WERKGROEP MILIEU BAARLE
1
Grote
Hell-Drivers
Kleine Rielse
in Baarle!
Kaaikes
Oud-papier
Harmonie Alphen
Bejaarden van
Alphen
belangstelling
voor avondvier
daagse in Riel
HAMERTJE TIK
IN BAARLESE RAAD!
VAKANTIE
lieuws- en Advertentieblad voor Alphen en Riel - Baarie-Nassau - Baaiie-Hertog en Chaam
ige
Begrafenisfonds voor Baarie-Nassau-
Hertog - Chaam - Ulicoten en
Alphen en Riel
B"
„APHRODITE"
28 juni tot 15 juli.
Kontaktadres: Margrietstraat 10 - Baarie-Nassau - Telefoon 04257-9838
N V. ALG. NED. BEGR. VERZ. EN VERZ. MIJ A.N.B.V.
„APHRODITE”
In de rondvraag vestigde de heer Olieslagers de
Hen 830,00 en Jeugdwerk Baarle 2.286,00)
i wir in
Harmonie Alphen
J. VERHOEVEN
Telefoon 04257-9834
P. VAN OERS
Telefoon 01619-483
A. OOMEN
Telefoon 04249-218
J. VEROUDEN
Telefoon 04258-553
M. VAN SEETERS
T ?lefoon 04248-389
Bejaardenraad.
’t zaag
wir te
kregen
’t vort!
FRANKERING BIJ ABONNEMENT
BAARLE-NASSAU
Copy en advertenties urterlijk woensdagmorgen
in ons bezit s.v.p.
Voor Baarle: Roosakkerstraat7.
Voor Alphen: "De Nieuwe Magneet",
Raadhuisstraat 20 - Alphen - Telefoon 721
Voor Riel: A. v. d. Hout, Dorpsstraat 2, Riel.
Voor Chaam: J. Deckers, Kapelweg 9, Tel. 706.
Voor België: PVBA de Jong, Hoogbraak 2,
Baarle-Hertog.
Uitgave van drukkerij Emiel de Jong
Tel. 04257-9236* - Postbus 8 - Baarie-Nassau
NEGEN EN ZESTIGSTE JAARGANG
band-
nemen,
heuren
Alphen
>ben en
nachte-
ijk wel
s da tie
’n plak
en da’s
Schoonheidssalon
Nassaulaan 38
Baarie-Nassau
urdeet
r zaten
i meter
en den
'n huis.
:n, aan'
van
Mevrouw
Annie Kools-v. Tilburg
Tel. 04257-9209
toch zo
eul meer
ons ooit
ons weekblad
tsen.
>ond, oR
geniete11
lietenlH
Bestuur
Volledige verzekering tegen alle begrafeniskosten en begrafenisverzorging. Geen
levenslange betaling. Geen premieverhoging.
Op dinsdag 8 juli a.s. om 20.00 uur zullen de
wereldberoemde hoge-draad akrobaten, de
Hell-Drivers, hun kapriolen in Baarle ver
tonen. Dan zullen ze n.l. op het terrein van de
Gemeentewerken aan de Oordeelsestraat. een
voorstelling geven, verlicht door schijnwerpers,
waarbij John Traber op een 40 meter hoge
swingende mast toert.
Ook al is het vakantie, toch gaan we door met
onze oud-papier aktie. Op zaterdag 12 juli a.s.
vanaf 9.00 uur ’s morgens rijden we weer rond
in de kom van de gemeente en in het Zand. Zet
u alles zoveel mogelijk aan de straat op deze
dag, want zoals u wellicht begrepen heeft, is
het niet de bedoeling om tijdens de leverings
periode gebruik te maken van de veilingloods.
Als u het zelf enigszins bundelt moet het toch
mogelijk zijn om het papier een week langer te
bewaren. Wanneer de volgende aktie zal
worden gehouden ligt op dit moment nog niet
vast i.v.m. de festiviteiten, die de harmonie
begin augustus op haar programma heeft
staan. Mocht u onverhoopt toch eerder dan
omstreeks half augustus van uw oud-papier
verlost worden, bericht u dat dan even aan een
van de harmonieleden.
Tot zaterdag 12 juli.
ok veull
i kulderl
ood meel
w huis,
en mee
helpen,
da 't ok
de vrije!
dikkelsl
Komt 'n
't beten
schoon!
ider hier
Met een motor wordt er op een schuin
gespannen kabel gereden. Vijf mannen en drie
vrouwen brengen een adembenemende sensati
onele show tussen hemel en aarde. Er wordt op
draad en op de grond gewerkt.
