A
OP
utomaat
De Honda HR-V1.5 Executive
Terug naar onderbreking
Go!
C02-uitstoot: 120 g/km (B-label)
Prijs: 30.580 euro
i pas
Dite
xede
lacht
mazna
Zie voor kosten en
!TinG
(P) HONDA
Wij vertellen u er graag meer over!
Auto Kraaiven Tilburg BV
Kraaivenstraat 30b Tilburg Telefoon: 013 - 521 59 59
www.autokraai vennl
IDKIDG.
ISSIBILITIES.
Aantal cilinders:
4 in lijn
niet over-
i wat beter
Gewicht:
1.249 kg
van gebruik.
EG.
KR IN DE SHOWROOM.
t Suzuki met
motor. Deze
jaar
iron
pk
pel
onder n
>k de kof
fami
Afmeting
lengte 4,294 mt
breedte 1,772 meter
stadscyclus
buit
Natuurlijk biedt deze ook genoeg
zitruimte voor twee volwassenen,
zowel qua been- als hoofdruimte.
Bovendien kunnen er nog spullen
onder de zitting worden geplaatst.
Merk en type:
Honda HR-V 1.5 Executive CVT j
Cilinderinhoud:
1498 cc
treft op z'n pad wel andere nieuw-'
komers als de Jeep Renegade, Fiat
500 X en prijstechnisch ook nog de
Nissan Qashqai.
Koppel:
155 Nm bij 4.600 tr/min
igen:
neter,
■neter
Aanhanggewicht:
1.000 kg (geremd)
Verbruik:
js 6,1 liter/IOOkm
jitenwegcyclus'4,6 i
liter/IOOkm
gecombineerd 5,2 liter/100 km
Niet overdreven
Wat wel opvalt is dat Honda dash
board en portierpanelen uit be
hoorlijk harde kunststoffen heeft
opgetrokken, waar concurrenten
vaker zachte materialen toepas
sen. De vormgeving is speels en de
afwerking lijkt dik in orde. Bij deze
uitvoering wordt het klimaat be
diend op een touchscreen en dat
is best even wennen. Dat scherm
staat los van het navigatiescherm
dat een niveau hoger is inge
bouwd. De stoelen zijn i
dreven groot en zouden
kunnen ondersteunen.
Vermogen:
96 kW/130 pk bij 6.600 tr/min
Afwisselling
Met zo'n concurrentie moetje van
goede huize komen om op te val
len. Het front van de HR-V sluit
door de glanzend zwarte grille met
chromen verbindingsstrip goed
Wie de naam HR-V bij Honda bekend in de oren klinkt,
die heeft gelijk. Honda bracht eind jaren negentig al
een crossover onder deze naam uit, zonder dat die
term werd gebruikt. Met de nieuwe HR-V concurreert
het merk met onder meer de Mazda CX-3.
n eerste aanblik komt de HR-V be-
worlijk compacte over, dat wordt
onder meer veroorzaakt door de
ichuine stand van de achterruit.
Toch blijkt het model een lengte te
lebben bijna 4,30 meter, Ook de
oreedte mag volwassen worden
genoemd. Honda zet het model
zodoende een stuk hoger in dan
oijvoorbeeld de Renault Captur en
Peugeot 2008. Maar de het merk
Voor het eerst komt
een compacte turbor
1.4 S ligt vanaf begin komend j<
in de nieuwe Vitara. De krachtbn
Ilevert een vermogen van 140
en een prettig maximaal koppel
1 van 220 Nm bij 1.500 tr/min. Vol
gens de huidige emissietests haalt
I de Vitara een gemiddeld verbruik
van 5,2 liter/100 km en een CO2-
uitstoot van 121 g/km. Met een
Prestaties:
topsnelheid 187 km/u
celeratie 0-100 in 11,2 seconden
Stouwruimte
Als de klep wordt geopend valt het
oog op een redelijk hoekige ruimte
die onder de hoedenplank een vo
lume heeft van 470 liter. Daarmee
wordt het bewijs van 'fors' meteen
geleverd. De slimme achterbank,
die zo typisch hoort bij Honda,
krijgt alle ruimte in de HR-V. Als
de rugleuning wordt neergeklapt
groeit het volume naar 1.533 li
ter en daarmee overtreft de auto
menig middenklasser. Met de rug
leuning in gebruik kan de zitting
heel eenvoudig omhoog geklapt
worden en daarmee creëert de ge
bruiker een enorme stouwruimte
direct achter de voorstoelen. Volop
plek voor fiets, reiswieg of honden
zoals we kennen van de Civic en
nieuwe Jazz. Deze bank komt ge
zien het praktisch nut in een cross
over bijzonder goed tot z'n recht.
In het vooronder plaatst Honda een
1,5 liter viercilinder die een vermo
gen levert van 130 pk en dat is heel
behoorlijk. Het ontbreken van een
turbo valt af te lezen aan het rela
tief bescheiden koppel van 155 Nm
dat bovendien pas bij 4.600 tr/min
wordt bereikt. Dit exemplaar heeft
bovendien een CVT waardoor het
motortal flink oploopt bij accele
reren. Het resultaat is een top van
187 km/u en acceleratie naar 100
in 11,2 seconden. Een voordeel
van de CVT is een gunstige invloed
op het brandstofverbruik dat met
1 op 13,7 precies 28,5 procent af
wijkt van het opgegeven verbruik.
De vanafprijs van de HR-V geeft
met 25.190 euro nogmaals de seg
mentering aan. De Executive met
CVT is voor 30.580 euro de duurste
uit de reeks.
aan bij onder meer de nieuwe
Jazz. Ook de koplampen verster
ken het familiegezicht. Langs de
randen van bumpers, dorpels en
spatborden loopt zwart kunststof
die tegelijk zorgt voor een welko
me afwisseling. Waar de Comfort-
versie begint met 16 inch wielen,
beschikt deze Executive over 17
inch exemplaren met gelukkig
niet te platte banden, zodat het
comfort hier deels mee wordt ge
waarborgd. Aan de zijkant valt op
dat de portiergrepen in de ruitom-
lijsting zijn geplaatst. Over het ge
heel genomen heeft de HR-V een
vriendelijke uitstraling. Ook aan de
achterkant waar de belijning vanaf
de brede lichten tot op de klep op
een lachende mond lijkt. En het is
de vriendelijkheid waardoor deze
Honda compacter oogt dan ie in
werkelijkheid is.
topsnelheid van 200 km/u en ac
celeratie naar 100 in 9,5 seconden
komt de auto aanzienlijk vlotter
voor de dag. De auto is uiterlijk
herkenbaar aan een andere grille,
zilverkleurige buitenspiegels rode
accenten in de koplampen en
enkele specifieke details in het
interieur. De prijs is vastgesteld
op 27.499 euro en met automaat
29.499 euro.
TILBURGSE KOERIE
JRGSE KOERIER DONDERDAG 10 DECEMBER 2015