"vrouw en reklame” thema-avond 4 en WOENSDAG 28 JUNI a.s. 8.00 UUR OPENBARE LEDENVERGADERING Waarom is er reclame? Reclame als verkoopmiddel - de data van de werkgroepverga- deringen moeten bekend gemaakt worden (prikbord, infobalie) - de 'data van de kerngroepverga- deringen moeten bekend gemaakt worden. Ze zijn al openbaar. - om geïnformeerd te blijven is de vrouwenkrant een prima mid del. - de besluitenlijst van de kern groep komt in meerdere eksem- plaren op de leestafel en het prikbord er komt een infobalie met informatie over de werkgroepen. Wat betreft de andere punten van de flaps werd er afgespro ken dat er een volgende avond georganiseerd moet worden. Dat is dan op 1 Aan het eind van de avond was het duidelijk dat het probleem nog niet opgelost is, maar daar kan aan gewerkt worden wanneer bezoeksters en kerngroepleden zich zo open mogelijk op stel len De reclame is nodig om produkt- en op de markt te brengen, zeker als het gaat om produkten die overbodig zijn. Er is veel kennis, geld en tijd voor nodig om een reclame te maken voor een pro- dukt, zeker wanneer er veel kon- kurrentie is. De grote onder nemingen hebben van dit alles meer dan de kleine ondernemingen, zo dat er een kleine groep grote on dernemingen de baas wordt. Dat zijn de zogenaamde monopoliebedrijven KOMT DUS ALLEN. Willemijn en Maria. Bij de verkoop van produkten speelt de reclame een belang rijke rol. De reclame wordt ge bruikt om een bepaald produkt net iets beter en net iets goedkoper te laten lijken dan eenzelfde pro dukt van de konkurrent. Of dit wel of geen waarheid is, is niet de zorg van de ondernemer. Reclame is vaak de regelrechte misleiding van de konsument. De reclame helpt er aan mee de maatschappijzoals die nu is, in stand te houden. De on- WEEKBLAD VOOR MEISJES Hoofdredactrice C. Ali-bhdimk Tm dernemers spelen met de reclame in op ons kultuurpatroonen proberen de zwakke snaren te raken bij man nen, vrouwen en kinderen. De reclame komt met suggesties over het ideale gezin (=man, vrouw, twee kinderen, hond)de ideale vrouw (=moeder, gastvrouw, lust- objekt, passieve partner, verzorg ster) de ideale man (=aktieve partner, stoere bink, snelle auto, levensverzekering voor zijn vrouw tje) en het ideale kind rolbe- vestigende reclame voor een jongen en een meisje) De reclame speelt in op verlangens van mensen en op wat voor manier deze wensen in vervulling kunnen gaan, dat is natuurlijk door het kopen van een bepaald produkt. Deze produkten kunnen variëren van drankjes, sigaretten, was middelen, shampoo's tot auto's, kleding en speelgoed.

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Vrouwenkrant Tilburg | 1978 | | pagina 6