vakature I I I I I I I I I I I I 9 Groetjes van Marianne. Rosalie DOCENTE ZELFVERDEDIGING. -o c 9 C 'll Bij deze wil ik het verslag af sluiten. Het was een leerzame ochtend en ook de kollages die we zelf hebben gemaakt zijn erg leuk geworden. Kollages over een reklame voor de VOS- kursus,een zeer reële vind ik. Hoe zou reklame eruit moeten zien? In ieder geval zonder die poespas erbij. Nuchter dus!! Zonder allerlei vrouwen erbij als het b.v. over sigaren gaat,dat is toch helemaal niet nodig. Reklame zou zonder over drijving moeten zijn. Die mooie natuur is niet nodig als het alleen om margarine gaat. Zoals het nu is wordt je als konsument gewoon bedonderd. En er zijn nu eenmaal mensen die erin trappen en het echt geloven Neem nu een gevoelige groep voor het beïnvloedennlde jinderen. Die zijn dol op re klame voor bv. play-mobildat in de reklame uit zichzelf be- Met dank aan Marianne voor het laten plaatsen van deze twee eigen ervaringen). Het vrouwenkafee zoekt een vrouw ,die een kursus of mis schien meerdere kursussen zelfverdediging zou willen en kunnen geven.Dit voor na de vakantievanaf september dus. Inlichtingen en opgave bij de kontaktpersoon van de werk groep kursussen of in het kafee bij de info. -o cö x: O c a> t)O 5 :=r o )rgt voor neest t~ »ede e; Miele Mielf )n. A weegt en auto’s die zo weg rijden zonder dat ook maar iemand ze aanraakt. Voor die zelfde kinderen is het dan ook een grote teleurstelling als blijkt dat dat helemaal niet waar is als ze het krij gen Reklame is heus niet onbelang rijk,alleen de manier waarop moet verbeterd worden. Natuurlijker zijn ook positie ve kanten aan. Denk bv. maar aan de werkgelegenheid als een produkt goed wordt verkocht. de fles zit,over linoleum waar je gerust glazen op kunt la ten vallen,die dan nog niet kapot zijn. De werkelijkheid is wel anders Dat wordt onder meer bewezen door een programma als "De alles is anders show". Dan zie je dat de advokaat van het bekende merk er in werle- lijkheid uitfloept als water en dat de glazen die op het bekende linoleum vallen in werkelijkheid stuk voor stuk kapot vallen.Zo’n programma is natuurlijk prima voor de konsument. Je leert ervan om nuchter over reklame te den ken en je niet zo gauw te la ten beïnvloeden door allerlei onzin 7 CO CD 5 V Cv

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Vrouwenkrant Tilburg | 1979 | | pagina 11