Op de grond rijdt men met een auto op twee
wielen en springt men met motors door een
brandende koepel en over 25 personen.
Ongetwijfeld zullen de Hell-Drivers met hun
facinerende show de harten stelen van talloze
bezoekers uit Baarle en omgeving.
Aanvang om 8 uur.
De grote verknoeier (108)
Bij de opkomst van de auto - eind vorige eeuw -
zullen maar weinig mensen vermoed hebben
hoeveel diensten deze nieuwe vinding de mens
heid zou bewijzen.
Niemand zal toen hebben kunnen voorzien
welke nadelen en gevaren het automobiel-
tijdperk zou brengen. Begrijpelijk, want nie
mand kon toen weten dat de auto in plaats van
een curiositeit een massa-artikel zou worden en
j.iist daardoor voor een berg problemen zou
zorgen.
In het maandblad "Natuur en Techniek",
jaargang 41. no. 12, vonden we over deze zaken
een uitgebreid artikel van J.D. Fast.
Bij het volgende overzicht van enkele verwoes
tende gevolgen, die het groeiende autobezit met
zich meebrengt, laten wij ons door hem leiden.
- Vernieling van natuurgebieden.
Tot nu toe werd bij de aanleg van wegen bijna
alleen rekening gehouden met "een vlotte
doorstroming” van het verkeer. Gezellige oude
stadswijken, waardevolle landbouwgronden,
gave landschappen en belangrijke natuur- en
stiltegebieden werden daar als vanzelfsprekend
aan opgeofferd. Gelukkig is er een verandering
van mentaliteit merkbaar. Maar als het over
natuurgebieden gaat, dan wordt de ecologische
schade nog steeds te veel buiten beschouwing
gelaten.
In Nederland liggen plannen klaar voor nog
4600 km. autoweg. Fast noemt dit waanzin en
een ramp voor ons dicht bevolkte land.
De mens is een onderdeeltje van de keten, die
gevormd wordt door alle levende wezens
samen. Als die keten voortdurend wordt
aangevreten, dan graven we met ontstellende
voortvarendheid ons eigen graf.
Iedere weg die een natuurgebied doorsnijdt,
werkt vernietigend door lawaai, stank, nacht-
verlichting, gassen, olie, wegenzout, wegge
gooid afval enz.enz. De aftakeling van het
natuurgebied verloopt lawine-achtig.
- Massamoord.
In 1971 kwamen in totaal 250.000 mensen om
in het verkeer. Meerdere miljoenen werden
blijvend verminkt. Vergelijkend kan men
stellen dat de totale bevolking van Noorwegen
verkeersslachtoffer werd. We kunnen ons
onmogelijk een voorstelling maken van de rouw
en het verdriet die onze blikken afgod jaarlijks
veroorzaakt.
Ook onder de dieren worden enorme slachtin
gen aangericht. De natuurontwrichting die
daar het gevolg van is, zullen we nog wel eens
aan den lijve ondervinden, want we kunnen
niet ongestraft doorgaan allerlei nuttige dieren
uit te roeien.
Luchtvervuiling.
Waar het verkeer sterk gekoncentreerd voor
komt, daar is de lucht zo sterk vervuild dat de
longen van veel mensen, vooral van kinderen,
ernstige schade lijden. De particuliere auto
spant de kroon in vervuiling van de lucht
(57%).
In 1971 brachten de Nederlandse auto's twee
miljard kilo vuil in de lucht. Dat is drié maal
het lichaamsgewicht van iedere Nederlander.
Ademhalen in de direkte omgeving van een
drukke verkeersweg maakt roken overbodig,
want het staat gelijk met veertig sigaretten per
dag.
Alle vervuilende aktiviteiten van de industrieën
die auto's en benzine produceren, zijn hier
buiten beschouwing gelaten.
Verkwisting.
