Itrategiebijeenkomst toerisme i recreatie in Gilze en Rijen e.o. p 60%) t Bij 5 of meer S tanig en gezellig bij braderie d’n Mastendol 50°/? r- 1' k Jb« Weekblad F Decokay bastiaansen0 1 Hl aS® I MOOI THUIS IN HUIS s I Q. ’ach Pagina 14 Pagina 11 Pagina 6 Pagina 3 JrBrigitte Laurijsen ze het prima naar hun zin. ^ategiebijeenkomst bij hotel Gilze-Tilburg op maandag 25 juli. arvan ondernemers lid kunnen worden, die het toerisme en de nemersorganisatie alleen succes- Me rij voor het schminken. Lp zondag 31 juli met de auto naar de zomerbraderie van d’n Mas- lio pte steken. Verkeersregelaars zorgden ervoor dat de automobi- EEN VRIJWILLIGER IN HET ZOMERZONNETJE BERNARDUS- BEDEVAART MEER DAN 55OOM2 SPEELPLEZIER MAXIMA OP VAKANTIE IN GILZE? Mag was het een gezellige pkte op de braderie. In de kampjes was van alles te koop ler waren ook diverse attrac- swaar de aanwezige kinderen kleine regenbuitje dat rond het middaguur naar beneden kwam, zwembad van d’n Mastendol, kon meteen in het water. ten, verdienmodel, etc.): pre sentatie op 6 oktober. Opstartfinanciering en -subsi dies aanvragen. enthousiast zijn en vertrouwen hebben in de nieuwe koers. Hier op werd unaniem ja geantwoord! En ten tweede of ze ambassadeur willen zijn voor collega-onderne- mers. Hoe meer ondernemers TERRASJE Wie plaats nam op het terras, I I i ■■Hml l 91e jaargang - Week 32 j Woensdag 10 augustus 2016 Ir Profiteer f nu van fikse ^kortingen! V artikelen J kinderen ophalen in de speeltuin en bij de attracties en vervolgens opnieuw onder de vriendelijke begeleiding van de verkeersre gelaars terug naar de auto of de fiets. De kampeerders van d’n Masten dol bleven achter op het terras en de kinderen zochten nog wat verkoeling, misschien wel in een nieuwe bikini? twee fasen. Fase i: nu - oktober Wil je meedenken, heb je aan- Opstellen van het bedrijfsplan dachtspunten, tips of adviezen? (analyse markt, kansen, laag- Deze zijn van harte welkom en hangend fruit, succesfactoren, kun je mailen naar info@rond- marketing/promotie, knelpun- omgilzerijen.nl. modestad SCHMINKEN Op het grasveld bij de natuur- speeltuin zaten twee leden van het animatieteam klaar om alle kinderen te schminken. Je zelf om laten toveren tot iemand anders is altijd leuk, dus er zat een flinke rij kinderen te wach ten. Voor de kinderen die niet zo lang konden wachten, waren kleurpotloden en stiften aanwe zig waarmee ze zelf kunstwerken konden maken. operationeel. ’ndag 25 juli kwamen we met een selectie van horeca-, toerisme- ondersteunt op afstand. Hier- amrassadfiirs recreatieondernemers uit Gilze en Rijen en omgeving bijeen in over worden jaarlijks afspraken tel Gilze-Tilburg. Met de intentie een organisatie op te richten, gemaakt. De Lokale Toeristische De aanwezige ondernemers kre- arvan ondernemers lid kunnen worden, die het toerisme en de Adviesraad wordt voortgezet als gen aan het einde van de bijeen vatte binnen de regio naar een hoger plan tilt. Zodat we meer be- adviesorgaan voor de gemeente, komst allereerst de vraag ot ze •72" WA* zwembad en zelfs touwtje trek ken bij de touwtrekkraam. nrvoermiddel bij de ingang van het recreatiepark. Het bordje men waren kleding en sieraden te Spelen in de speeltuin kon na- itóe’ wees iedereen in de richting van de vele activiteiten. koop, maar ook knutselmateria- tuurlyk ook. Schommelen, klim- len, tassen en kunstwerken. Wie men, pompen en door gangen graag gebruik van maakten. Het lekkere honger had, kon genieten kruipen. De aanwezige kinde- kleine regenbuitje dat rond het van onder meer stroopwafels en ren hebben alles uitgeprobeerd middaguur naar beneden kwam, suikerspinnen. Er was ook een en met het zonnetje erbij hadden had wat roet in het eten kunnen kraam met zwemkleding, dus wie gooien, maar gelukkig bleef echte een stukje wilde zwemmen in het regen uit. Een zonnige namiddag zorgde er zelfs voor dat de bra- BUNGEEJUMPEN Ook bij het bungeejumpen, Er was van alles te koop. waarbij