het wette drama
J^sShowwerekt
JA,
datkest
u nu alken m
r X
Ria van Mier
Pe vrouwen uit de showbusiness zijn, propagandistisch bezien, uiterst
nuttig. VAnuit het eigen kamp bevestigen zij de traditionele positie
van 4e vrouw. Zonder uitzondering vleien, behagen en koesteren zij
de man en kopen hem om met hun seksualiteit en geveinsde hulpeloosheid
Niks in de kop.c, ’o o in de kont. Evenals de wereld van Van der Meyden
is de wereld van de Telegraaf een verwrongen, sensationele wereld vol
ongelukken, seksdrama's en lekkere bloederige moorden. Ook heerst er
een brandend verlangen naar Jan Soldaat, oom agent, de B.V.D., het
Wetboek van strafrecht en veel krijgsrumoer- Vechten, Vrouwen, Vrijen,
Vreten en Voetbal. Achter een sterk vertekend dekor verschuilen zich
or>ze ekonomische machthebbers om rustig hun gang te kunnen gaan.
pe zo natuurlijke angst van de mens voor alles wat ongewoon of nog
onbekend is, wordt opzettelijk en vakkundig versterkt. Daardoor wordt
alle durf en elk initiatief tot iets nieuws (wat risiko's met zich
brengt) ontmoedigd en al in de kiem gesmoord. De Telegraaf (wier
belangen zo nauw verweven zijn met Koninklijke Shell, de Katholieke
Volkspartij en Troskompas) is de dienaar van de élite en de spreek
buis van de (uiteulijk) eerzame burgerij, wier bekrompen visie niet
Verder reikt dan het eigenbelang. Een burgerij, die zich verschuilt
achter het schijrfatsoenzich altijd kompromitteert met de winnaars
Van het ogenblik en die zich verzet tegen alles wat vrij en onafhan
kelijk, vreemd, raar of onbegrijpelijk is.
Het is de haat en het verzet tegen feministen, homofielen, moderne
kunst, gastarbeiders, kleurlingen en ongehuwde moeders. Na de ver
rukkingen van de Telegraaf voel ik me een uitgeblazen paardebloem.
Ik ben niet meer geïnteresseerd in volksverlakkersvrouwenfreaks en
gemene dwergen. We mogen de macht dan de Telegraaf echter niet on
derschatten. De macht om miljoenen te belazeren waar ze zelf bij
staan. De grootste krant van NederlandI Hoe ziek is Nederland 1
i AKj,-,
I 'JÊr
1 J
-