A
MEGA OCCASIONS
utomaat
DE LAAGSTE PRIJZEN
EN DE HOOGSTE INRUIL!
K
g
WOENSDAG 23 DECEMBER 2015
21
R2015
TILBURGSE
Technische gegevens:
Cilinderinhoud: 2967 cc
‘leratie i
Prijs: 81.990 euro
mazoa
d strekt. Zie voor kosten en
Surprise
Jen.
MEGA VOORDEEL - MEGA KEUZE - MEGA SERVICE - MEGA BETROUWBAAR
Relatief lang heeft de eerste generatie Q7 op het
rogramma van Audi gestaan, ruim negen jaar met
i tussentijdse facelift. Dat betekent dat de tweede
meratie meteen een flinke stap voorwaarts maakt
en weer helemaal van deze tijd is.
Ne Q7
houden
lie het mr
Aantal cilinders:
6 in V-vorm
GROOTSTE VOORRAAD
AUTO’S VAN NEDERLAND
CO2-uitstoot:
159 g/km (B-label)
- 3.0(
8-tn1
bin<
jlGSE KOERIER
log
ge-
komt
iboard
R!
Afmetinc.
lengte 5,052 me.™,
breedte 1,968 meter
Prestaties:
topsnelheid 234 k
0-100 in 6,3 secon
interi-
:hillen-
Automaat
Onder de indri
neus huist in dit
TDI motor die h
het meest
biedt daart
moger
272 pl
Gewicht: 2.070 kg
jewicht:
,4 Koppel:
V)0 Nm bij 1.500 - 3.000 tr/min
Afmetingen:
neter,
i Audi Q7 3.0TDI quattro
Merk en type:
Audi Q7 3.0TDI I
ig. Dóv
?t front m-
jrille, de verfijn
ipen met di\
basisvormen van
icd-achterlichten
patroon.
itenmaten scheppen
Aanhanggewicht:
2.800 kg (geremd)
inzitter
gezegd, alle typische Audi
ts zijn aanwezig. Dat is dui-
I te zien aan het front met de
t frame grille, de verfijnd in-
blde koplampen met diverse
Incties, de basi
fofiel en de led-
laarin een eigen
Hse buitenmate
Vermogen
:200 kW/272 pk bij 3.250 -
4.250 tr/min
worden geschreven om daarmee
commando's te geven. Ondanks
dat de nieuwe Q7 een volledig
elektronisch dashboard heeft dat
bestaat uit een groot scherm met
verplaatsbare instrumenten, is nc
steeds voorzien in een centraal g
plaatst navigatiescherm. Dat
bij het starten uit het dashk
omhoog.
ring in een zitplaats. Voorin is en
blijft de beste positie. De stoelen
zijn in alle richting elektrisch ver
stelbaar en ondersteunen prima.
Door de hoge zitpositie biedt de
Q7 een prima uitzicht dat mede
door een goede spiegelbezetting.
Verder houden elektronische sy
stemen een oogje in het zeil. Denk
bijvoorbeeld aan de dode hoek
detectie.
De inrichting van het interieur komt
zichtbaar uit de Audi-koker. Net als
bij de buitenkant spreekt het merk
op dit vlak zijn eigen taal. Het is
vooral de verfijning in de details die
zo bij het Audi hoort. Fraaie accent-
lijntjes langs bredere randen, fraai
uitgewerkte bedieningsknoppen
en mooie materialen die vergaand
door de koper zelf te bepalen zijn.
Niet nieuw, maar wel grappig is een
uitbreiding van het MMI-systeem.
Op een vlak naast de pook kunnen
met een vinger cijfers en letters
Be nieuwe Q7 laat Audi zien
'vast de houden aan de ont-
petails die het merk zo sterk
letten. Dat betekent dat het
prp in helemaal niets opval-
Is. Nou ja, op één aspect na.
Ito is enorm groot. Dat was
prige model ook al, maar dat
door de huidige variant nog
pnderstreept. Op de verharde
ligt de Q7 relatief laag op het
lek. Hierdoor wordt het effect
fen lange auto nog eens ver-
In de terreinstand gaat de
fielaandrijver flink omhoog
an wint de uitstraling aan
lieid.
ru kwekkende, hoge
lit geval de 3 liter V6
in Europa verreweg
t wordt verkocht. Audi
rbij keuze uit twee ver-
msvarianten. Deze versie met
,>k is de meest krachtige die
bovendien weet te overtuigen met
een koppel van 600 Nm bij 1.500
)00 tr/min. Gekoppeld aan een
traps automaat staat deze com-
natie z'n mannetje. Ondanks een
Dode hoek
Ook aan vijf passagiers biedt de
nieuwe Q7 volop de ruimte. De
stoelen en achterbank zijn ruim
bemeten en voorzien rijkelijk in
been- en hoofdruimte. Uiteraard
kan achter uit de rugleuning een
middenarmsteun worden geklapt
voor meer comfort tegen inleve-
de voorwaarden voor veel i
eurruimte. Dat kan op verse!
de manieren worden aangewend.
Audi levert de Q7 wederom tegen
meerprijs als zevenzitter. De twee
achterste stoelen worden in één
beweging in de vloer geklapt en
kunnen net zo eenvoudig weer
tevoorschijn worden getoverd.
Uiteraard heeft deze constructie
wel enige invloed op het beschik
bare bagagevolume. Als vijfzitter
springt de Q7 uitermate genereus
met tassen en koffers om. Er is ach
ter de bank al 890 liter beschikbaar
en naar het neerklappen groeit dit
tot een gigantische 2.075 liter.
Verbruik:
stadscyclus 6,5 liter/100 km
enwegcyclus 5,8 liter/100 k
icombineerd 6,1 liter/100 k
nog steeds respectabel gewicht, is
de nieuwe Q7 wel degelijk afge-
slankt, onder meer door veelvuldig
gebruik van lichtgewicht materia
len. De motor trekt als een lier en
zet forse prestaties neer. Zo sprint
de kolos in 6,3 seconden naar de
100 km/u en zet een top neer van
234 km/u. Er bestaan diverse rij-
programma's van comfortabel tot
sportief. Het verschil is goed merk
baar. Wie op hoge snelheden kiest
voor de laatste stand voelt merk
baar een strakker karakter. Voor
normaal gebruik volstaat juist de
meer vergeeflijk afgeveerde stand.
De dieselmotor verbruikt gemid
deld 1 liter op 11,5 kilometer.
Een grote SUV van een premium-
merk, daar hangt doorgaans een
flink prijskaartje aan. Dat geldt ook
voor de Q7. De reeks start met de
218 pk diesel vanaf 74.990 euro.
Deze 272 pk variant is te koop van
af 81.990 euro.
MegaOccasionCentrum.nl