Itrategiebijeenkomst toerisme
i recreatie in Gilze en Rijen e.o.
p
60%)
t Bij 5 of meer S
tanig en gezellig bij braderie d’n Mastendol
50°/?
r- 1'
k Jb«
Weekblad
F
Decokay
bastiaansen0
1 Hl
aS®
I
MOOI THUIS IN HUIS
s I
Q.
’ach
Pagina 14
Pagina 11
Pagina 6
Pagina 3
JrBrigitte Laurijsen
ze het prima naar hun zin.
^ategiebijeenkomst bij hotel Gilze-Tilburg op maandag 25 juli.
arvan ondernemers lid kunnen worden, die het toerisme en de
nemersorganisatie alleen succes-
Me rij voor het schminken.
Lp zondag 31 juli met de auto naar de zomerbraderie van d’n Mas-
lio
pte steken. Verkeersregelaars zorgden ervoor dat de automobi-
EEN VRIJWILLIGER
IN HET
ZOMERZONNETJE
BERNARDUS-
BEDEVAART
MEER DAN 55OOM2
SPEELPLEZIER
MAXIMA OP
VAKANTIE IN GILZE?
Mag was het een gezellige
pkte op de braderie. In de
kampjes was van alles te koop
ler waren ook diverse attrac-
swaar de aanwezige kinderen
kleine regenbuitje dat rond het
middaguur naar beneden kwam,
zwembad van d’n Mastendol, kon
meteen in het water.
ten, verdienmodel, etc.): pre
sentatie op 6 oktober.
Opstartfinanciering en -subsi
dies aanvragen.
enthousiast zijn en vertrouwen
hebben in de nieuwe koers. Hier
op werd unaniem ja geantwoord!
En ten tweede of ze ambassadeur
willen zijn voor collega-onderne-
mers. Hoe meer ondernemers
TERRASJE
Wie plaats nam op het terras,
I
I i ■■Hml
l 91e jaargang - Week 32
j Woensdag 10 augustus 2016
Ir Profiteer
f nu van
fikse
^kortingen!
V artikelen J
kinderen ophalen in de speeltuin
en bij de attracties en vervolgens
opnieuw onder de vriendelijke
begeleiding van de verkeersre
gelaars terug naar de auto of de
fiets.
De kampeerders van d’n Masten
dol bleven achter op het terras
en de kinderen zochten nog wat
verkoeling, misschien wel in een
nieuwe bikini?
twee fasen.
Fase i: nu - oktober Wil je meedenken, heb je aan-
Opstellen van het bedrijfsplan dachtspunten, tips of adviezen?
(analyse markt, kansen, laag- Deze zijn van harte welkom en
hangend fruit, succesfactoren, kun je mailen naar info@rond-
marketing/promotie, knelpun- omgilzerijen.nl.
modestad
SCHMINKEN
Op het grasveld bij de natuur-
speeltuin zaten twee leden van
het animatieteam klaar om alle
kinderen te schminken. Je zelf
om laten toveren tot iemand
anders is altijd leuk, dus er zat
een flinke rij kinderen te wach
ten. Voor de kinderen die niet
zo lang konden wachten, waren
kleurpotloden en stiften aanwe
zig waarmee ze zelf kunstwerken
konden maken.
operationeel.
’ndag 25 juli kwamen we met een selectie van horeca-, toerisme- ondersteunt op afstand. Hier- amrassadfiirs
recreatieondernemers uit Gilze en Rijen en omgeving bijeen in over worden jaarlijks afspraken
tel Gilze-Tilburg. Met de intentie een organisatie op te richten, gemaakt. De Lokale Toeristische De aanwezige ondernemers kre-
arvan ondernemers lid kunnen worden, die het toerisme en de Adviesraad wordt voortgezet als gen aan het einde van de bijeen
vatte binnen de regio naar een hoger plan tilt. Zodat we meer be- adviesorgaan voor de gemeente, komst allereerst de vraag ot ze
•72"
WA*
zwembad en zelfs touwtje trek
ken bij de touwtrekkraam.
nrvoermiddel bij de ingang van het recreatiepark. Het bordje men waren kleding en sieraden te Spelen in de speeltuin kon na-
itóe’ wees iedereen in de richting van de vele activiteiten. koop, maar ook knutselmateria- tuurlyk ook. Schommelen, klim-
len, tassen en kunstwerken. Wie men, pompen en door gangen
graag gebruik van maakten. Het lekkere honger had, kon genieten kruipen. De aanwezige kinde-
kleine regenbuitje dat rond het van onder meer stroopwafels en ren hebben alles uitgeprobeerd
middaguur naar beneden kwam, suikerspinnen. Er was ook een en met het zonnetje erbij hadden
had wat roet in het eten kunnen kraam met zwemkleding, dus wie
gooien, maar gelukkig bleef echte een stukje wilde zwemmen in het
regen uit. Een zonnige namiddag
zorgde er zelfs voor dat de bra-
BUNGEEJUMPEN
Ook bij het bungeejumpen, Er was van alles te koop.
waarbij twee kinderen tegelijk
de lucht in konden gaan, stond kon onder het genot van een
een rij. Wie aan de beurt was, hapje en een drankje luisteren
mocht maar liefst vier minuten naar de vrolijke klanken van de
springen en soms leek het sprin- muziek die de dj had uitgekozen,
gen wel op vliegen. maar ook op de markt zelf was
volop muziek te horen.
