auto F TEST Range Rover Velar, vanaf: 73.800 NO HEADLINE REQUIRED DONDERDAG 28 SEPTEMBER 2017 TILBURGSE TILBURGSE KOf 16 Flambi NEW RANGE ROVER VELAR I ABOVE BEYOND 000RZAMIRL VRAAG EEN PROEFRIT AAN landrover-breda.nl /clingbijdrage Door: Bart van den Acker De Velar is van alle kanten mooi en scherp gelijnd, zonder overbodige fratsen, maar wel met enkele mooie details. jnen en p 1 er niet. TILBURG - KOr in sherry, I gin, kabelj en een Ma van zelfge vermout. 28 sept em leerlingen Pannen de hun eigen ■int,'The Een ode aa twenties Het interieur is sfeervol, prachtig afgewerkt met mooie materialen en tegelijk hypermodern. g! Hetzelf- moderne Knook Breda Veldsteen 2, Breda 076 571 48 88 het Alsi LAND?- 1 €73-800 €81.309 75 000 80.9U Prijslijst belangrijkste versies: Range Rover Velar D180 (2,0 D, 132 kW/180 pk), basisuitvoering: o Range Rover Velar D240 (2,0 D, 177 kW/240 pk), basisuitvoering:.... Range Rover Velar D300 (3,0 D, 221 kW/300 pk), basisuitvoering: Range Rover Velar P250 (2,0 benz., 184 kW/250 pk), basisuitvoering:. Range Rover Velar P300 (2,0 benz., 221 kW/300 pk), basisuitvoering;. Range Rover Velar P380 (3,0 benz., 28O kW/380 pk), basisuitvoering: o - testauto Droogleggin *We hadden Speakeasy ba kere gelegen! TILBURG - Vijf praktijkge De Rooi Pa duidelijk wat ik waar moet bedienen. De navigatie werkt naar actuele maat staven net niet ideaal. Om het onder ste scherm te bedienen, kun je beter even stoppen. De bediening van de automatische transmissie (handge- schakeld wordt niet gemaakt) werkt met een draaiknop. Handig! de systeem kennen we uit ri Jaguars. Ach, dat is familie. 100 km, resp. 18,5-10,6 km/l, COz-uitstoot resp. 995 p.m. exd. BTW (bron: Land Rover Fleet Bus (Advertorial) Duizenden m< studeerd of g gen aan de s< In het diverse, is een reünie lijk. Op 11 okt locatie van D v»o.w. r™" ,plai €io5J« lingenenfouc De Rooi Panr I uitgegroeid 1 meenschap m Eindhoven en en MBO-oplei 142-214 g/km. Consumentenprijs vanaf 73.800 ind. BTW, BPM, registratiekosten, recyc jsiness Leasing, full operational lease, 60 mnd., 20.000 km/jr.). Wijzigingen voorbehouden. Me zouden kunnen neer: ie en get een van ti (20), die hel nog achttien de opleidin mer/-managei den voor het e een startbedr de Great Gatsi overtuigingski extra aan spor >1 Tilburgse o te slepen. Tv teams, Duize. Once Up-on a latende. Iets d. is in zowel de kleding van he bodige lijnen en plooien in het koets werk zijn er niet. Gelukkig is er een achteruitrijcamera (met een eigen sproeiertje om ‘m schoon te houden!), wat enorm helpt bij het inparkeren. Op de weg is het ook belangrijk goed te letten op fietsers en scooterrijders, want achter de voorruitstijlen en schuin naar achteren heeft de Velar enkele dode hoeken. Beknopte technische gegevens testauto: Rijklaar gewicht: 1.841 kg Motor: 2,0 liter, viercilinder, turbodieselmotor, 177 kW/240 pk Gemiddeld brandstofverbruik tijdens de test: 1 op 13,4 COz-uitstoot In g/km: Energielabel: D Bijtelling privégebruik voor zakelijke rijders: Knap is dat: de Velar is nieuw en toch is hij van alle ten direct alleen te identify als een Range Rover. Sterke kidentiteit, heet dat! CONCLUSIE De Range Rover Velar is br een aanwinst in deze kl; In de praktijk zal elk exemi uniek zijn, met al die keuze Velar is een indrukwekkend^ geslaagde creatie, die trouw: rijders van het merk