naar
Drie Kongolezen kwamen
Baarle-Nassau-Grens
vepwoppen
WEKELIJKS NIEUWS- EN ADVERTENTIEBLAD VOOR DE GEMEENTEN
ALPHEN EN RIEL - BAARLE-NASSAU - BAARLE-HERTOG - CHAAM
e. o.
Lourdes-actie te Ulicoten
Contactdag - St. Aloysiusschool, Baarle-Nassau
Duivenmelkers uit de omtrek kwamen naar Alphen
DRUKKERIJ DE JONG
Baarle-Nassau
zaterdag 12 dec. 1959
Nummer 50
Chaam 56, J. B. de Jong Baarle-Nassau i
1 57. 1
H. Baelemans Goirle E.V.
Uitslag barakconcours vindt U elders.
rische jongeren. Naast de reeds vele
aanmeldingen hiervoor, heeft het be
stuur gemeend om evenals vorig jaar
iemand namens de gehele vereniging af
te vaardigen naar dit genade-oord en
tevens naar het grote wereld-congres,
eveneens te Lourdes.
Dit barak- en schietconcours is een
actie, waarvan de opbrengst geheel ten
goede komt aan de Lourdes-actie.
Wij doen daarom een beroep op U
allen, speciaal op de leden van de RKJB
om een bezoek te brengen op 13 decem
ber aan café Kusters om deze actie vol
ledig te steunen. Als U hieraan deel
neemt steunt U allereerst een mooi doel
en bovendien maakt U kans om een van
de talrijke en mooie prijzen te winnen,
die beschikbaar gesteld worden. Pro
beer uw geluk en U maakt hierdoor
weer iemand anders gelukkig die straks
gratis mee kan gaan.
Wij danken U bij voorbaat voor uw
komst. Zie verder de advertentie elders
in dit blad.
Op zondag 13 december organiseert
de RKJB te Ulicoten een groot barak
en schietconcours t.b.v. de Lourdes-
actie in café Kusters. Deze Lourdes-
actie houdt in dat er geld bij elkaar ge
bracht wordt door het voeren van ver
schillende acties om in 1960 één lid van
de RKJB gratis de grote Lourdes-bede-
vaart te laten meemaken. Deze bede
vaart is speciaal bestemd voor de agra-
gesloten.
Ouders die aan dit voorstel de voor
keur geven, willen dat dan a.s. zondag
wel even zeggen. Mochten er velen voor
dit systeem zijn, dan zouden we het een
volgende keer eens kunnen proberen.
Het is maar een voorstel...! Dus be
paald niet om het onszelf gemakkelijker
te maken
ninkrijken tot in het verre verleden, ge
tuigen van een nieuwe opbloei van het
broeder-ideaal in Afrika.
Want al worden de leken in de katho
lieke wereld zich op aansporing van de
H. Vader zelf meer bewust van hun
plicht tot apostolaat, toch blijven de
Broeders met hun voortdurende toewij
ding aan God en de Kerk de wezenlijke
aanvulling van de staf van de priester-
missionarissen. Alléén zij kunnen de
rustige en onverstoorde voortzetting
van de apostolische werkzaamheden
waarborgen. Zij maken vooral in de
bloeiende missies, waar „het gevaar
voor verstikking” in de werkzaamheden
dreigt, de priesters vrij voor hun eigen
taak.
„Het is niet goed, dat wij het Woord
Gods verwaarlozen om aan tafel te die
nen,” lezen wij al in de Handelingen van
de Apostelen (6,2).
Een Missie-overste omschreef ’t eens:
„Een missie zonder broeder is een huis
gezin zonder moeder”. En al leven en
werken zij veelal onbekend en naamloos
toch zijn zij groot in de ogen van God.
Want zij leren gehele volkeren de chris
telijke opvatting van het leven, van het
Ora et Labora. Nu de gehele achter
gebleven wereld roept om technische
ontwikkeling en de wereldomspannende
Unesco hieraan tegemoet wil komen, is
deze taak van de missie-broeder dubbel
zo belangrijk. Door de minachting en
geringschatting van de handenarbeid
zijn er teveel halfontwikkelde betweters
opgeleid. De opleiding was dikwijls te
hoog gegrepen en daarom zal een goede
ambachtsopleiding op christelijke grond
slag bij de nieuwe christen-volkeren een
waarborg zijn voor ’n degelijke opbouw
van deze gemeenschap.