twee kinderen tegelijk de lucht in konden gaan, stond kon onder het genot van een een rij. Wie aan de beurt was, hapje en een drankje luisteren mocht maar liefst vier minuten naar de vrolijke klanken van de springen en soms leek het sprin- muziek die de dj had uitgekozen, gen wel op vliegen. maar ook op de markt zelf was volop muziek te horen. ANDERE ACTIVITEITEN Voor kinderen die wat dichter WEER NAAR HUIS bij de grond wilden blijven, wa- Om 17.00 uur was het voor de ren er ook attracties. Ze konden braderiebezoekers weer tijd om een ritje maken op een pony, zelf naar huis te gaan. Nog even de top zondag 31 juli met de auto naar de zomerbraderie van d’n Mas- deriebezoekers het een beetje een bootje besturen in een soort idol was gekomen, had geen problemen om de Oosterhoutseweg warm kregen. er te steken. Verkeersregelaars zorgden ervoor dat de automobi- tendie hun auto bij het sportpark hadden geparkeerd, veilig te tan de overkant van de weg konden komen. Fietsers parkeerden ®eer spenderen. De organisatie in oprichting is er voor en door on- üiteren. Het initiatief wordt tevens gesteund door het netwerk Raymond Oude Groen gaat ’uwe koers is Raymond Oude Groen als kwartiermaker aangesteld, pakt deze rol met enthousiasme voor zijn eigen marketingbedrijf ganisatie, hoe sterker een vuist nemersorganisatie alleen succes- en onder andere het House of gemaakt kan worden. Samen vol kan zijn als deze door de on- Leisure van Midpoint Brabant, staje sterk! Verder dient jouw dernemers zelf wordt gedragen. Zijn plan van aanpak voor de op belang het algemene onderne- Om dit mogelijk te maken, wordt te richten organisatie bestaat uit mersbelang en andersom, een autonome entiteit opgericht. Waarbinnen ondernemers actief kunnen meedenken, -werken en hun eigen agenda bepalen. De de finitieve organisatievorm en het bestuur worden de komende tijd Rondje langs verschillende A Vliegen in de lucht. ondernemers in de regio om kennis te maken en hun wen- sen/behoeften en mogelijke bijdragen in kaart te brengen. Andere regio’s bezoeken die met vergelijkbare concepten bezig zijn zoals Land van de Hilver, Rivierenland en de Langstraat. Vormgeving van de marketing communicatiemix. Fase 2: oktober - januari Bedrijfsplan positief ontvan gen tijdens ledenbijeenkomst en een ‘go’: verdere inrichting nieuwe organisatie. Definitief bestuur en team vaststellen. Eerste leden/deelnemers ver binden. Inhoudelijk vormgeven (arran gementen, promoties, etc.). Eerste aanzet voor de marke tingcommunicatie uitrollen. bepaald. Gemeente Gilze en Rijen 1 j anuari: nieuwe organisatie blijft betrokken en faciliteert en ondersteunt op afstand. Hier- Vcreatieondernemers uit Gilze en Rijen en omgeving bijeen in over worden jaarlijks afspraken Adviesraad wordt voortgezet als gen aan het einde van de bijeen- ’kers naar Gilze en Rijen trekken, die langer blijven, terugkomen met Rolph Dols als voorzitter. roemers. Gemeente Gilze en Rijen doet een stap terug, maar blijft PLAN VAN AANPAK Aal Leisure Landschap Hart van Brabant. Voor het uitzetten van de de slag als kwartiermaker. Hij «oktober presenteert hij het bedrijfsplan aan alle ondernemers, op naast zijn werkzaamheden zich ^Rnemers gaan LF DE KAR TREKKEN 3bh Dols, wethouder recreatie F toerisme van gemeente Gilze r Rijen, was tot op heden de Ftoekker en initiator van de Lo- pie Toeristische Adviesraad en pfejoere. Het bezoek aan het pdvan de Hilver afgelopen mei rrde ons echter dat een onder- Gilze en Rij en JB/’ H i '’AJIMA’TU VROMANS "W/ i DECOKAY VROMANS fc. Raadhuisplein 32 te Rijen telefoon: 0161 224187 www.vromans.decokay.nl SJ s 8 s cn ,s> 9 h- -6 ai CD Brigidastraat 2, 4854 CT BAVEL bastiaansenmodestad.nl ©sale Vaste L korting KRAAMPJES ,uuue ovex-mull van uc wcë nu.mv.. HIn de meer dan 6o braderiekra- SPEELTUIN -■ taan

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Gilze en Rijen - Weekblad Gilze-Rijen en Weekblad Gilze en Rijen samen | 2016 | | pagina 1