CHRIST WOUTERS constante goedkope kwaliteitsbenzine POLLET ook binnenkort L.P.G.-verkoop Verkeer Alphen: geen omleiding, veel obstakels in|zidEm automatisering Rijen software 01612-22377 --5 Wh Vrijdag 8 maart 1991 A/r. 4228 Hij komt er aan de Lentekrant 1991! A DAT KAN Turnhoutseweg 4 - Baarle-Hertog en Chaam Nieuws- en Advertentieblad voor Alphen en Riel - Baarle-Nassau - Baarle-Herto TANKEN MET EEN PASJE AAN EEN ELEKTRONISCHE POMP, AUTOMATISCH AFGESCHREVEN VAN UW BANKREKENING I I BIJ A art onze adverteerders: Groeistuipen in uw automatisering Onze netwerken groeien met U mee (Ook OS/2) jvl- 1 «SS - •Ij I om minder obstakels, meer aandacht voor fietsers en voetgangers en voor een zelfde maatregel treffen als bij de bin nenkomst van Riel (of halve cirkel aan westzijde) tussen pand Goeden tijd 33 en Goedentijd 37. 2. De maatregel ter hoogte van Ra- PORT BETAALD BAARLE-NASSAU oe»'»"OP 0»ol‘ Ons Weekblad Uitgave van Uitgeverij Emiel de Jong BV. - Tel. 04257-8922* - Postbus 8 - Baarle-Nassau - Zesentachtigste jaargang. Kopij en advertenties uiterlijk woensdagmorgen in ons bezit s.v.p. Telefonisch opgeven van advertenties is mogelijk tot woensdag 1 2.00uur (alleen via tel.nr. 04257-8922* toestel 42 - fax nr. 04257-9100). Uitgezonderd familie-advertenties en zoekertjes. Deze uitsluitend opgeven bij de kontaktadressen a kontant of aan de drukkerij - Voor Baarle: Visweg 8 - Giro: 4473393. Voor Alphen: 'De Nieuwe Magneet' - Stationstraat 23 - Alphen - Tel. 04258-172/1 - Voor Chaam: A. de Jong - Wolfsdonk 7 - Chaam - Tel. 01619-1767 - Voor Riel: J. van der Kaa - Ronsel 9 - Riel - Tel, 04248-1922. Voor België: P.V.B.A. de Jong - Nassaulaan 1 - 2387 Baarle-Hertog. ■kunnen zij contact opnemen met de opbouwwerker - De suggestie wordt gedaan om in dien bij ’de oude school’ (Heu velstraat) een dorpspleintje komt, hier een opstapplaats te maken voor de kinderen, die per auto van school ge haald worden. Antwoord: Deze suggestie wordt doorgegeven, maar dit doet niets af aan de voorstellen m.b.t. de voetgan- gersoversteekplaats bij de Willibror- dusschool. Deze is ook bedoeld voor de ouderen die aan ’de Hoogt’ en ’de Lindenakker’ wonen. Overigens in dien deze oversteekplaats verwezelijkt wordt dan is het onmogelijk om voor de school nog te parkeren. - Gevaarlijke stoffen route. De ge meente Alphen en Riel heeft een ram penplan opgesteld. Dat is prachtig. Maar iedereen houdt zijn hart vast als er iets gebeurt b.v. ter hoogte van de ’flessenhals’. Dit is des te meer een ar gument om tot een omleiding te komen. Antwoord: Niet bekend is hoeveel ge vaarlijke stoffen door de kom van Al phen vervoerd worden. Wenselijk is Vervolg op pagina 19 veilige schoolroute. Opmerkingen bij het plan (uit: verslag d.d. 29-03-1990 Stichting Welzijn). 1De maatregel (verkeersgeleider) ter hoogte van pand Goedentijd 29 laten vervallen. In de plaats hiervan een De afdeling Goirle, Alphen en Riel van V.V.N, Nederland ontving van de afdeling Beheer en Onderhoud Wegen van de Provincie Noord-Brabant het laatste definitieve bericht dat de omleiding van de provinciale weg in Alphen niet doorgaat. Wat bij V.V.N. afdeling Goirle, Alphen en Riel in het verkeerde keelsgat schoot, was de tweede opmerking in de brief dat er niet wordt afge weken van het eerder gepresenteerde plan, namelijk de hele Goedentijd, Raad huisstraat en Baarleseweg vol leggen met obstakels, nog erger dan in Riel. Het bestuur van V.V.N. afdeling Goirle, Alphen en Riel heeft daarom een dringend beroep gedaan op de gedeputeerde Drs. J. de Geus om alsnog aan dacht te besteden aan de op- en aanmerkingen van de inwoners van Alphen. De hoofdpunten van de op- en aanmerkingen zijn: Alle maatregelen dienen genomen te worden voor het