Er zijn onvoorstelbare hoeveelheden grond
stoffen en energie nodig om auto's te produce
ren. Daar komen even onvoorstelbare hoeveel
heden bij om ze te laten rijden. We noemen:
boortorens, pompinstallaties. tankschepen,
pijpleidingen, raffinaderijen, tankauto's, ben
zinestations. asfaltfabrieken, wegenbouwma-
chines en allerhande voorzieningen langs de
wegen. Fast berekent dat de gemiddelde auto
tijdens zijn levensduur een hoeveelheid energie
verbruikt die gelijk staat met 135.000 kWh
elektriciteit. Tellen we daar de energie bij die
opgeslokt wordt door bovenstaande opsom
ming, dan moet er nog een nul bij.
Op deze wijze ondermijnen we met recordsnel-
heid een der bases van ons bestaan door ons
potverteren van de beschikbare grondstoffen en
energievoorraden.
Het nageslacht moet maar zien!
Leefbaarheid.
Het moderene autoverkeer heeft het mogelijk
gemaakt dat de plaats van wonen en de plaats
van werken op aanzienlijke afstand van elkaar
liggen. Dat heen en weer zeulen heeft ingrij
pende gevolgen gehad voor de leefbaarheid van
onze woonplaatsen. Oude stadskernen kwamen
vol kantoren e.d.. Ze zijn overdag ontoegan
kelijk door de geparkeerde auto's en stromen 's
avonds leeg. Er ontstonden zogenaamde slaap
steden. Daar eist de auto zoveel ruimte dat de
huizen worden opgestapeld tot hoogbouw. Het
platteland verstedelijkt. Kijk maar naar onze
dorpen. Ze hebben allemaal dezelfde nieuw
bouwwijken en bungalowparken, terwijl het
buitengebied ook niet vrij blijft van burger-
bouw. Miljoenen auto’s sjouwen op en neer.
Een van de gevolgen: alle wegen en straten zijn
onveilig. Zelfs op plaatsen waar mensen bijeen
wonen, raast verkeer. Op kinderspel kan de
"doodstraf" staan, met executie ter plaatse!
De beknopte weergave van wat Fast presen
teerde in "Natuur en Techniek” moet voldoen
de zijn om te besluiten tot een zo beperkt
mogelijk gebruik van de particuliere auto.
Ook lieden die uit eigen belang alles doen om
verkeersstromen op gang te houden of te
brengen, kunnen er een stukje verantwoorde
lijkheidsbesef uit puren.
De auto is in veel opzichten de grote ver
knoeier. Toch oefent hij een enorme aantrek
kingskracht op ons uit. Daar moeten we het
dan volgende week maar eens over hebben.
al -
irninste.l
goed of
i. Maal
•t advies!
rij zullen!
e stijl tel
teggeltjel
vakantie!
inste dat!
:s misse»!
L'.jhienl
mens oil
zomerj
lan is dj
er van M
teggeltjel
»t make»!
goed all
enkotnstj
nd in M
sten juli']
i te doel
maken!
it aloud!
■en warel
midden!
ravend isj
tje oproe!
ereiken I
Steggel'.’
T komeq
voensdaa
u. Dustol
De avondvierdaagse in Riel is dit jaar een groot
succes geworden, het aantal deelnemers was dit
jaar ruim honderd meer dan vorig jaar. Ook
het weer werkte uitstekend mee. De Rielse
E.H.B.O. was iedere avond present om de
mensen die last van hun voeten hadden
vakkundig te verzorgen, maar zeer weinig
wandelaars hoefden van deze gelegenheid
gebruik te maken. De wandelaars werden
iedere avond naar verschillende richtingen
gestuurd. Heel de mooie omgeving kwam aan
de beurt. De intocht werd met medewerking
van harmonie en drumband een mooi schouw
spel. Op het sportpark de Krim kwamen alle
deelnemers bijeen waar hen de medailles
werden opgespeld. Daar kreeg iedereen een
verfrissing aangeboden. Vervolgens gingen de
wandelaars begeleid door harmonie en drum
band naar het terrein achter het gemeen
schapshuis de Zwade. Hier werden de oudste
deelnemers door de voorzitter van Riels Jeugd-
belang (de burgemeester moest wegens de
raadsvergadering verstek laten gaan) gehul
digd. De oudste dame bij de 5 km was Mevr.
Lucassen (68 jaar) en bij de 10 km was dit
mevr. v.d. Camp (58 jaar). Bij de heren was dit
voor de 5 km de heer J. Timmermans (49 jaaar)
en voor de 10 km de heer F. de Kok (40 jaar).
De heer de Kok hoopte dat het volgend jaar
veel meer oudere Rielenaren zullen meelopen.
