SUPERMARKTEN
Reuze kwaliteit... en toch weinig kwijt!!
1
sd
er-
Dagversprodukten
Motto
ar-
oe-
dt.
prijs’.
kens
i die
naf-
eren
Het moge ondertussen duidelijk zijn dat het beleid binnen een modem
winkelbedrijf niet enkel meer bepaald wordt door resultaat en omzet
cijfers; althans niet bij Jumbo. Een rondleiding door de Jumbo-
supermarkt, evenals h'et laatste voorbeeld van Rinus Denissen, maakt
dit duidelijk.
Samen met de medewerk(st)ers staat de familie Denissen klaar om het
de klant zo aangenaam mogelijk te maken.
Ook treffen we een dubbelspoor aan. Arti
kelen in bediening en in zelfbediening. ’Het
belangrijkste is dat de consument niet be
perkt is in zijn of haar keuze’, zo vervolgt Ri
nus. ’Voorverpakte artikelen hebben een
tijdbesparend voordeel’. Daar tegenover
biedt persoonlijke bediening meer keuze
mogelijkheden, waardoor ook speciale wen
sen kenbaar gemaakt kunnen worden. Bo
vendien kan een consument het personeel
altijd om raad en advies vragen.
Naast kruidenierswaren, drogmetica, tabaksartikelen, tijdschriften
en zowel fris als zwak-alcoholische dranken, biedt Jumbo ook een zeer
uitgebreide range van dagversprodukten. Brood, kaas, vlees, zuivel,
groente en fruit, maar ook wild en gevogelte zijn verkrijgbaar bij af
zonderlijke afdelingen die herkenbaar en overzichtelijk zijn ingedeeld.
De produkten bij de versafdelingen worden - zoals de benaming al aan
geeft - dagelijks vers aangeleverd. Hierdoor hoeft de consument niet
meer uit te wijken naar een speciaalzaak en kan de volledige bood
schappenlijst in één moeite door worden afgewerkt.
Een doordacht distributiesysteem staat garant voor optimale kwali
teit van de verswaren. Dagelijks krijgen de Jumbo-supermarkten de
artikelen rechtstreeks vanuit het centrale distributiecentrum in Veg
hel aangeleverd. Volgens Rinus Denissen is het van essentieel belang
dat de distributie-lijn niet wordt doorbroken door onnodige opslag. ’De
versprodukten’ worden waar mogelijk direct in de verkoopvitrines
verwerkt. Het resterende gedeelte wordt tijdelijk opgeslagen in koel
cellen die achter de afdelingen zijn geplaatst. Dat is overigens iets waar
we best trots op zijn.
Het motto: De consument mag niet beperkt
zijn in keuzemogelijkheden, is een typerend
element in de Jumbo-formule dat conse
quent wordt nagestreefd. Ook in het droge
kruidenierswaren-assortiment zien we een
uitgebreide keuzemogelijkheid.
Naast alle bekende A-merken kunnen we
kiezen uit een O’Lacy’s assortiment. Rinus
Denissen: ’O’Lacy’s artikelen zijn maar in
een beperkt aantal supermarkten in Neder
land te koop. De kracht van de produkten
is dat ze zich qua kwaliteit kunnen meten
met bekende merken. De prijs is echter een
stuk lager’. Ook zien we naast het aanbod
bekende A-merken, O’Lacy’s produkten en
andere merken Tip-artikelen. ’Dit zijn pro
dukten waarvoor wij een prijsgarantie af
geven. Dit wil zeggen: hetzelfde produkt
treft u nergens goedkoper aan’, aldus Rinus
Denissen.
F
in
let
5c£
t-v
nieu-
>etin
euze
daad
ïrso-
ings-
i en
ider-
nhe-
in-
Rinus: ’Ook aan de opleiding voor onze medewerkers wordt veel ge
daan. Voor de opening is veel aandacht besteed aan het verwerven van
de nodige kennis om de klant zoveel mogelijk van dienst te zijn. Iede
re dag opnieuw ligt er een uitdaging voor ons allemaal om onze slogan
VOLOP KWALITEIT... EN TOCH WEINIG KWIJT waar te ma
ken. Hiermee doelen we niet alleen op de kwaliteit van de produkten
maar ook op de kwaliteit van de medewerkers, de presentatie en de
•Lrf
sa
IA
-
■I M
888*
JU
INA6
PAGINA 7
MOERGESTEL-NIEUWS’ WOENSDAG 1 SEPTEMBER 1993
emogelijk van dienst te zijn’!
i
l
Ir f
I