I BBS±lr De Jong Kozijnen nu ook in Tilburg 1 11 Nieuwe zaak aan de Besterdring Cai - On On kdzijnlen 6 DONDERDAG 28 FEBRUARI 2019 TILBURGSE KOERIER TILBURG Nu showrooms in BUSINESS TO BUSINESS De voordelen van De Jong: Sm Bsh ccc Oosterhout en Tilburg. In 2020 openen wij nog enkele vestigingen. Energie besparing met HR++ glas Vrijblijvende offerte en advies op locatie Moderne timmerfabriek met showroom Eigen inmeet- en montagedienst Veilig wonen met Politie Keurmerk Uw kozijnen in één dag geplaatst! ZZP-ER, KLUSSENBEDRIJF OF AANNEMER... Wij produceren, monteren en beglazen uw kozijnen. WIJ WORDEN GRAAG UW PARTNER VOOR HET LEVEREN VAN KLEINE TOT GROTE PARTIJEN KOZIJNEN. GUNSTIGE VOORWAAR DEN EN U KUNT GEBRUIKMAKEN VAN ONZE SHOWROOM! TILBURG langz< voor I het tij schoe vaker ‘Wet kwal! DE JOr kczijn TILBURG in de dekstat vogelhi ze worl 17.00 u hem m deze w (worksf voor op tijd workshi Voor de melden tion013 volgent naam, komt I e-maila wilt kor Winkel showroom Tilburg I Fabriek showroom Oosterhout I E-mail: info@>dejongkozijnen.nl Besterdring 93, Tilburg Everdenberg 44, Oosterhout Bel. 0162 495005 www.dejongkozijnen.nl Daarom burg u keer me stad. V< de noor Op 10 door dt maart t delijker wordt b Eerst is populai ontwikf en de spoor ii centrun veel te burg ,w onze w Clarisse voor on spelers voorma titels b« van'der ning vo mee op verborg baar. B< er in 19 dromer jaar noc te zijn. door dubbelglas. Die kozijnen zitten er 70 o 80 jaar in en daar is afgezien van de tochtafdichtingen, niets mis mee." Wanneer je voor een I deurbinnens* beleving. “Als, wilt, dan wil jr voor kozijnen “Daarbij is TILBURG een pai een car Op zor 10.30 ui en lede ligerskc Hendric voor ee houdte zijn onl hetTilb lederee harte v viering 122 inT heel anders in de showroom, als de klant het zelf met zijn eigen ogen kan zien. De klant heeft heel vaak het gevoel dat hij zijn eigen kozijn aan het samenstellen is. Die interactie met de klant moet er zijn.” i kozijn, raam of voor- nstapt, ervaar je een totale Ms je een auto of een keuken ilje zien watje krijgt. Dat geldt en ook”, legt Dirkx uit. Dejong: Binnen enkele ja ren is het bedrijf van Sander deJong uitgegroeid van een ruimte met een kleine machine, tot een groot productiebedrijf met showroom in Ooster hout. Twee jaar geleden kocht de ondernemer er4000m1 grond bij en ook dat is nu volledig bezet. Daarbij opende het bedrijf zes maanden geleden de showroom aan de Besterdring in Tilburg en is de jong Kozijnen er helemaal klaar voor om ook hier de handen uit de mouwen te steken. Directeur Sander de Jong: “we willen hetzelfde gevoel, dezelfde Brabantse, warme service die we in Oosterhout hebben, nu ook in Tilburg en omgeving verspreiden. Eigen aanpak Niet alleen is het bijzonder dat de jong Kozijnen uitsluitend met hout werkt. Hef bedrijf heeft zo zijn eigen aanpak in het adviseren van de klant. Dejong: e blijven onszelf. We leveren absoluut aliteit en service, maar daarnaast zijn we heel toegankelijk voor alle soorten' klanten”. Van Boxtel vult aan: “Maar wél met een Brabants gevoel. Als je hier binnenloopt, is het als een warm badje bent welkom, krijgt een kop koffie en een worstenbroodje en we gaan samen kijken naar een goed advies. Het ijs wordt altijd gebroken. En of de buurman nu binnen staat of de koningin: je krijgt gewoon een Brabants worstenbroodje.” Dejong Kozijnenkenmerkt zich door het werken met hout. Hout geeft volgens het bedrijf veel meer aanzien aan een pand of huis. “Alles begint met kozijnen”, zegt adviseur Wilfried van Boxtel. “Of je nu een huis bouwt, een nieuwe badkamer of een uitbouw doet: eerst komen de kozijnen en daar worden de tegels tegenaan gezet. De basis moet dus goed zijn.” Adviseur en calculator Michiel Dirkx vult aan: "Iedereen die 30 jaar geleden kunststof kozijnen nam om er zogenaamd 'voor altijd vanaf te zijn’, komen er allemaal op terug. Mooi is het uiteindelijk niet meer en ook niet overschilderbaar. We halen er nu bij klanten houten kozijnen uit om bijvoorbeeld enkelglas te vervangen Het bedrijf is erg trots en tevreden met het feit dat het alles in eigen beheer heeft. “Het scheelt voor de klant ook in de prijs”, legt de jong uit. “Als je bij ons een prijs opvraagt van een compleet gemon teerd kozijn, is dat in de prijs scherper Volledige ontzorging Bij