’Poekelt jes’ winnen Pieregeblèr! RMR Interieurbouw: Rabobank Moergestel start ledenwerving 17?* Ho ’Made in Den Bosch’ 'M NIEUWE METHODE CURSUS BLINDTYPEN Hb Zorg dat teksten op ZATERDAG om 12.00 UUR binnen zijn. E-mailen kan tot zondag 18.00 uur Tip voor het aanleveren van teksten... MAAK JE HUISWERK OP JE EIGEN COMPUTER OP EEN DOOR ONS GELEVERD BLIND TOETSENBORD Voor uw keuken, badkamer- meubel, kastenwand, kantoor winkelinrichting. van een bepaald aandeel. Ieder artikel biedt de mogelijkheid om te reageren via telefoon inter net of coupons. Via www.rabobank.nl komen lezers op de U-site terecht waar gericht verder zoeken mogelijk is. Rabobank Moergestel is begonnen met een ledenwerfcampagne. Dat gebeurt in het kader van het ledenprogramma van de Rabobank. De campagne wordt onder steund met het magazine ’U’ dat alle lokale banken gezamenlijk naar 2,4 miljoen leden en betekenisvolle klanten sturen. Het ledenprogramma wordt in de komende tijd stap voor stap verder ingevuld. Gezamenlijk streven alle lokale banken ernaar dat over twee jaar het aantal leden ruim 1 miljoen bedraagt. Voor iedereen vanaf groep 7 Natuurlijk ook voor jongeren en volwassenen. Maximaal 12 leerlingen per groep, aanvang sept Rabobank Moergestel begon in juni 2000 de ledenwerving met de introductie van de Rabobank Ledencertificaten. Deze actie heeft geleid tot een ledenaanwas van meer dan 50 nieuwe leden. Het totale aantal leden van alle lokale Rabobanken steeg met 10% tot 550.000 leden nu. Directeur de heer Van der Poel van Rabobank Moergestel “Het nieuwe blad ’U’ is vooral een middel om klanten en vooral leden nauw er bij de bank te betrekken. De Rabobank is de enige bank in Nederland waar leden zeggen schap hebben en invloed kunnen uitoefenen op de dienstverlening. Dat is een waarde op zich, ook voor de bank. Leden profiteren ook van kortingen en aanbiedingen. Ik ben ervan over tuigd dat een bank met leden meer oog heeft voor z’n klanten.” Onder deze titel zal in het Nederlands Leder en Schoenmuseum te Waalwijk van 16 febru ari tot en met 22 april a.s. een expositie gehouden worden van leerontwerpers uit “de Bossche School”. Dit naar aanleiding van het afscheid van de docenten Ad Horvers en Nico van de Wiel van het Koning Willem I College die aan deze afdeling jarenlang de opleiding in het schoenen- en ledervak hebben verzorgd. Een 47-tal ontwerpers is uitgenodigd om hier aan deel te nemen met een van hun ontwerpen. Ook de oud-Moergestelnaar Edward Ligtvoet ;irtterieurbouui 7 zal met een laars vertegenwoordigd zijn. Edward begon zijn studies in de hoveniersbranche. Hij heeft hierin ook drie jaren gewerkt. Om eerder uit militaire dienst te komen moest hij een baan hebben. Die kreeg hij indertijd aangebo den bij Ligtvoet Shoes b.v. en hij ging ook meteen een opleiding in het schoenenvak vol gen. Eerst twee jaren schoenstikkerij en nog een jaar voor organiseren en leidinggeven. Tot slot ging hij zich bekwamen in modelleren en design (schoenontwerpen). Bij zijn werkgever doorliep hij bijna alle afdelingen en na de sluiting van Ligtvoet ging hij over naar Broeks Orthopedi sche schoenmakerij in Oisterwijk waar hij momenteel nog werkt. Op de expositie zal een van zijn examenwerkstukken te bewonderen zijn. Overal staat een computer. Neem die voorsprong en haal