Deze arbeid tesamen in eensgezindheid
met de priester-missionarissen verricht
Baarle-Nassau-Grens, 7 december ’59.
Vandaag arriveerden in de Missie-
vakschool van de Paters van de H.
Geest drie jongemannen van ongeveer
20 jaar uit de Belgische Kongo om daar
tot missiebroeder te worden opgeleid.
Het waren Francois Ngoi, Mathias
Lupiti en Placide Kakuchi van de stam
der Baluba’s, bekend om hun dansen en
hun kunstig snijwerk. De streek waar
zij vandaan komen is Katanga in het
zuid-oosten van Belgisch Kongo, waar
de Paters van de H. Geest twee bisdom
men besturen.
De drie jongelui zijn al zes jaar bezig
aan de verwezenlijking van hun ideaal:
eenmaal als broeder-religieus te mogen
werken aan de kerstening van hun
landgenoten. Zij volgden drie jaar de
lagere technische school afdeling hout
bewerking. De overige drie jaren heb
ben zij doorgebracht op de grote mis
siepost Malela onder leiding van Pater
Trudo Maenen.
Daar de Congregatie geen eigen broe-
deropleiding in de Kongo bezit, zijn zij
naar het internationale opleidingscen
trum gezonden. Op 6 december kwamen
zij aan op het Brusselse vliegveld Mels-
broek en werden op 7 december harte
lijk verwelkomd door de Provinciaals
van Nederland en België en door de
50 man tellende gemeenschap van de
missievakschool.
Pater A. Blommaert, de Nederlandse
Provinciaal, sprak hen toe in de alge
mene voertaal van Oost-Afrika en een
gedeelte van Kongo, het Swahili, wat
zij ook uitstekend beheersen.
Mijn Zwarte Broeders in Christus, zo
begon hij, U zijt zojuist gekomen uit uw
dierbare vaderland Katanga, om hier in
het verre en voor U nog grotendeels on
bekende EUropa uw opleiding tot broe-
der-missionaris te beginnen.
U bent hier van harte welkom en uw
komst bereidt ons een grote vreugde.
U heeft immers de fakkel overgenomen
die talrijke pioniers-missie-broeders U
hebben aangereikt. Eén van deze pio
niers met 38 jaar Kongo treft U hier
aan, broeder Vincent Karregat uit Vo
lendam. Zowel voor hem als voor de
jonge Broeders hier aanwezig bent U
het bewijs, dat zij hun taak op waardige
wijze volbrachten en volgelingen in hun
ambt wisten te wekken. En terwijl wij
hier in Europa vechten voor de in
standhouding van het broeder-ideaal,
komt U zonen van de Balubastam, met
een roemrijke geschiedenis van ko-
de Jong Alphen 6, A. v. d. Boom Hilva-
renbeek 7 10, M. Frits Hilvarenbeek 8,
Ant. de Jong Alphen 9, J. van Gils Uli
coten 11, C. van Tilburg Baarle-Nassau
12, Alf. Metsaars Rijen 14, Jac Eijkens
Alphen 15, H. Verhoeven Goirle Z.E.V.,
Jos de Jong Alphen E.V.
J. Spapens Hilvarenbeek 1, G. v. d.
Brand Rijen 2, Aug. Smolders Alphen 3
A. v. d. Boom Hilvarenbeek 4, K. Naaij-
kens Hilvarenbeek 5, P. J. Koks Chaam
6, H. Martens Gilze 7, Gebr. van Ber-
i gen Alphen 8, F. v. d. Pol Goirle Z.E.V.,
Gils Baarle-Nassau 55,
Rijen 56.
Jac Wouters Riel 1 (mooiste fond-
vogel), A. Schaerlaeken Chaam 2, Jac
Cornelissen Gilze 3, Gebr. van Bergen
Alphen 4 13, Gebr. Stabel Alphen 5, Jos
Hieronder laten wij de uitslagen vol
gen van de zeer goed geslaagde kring-
tentoonstelling, welke zaterdag en zon
dag in zaal „Den Brouwer” werd ge
houden.
