C.O.C. TILBURG ONDERDAK 7 z CD S’ fete VERKEERSCIRCULATIEPLAN So I n CD £D =3 CD 3 CQ O De afdeling Tilburg van de Neder landse Vereniging tot Integratie van de Homoseksualiteit C.O.C. heeft na moeizaam zoeken een voor lopig onderkomen gevonden. Na toe zeggingen van wethouder Miet van Puyenbroek, van gemeenteraadsleden en allerlei ambtenaren is het C.O.C gaan zoeken. Eigenlijk een rare zaak De gemeente heeft geen, of in ieder geval een onduidelijk accomodatie- beleid, en daardoor moeten allerlei groepen met op zich rechtvaardige wensen maar zelf op pad gaan. Eindelijk heeft het C.O.C. dan ook Voor neer informatie: Paul Kurstjens, Lange Nieuwstraat 200, 5041 DJ Tilburg, tel. 432269 maandag 6 april, Boerke Mutsaers, Vijver laan 2 "Woonerven" (Ned. Ver. Bescherming Voetgangers)Er worden veel te dure woonerven aangelegd, die bo vendien vaak slecht worden vormge geven. Toch zou heel Tilburg eigen lijk één woonerf moeten zijnWat is nu eigenlijk een woonerf? maandag 13 april, Wijkcentrum De Schans, De Schans 23 'Vijftig is teveel" (Pressiegroep Stop de Kindermoord)De wettelijk toegestane maximumsnelheid binnen de bebouwde kom is 50 km/uur. Voor de veiligheid van velen is dit te hoog. De straten en wegen moeten zo worden ingericht, dat je er niet harder kunt rijden dan 30 km/uur. Hoe bereik je dat? maandag 27 april, De Harmonie, Sta tionsstraat 26 "Binnenstad weer middelpunt?" (Ge meente Groningen)In de probleem stelling voor het verkeer in Til burg wordt in vrijwel elke zin óf het woord 'auto' óf het woord 'par keren' gebruikt. Is deze obsessie voor 1990, 2000 nog terzake? Aan de hand van ervaringen met het Gro ningse binnenstadsplan wordt de samenhang tussen milieu, aantrek kelijkheid en bereikbaarheid bespro ken. CD i MMI 3 C£3 cF a CD f CD maandag 4 mei, Parochiehuis Stuyve- santplein 2 "Openbaar vervoer in en om Tilburg" (Initiatiefgroep Tilbus)Openbaar vervoer is minder openbaar dan we denken, en meer dan het; laten rijden van bussen en treinen. Veel gebre ken van het openbaar vervoer kunnen opgelost worden. Door middel van voorbeelden wordt aangetoond hope dat kan. maandag 11 mei, Parochiehuis, Kor- velplein 204 "De fiets" (Echte Nederlandse Fiet sersbond) Tilburg is nog steeds een onveilige fietsstad. Ondanks de bekende fietsroute moet er nog veel gebeuren. Een indruk van fietsoplossingen uit andere steden, maandag 18 mei, Restaurant Peli- kaanhal, Le Sage ten Broekstr. 30 "Kinderen en verkeer" (Stichting Ruimte). Kinderen gebruiken de hele ongeving, ook de straat. Woongebie den zijn niet afgestemd op de explo sieve groei en het belang van de auto's. We dienen plannen te maken die uitgaan van de leefwereld van het kind, maar hoe doe je dat? een pand gevonden. Het wachten is nu op de gemeente. Worden alle toe zeggingen waargemaakt, of zijn zij in het verleden gedaan om het C.O.C af te schepen? Als dat laatste zou blijken, is natuurlijk niet alleen het C.O.C. de klos; er zijn meer groepen die met toezegging van de gemeente accomodatie aan het zoeken zijn - zoals LWW, Pos jet, Buiten landse Jongeren en cetera. Maar genoeg gezeurd. Over de ach tergronden, feiten en meningen de volgende keer neer. Poststraat 21 De gemeente Tilburg gaat een verkeerscirculatieplan naken. Aangezien vrijwel iedereen in meerdere of mindere mate aan' het verkeer deelneemt, is het belangrijk dat de Tilburgse bevolking is van de vele mogelijkheden en oplossingen die met name de verkeersveiligheid ten goede kernen. Een aantal belangengroepen organiseert daarom een zestal informatie avonden. Naast verkeersknelpunten in de eigen wijk komen de volgende thema's aan de orde: te: I ‘.-Jrt ■Mi

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Tilburg - Tilburgse Aktiekrant | 1981 | | pagina 7