A MEGA OCCASIONS utomaat DE LAAGSTE PRIJZEN EN DE HOOGSTE INRUIL! K g WOENSDAG 23 DECEMBER 2015 21 R2015 TILBURGSE Technische gegevens: Cilinderinhoud: 2967 cc ‘leratie i Prijs: 81.990 euro mazoa d strekt. Zie voor kosten en Surprise Jen. MEGA VOORDEEL - MEGA KEUZE - MEGA SERVICE - MEGA BETROUWBAAR Relatief lang heeft de eerste generatie Q7 op het rogramma van Audi gestaan, ruim negen jaar met i tussentijdse facelift. Dat betekent dat de tweede meratie meteen een flinke stap voorwaarts maakt en weer helemaal van deze tijd is. Ne Q7 houden lie het mr Aantal cilinders: 6 in V-vorm GROOTSTE VOORRAAD AUTO’S VAN NEDERLAND CO2-uitstoot: 159 g/km (B-label) - 3.0( 8-tn1 bin< jlGSE KOERIER log ge- komt iboard R! Afmetinc. lengte 5,052 me.™, breedte 1,968 meter Prestaties: topsnelheid 234 k 0-100 in 6,3 secon interi- :hillen- Automaat Onder de indri neus huist in dit TDI motor die h het meest biedt daart moger 272 pl Gewicht: 2.070 kg jewicht: ,4 Koppel: V)0 Nm bij 1.500 - 3.000 tr/min Afmetingen: neter, i Audi Q7 3.0TDI quattro Merk en type: Audi Q7 3.0TDI I ig. Dóv ?t front m- jrille, de verfijn ipen met di\ basisvormen van icd-achterlichten patroon. itenmaten scheppen Aanhanggewicht: 2.800 kg (geremd) inzitter gezegd, alle typische Audi ts zijn aanwezig. Dat is dui- I te zien aan het front met de t frame grille, de verfijnd in- blde koplampen met diverse Incties, de basi fofiel en de led- laarin een eigen Hse buitenmate Vermogen :200 kW/272 pk bij 3.250 - 4.250 tr/min worden geschreven om daarmee commando's te geven. Ondanks dat de nieuwe Q7 een volledig elektronisch dashboard heeft dat bestaat uit een groot scherm met verplaatsbare instrumenten, is nc steeds voorzien in een centraal g plaatst navigatiescherm. Dat bij het starten uit het dashk omhoog. ring in een zitplaats. Voorin is en blijft de beste positie. De stoelen zijn in alle richting elektrisch ver stelbaar en ondersteunen prima. Door de hoge zitpositie biedt de Q7 een prima uitzicht dat mede door een goede spiegelbezetting. Verder houden elektronische sy stemen een oogje in het zeil. Denk bijvoorbeeld aan de dode hoek detectie. De inrichting van het interieur komt zichtbaar uit de Audi-koker. Net als bij de buitenkant spreekt het merk op dit vlak zijn eigen taal. Het is vooral de verfijning in de details die zo bij het Audi hoort. Fraaie accent- lijntjes langs bredere randen, fraai uitgewerkte bedieningsknoppen en mooie materialen die vergaand door de koper zelf te bepalen zijn. Niet nieuw, maar wel grappig is een uitbreiding van het MMI-systeem. Op een vlak naast de pook kunnen met een vinger cijfers en letters Be nieuwe Q7 laat Audi zien 'vast de houden aan de ont- petails die het merk zo sterk letten. Dat betekent dat het prp in helemaal niets opval- Is. Nou ja, op één aspect na. Ito is enorm groot. Dat was prige model ook al, maar dat door de huidige variant nog pnderstreept. Op de verharde ligt de Q7 relatief laag op het lek. Hierdoor wordt het effect fen lange auto nog eens ver- In de terreinstand gaat de fielaandrijver flink omhoog an wint de uitstraling aan lieid. ru kwekkende, hoge lit geval de 3 liter V6 in Europa verreweg t wordt verkocht. Audi rbij keuze uit twee ver- msvarianten. Deze versie met ,>k is de meest krachtige die bovendien weet te overtuigen met een koppel van 600 Nm bij 1.500 )00 tr/min. Gekoppeld aan een traps automaat staat deze com- natie z'n mannetje. Ondanks een Dode hoek Ook aan vijf passagiers biedt de nieuwe Q7 volop de ruimte. De stoelen en achterbank zijn ruim bemeten en voorzien rijkelijk in been- en hoofdruimte. Uiteraard kan achter uit de rugleuning een middenarmsteun worden geklapt voor meer comfort tegen inleve- de voorwaarden voor veel i eurruimte. Dat kan op verse! de manieren worden aangewend. Audi levert de Q7 wederom tegen meerprijs als zevenzitter. De twee achterste stoelen worden in één beweging in de vloer geklapt en kunnen net zo eenvoudig weer tevoorschijn worden getoverd. Uiteraard heeft deze constructie wel enige invloed op het beschik bare bagagevolume. Als vijfzitter springt de Q7 uitermate genereus met tassen en koffers om. Er is ach ter de bank al 890 liter beschikbaar en naar het neerklappen groeit dit tot een gigantische 2.075 liter. Verbruik: stadscyclus 6,5 liter/100 km enwegcyclus 5,8 liter/100 k icombineerd 6,1 liter/100 k nog steeds respectabel gewicht, is de nieuwe Q7 wel degelijk afge- slankt, onder meer door veelvuldig gebruik van lichtgewicht materia len. De motor trekt als een lier en zet forse prestaties neer. Zo sprint de kolos in 6,3 seconden naar de 100 km/u en zet een top neer van 234 km/u. Er bestaan diverse rij- programma's van comfortabel tot sportief. Het verschil is goed merk baar. Wie op hoge snelheden kiest voor de laatste stand voelt merk baar een strakker karakter. Voor normaal gebruik volstaat juist de meer vergeeflijk afgeveerde stand. De dieselmotor verbruikt gemid deld 1 liter op 11,5 kilometer. Een grote SUV van een premium- merk, daar hangt doorgaans een flink prijskaartje aan. Dat geldt ook voor de Q7. De reeks start met de 218 pk diesel vanaf 74.990 euro. Deze 272 pk variant is te koop van af 81.990 euro. MegaOccasionCentrum.nl

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 2015 | | pagina 21