Dejong Kozijnen krijg je als het ware 'the full package'. Het bedrijf heeft alles in eigen beheer. “Mensen willen ontzorgt worden en niet na hoeven te denken of alles in goede banen te leiden. We zorgen voor het volledige traject: van het advies tot de productie, een duidelijke offerte met tekening, de montage, dat wil zeggen dat we denude kozijnen eruit halen, nieuwe erin zetten, het glas zetten, we doen de binnenafwerking en ga zo maar door. Die binnenafwerking kan zelfs nog aangevuld worden met horren en sereens, dus de klant is echt volledig ontzorgt.” Saamhorigheid Dejong als directeur. Van Boxtel als adviseur en Dirkx neemt naast de rol van adviseur ook calculatie op zich. Het bedrijf telt in totaal zo’n veertig werknemers. Het bedrijf is zodanig gefaciliteerd dat er een afdeling verantwoordelijk is voor de consumentenmarkt, een ander team is verantwoordelijk voor de projecten en weer een andere afdeling is verant woordelijk voorde webshop. Dejong: “Iedereen heeft zijn eigen focus. Het is be langrijk dat we dat gescheiden houden. De webshop-klant vereist een hele andere benadering dan een consumenten-klant of een aannemer. Uiteindelijk gaat het allemaal in de trechter de fabriek in, maar we houden verschillende opdrachten qua begeleiding wel uit elkaar”. En door zijn zeer moderne productie faciliteiten kan hij de beleving van een klant ook aan iedere aanvraag voldoen. De woningbouw komt er volgens direc teur Sander de Jong ook weer op terug. “Die hebben jarenlang hout gebruikt, toen zijn ze op kunststof overgegaan, maar nu komen ze toch weer terug op hout. Dat komt omdat de vervangings- markt jn kunststof ook veel moeilijker is. Dat matcht nooit, in hout kun je daar veel flexibeler in zijn. En daarbij, hout geeft naast duurzaamheid ook veel meer ka rakter aan een woning. Het is een warm product en je kunt het in alle kleuren verven die de klant wenst; Ondanks dat het bedrijf zo is gegroeid, is het familiaire gevoel hetzelfde gebleven. Het staat in het teken van groei, maar de focus ligt volgens Dejong op de saamho righeid. “Ik kan iedereen bij elkaar zetten. We doen het echt met zijn allen. Als het advies goed is geweest en de klant staat bij de oplevering met tranen in haar ogen van blijdschap, dan hebben wij dat met zijn allen gedaan. Dat voelt de klant ook. Het gevoel wat er bij ons in het bedrijf heerst, is heel kenmerkend.” Dejong Kozijnen neemt de tijd om klan ten te adviseren in detaillering. Een ander sterk onderdeel is: de klant maakt gebruik van het comfort van de nieuwe systemen die op de markt zijn. Denk aan beglazing, de veiligheid, draai-kiep systemen. “We proberen niet altijd een authentiek kozijn samen te stellen, maar daarbij moet wel het juiste glas erin, om bijvoorbeeld de stookkosten te beperken in de winter. Het moet veilig zijn.” dan wanneer het via de timmerfabriek ingekocht wordt en iemand anders het kozijn moet zetten en weer een ander het glas moet komen zetten. Dan wordt de prijs automatisch hoger omdat iedereen - en terecht ook - zijn marge daarop pakt. Maar daarom komen wij vaak prijstech- nisch wel scherper uit, omdat we geen uitbestedingen doen. Een standaard kozijn maken kunnen we allemaal. Maar de ondersteuning, het meedenken met de klant, het gehele proces: daar zijn we onderscheidend in.” Ervaar het zelf en kom ‘ns langs in onze winkel in Tilburg. Pas weg als het goed is Samen met service en kwaliteit, staat ook loyaliteit hoog in het vaandel bij Dejong kozijnen. Zowel in het bedrijf onder de col lega’s, als in het afleveren van de projec ten. “Ik ga pas weg als het goed is”, legt de Jong uit. “Of het nu een grote opdracht - isvan een aannemer of dewoningbouw- stichting, of alleen de voordeur van een consument ik behandel elke klant met dezelfde zorg. Dat is ook wat we willen uitdragen. Als een klant binnenloopt, doen we er alles aan om die op de juiste manier te helpen en te begeleiden. Dat vinden we niet alleen belangrijk, maar ook erg leuk.” Ondanks dat er meer dan 50 projecten per week de deur uit gaan, blijft deze bedrijfsmentaliteit cruciaal. “Ik heb daardoor in de 18 jaar dat ik nu on dernemer ben, nog nooit een probleem of rechtszaak gehad die niet opgelost is. Dat wil best wel wat zeggen."

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 2019 | | pagina 6