ANDERE ACTIVITEITEN
Voor kinderen die wat dichter WEER NAAR HUIS
bij de grond wilden blijven, wa- Om 17.00 uur was het voor de
ren er ook attracties. Ze konden braderiebezoekers weer tijd om
een ritje maken op een pony, zelf naar huis te gaan. Nog even de
top zondag 31 juli met de auto naar de zomerbraderie van d’n Mas- deriebezoekers het een beetje een bootje besturen in een soort
idol was gekomen, had geen problemen om de Oosterhoutseweg warm kregen.
er te steken. Verkeersregelaars zorgden ervoor dat de automobi-
tendie hun auto bij het sportpark hadden geparkeerd, veilig te
tan de overkant van de weg konden komen. Fietsers parkeerden
®eer spenderen. De organisatie in oprichting is er voor en door on-
üiteren. Het initiatief wordt tevens gesteund door het netwerk Raymond Oude Groen gaat
’uwe koers is Raymond Oude Groen als kwartiermaker aangesteld, pakt deze rol met enthousiasme
voor zijn eigen marketingbedrijf ganisatie, hoe sterker een vuist
nemersorganisatie alleen succes- en onder andere het House of gemaakt kan worden. Samen
vol kan zijn als deze door de on- Leisure van Midpoint Brabant, staje sterk! Verder dient jouw
dernemers zelf wordt gedragen. Zijn plan van aanpak voor de op belang het algemene onderne-
Om dit mogelijk te maken, wordt te richten organisatie bestaat uit mersbelang en andersom,
een autonome entiteit opgericht.
Waarbinnen ondernemers actief
kunnen meedenken, -werken en
hun eigen agenda bepalen. De de
finitieve organisatievorm en het
bestuur worden de komende tijd
Rondje langs verschillende A Vliegen in de lucht.
ondernemers in de regio om
kennis te maken en hun wen-
sen/behoeften en mogelijke
bijdragen in kaart te brengen.
Andere regio’s bezoeken die
met vergelijkbare concepten
bezig zijn zoals Land van de
Hilver, Rivierenland en de
Langstraat.
Vormgeving van de marketing
communicatiemix.
Fase 2: oktober - januari
Bedrijfsplan positief ontvan
gen tijdens ledenbijeenkomst
en een ‘go’: verdere inrichting
nieuwe organisatie.
Definitief bestuur en team
vaststellen.
Eerste leden/deelnemers ver
binden.
Inhoudelijk vormgeven (arran
gementen, promoties, etc.).
Eerste aanzet voor de marke
tingcommunicatie uitrollen.
bepaald. Gemeente Gilze en Rijen 1 j anuari: nieuwe organisatie
blijft betrokken en faciliteert en
ondersteunt op afstand. Hier-
Vcreatieondernemers uit Gilze en Rijen en omgeving bijeen in over worden jaarlijks afspraken
Adviesraad wordt voortgezet als gen aan het einde van de bijeen-
’kers naar Gilze en Rijen trekken, die langer blijven, terugkomen met Rolph Dols als voorzitter.
roemers. Gemeente Gilze en Rijen doet een stap terug, maar blijft PLAN VAN AANPAK
Aal Leisure Landschap Hart van Brabant. Voor het uitzetten van de de slag als kwartiermaker. Hij
«oktober presenteert hij het bedrijfsplan aan alle ondernemers, op naast zijn werkzaamheden zich
^Rnemers gaan
LF DE KAR TREKKEN
3bh Dols, wethouder recreatie
F toerisme van gemeente Gilze
r Rijen, was tot op heden de
Ftoekker en initiator van de Lo-
pie Toeristische Adviesraad en
pfejoere. Het bezoek aan het
pdvan de Hilver afgelopen mei
rrde ons echter dat een onder-
Gilze en Rij en
JB/’ H
i
'’AJIMA’TU
VROMANS
"W/
i
DECOKAY VROMANS fc.
Raadhuisplein 32 te Rijen
telefoon: 0161 224187 www.vromans.decokay.nl
SJ
s
8
s
cn
,s> 9
h- -6
ai
CD
Brigidastraat 2, 4854 CT BAVEL
bastiaansenmodestad.nl
©sale
Vaste
L korting
KRAAMPJES
,uuue ovex-mull van uc wcë nu.mv.. HIn de meer dan 6o braderiekra- SPEELTUIN
-■ taan