SUPERMARKTEN Reuze kwaliteit... en toch weinig kwijt!! 1 sd er- Dagversprodukten Motto ar- oe- dt. prijs’. kens i die naf- eren Het moge ondertussen duidelijk zijn dat het beleid binnen een modem winkelbedrijf niet enkel meer bepaald wordt door resultaat en omzet cijfers; althans niet bij Jumbo. Een rondleiding door de Jumbo- supermarkt, evenals h'et laatste voorbeeld van Rinus Denissen, maakt dit duidelijk. Samen met de medewerk(st)ers staat de familie Denissen klaar om het de klant zo aangenaam mogelijk te maken. Ook treffen we een dubbelspoor aan. Arti kelen in bediening en in zelfbediening. ’Het belangrijkste is dat de consument niet be perkt is in zijn of haar keuze’, zo vervolgt Ri nus. ’Voorverpakte artikelen hebben een tijdbesparend voordeel’. Daar tegenover biedt persoonlijke bediening meer keuze mogelijkheden, waardoor ook speciale wen sen kenbaar gemaakt kunnen worden. Bo vendien kan een consument het personeel altijd om raad en advies vragen. Naast kruidenierswaren, drogmetica, tabaksartikelen, tijdschriften en zowel fris als zwak-alcoholische dranken, biedt Jumbo ook een zeer uitgebreide range van dagversprodukten. Brood, kaas, vlees, zuivel, groente en fruit, maar ook wild en gevogelte zijn verkrijgbaar bij af zonderlijke afdelingen die herkenbaar en overzichtelijk zijn ingedeeld. De produkten bij de versafdelingen worden - zoals de benaming al aan geeft - dagelijks vers aangeleverd. Hierdoor hoeft de consument niet meer uit te wijken naar een speciaalzaak en kan de volledige bood schappenlijst in één moeite door worden afgewerkt. Een doordacht distributiesysteem staat garant voor optimale kwali teit van de verswaren. Dagelijks krijgen de Jumbo-supermarkten de artikelen rechtstreeks vanuit het centrale distributiecentrum in Veg hel aangeleverd. Volgens Rinus Denissen is het van essentieel belang dat de distributie-lijn niet wordt doorbroken door onnodige opslag. ’De versprodukten’ worden waar mogelijk direct in de verkoopvitrines verwerkt. Het resterende gedeelte wordt tijdelijk opgeslagen in koel cellen die achter de afdelingen zijn geplaatst. Dat is overigens iets waar we best trots op zijn. Het motto: De consument mag niet beperkt zijn in keuzemogelijkheden, is een typerend element in de Jumbo-formule dat conse quent wordt nagestreefd. Ook in het droge kruidenierswaren-assortiment zien we een uitgebreide keuzemogelijkheid. Naast alle bekende A-merken kunnen we kiezen uit een O’Lacy’s assortiment. Rinus Denissen: ’O’Lacy’s artikelen zijn maar in een beperkt aantal supermarkten in Neder land te koop. De kracht van de produkten is dat ze zich qua kwaliteit kunnen meten met bekende merken. De prijs is echter een stuk lager’. Ook zien we naast het aanbod bekende A-merken, O’Lacy’s produkten en andere merken Tip-artikelen. ’Dit zijn pro dukten waarvoor wij een prijsgarantie af geven. Dit wil zeggen: hetzelfde produkt treft u nergens goedkoper aan’, aldus Rinus Denissen. F in let 5c£ t-v nieu- >etin euze daad ïrso- ings- i en ider- nhe- in- Rinus: ’Ook aan de opleiding voor onze medewerkers wordt veel ge daan. Voor de opening is veel aandacht besteed aan het verwerven van de nodige kennis om de klant zoveel mogelijk van dienst te zijn. Iede re dag opnieuw ligt er een uitdaging voor ons allemaal om onze slogan VOLOP KWALITEIT... EN TOCH WEINIG KWIJT waar te ma ken. Hiermee doelen we niet alleen op de kwaliteit van de produkten maar ook op de kwaliteit van de medewerkers, de presentatie en de •Lrf sa IA - ■I M 888* JU INA6 PAGINA 7 MOERGESTEL-NIEUWS’ WOENSDAG 1 SEPTEMBER 1993 emogelijk van dienst te zijn’! i l Ir f I

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad Moergestels Nieuws | 1993 | | pagina 7