Leergang Ontwikkelingsproblematiek
Voorlichting Preventie bom
JKw
ZVIP-AFRlkAjn
fl
o
noodzaak van juiste informatiever
schaffing aan "het publiek".
In eerste instantie een avond, be
doeld voor mensen, werkzaam in de
gezondheidszorg - maar andere geïn
teresseerden zijn ook welkom.
(Trouwens..op een eerder artikel
over deze voorlichtingscampagne
heb ik - Hans Robbesom - geen één
reactie van TAK-lezerszijde mogen
ontvangen of vernemen. Oninteres
sant? Of leest u ook dit niet?)
Mocht dit laatste niet het geval
zijn, dan de plaats van bijeenkomst:
Aula S.O.G.M.B. (oplei
ding gezondheidszorg)
Apenijnenweg 4
(Groenewoud) Tilburg
Zaterdag 23 mei j.l. is de pagina
grote’ advertentie verschenen in
het Nieuwsblad van het Zuiden,
waarin gezondheidswerkers in de
regio Midden-Brabant hun zorg uiten
over het huidige kemwapenbeleid.
Preventie is noodzakelijk: het is
een illusie te vertrouwen op de
heilzame werking van arts en ver
pleger (M/V) na dunping van de bom.
Preventie door het uitbannen van
de kernwapens
Woensdag 27 mei, 20.00u, houdt de
initiatiefgroep "Gezondheidswerkers
tegen kernbewapening'een avond
met lichtbeelden. Een polemoloog,
een arts en een psycholoog gaan
met hun toelichtingen in cp de
en vanuit motivatie voor vorming
en actie over de situatie hier in
relatie tot de situatie in de derde
wereld, tree willen werken aan het
begeleiden van een groep en aan
de invulling van de leergang,
kunnen kontakt opnemen met buro
buitenland, (013) 662556 of 662236.
Vragen naar Geert Gerritse of Theo
Andriessen.
Cp 10 september 1981 gsat voor de
achtste keer de 'leergang ontwikke
lingsproblematiek' van start.
Het Buro Buitenland van de Hoge
school organiseert deze leergang
elk jaar voor iedereen die zich
wil verdiepen in de ontwikkelings
problemen van de Derde Wereld.
De leergang werkt door middel van
werkgroepen die onderwerpen bestu
deren, uitgaande van de eigen situ
atie en interesse. Het leggen van
verbanden tussen de situatie hier
en de problematiek van de derde
wereld behoort duidelijk tot de
doelstellingen van de leergang.
Vorming en actie staan daarbij voor
op.
De verschillende groepen van de
leergang (die kunnen bestaan uit
een heel verschillend publiek) krij
gen een (of twee) groepsbegelei-
ders (sters)Deze kunnen gebruik
maken van de faciliteiten die door
Buro Buitenland geboden worden,
en dienen de deelnemers te stimule
ren in hun zelfwerkzaamheid. De
gnoepsbegeleiders moeten gezamenlijk
de leergang inhoudelijk en organisa
torisch vorm geven.
Mensen, die vanuit een interesse
in de ontwikkelingsproblematiek,
E-V
BK,
“Ml HtajMwMfc «jjv -
JlWll