Heeft u ook zo de lente-kriebels? Moergestelse motorcoureur Wil Moorman staat klaar voor de start voor het nieuwe seizoen in de ’superbike’ klasse Mode- en Badmode- presentatie J ‘BO'E'Tl'EK O^I VA op 7 april a.s. in Zaal ’De Schouw’ om 20.30 uur Vol gas het nieuwe seizoen in heren vrU^^ Wij wel, en dat laten wij u graag zien op onze Kaarten a f 10,- incl. 2 consumpties verkrijgbaar bij: Rootven 9, 5066 AT Moergestel, Tel. 04243 - 3664 29 Maart is het zover. In Assen zal dan de eerste race in het Nederland se kampioenschap verreden worden. De Moergestelse coureur Wil Moorman zal in deze klasse voor het derde achtereenvolgende jaar deel nemen. Vorig jaar deden 90 renners mee aan dit kampioenschap. Wil Moorman wist de 25e plaats te behalen in het eindklassement. Met een nog betere motorfiets hoopt hij dit jaar nog beter te scoren. Geintje 135 pk! ’92 Nog beter PAGINA 9 18 MOERGESTEL-NIEUWS’ WOENSDAG 25 MAART 1992 Boetiek ’Bonita’ Met medewerking van: Schoenen Kapsels Make-up Bloemen/decor Podium/belichting jd ns g is IS n ig ik u- in ig k- m 16 le ;n e- er tr ie ht ;n ;n houd tot 750 cc. Deze motoren zijn in iedere mo- torzaak te verkrijgen. Verdere vergelijkingen zijn niet te trekken. Veelal komt het er op neer dat het complete draaiende gedeelte van de motor veranderd wordt. Door deze veranderingen wor den de vermogens van deze motoren opgetrok ken van 100 naar wel 135 pk! Topsnelheden van driehonderd kilometer per uur zijn meer regel dan uitzondering. Dit jaar heeft Wil zijn Suzu ki GSXR 750 ook tot dit vermogen op weten te voeren, waardoor hij zich stilaan kan meten met de toppers uit het veld. Met topcoureurs als Jeffrey de Vries, Mille Pa- jik en Kees Doorakkers belooft het superbike- gebeuren dit jaar een enorme publiekstrekker te worden. Ligtvoet Nimco 'Le Changement' 'Aphrodite' Chris van Raak Cees van Dijk Styling/choreogratie: Mirian Theuns Kleding/badkleding: Boetiek Bonita 8 Jaar geleden is het heel onschuldig begonnen doordat Wil voor de grap een startlicentie ging halen. Vrienden probeerden hem over te halen om eens een keer in een echte race te starten, maar haddden nooit gedacht dat hij daadwerke lijk aan de race-cursus zou gaan deelnemen. Drie dagen voor de eerste training moest er nog even een motorfiets aangeschaft worden en toen kon hij aan de slag. Met deze motor werd in 1985 in de standaard 750 cc deelgenomen. Deze wed- strijdklasse was destijds voor het eerste jaar ver reden. Het ging hem niet voor de wind. Het ge hele seizoen eindigde hij als laatste of als een na laatste. Edoch, de finish werd altijd gehaald. Het eerste jaar - zo verklaarde hij - was een koude douche, maar toch ook het meest leer zaam. Door de rijstijl van topcoureurs goed te observeren wist hij zijn eigen rijstijl te verbete ren. In 1986 is Wil Moorman overgestapt op een nieu we Yamaha FZ 750. Met deze aanmerkelijk snel lere motor en de ervaringen uit het voorafgaan de jaar wist hij een 7e plaats in het eindklasse ment te behalen. In het daaropvolgende jaar reed hij met wisselend resultaat in de standaard 750 cc klasse. Valpar tijen, technische storingen en een sterker gewor den rennersveld veroorzaakten Wil’s wat minde re resultaten. In 1990 kwam hij uit in een andere race klasse, namelijk de ’Superbike’-klasse. Helaas kreeg hij reeds op 3 januari een trainingsongeval waardoor hij 8 maanden uit de roulatie was. 1991 Beschouwt hij als een come-back. Door vele wintertrainingen bij onder andere sportschool ’Physique’ en door een nog beter geprepareerde motorfiets wist hij een goed resultaat te behalen. In het Groningse Tolbert wist hij zelfs op te klim men van een 29e naar een 12e plaats. Wat is een superbike? Een superbike is in prin cipe een standaard motorfiets met een cylinderin- Dit jaar is een goed resultaat te verwachten. Voor het eerst zal Wil vergezeld worden door een vaste monteur. Wim van Beers uit St. -Michielsgestel zal meegaan naar alle trainingen en wedstrijden van het komende seizoen. Tevens heeft hij dit jaar steun van een aantal sponsors. Te weten: Castrol Motorolie, LEM valhelmen, Yokohama Banden, Motorzaak Pols en van Heijst uit Waalwijk, Gebroeders van der Zanden Moergestel BV en Automobielbedrijf Moorman. Door zijn vele trainingen op het circuit van Le zennes in Frankrijk heeft hij een sterk vertrou wen in zijn machine gekregen en verwacht hij goede resultaten voor de komende wedstrijden. De voorlopige wedstrijdagenda ziet er als volgt uit: 29 maart: TT circuit in Assen; 12 april: TT circuit in Assen; 26 april: Varseveldrit in Hengelo (Gld.) Over de resultaten zal regelmatig bericht worden. Hopelijk zullen vele Moergestelse toeschouwers langs de baan aanwezig zijn. Vanwege de voorbereidingen voor de show, zijn wij op maandag 6 en dinsdag 7 april de gehele dag gesloten. LEAT ■et ""i.

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad Moergestels Nieuws | 1992 | | pagina 9