CHRIS VAN DE BIJGAART Wanneer komen de fietspaden Oirschot-Oisterwijk-Moergestel? Als u iemand écht wilt verrassen tijdens de komende feestdagen e Werkgroep 'fietspad Oirschot-Oisterwijk-Moergestel' Rootven 26, Moergestel, Telefoon 04243 -1421 Foto s in opdracht van Moergestel- Nieuws’ gemaakt zijn foto’s van Chris van de Bijgaart Fotografie Weet u nog, dat op 16 december 1990 een demonstatieve fietstocht ge organiseerd werd door de werkgroep Fietspad O.O.M (Oirschot- Oisterwijk-Moergestel), om aandacht te vragen voor de noodzaak van realisering van de fietspaden tussen de genoemde gemeenten? MOERGESTEL-NIEUWS’ WOENSDAG 13 NOVEMBErWi PAGINA 14 'MOE var Hel 691-: t» 691-3 «7 Bui no’ de De te r afg - P m w Het deli Ge< noe zou kunnen hebben - op publiciteit, die de pro vinciegrenzen overschrijdt. - De werkgroep zint - mocht de realisering van het projekt verder vertraagd worden - op ’voor alsnog’ ludieke akties om aandacht voor de noodzaak van realisering van het projekt te krijgen. Hebt u reakties? Wendt u tot werkgroep O.O.M. (tel. 04243-1161) Burc verg 1. k r< v 2. A a 3. L n 4. J ri d d Vooi de v Vooi voor De c gen 09.0 Bovi Schi Ged brac de t te zi zoel Burc gunr 1. 4 ki 5 2. C rr 3. J d De a mee uur. vans bliot Tijde gedi doer Mon 1991 van Alsd aan\ Volle wijze de g dien Wat is er intussen allemaal (niet) gebeurd? Op een gegeven ogenblik leek de realisatie van de bedoelde fietspaden nog maar een kwestie van kortere termijn, maar helaas toen de financiële perikelen van de betrokken gemeenten bleken te zijn geregeld, was er nog geen duidelijkheid ter verkrijging van de benodigde rijksbedragen. Hiervoor kwamen twee Ministeries (Economi sche Zaken en Landbouw Natuurbehoud en Vis serij) in aanmerking. Het eerste Ministerie heeft besloten geen bijdrage ter beschikking te stellen en het tweede Ministerie is daartoe alleen bereid als ook het Ministerie van Verkeer en Waterstaat participeert. De toekenning van subsidies loopt via Rijkswa terstaat, die op haar beurt heeft gesteld, dat on voldoende is aangetoond, dat bij realisering van het projekt de mobiliteit van het fïetsverkeer zal toenemen ten koste van het autoverkeer. Hier toe moest een aanvullend onderzoek in de pe riode juli-oktober 1991 worden verricht. De Provincie Noord-Brabant (gedeputeerde Sta ten) heeft gesteld hieraan alleen gevolg te geven als het projekt doorgang zal vinden. De Provincie wil eind dit jaar weer overleg met de betrokken gemeenten voeren en gaat ervan uit dat dan definitieve besluiten over de realisering van het plan kunnen worden genomen. In dat verband heeft men de gemeenten verzocht om de reeds gereserveerde bedragen bij de komende be grotingen veilig te stellen. Ook zijn de gemeen ten verzocht om reeds ’mobiliteitsbeheersmaatre- gelen’ te nemen. Dit betreft bepaalde wegafslui- tingen (voor autoverkeer) en wijzigingen in be wegwijzering om het kruispunt van de wegen bij Spoordonk te ontlasten. Wat heeft de werkgroep intussen gedaan en wat zijn de plannen als de uitvoering van het pro jekt op de lange baan wordt geschoven? - De werkgroep heeft intensief de ontwikkelin gen gevolgd tot het moment, dat zij het nood zakelijk vond om haar ’achterban’ informatie te verstrekken. - De werkgroep zint - gezien de unieke samen werking tussen de 3 betrokken gemeenten en de voorbeeldfunktie, die ons projekt landelijk 688- Vi VI n; v< Vi n;

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad Moergestels Nieuws | 1991 | | pagina 14