Jan Laurijssen Ulicoten 1, J. Leuris
Ulicoten 2, A. Leemans Baarle-Nassau
3 34 41, H. Severijns Baarle-Nassau 4
31, Gebr. Brouwers Rijen 5 36, Jos Lau
rijssen Ulicoten 6, P. de Jong Goirle 7,
Alf. Verhoeven Baarle-Nassau 8, J. B.
de Jong Baarle-Nassau 9, Fr. de Leeuw
Alphen 10 13, J. de Rooij Baarle-Nassau
11 35, J. Leemans Dorst 12, Vic v. Gorp
Alphen 14 28 43, M. de Swart Alphen
15, G. v. d. Brand Rijen 16, Ch. Jacobs
Ulicoten 17, A. v. d. Boom Hilvaren
beek 18 20 46, C. Witters Goirle 19, P.
de Breser Rijen 21, Gebr. van Bergen
Alphen 22, W. Vermetten Alphen 23 32
C. Oomen Chaam 24, Aug. Smolders
Alphen 25, C. van Boxtel Chaam 26,
J. Hezemans Rijen 27, C. J. Baeten
Rijen 29, G .Laurijssen Alphen 30, P.
Koks Chaam 33, Alf. Metsaars Rijen 37
P. de Volder Goirle 38, A. Joosen Baar
le-Nassau 39, Gebr. Aarts Gilze 40, P.
van Opstal Chaam 42, J. van Ginneken
Dorst 44, C. Martens Gilze 45, W. van
Lochte Hilvarenbeek 47, A. Geerts
Chaam 48 49, L. Jespers Baarle-Nassau
50. C. de Volder Goirle Z.E.V., Jac Eij
kens Alphen E.V.
A. Bruurs Goirle 1 13, Jos Reijns Al
phen 2 16, Ant. Eijkhout Rijen 3 10 29,
Anna van der Flaas Baarle-Nassau 4,
Jan de Rooij Baarle-Nassau 5, Fr. de
Leeuw Alphen 6 34, J. van Gils Ulico
ten 7 11 26, Aug. Smolders Alphen 8,
L. Schilders Hilvarenbeek 9, Jos Adams
Ulicoten 12, P. Koks Chaam 14, Aug.
van Tilborg Alphen 15, A. Schaerlaeken
Chaam 17, Jac Wouters Baarle-Nassau
18, A. Struijs Ulvenhout 19, Gebr. Sta
bel Alphen 20, Gebr. Graumans Gilze
21, Aug. Geerts Ulicoten 22, C. van Til
burg Baarle-Nassau 23, A. Leemans
Baarle-Nassau 24, A. Joosen Baarle-
Nassau 25, A. Geerts Chaam 27, C. van
Beek Baarle-Nassau 28, Alf. Metsaers
30 33, Joh. Smits Goirle 35, Jac Wou
ters Goirle 37, P. de Volder Z.E.V., J.
van Spreeuvel E.V.
Alfons Verhoeven Baarle-Nassau 1
(mooiste jonge vogel), Jac Eijkens Al
phen 2, Gebr. Brouwers Rijen 3 7, Jos
Reijns Alphen 4 9, J. Leemans Dorst 5,
J. Leuris Ulicoten 6 46, Jan de Rooij
Baarle-Nassau 8, L. Geerts Alphen 10
15, Alf. Metsaers Rijen 11 18 31, Ch.
Jacobs Ulicoten 12 28, Anna van der
Flaas Baarle-Nassau 13, Jac Wouters
Baarle-Nassau 14, G. v. d. Brand Rijen
16 32 39, Gebr. van Bergen Alphen 17
40, Jac de Kort Ulvenhout 19, J. van
Opstal Rijen 20, Jac Wouters Goirle 21,
G. Laurijssen Alphen 22, J. Smits Goir
le 23, L. J. Baeten Rijen 24, L. Schil
ders Hilvarenbeek 25, A. Frik Hilvaren
beek 26, J. van Spreeuvel Hilvarenbeek
27, J. van Antwerpen Goirle 29 54, W.
Looijens Hilvarenbeek 30, J. v. d. Laak
Hilvarenbeek 33, J. van Gils Ulicoten
34, H. Verhoeven Goirle 35, J. Verhoe
ven Goirle 36, A. de Bresser Hilvaren
beek 37, M. de Swart Alphen 38, W.
Verheijen Gilze 41 52, Aug. Smolders
Alphen 42, J. Wilmse Alphen 43, C.
