december in het schiethuis van het gilde St. Sebastiaan Barbara bij café- restaurant ‘t Stokske. Hier zitten zeker mogelijke CDA-leden tussen. Geef u daarom op voor 1 januari 2007. Slechts €19,95 voor een heel jaar en maak kans op een gratis etentje voor 2 personen. Spelletjes Op donderdagmiddag 23 november werd de actie gehouden: de kleuters deden op school hun spelletjes en de kinderen van de andere groe pen in sporthal Stokeind. Iedereen deed zijn uiterste best om de spelle tjes goed te spelen, want de kinderen waren door pappa's, mamma's, opa's, oma's, ooms, tan tes, buren, enz. rijkelijk gesponsord. De "dikke duimen"-kaarten werden door de spelletjes- moeders nauwkeurig afgetekend en na zoveel inspanning was een bekertje ranja meer dan wel kom. Het was een geslaagde middag en niet alleen door het opgehaalde geldbedrag 5.883 kiezers uit Oisterwijk, Moergestel en MOERGESTEL NIEUWS’ - WOENSDAG 29 NOVEMBER 2006 CDA makelaars o.g. Pieter Burgers Erik Welten GEEFT TOEKOMST. Vision Makelaardij Gilzerbaan 34 5037 KV Tilburg Telefoon (013) 592 0080 Telefax (013) 468 8259 PAGINA 5 Kijk voor ons actuele huizenaanbod op: www.remax.nl/vision e-mail: vision@remax.nl Persoonlijk contact, nauwe betrokkenheid en uiterst professionele aanpak! Aankoop- en verkoopbegeleiding; 24 uur per dag, 7 dagen per week!

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad Moergestels Nieuws | 2006 | | pagina 5