plaatselijke verkeer, daar- sers) niet gepasseerd kunnen worden. c. Uit oogpunt milieu is het niet wen selijk om het (vracht) verkeer met een snelheid van 15 km per uur door een dorpskern te laten rijden. d. Gelet op de intensiteit van het ver keer is het noodzakelijk alleen maat regelen te treffen voor het plaatselij ke verkeer: auto’s, fietsers, voetgan gers. e. Te overwegen is om het gebied van Leuvenlaan, Raadhuisstraat, Willi brordstraat, Molenstraat, Heu velstraat, voetgangers domein te maken. f. De maatregelingen dienen geen be lemmering te zijn voor uitritten van woningen. Overige opmerkingen en vragen: - Waarom is de Stationstraat niet meegenomen bij deze plannen en wel de Willibrordstraat? Antwoord: Stichting Welzijn heeft de gelegenheid gekregen om haar ge dachten te bepalen omtrent de re constructie van de provinciale weg. Na overleg met de groep ’Verontruste ouders’ is besloten bij het plan een veilige schoolroute te betrekken. In dien de bewoners van de Stati onsstraat wensen om ook werk te ma ken van een veilige Stationstraat dan Of het nu jaarmarkt in Alphen is; zoals op deze archieffoto of een gewone zondag door het jaar, het doorgaande verkeer door de kom wordt onhoudbaar en akties lijken in de toekomst niet uitgesloten. (Foto: J. Homan, Alphen) bobank laten vervallen, doch zorgen voor een beter uitzicht bij verlaten van de bank. 3. Maatregel Goedentijd- van Gave renlaan laten vervallen. 4. Proef opstelling maken bij over- gang Goedentijd - Raadhuisstraat vol gens voorstel van de Vereniging Be scherming Voetgangers. 5. Raadhuisstraat - van Leuvenlaan: ter hoogte van begin pand Raad huisstraat 25 tot en met Raad huisstraat 31 een dubbele voetgangers - overgangsplaats. 6. Ter hoogte van Streekmuseum tot inrit pand Baarleseweg 5 een dubbe le oversteekplaats. 7. De voorgestelde maatregel ter hoogte van Hazenberg - Remijsenhof laten vervallen. 8. Ter hoogte van pand Baarleseweg 63 (weiland) eenzelfde maatregel tref fen als bij de binnenkomst Riel (Tilburg). 9. In de Willibrordstraat een dubbe le oversteekplaats t.b.v. Schooljeugd Willibrordusschool en de Ouderen (’Hoogt’ en ’Lindeakker’). 10. Gelet op de drukte bij de super markt (hoek Raadhuisstraat Willi- brordplein) is het wenselijk op het pleintje een 10-tal parkeerplaatsen meer te creëren (gemeente). 11. De omleiding kan ook een func tie hebben voor de ontsluiting van het industrieterrein ten zuidoosten van Alphen. Technische opmerkingen bij plannen a. Zowel bij de maatregel Goedentijd 29, Rabobank, Raadhuisstraat, van Leuvenlaan, is de middengeleider van dien aard dat een vrachtwagen pro blemen zal ondervinden bij het laden en lossen bij de ondernemers die zich daar bevinden en dat uitritten afgeslo ten worden. (Goedentijd 27, Goeden tijd 29, Goedentijd 21a en 21b, Raad huisstraat 14 en Raadhuisstraat 15). b. De maatregelen ter hoogte van pand Goedentijd 29, Rabobank, Goe dentijd, van Gaverenlaan, Hazen berg, Remijsenhof worden als hinder- Op vrijdag 22 maart a.s. verschijnt onze Lentekrant. fris en fleurig met al lerhande artikelen over mode, wonen, tuintips, het vroege voorjaar en na tuurlijk onze lentepuzzel. Dit alles omlijst met spec iale lente-advertenties in kleur. Wilt u ook van deze unieke gelegenheid gebruik maken, neem dan even kontakt met ons op voor het maken van een afspraak. Telefoon: 04257-8922, toestel 34 of 42; wkan^^ ^■BS i - - A J tjS *^0^1 3743 lijk ervaren. Alle verkeer kan op deze manier slechts met max. 15 km per uur door de kom. De onderlinge afstand is van dien aard dat langzame verkeer (fiet- - v- - -£■ '""fff 'P - I '-/rrfijaV'f 'fd'k'/'''"'''

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Baarle-Nassau - Ons Weekblad | 1991 | | pagina 1