Het comité Riels Jeugdbelang dankt bij deze de
E.H.B.O. en harmonie en drumband, en alle
medewerkers achter de schermen voor hun
spontane bijdrage die ze geleverd hebben om
de avondvierdaagse in Riel te doen slagen.
lar den!
jn er okl
aren okl
is nou tl
ns "heil
neke da
st sinds
den mir
dr drie
kvorsenl x
ijong JOiBntvangt 1.200,00, Scouting Nederland Uli-
er stuk, fcten 830,00 en Jeugdwerk Baarle/ 2.286,00)
'n paarBWijziging algemeen ambtenarenreglement
Na een bliksemvergadering op 12 juni j.l.
tevolgd door een excursie, wachtte de Baarlese
laad op donderdag 26 juni een meer lijvige
■senda van zo’n 21 punten. Men wist er zich
met bekwame spoed doorheen te werken, zodat
1L uur later het merendeel van de raadsleden
dt straat kon oversteken om zich meer
ktspannen te wijden aan politieke nabeschou
wingen.
Lgekomen stukken en lozingsverordening.
Bij de Ingekomen Stukken zat een financieel
fcerzicht van het structuurplan. Voor de heren
Boeren en van Gils was dit aanleiding om te
[formeren of de raadsleden ieder hiervan 'n
Ktaaloverzicht zouden kunnen ontvangen. De
Burgemeester zei toe dat dit medio augustus
fcou gebeuren.
Biet algemene stemmen werd vervolgens een
fczingsverordening vastgesteld, maar niet zon-
Mer bedenkelijke opmerkingen over de uitvoe-
|ng ervan.
|De heer van Gils vroeg zich af wie de zaak zou
fcaan kontroleren. Als het 'n zaak voor de poli
ce wordt, zei hij, dan zal het korps toch wel
Ktgebreid moeten worden. Dit laatste zag de
Burgemeester niet zitten, te meer daar de
«leidingen dun bezet zijn. Misschien kunnen
Iwe via het stadsgewest komen tot 'n milieu-po-
Ke, zei hij, maar voorlopig blijft het 'n
(aanvullende taak voor de politie en is het in
Eoofdzaak 'n kwestie van Openbare Werken.
lOp 'n vraag van Hr. Boeren, deelde de burge
meester mee dat de verordening van kracht was
Kwel voor hen die op de riolering zijn aan
gesloten als voor anderen. De heer Severijns
Blde weten of hierover kontakt geweest was
net Baarle-Hertog.
■Er zijn twee besprekingen geweest, zei de
Burgemeester, maar tot 'n gelijktijdige invoe-
Bng is het niet gekomen; in België zijn de
■oorschriften nu eenmaal anders, het is daar
Koral 'n zaak voor het Ministerie.
Bverige punten.
Be volgende punten gingen vlot onder de
Bmer door:
■Het ongegrond verklaren van een bezwaar-
Bhrift
■Goedkeuring aan het verlenen van subsidies
het kader van de Interim Rijksbijdrage-
Bgeling voor plaatselijke vrijwilligers jeugd- en
Boerenwerk over het 4e kwartaal 1974 (Plus
aandacht op een gevaarlijke verkeerssituatie bij
de uitrit van camping "Rustoord”. Het uitzicht
op de weg wordt er belemmerd door de bomen.
De burgemeester zei dat men een brief naar de
Provincie zou sturen om te vragen hoe deze
situatie het best kon worden opgelost.
Op vragen van de heer van Gils, beaamde de
burgemeester dat B en W in Brussel waren
geweest om de kwestie bibliotheek te bespre
ken. Deze zaak zal met subsidies van hoger
hand moeten worden gerealiseerd, met vereni
gingen die eventueel plaats zullen moeten
ruimen voor de bibliotheek, was nog geen
kontakt opgenomen. Wat de nog te realiseren
woningen in de Oranjelaan betreft, werd er nog
druk over de prijs onderhandeld. Wel staat vast
dat er 11 WW-woningen zullen komen en 9
andere woningen, al dan niet premie- of vrije
sector-woningen.
De derde vraag van de heer van Gils betrof het
tuintje van de kleuterschool.
Hierover was men met de kleuterschool tot een
akkoord gekomen. Om dit tuintje bij te houden
zou de gemeente gedeeltelijk bijspringen.