aanspreek maar hij zal kopers bij ander' merken weglokken. wicht van ruim 1.800 kilo en flinke maatvoering ben ik best tevreden over het praktijkverbruik: 1 op 13,4. Dat is netjes, maar toch: in de hui lde diesels,dige tijd ‘schreeuwt’ de Velar als het ware om een mooi hybride-systeem. Overigens mis ik’in de Velar adaptieve cruise control. Ik stoor het meest aan t systeem voor rijstrookcorrectie. ik dicht in de buurt van een wit te streep kom, vibreert de hele auto, dat merken de passagiers ook. Dus: uit dat ding, maar daarmee maakt het zichzelf overbodig. De testauto heeft luchtvering, die uiteraard voor uiteen lopende omstandigheden in verschil lende standen is af te regelen. Zeker voor gebruik in terrein is dat logisch, maar op asfalt hou ik ‘m lekker op ‘comfort’. Die term is ook terecht, de Velar is indrukwekkend comfortabel. CARROSSERIE: Seen lijntje verkeerd d zou je de wijd gespatieerde letters ip het front en de achterkant wegla- en, dan nog is het duidelijk uit welke tal de Velar komt. Dat is knap, terwijl iet toch een compleet nieuw model s. De Velar is heel modem, strak, im posant en, als ik even subjectief mag ijn, gewoon heel mooi. De stijl sluit lan bij de Evoque, die trouwens zes aar na zijn komst nog steeds niet is erouderd. De Velar is een gróte auto, lij kan zich letterlijk en figuurlijk me en met zijn (vooral Duitse) concurren- ie. Hij is 480 cm lang, 203 cm breed m naar verhouding is hij met 166 cm loogte lager dan de grote modellen an het merk. Dat maakt ‘m juist zo mposant. Er is wel een paar mooie letails zijn aan te wijzen, maar over merken. Kiezen vooreen Range Rover Is vooral een kwestie van smaak en stijl, óók bij de Velar. Het interieur is ook heel modern, met die twee grote touchscreens. Je ziet er wel wat vette vingerafdrukken op. De afbeelding van een Engelse telefooncel voor mijn iPhone kan ik als grapje wel waarde ren, maar het is niet meteen instinctief INTERIEUR: Huiskamer Het is logisch dat de grote Velar een ruim interieur heeft. Vier volwassenen zitten er riant in, vijf kan ook best. De bagageruimte meet minimaal 673 li ter. Het interieur is bijna een huiska mer, het is smaakvol en sfeervol. De afwerking is fraai, met mooie details en hoogwaardige materialen. De hele sfeer is totaal anders dan in andere TECHNIEK: Keuzestress! Dat krijg je, als je in de markt bent voor een Velar! Met zei motoren en negen uitrustingsniveaus staan er al vijftig varianten op de prijslijst, zónder opties. Daarom geef ik op deze pagina alleen devanafprijzen. Ik reed met de middelste van de dr een 2,0 liter, met een prachtig vermo gen van 177 kW/240 pk. Die motor is ruimschoots sterk genoeg. Deze Velar mag ook vrolijk een geremde aan hanger van 2,5 ton trekken. De diesel klinkt bij lagere snelheden soms wat rauw. Op kruissnelheid is hij mooi stil, mede door de sublieme achttraps au tomatische transmissie. Met een ge- ïissen de populaire Evoque en de grote Range Rover en Range lover Sport had Range Rover niets te bieden. Daar 'zit' vanaf nu ie Velar. Nu is d e lijn compleet. Een belangrijk gevolg daarvan s dat de enthousiaste Evoque-rijders die graag een stap groter villen kunnen kiezen voor deze Velar. Min./max. gecombineerd verbruik: 5,4-9,4 1/1 en kosten rijklaar maken. Leaseprijs vanaf 99

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 2017 | | pagina 16