Geerts Baarle-Nassau 44, J. Verhoeven
Baarle-Nassau 45, L. Hermans Riel 47,
Jos Adams Ulicoten 48, A. Leemans
Baarle-Nassau 49 50, Jos Smeekens Al
phen 51, C. van Tilburg Baarle-Nassau
53, A. Bruurs Goirle 55, J. Adams
phen 51, C. Geerts Baarle-Nassau 52, J.
v- d- ^Laak Hilvarenbeek 53 54, H. van
J. van Opstal
i en inrichting van dit opleidingshuis en
wanneer U aanstonds de rondgang zult
maken, zal het U duidelijk zijn, welke
hoogachting en waarde de Congregatie
aan haar Broeders toekent. De geeste
lijke opleiding en scholing in de ver
schillende ambachten krijgen beiden
hun plaats in het leven, dat U hier gaat
leiden.
Doof uw komst hier zijn wij boven
dien in staat gesteld om weer drie
Broeders vrij te maken voor het missie
werk namelijk Broeder Angelus van
Moorsel uit Den Haag voor het Aarts
bisdom van Brazzaville, Broeder Verus
Aarts uit Eindhoven voor de missie van
Kankan in Guinea en Broeder Adalber-
tus van Lier uit Kwintsheul voor Dou-
mé in Kameroen.
Wij wensen U toe, dat U in ruime
mate zult mogen profiteren van de hier
aanwezige opleidingen, dat er een har
telijke broederband moge groeien tus
sen U en de Nederlandse en Belgische
jongelui, die hier worden opgeleid. Mo
ge God in U Afrika zegenen.
Na de officiële begroeting was er een
ongedwongen samenzijn, waarin vele
vragen werden gesteld over de toestand
in de Kongo. De drie Kongolezen toon
den zich zeer verheugd, dat de H. Vader
vorige week de hiërarchie in Kongo had
ingesteld, wat voor hen het bewijs was,
dat de Paus zo spoedig mogelijk de Kerk
in de Kongo op eigen benen zou willen
zien staan.
De rondgang door het uitgestrekte
domein van de vakateners en de lande
rijen van de missievakschool was een
grote ontdekking voor hen.
Uitgave van
P. de Bresser Rijen 1 (mooiste oude
duif), Jan Dekkers Gilze 2 9, A. Geerts
Chaam 3, C. Martens Gilze 4 28, A. J.
Baeten Rijen 5, Jos Laurijssen Ulicoten
6, Alf. Verhoeven Baarle-Nassau 7, Ge
broeders Brouwers Rijen 8, C. van Beek
Baarle-Nassau 10, H. Wouters Baarle-
Nassau 11, Adr. Dekkers Dorst 11a, A.
de Jong Alphen 12, Gebr. Aarts Gilze
13, Gebr. van Bergen Alphen 14 22, A.
van Roozendaal Gilze 15, G. v. d. Brand
Rijen 16 26, W. Koek Gilze 17 18, Alf.
Metsaars Rijen 19, P. v. Opstal Chaam
20, P. Koks Chaam 21, J. Hezemans
Rijen 23, Vic van Gorp Alphen 24, Ant.
de Jong Ulvenhout 25, A. Smolders Al
phen 27, C. de Volder Goirle 29, Anna
van der Flaas Baarle-Nassau Z.E.V.
Jac Wouters Goirle 1, H. van Gils
Baarle-Nassau 2 19, H. Martens Gilze 3,
C. van Boxtel Chaam 4, Jac Wouters
Baarle-Nassau 5, Jan de Rooij Baarle-
Nassau 6, J. Blous Alphen 7, Aug. van
Tilborg Alphen 8, A. Joosen Baarle-
Nassau 9, G. v. d. Brand Rijen 10, A.
Struijs Ulvenhout 11 21, Jac Cornelis
sen Gilze 12, P. de Volder Goirle 13, A.
J. Baeten Rijen 14, Verhagen-van Gorp
Goirle 15, Jac Eijkens Alphen 16, Jan
Bruurs Baarle-Nassau 17, G. Laurijssen
Alphen 18, A. van Luffelen Hilvaren
beek 20, Ch. Jacobs Ulicoten 22, C. de
Volder Goirle ZEV, v.d. Pol Goirle EV.