De heer Severijns vroeg of de Markgravenstraat
duidelijker kon worden aangegeven, en of men
net als voor het bouwen ook voor het afbreken
een vergunning nodig had. Op beide vragen
antwoordde de burgemeester bevestigend.
Hekkesluiter was de heer Boeren. Hij sprak
nogmaals zijn bezorgdheid uit over het druk-
verlies op de waterleiding te Ulicoten. De
burgemeester deelde die bezorgdheid, maar
een noodoplossing zag hij vooralsnog niet. De
druk was nu op zijn maximum gebracht.
Drukverhoging zou verzwaring van de lei
dingen vergen, 'n Heel werk dus, en wie ging
dat betalen?
Tenslotte vestige de heer Boeren er de
aandacht op dat bij de Hoogstratensebaan het
naambord Ulicoten ontbrak. De heer Oliesla
gers vóór met beantwoording en merkte op:
Och, da’s toch niet nodig: zo’n grote stad
vinden ze wel!
En in deze stemming werd de vergadering
besloten.
Volledige verzekering tegen alle begrafeniskosten en begrafenisverzorging. Geen
levenslange betaling. Geen premieverhoging.
Voor vrijblijvende inlichtingen en het verzorgen van begrafenissen
(ook voor niet-verzekerden):
Voske6 Baarie-Nassau
b.g.g. 01600-32079 (dag en nacht).
Baarleseweg 15 - Chaam
b.g.g. 01600-32079 (dag en nacht).
Wilhelminastraat6 Ulicoten
b.g.g. 01600-32079 (dag en nacht).
Zandstraat 8b Alphen
b.g.g. 01600-32079 (dag en nacht).
Dorpsstraat’29 Riel
b.g.g. 01600-32079 (dag en nacht).
Zoals te verwachten viel, was de heer van Gils
het hier niet mee eens. De ABGB heeft zich al
meerdere malen tegen deze aankopen verzet,
zei hij, we hebben om ’n duidelijk inzicht in
deze zaak verzocht, maar daaraan is niet
voldaan. Zonder deugdelijk bestemmingsplan
zijn wij tegen de aankoop van gronden, op deze
manier wordt het paard weer es achter de
wagen gespannen. Hij vroeg waarom er geen
behoeftepeiling onder de bevolking had plaats
gevonden en of hieromtrent kontakt geweest
was met B.Hertog.
De burgemeester meende dat er wel degelijk
iets veranderd was. We hebben 'n ontwerp-
bestemmingsplan en 'n kostprijsberekening,
dus het paard wordt heus niet achter de wagen
gespannen, zei hij.
Aangaande de behoeftepeiling merkte hij op
dat het college wel bekend was met de behoefte
s van de bevolking.
Hij besloot dit punt met de mededeling dat de
komende week met B.Hertog overleg gepleegd
zou worden over mogelijke kombinaties.
Hoofdzaak hierbij zal zijn het voorkomen van
doublures.
Betreffende de meisjesschool te Ulicoten, stel
den B en W voor de zaak af te breken en er 'n
parkeerterrein van te maken. Het vrijkomend
terrein zou plaats bieden aan zo’n 20 auto’s. De
totale kosten hiervan werden geraamd op
24.620,00.
De afbraak vormde voor niemand ’n bezwaar;
bij de nieuwe bestemming van het terrein
wenste de heer van Gils toch enige kantteke
ningen te plaatsen.
Hij vroeg zich af of Ulicoten wel zo’n behoefte
had aan ’n parkeerterrein en of dat dan wel ’n
zaak voor de gemeente was. Hij toonde zich
verder bezorgd over mogelijke overlast voor de
aanpalende kleuterschool en opperde de moge
lijkheid, als het parkeerterrein er zou komen,
om er wat groen op aan te brengen.
De burgemeester merkte op, gesteund door de
heer Boeren, dat Ulicoten wel behoefte had aan
verhard gemeentelijk terrein. Tot nu toe heeft
steeds ’n particulier zijn terrein afgestaan voor
allerlei publieke evenementen en door ’n
gemeentelijk terrein kan mogelijke overlast nu
voorkomen worden. Bij aanleg zou men er
voorts op toezien dat de kleuterschool er geen
hinder van zou ondervinden, en in de mate dat
de kosten het toelaten, zal er voorzien worden
in groene aanplant.
Overige punten.
- Het beschikbaar stellen van een krediet voor
het in orde brengen van 3 voormalige MAVO-
noodlokalen aan de Molenbaan t.b.v. de
Stichting Katholieke Onderwijsbelangen.
