Heeft u ook zo de lente-kriebels?
Moergestelse motorcoureur Wil Moorman
staat klaar voor de start voor het
nieuwe seizoen in de ’superbike’ klasse
Mode- en Badmode-
presentatie
J
‘BO'E'Tl'EK
O^I VA
op 7 april a.s. in Zaal ’De Schouw’
om 20.30 uur
Vol gas het nieuwe seizoen in
heren vrU^^
Wij wel, en dat laten wij u graag zien op onze
Kaarten a f 10,- incl. 2 consumpties verkrijgbaar bij:
Rootven 9, 5066 AT Moergestel, Tel. 04243 - 3664
29 Maart is het zover. In Assen zal dan de eerste race in het Nederland
se kampioenschap verreden worden. De Moergestelse coureur Wil
Moorman zal in deze klasse voor het derde achtereenvolgende jaar deel
nemen. Vorig jaar deden 90 renners mee aan dit kampioenschap. Wil
Moorman wist de 25e plaats te behalen in het eindklassement. Met een
nog betere motorfiets hoopt hij dit jaar nog beter te scoren.
Geintje
135 pk!
’92 Nog beter
PAGINA 9
18
MOERGESTEL-NIEUWS’ WOENSDAG 25 MAART 1992
Boetiek ’Bonita’
Met
medewerking
van:
Schoenen
Kapsels
Make-up
Bloemen/decor
Podium/belichting
jd
ns
g
is
IS
n
ig
ik
u-
in
ig
k-
m
16
le
;n
e-
er
tr
ie
ht
;n
;n
houd tot 750 cc. Deze motoren zijn in iedere mo-
torzaak te verkrijgen. Verdere vergelijkingen zijn
niet te trekken. Veelal komt het er op neer dat
het complete draaiende gedeelte van de motor
veranderd wordt. Door deze veranderingen wor
den de vermogens van deze motoren opgetrok
ken van 100 naar wel 135 pk! Topsnelheden van
driehonderd kilometer per uur zijn meer regel
dan uitzondering. Dit jaar heeft Wil zijn Suzu
ki GSXR 750 ook tot dit vermogen op weten te
voeren, waardoor hij zich stilaan kan meten met
de toppers uit het veld.
Met topcoureurs als Jeffrey de Vries, Mille Pa-
jik en Kees Doorakkers belooft het superbike-
gebeuren dit jaar een enorme publiekstrekker te
worden.
Ligtvoet Nimco
'Le Changement'
'Aphrodite'
Chris van Raak
Cees van Dijk
Styling/choreogratie: Mirian Theuns
Kleding/badkleding: Boetiek Bonita
8 Jaar geleden is het heel onschuldig begonnen
doordat Wil voor de grap een startlicentie ging
halen. Vrienden probeerden hem over te halen
om eens een keer in een echte race te starten,
maar haddden nooit gedacht dat hij daadwerke
lijk aan de race-cursus zou gaan deelnemen. Drie
dagen voor de eerste training moest er nog even
een motorfiets aangeschaft worden en toen kon
hij aan de slag. Met deze motor werd in 1985 in
de standaard 750 cc deelgenomen. Deze wed-
strijdklasse was destijds voor het eerste jaar ver
reden. Het ging hem niet voor de wind. Het ge
hele seizoen eindigde hij als laatste of als een na
laatste. Edoch, de finish werd altijd gehaald.
Het eerste jaar - zo verklaarde hij - was een
koude douche, maar toch ook het meest leer
zaam. Door de rijstijl van topcoureurs goed te
observeren wist hij zijn eigen rijstijl te verbete
ren.
In 1986 is Wil Moorman overgestapt op een nieu
we Yamaha FZ 750. Met deze aanmerkelijk snel
lere motor en de ervaringen uit het voorafgaan
de jaar wist hij een 7e plaats in het eindklasse
ment te behalen.
In het daaropvolgende jaar reed hij met wisselend
resultaat in de standaard 750 cc klasse. Valpar
tijen, technische storingen en een sterker gewor
den rennersveld veroorzaakten Wil’s wat minde
re resultaten.
In 1990 kwam hij uit in een andere race klasse,
namelijk de ’Superbike’-klasse. Helaas kreeg
hij reeds op 3 januari een trainingsongeval
waardoor hij 8 maanden uit de roulatie was.
1991 Beschouwt hij als een come-back. Door vele
wintertrainingen bij onder andere sportschool
’Physique’ en door een nog beter geprepareerde
motorfiets wist hij een goed resultaat te behalen.
In het Groningse Tolbert wist hij zelfs op te klim
men van een 29e naar een 12e plaats.
Wat is een superbike? Een superbike is in prin
cipe een standaard motorfiets met een cylinderin-
Dit jaar is een goed resultaat te verwachten. Voor
het eerst zal Wil vergezeld worden door een vaste
monteur. Wim van Beers uit St. -Michielsgestel
zal meegaan naar alle trainingen en wedstrijden
van het komende seizoen.
Tevens heeft hij dit jaar steun van een aantal
sponsors. Te weten: Castrol Motorolie, LEM
valhelmen, Yokohama Banden, Motorzaak Pols
en van Heijst uit Waalwijk, Gebroeders van der
Zanden Moergestel BV en Automobielbedrijf
Moorman.
Door zijn vele trainingen op het circuit van Le
zennes in Frankrijk heeft hij een sterk vertrou
wen in zijn machine gekregen en verwacht hij
goede resultaten voor de komende wedstrijden.
De voorlopige wedstrijdagenda ziet er als volgt
uit:
29 maart: TT circuit in Assen;
12 april: TT circuit in Assen;
26 april: Varseveldrit in Hengelo (Gld.)
Over de resultaten zal regelmatig bericht worden.
Hopelijk zullen vele Moergestelse toeschouwers
langs de baan aanwezig zijn.
Vanwege de voorbereidingen voor de show, zijn wij op maandag 6
en dinsdag 7 april de gehele dag gesloten.
LEAT
■et ""i.