WAAR LAAT JE HET? Wereld zonder spijkerbroek niet voor te stellen Slanker silhouet voor modem innende mannen Geur die je deelt met hem en haar MODE Glas, hup in de glasbak Feestdag buurtvereniging de Heivelden MANNENMODE FORMELER ÈN KLEURIGER Stijlen Ontwikkelingen Stilering Unisex uit ’MOERGESTEL-NIEUWS’ - WOENSDAG 11 SEPTEMBER 1996 PAGINA 10 S I SI Can is niet de eerste eau de toi lette, die gemaakt is voor vrou wen en mannen. Wellicht kun je Deze kampagne is een initiatief van de stuurgroep Promotie Glasbak Dit najaar is er voor iedere man verschillende life-style concep ten. De klassiek en goedgeklede mannen zoeken het in kostuums, blazers, shirts en broeken in klassieke kleuren waarbij zwart en navy blue domineren. Blauw- schakeringen zijn belangrijk bij de hemden hoewel het witte overhemd in zijn stijl de basis vormt. Kosten noch moeite zijn ge spaard om de kwaliteit te verbe teren en nieuwe optieken en touches te verkrijgen. Succes bleef niet uit. Superfijne garens voor fijngeweven en tegelijk ’zware’ denims, ring spun ga rens voor lengte-slub-effecten, open end garens voor de ruige maar regelmatige denim, linnen garens voor linnen denims zijn Je hebt je eigen leven, carrière en vrienden. Want je bent onaf hankelijk, een tikje eigenzinnig en zelfbewust. Toch zijn er veel dingen die je met hem deelt. Niet alleen je badkamer, maar ook je avonturen, vreugde en verdriet. Je rijdt in zijn auto, je draagt zijn overhemden dus waarom zou je ook de nieuwste geur niet met hem delen? Can (spreek uit als ken) is gecreëerd voor mannen en vrouwen, die meer delen dan alleen hun voor deur. de mannenkleding zijn echte dessins taboe wel zijn er veel mini-dessins, weefselmotiefjes en een keur aan ton-sur-ton kleuren die worden gemixed. De mannenmode van dit seizoen kenmerkt zich vooral door so berheid. Tegelijkertijd willen mannen meer ’op formeel’. Er verzorgd uitzien in representa tieve kleding is een logisch ge volg op het hele comfortabele casual mode. De kleding van elegante mannen bezitten geen overbodige details. De stoffen - veelal technische nieuwe mate rialen - zijn met veel oog voor exclusiviteit uitgekozen. maar enkele voorbeelden. Nieu we en oude technieken voor wassingen en finisches maken dat blauw niet langer blauw is en de ene spijkerstof wezenlijk anders is dan de andere. Casual kleding blijft voor veel mannen favoriet. Functionali teit en comfort staan voorop. De broeken zijn gebaseerd op de chino daarbij passen jasjes en gebreide visserstruien met ka bels maar ook modellen van Shetland wol en katoen met turtleneck-, ronde- of v-hals. Onder het geruite flannel of twill shirt zien we T-shirts in bijpassende kleuren. Het komende seizoen zijn de colberts softly constructed, een beetje verlengd en met een na tuurlijke schouderlijn. De jasjes zijn er in éénrij drie- en vier- knoops maar voor de modieuze jongeman ook vijfknoops. De broeken zijn slank, haast scherp gesneden alleen de mantel valt sluik en is soms licht getailleerd. Stoffen, zoals crepe en crepe- achtigen hebben en droge grip. Naast chenille, faux unis, chan geant ribcord, velours, gebreide stoffen zijn bijna alle stoffen voorzien van een structuur. Nieuw zijn stoffen die bi-elas- tisch zijn alsmede stoffen die behandeld zijn met teflon, wa terafstotend zijn en waardoor een effectieve bescherming te gen vlekken wordt verkregen. In Langlopende tendenzen zijn van toepassing op alles wat met je ans van doen heeft. Om tege moet te komen aan de wens om individualistisch gekleed te gaan, zijn er talloze modellen, strak met lycra