Alf. Verhoeven Baarle-Nassau 1, Jac
Wouters Riel 2 12, A. Geerts Chaam 3,
A. Bernaerts Baarle-Nassau 4, Aug.
Krijnen Alphen 5 30 43, Ch. van Loon
Baarle-Nassau 6 49, Ch. Jacobs Ulicoten
7 8, A. Bruurs Goirle 9, Verhagen-van
Gorp Goirle 10, J. van Antwerpen 11,
Gebr. Brouwers Rijen 13, Jan de Rooij
Baarle - Nassau 15, A. Schaerlaeken
Chaam 16, Jos Laurijssen Ulicoten 18
21, Jac Wouters Baarle-Nassau 20 33 41
C. van Beek Baarle-Nassau 22, C. van
Tilborg Baarle-Nassau 23, A. v.d. Boom
Hilvarenbeek 24, J. Blous Alphen 25,
Jos Smeekens Alphen 26, H. Severijns
Baarle-Nassau 27 28, J. Spapens Hilva
renbeek 29, C. de Volder Goirle 31, J.
Rentiëns Ulicoten 32, Ant. de Jong Ul
venhout 34, A. Joosen Baarle-Nassau 35
Fel. v. d. Pol Goirle 36, A. de Bresser
Hilvarenbeek 37, Gebr. Aarts Gilze 38,
J. van Spreeuwel Hilvarenbeek 39, L.
Schilders Hilvarenbeek 44, J. Verhoe
ven Baarle-Nassau 45 57, P. van Opstal
Chaam 46, Gebr. v. Bergen Alphen 48,
J. Hezemans Rijen 50, G. Laurijssen Al-
P.S. Onze gebruikelijke contactdag
is één manier om de Ouders in de ge-
l te stellen eens met de leer-
contact niet verworden tot een formeel krachten over hun kind te komen pra-
beleefdheidsbezoek
gaat nu eenmaal even naar school kij
ken...!” De bedoeling iè immers dat we
eens echt „voeling” met elkaar hebben
over uw kind, waar U uiteraard belang
in stelt, maar wij evenzeer. Met z’n
tweeën weten we nu eenmaal meer dan
één alleen
Op de contactdag wordt IEDEREEN
verwacht, die een kind op onze school
heeft. De gang van zaken in het ver
leden rechtvaardigt de hoop, dat we
hierover wel niet zullen hoeven te kla
gen. Het zij zo
Ook van uw kant zult U wel mede
werking willen toezeggen. Laat die
medewerking niet alleen maar een „te
gemoetkoming” zijnTer verduidelij
king: misschien krijgt Jan thuis van U
ook nog straf, als hij die op school ook
al gehad heeft. Of misschien laat U
'Kees elke avond wat sommetjes maken,
als hij daar zo zwak in is... Dat zal alle
maal wel goed zijn, maar „medewer
king” omvat toch meer. MEDEWER
KING IS: SAMEN MET DE ONDER
WIJZER ERNSTIG STREVEN. NAAR
DE BESTE ALGEMENE VORMING
VAN UW KIND. Dat houdt dus in
- zoals we reeds zeiden - dat U tegen
over de onderwijzer even openhartig
dient te zijn, als hij het tegenover U is.
Schrikt U ervoor terug bepaalde eigen
aardigheden van uw kind tegen de on
derwijzer te zeggen: - hoe verklaarbaar
ook - een dergelijke vrees is een na
deel voor uw kind.
De taak van de onderwijzer bestaat
niet uitsluitend in het uitleggen van
sommetjes of in het mededelen van het
wereldschokkende feit, dat Karel V in
11500 in Gent geboren is: het geven van
onderwijs is slechts één van zijn taken.
Zijn tweede en belangrijkste taak blijft:
de algehele vorming van de jeugd, dus
materieel en... geestelijk. Voor dit laat
ste vooral, hebben wij elkaar nodig.
Een echte EENHEID tussen OU
DERS en SCHOOL kan alleen maar in
het voordeel van UW KIND zijn. En
daar is de contactdag allereerst om be
gonnen
Namens het personeel heet ik U nu
reeds voor a.s. zondag van harte wel
kom. Br. Gerardus.
zal een grote stootkracht bezitten om
het Rijk van Christus te vestigen. De
Broeder is immers de vertrouwensman
van de priester en zijn toeverlaat en
waar twee verenigd zijn in mijn Naam,
zegt Jezus, ben ik bij hen.