je typediploma. Denk aan verslagen, boekbesprekingen, etc. MOERGESTEL - OISTERWIJK BLAAK - REESHOF - GOIRLE TYPEBUREAU VAN DER PLUUM 013-5133793 LEDENPROGRAMMA VAN DE RABOBANK Het ledenprogramma bestaat uit zes compo nenten. In 2001 vindt stap voor stap de intro ductie plaats. Naast het ledenmagazine zijn dit: Invloed en zeggenschap: Elke lokale Rabobank zal verder gaan met het invullen van invloed en zeggenschap van leden. Maatschappelijke betrokkenheid: Uitgangspunt hierbij is dat de Rabobank ini tiatieven wil ondersteunen die een bijdrage leveren aan een positieve ontwikkeling van mensen en het milieu. De Rabobank wil hier menskracht, tijd, faciliteiten, accommodatie en financiële middelen insteken. De leden zul len in de regel bepalen welke initiatieven wor den ondersteund. Immateriële voordelen: Hierbij valt te denken aan seminars, work shops, marktstudies, evenementen en relatie- marketingactivteiten voor leden. Ledenproducten: Speciaal voor leden zullen producten worden ontwikkeld. Materiële voordelen: Deze kunnen zowel van bancaire als niet ban caire aard zijn. Bij bancair valt te denken aan tijdelijke kortingen op nieuwe producten, kor tingen gericht op toename van gemiddelde pro- ductafname, speciale reisaanbiedingen en last- minute reisaanbiedingen via de Rabobanksite. Niet-bancaire voordelen zijn aanbiedingen gekoppeld aan sponsoractiviteiten, toegangsbe wijzen voor voorstellingen die normaal gespro ken snel uitverkocht zijn, toegangsbewijzen met korting voor evenementen, korting op merkartikelen en kortingen op een bezoek aan beurzen, bioscoopvoorstellingen en pretparken. ’U’ gaat over mensen, hun financiële ambities en de rol die de Rabobank daarbij kan spe len. Daarbij staan in het blad speciale aan biedingen voor leden. Van ’U’ is ook een inter netversie beschikbaar. Nu we als lokale Rabobanken gezamenlijk de ledenwerving meer invullen, verwacht ik dat ook bij ons het aantal leden fors toeneemt. Wij streven naar meer dan 1000 leden. Op dit moment zijn ongeveer 550 personen en ondernemingen lid van Rabobank Moergestel. In het eerste nummer van ’U’ staan artikelen over bankzaken, beleggen en verzekeren en speciale aanbiedingen voor leden, zoals de Alles in één Polis van Rabo-dochter Interpolis met extra ledenkorting. Andere artikelen gaan over scholieren die zich als ondernemer ontwikke len en er zijn portretten van mensen die fan zijn De zesde editie van het Pieregeblèr is een prooi geworden voor ’De Poekeltjes’. ’Ut moet nie gekker worre.nl’ was de titel van hun lied dat het hoogste aantal punten kreeg toebe deeld van de onpartijdige jury. De presentatieprijs was wederom voor ’De Brouwer Junior’. De zaal was tot en met de allerlaatste plaats gevuld voor dit liedjesfestijn dat ook in 2002 ongetwijfeld weer op de aanloop-tot-camaval-kalender zal prijken. I .F ir i'f Ulo MOERGESTEL-NIEUWS -WOENSDAG 14 FEBRUARI 2001 PAGINA 8 SO it* i Bel voor een vrijblijvende prijsopgave. Industrieweg 14 5066 XJ Moergestel T. 013 513 06 96 F. 013 513 06 95 KOSTEN VOOR DE TOTALE CURSUS INCLUSIEF GEBRUIK TOETSENBORD EXAMEN HEREXAMEN PAPIER BOEK ALL IN F. 439,- Lessen worden gegeven in NA SCHOOL EN IN DE AVONDUREN Br.*’.. «j- HM I “'■■'té

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad Moergestels Nieuws | 2001 | | pagina 8