en nieuwe stretch materialen tot regular fits, comfort fit tot loose fitDe tails, finishes en stiksels komen voort uit verschillende inspira tiebronnen. XXL jeans, baggy trousers, oversized tuinbroeken? Tè groot wordt door vrouwen dit seizoen in geen geval gedragen. Het is hartstikke uit met uni-sex! Vrouwen krijgen de aandacht die zij verdienen met specifiek op het vrouwenlichaam toege sneden jeanswear. Stoer en sen sueel, ruig en vrouwelijk. Man nen dragen veelvuldig loose- of comfort fit maar ook workers, battle- en flightpants. Het gros van de mannen heeft geen nog steeds de voorkeur aan kostuums grijs en blauw. Toch neemt ook de vraag naar meer kleur toe. Wat die kleur betreft hebben de modemakers de kaar ten geschud. In de stoffen schuilt het kleurrijke nieuws. Diepe roden en wijnkleuren maar vooral enorm veel grijzen, groenen en blauwen in ruitach- tigen en faux-uni’s strijden om de aandacht. Echter de decente kleuren en alle mogelijke schit terende subtiele combinaties met onder meer het ’vestje’ mo gen niet worden vergeten. Op zaterdag 14 september a.s. wordt de jaar lijkse feestdag van de buurtvereniging georga niseerd. ’s Middags zijn er een tweetal aktiviteiten op ’t Molenveldje: -Volleybaltoernooi: vijf teams zullen een spor tieve strijd leveren. De inzet is de fel begeerde wisselbeker. - Spelletjes: voor de kinderen van de onder bouw van de basisschool, die zich opgegeven hebben bij de organisatie, is er een spelletjes- circuit uitgezet. Beide aktiviteiten beginnen om 13.30 uur. Buurtbewoners die zich niet opgegeven heb ben voor één van de aktiviteiten zijn uiteraard van harte welkom als supporter. ’s Avonds is er voor onze buurtbewoners een feestavond. Mensen, die zich aangemeld heb ben voor het feest, worden vanaf20.30 uur ver wacht in de zaal van Breda’s Welvaren. Wij hopen op een sportieve en gezellige dag, het bestuur van de buurtvereniging. Jong en trendy zijn de verleng de jasjes voor jongemannen met stijl (foto: Hennes Mauritz). De wereld zonder jeans. Een ondenkbaar idee. In als zijn verschij ningsvormen bepaald de voormalige ’werkbroek van cowboys en fabrieksarbeiders’ immers het hedendaagse en internationale straatbeeld. spreken van een nieuwe trend. Je zou Can tweeslachtig kunnen noemen, maar Can is veeleer een combinatie van vrouwelijk raffinement en mannelijke durf. Een vleugje aromatische oliën en zacht geurende bloem blaadjes zorgen voor de vrou welijke noot, terwijl lichte, droge houtachtige accenten sa men met citrusfruit en frisse groene geurnoten Can de man nelijke frisheid geven. Groene thee en een snufje amber in de nageur geeft aan deze geur dat ondefinieerbare, waardoor het, zonder unisex te zijn, perfect past bij zowel mannen als vrou wen. Workwear is een alternatief voor de five pocket basic. Een stijl die zowel ’van boven’ als ’van onderen’ veel te bieden heeft. Ook deze stijl is niet echt (foto: Tripper). Iffff” ,7'L-S. ...C nieuw want deze originele uit voering van de jeans werd al lang voor de 5 pocket basic ge dragen. Onder invloed van de beoefenaren van radicale Ame rikaanse sproten is workwear is een actueel gegeven geworden. Met name snowboarders geven de voorkeur aan kleding die sterk en goedkoop zodat de ’of ficiële merken’ met hun status symbolen onder druk komen te staan. Workwear is een origi neel en authentiek product met een lange historie. Het is vrijwel onverslijtbaar en dat is mis schien wel het meest belangrijke aspect (foto: Wrangler).

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad Moergestels Nieuws | 1996 | | pagina 10