Het is goed, dat deze leidende ge
dachten bij uw welkom de aandacht
krijgen die zij verdienen. De Congrega
tie van de H. Geest heeft zich door deze
gedachten laten leiden bij de stichting
Men vraagt zich wel eens af, hoe
het mogelijk is, dat de Joden, die toch
de voorspellingen omtrent de verlos
ser kenden, Jezus niet als de Messias
heben aanvaard. We moeten echter
niet vergeten, dat het Rijk Gods, zoals
Jezus het predikte, volkomen indruiste
tegen de opvatting die de meeste Jo
den zich daarvan hadden gemaakt. Zij
hadden zich een revolutionair gefan
taseerd, die aan het hoofd van zijn
volk zou oprukken. Dit wordt begrij
pelijker, wanneer we bedenken, dat de
Joden ten tijde van Christus leefden
in „bezet gebiedAls de Quisling van
de Romeinse keizer zetelde in Jeruza
lem zijn landvoogd Pontius Pilatus. En
in de loop der jaren was men gaan
dromen van n POLITIEKE Messias,
die het volk van de bezetter zou be
vrijden.
En nu
obscuur
kwam daar een man uit een
stadje Nazareth in Galilea,
zonder relaties, zonder politieke eer
zucht, die hun sprak over een Rijk van
vrede zonder zwaard, van liefde zon
der opstand. Een man, die niet was
van de priesterkaste en zich ook niet
aan hun meningen wenste te confron
teren. Het is geen wonder, dat zowel
de vrijheidsstrijders als de schriftge
leerden en phariseeërs begonnen te
vrezen voor hun invloed op de massa.
Men weet, hoe de Joden door een
rechtsongeldig proces aan de Romein
se landvoogd een veroordeling hebben
afgedwongen na een omzwaai van de
labiele volksgunst: „Laat Barabas vrij.
Aan het kruis met Hem!” De verwor
pen Christus.
Vrijwel elke school organiseert eens
of meermalen per jaar een contactdag.
Ook wij nodigen de betrokken Ouders
bij deze gaarne uit, om a.s. zondag 13
december, op school eens met de onder
wijzers te komen praten over de kinde
ren, die ze op onze school hebben. Het
personeel zal hier graag een zondag aan
besteden - en wel van 10 tot 12 uur en
van half 2 tot 5 uur - omdat we ervan
overtuigd zijn dat een goede verstand
houding tussen Ouders en leerkrachten,
wederzijds van kapitaal belang is.
U hebt dan de gelegenheid eens met
de onderwijzer van gedachten te wisse
len over uw kind, over zijn vorderingen,
over zijn werk dat U tegelijkertijd eens
rustig kunt inkijken, over zijn gedrag
op school of thuis, over zijn toekomst...
Wellicht heeft ook de onderwijzer U
iets te vragen of mede te delen. Mis
schien kunt U samen met hem de oor
zaken opsporen van het mogelijke fa
len op een of ander terrein. Het is ook
best mogelijk dat gedragingen van uw
kind op school te vérklaren zijn uit het
optreden van de klasse - onderwijzer
dat heeft U dan thuis zeker gemerkt en
misschien is de onderwijzer zelf, zich in
het geheel van niets bewust.
Of ligt het een en ander mogelijk aan
bepaalde omstandigheden thuis? Waar
om die dan niet even naar voren ge
bracht. Het kan uw eigen kind alleen
maar ten goede komen. Hoe vaak ge
beurt het niet dat de onderwijzer een
heel andere houding aanneemt tegen
over een leerling, sinds hij de achter
grond kent van bepaalde gedragingen:
„had ik dat maar eerder geweten!”
Andere Ouders houden misschien alles
voor zich, met het gevolg dat er ook
geen verbetering komt in een bepaalde
situatie. Eh toch, het had dan zo heel
anders gekund, zo veel beter...!
Praat dus gerust vrijuit, maak er een
echt openhartig gesprek van. Laat het j legenheid
„nou ja, iedereen ten.
=>n raar school kii- Het zou echter ook nog als volgt
kunnen
De Ouder(s) van elk kind komen
naar school op een door-de-weekse
avond, op een apart voor hen aange
duid kwartiertje. Dus b.v. op één avond
’n zevental Ouders NA elkaar; op een
andere avond weer enkele Ouders enz.
Ieder heeft dan zijn eigen tijd en op
elkaar moeten wachten is dan ook uit-
ONS WEEKBLAD
OUDERS - KIND - SCHOOL
GROOT
BARAK- EN SCHIETCONCOURS
FOND-DUIVINNEN
FOND-DOFFERS
OUDE DOFFERS
JARIGE DOFFERS
JONGE DOFFERS
OUDE DUIVINNEN
JARIGE DUIVINNEN
JONGE DUIVINNEN