- Een krediet van 500.000,00 voor de
gymzaal te Ulicoten; dit projekt was, in ant
woord op ’n vraag van de heer van Gils, niet
aangemeld voor DACW-subsidie maar wordt
gerealiseerd middels artikel 72 van de L.O.
wet. De heer Boeren wilde weten of de zaal nog
voor andere doeleinden gebruikt zou kunnen
worden. De burgemeester antwoordde dat dat
in eerste instantie niet mogelijk zou zijn.
- Wijziging reglement commissievergaderin
gen; hierdoor is het mogelijk dat commissies,
naast ambtenaren, ook derden uitnodigen om
informatie te verstrekken indien dat nodig is.
De heer van Gils vroeg of de commissieverga
deringen niet openbaar konden zijn. Het
college vond dit niet nodig. Dit is in ieder geval
een stap in de goede richting, merkte de heer
van Helvert op.
- Krediet voor de verbouw gemeentehuis
1.200.000,00), waarin 950.000,00 in de vorm
van subsidie.
- Krediet van 8.000,00 voor de inrichting van
2 lokalen van het basisonderwijs.
- Verkoop van de boerderij aan de Boschoven-
seweg.
- Een voorbereidingsbesluit.
Mededelingen en rondvraag.
De kosten van het wegenplan bleken aanzien
lijk groter dan begroot. De gemeente moet
hiervoor P/a miljoen opbrengen, tweemaal zo
veel als was geraamd. Door de werken uit te
voeren in het kader van de werkverschaffing,
hoopt men aanvullende subsidies te verkrijgen.
Dit project was wel aangemeld voor D.A.C.W.
subsidie.
Als tweede mededeling kon de burgemeester
vertellen dat de bouw van het gemeentehuis
was aanbesteed aan Gebr.van Bergen te
Alphen.
|n gevolge van een arbeidstijdverkorting.
Stadsgewestelijke aanpak van de brandweer;
larle-Nassau zelf valt hier buiten omdat het is
idergebracht in de Regionale Brandweer
Ïdden-Brabant.
Een aanvullende subsidie over 1974 voor de
iiziekschool 5.874,88).
Het beschikbaar stellen van een krediet ad
15,00 voor de Maria Regina school voor de
hschaf van een T.V. toestel.
inkoop gronden en afbraak meisjesschool
licoten.
i het kader van de bestemmingsplannen
Sportpark” en ’’Hoogbraak” stelden B en W
e Raad voor opnieuw tot aankoop van
pnden te besluiten. Ditzelfde besluit was al
ns genomen in november 1974, maar Gede-
bteerde Staten had er zijn goedkeuring aan
bthouden omdat men nadere informatie
lenste over de aankoopprijzen en omdat er
kr betreffende gebieden nog geen bestem-
ingsplannen met kostprijsberekeningen wa
ll ingediend. Hieraan was, thans voldaan,
Idus het voorstel, en daarom het verzoek tot
pieuwing van het besluit.
Bij goed weer gaan we weer fietsen en wel op
dinsdag 8 juli. De gene die graag mee willen
moeten om half twee bij het gemeenschapshuis
aanwezig zijn.
Zijn er geen Rielse jongens of meisjes meer, die
een of ander examen met goed gevolg afgelegd
hebben? Dan is het een bedroefd klein beetje.
Dat er gestraald zijn weten we, maar toch niet
iedereen!!
Wilt u een advertentie plaatsen in ”Ons
Weekblad” dan s.v.p. niet opbellen of aan
bellen! Een envelopje in brievenbus Dorpstraat
2, Riel met bijvoeging van 3,00 voor een
kleine advertentie.
Voor grotere advertenties opgeven de tekst en
hoe groot dat het ongeveer moet worden. Geen
geld, want hiervan krijgt u een nota thuisge
stuurd.
Oud-papier inleveren voor de missieclub gaat
onder de vacantie gewoon door, dus dinsdags
en donderdags van 4-6 uur. Alleen op deze
tijden wordt het papier ook gewogen.... en
uitbetaald, als het tenminste goed ingepakt is!
Daar ontbreekt nog al eens wat aan.
Deze week is er weer ruim 100 kg zo maar weer
over de afrastering gezet bij onze opslagplaats.
Hartelijk dank, want die komt geheel ten bate
van onze missie aktiviteiten.