A OP utomaat De Honda HR-V1.5 Executive Terug naar onderbreking Go! C02-uitstoot: 120 g/km (B-label) Prijs: 30.580 euro i pas Dite xede lacht mazna Zie voor kosten en !TinG (P) HONDA Wij vertellen u er graag meer over! Auto Kraaiven Tilburg BV Kraaivenstraat 30b Tilburg Telefoon: 013 - 521 59 59 www.autokraai vennl IDKIDG. ISSIBILITIES. Aantal cilinders: 4 in lijn niet over- i wat beter Gewicht: 1.249 kg van gebruik. EG. KR IN DE SHOWROOM. t Suzuki met motor. Deze jaar iron pk pel onder n >k de kof fami Afmeting lengte 4,294 mt breedte 1,772 meter stadscyclus buit Natuurlijk biedt deze ook genoeg zitruimte voor twee volwassenen, zowel qua been- als hoofdruimte. Bovendien kunnen er nog spullen onder de zitting worden geplaatst. Merk en type: Honda HR-V 1.5 Executive CVT j Cilinderinhoud: 1498 cc treft op z'n pad wel andere nieuw-' komers als de Jeep Renegade, Fiat 500 X en prijstechnisch ook nog de Nissan Qashqai. Koppel: 155 Nm bij 4.600 tr/min igen: neter, ■neter Aanhanggewicht: 1.000 kg (geremd) Verbruik: js 6,1 liter/IOOkm jitenwegcyclus'4,6 i liter/IOOkm gecombineerd 5,2 liter/100 km Niet overdreven Wat wel opvalt is dat Honda dash board en portierpanelen uit be hoorlijk harde kunststoffen heeft opgetrokken, waar concurrenten vaker zachte materialen toepas sen. De vormgeving is speels en de afwerking lijkt dik in orde. Bij deze uitvoering wordt het klimaat be diend op een touchscreen en dat is best even wennen. Dat scherm staat los van het navigatiescherm dat een niveau hoger is inge bouwd. De stoelen zijn i dreven groot en zouden kunnen ondersteunen. Vermogen: 96 kW/130 pk bij 6.600 tr/min Afwisselling Met zo'n concurrentie moetje van goede huize komen om op te val len. Het front van de HR-V sluit door de glanzend zwarte grille met chromen verbindingsstrip goed Wie de naam HR-V bij Honda bekend in de oren klinkt, die heeft gelijk. Honda bracht eind jaren negentig al een crossover onder deze naam uit, zonder dat die term werd gebruikt. Met de nieuwe HR-V concurreert het merk met onder meer de Mazda CX-3. n eerste aanblik komt de HR-V be- worlijk compacte over, dat wordt onder meer veroorzaakt door de ichuine stand van de achterruit. Toch blijkt het model een lengte te lebben bijna 4,30 meter, Ook de oreedte mag volwassen worden genoemd. Honda zet het model zodoende een stuk hoger in dan oijvoorbeeld de Renault Captur en Peugeot 2008. Maar de het merk Voor het eerst komt een compacte turbor 1.4 S ligt vanaf begin komend j< in de nieuwe Vitara. De krachtbn Ilevert een vermogen van 140 en een prettig maximaal koppel 1 van 220 Nm bij 1.500 tr/min. Vol gens de huidige emissietests haalt I de Vitara een gemiddeld verbruik van 5,2 liter/100 km en een CO2- uitstoot van 121 g/km. Met een Prestaties: topsnelheid 187 km/u celeratie 0-100 in 11,2 seconden Stouwruimte Als de klep wordt geopend valt het oog op een redelijk hoekige ruimte die onder de hoedenplank een vo lume heeft van 470 liter. Daarmee wordt het bewijs van 'fors' meteen geleverd. De slimme achterbank, die zo typisch hoort bij Honda, krijgt alle ruimte in de HR-V. Als de rugleuning wordt neergeklapt groeit het volume naar 1.533 li ter en daarmee overtreft de auto menig middenklasser. Met de rug leuning in gebruik kan de zitting heel eenvoudig omhoog geklapt worden en daarmee creëert de ge bruiker een enorme stouwruimte direct achter de voorstoelen. Volop plek voor fiets, reiswieg of honden zoals we kennen van de Civic en nieuwe Jazz. Deze bank komt ge zien het praktisch nut in een cross over bijzonder goed tot z'n recht. In het vooronder plaatst Honda een 1,5 liter viercilinder die een vermo gen levert van 130 pk en dat is heel behoorlijk. Het ontbreken van een turbo valt af te lezen aan het rela tief bescheiden koppel van 155 Nm dat bovendien pas bij 4.600 tr/min wordt bereikt. Dit exemplaar heeft bovendien een CVT waardoor het motortal flink oploopt bij accele reren. Het resultaat is een top van 187 km/u en acceleratie naar 100 in 11,2 seconden. Een voordeel van de CVT is een gunstige invloed op het brandstofverbruik dat met 1 op 13,7 precies 28,5 procent af wijkt van het opgegeven verbruik. De vanafprijs van de HR-V geeft met 25.190 euro nogmaals de seg mentering aan. De Executive met CVT is voor 30.580 euro de duurste uit de reeks. aan bij onder meer de nieuwe Jazz. Ook de koplampen verster ken het familiegezicht. Langs de randen van bumpers, dorpels en spatborden loopt zwart kunststof die tegelijk zorgt voor een welko me afwisseling. Waar de Comfort- versie begint met 16 inch wielen, beschikt deze Executive over 17 inch exemplaren met gelukkig niet te platte banden, zodat het comfort hier deels mee wordt ge waarborgd. Aan de zijkant valt op dat de portiergrepen in de ruitom- lijsting zijn geplaatst. Over het ge heel genomen heeft de HR-V een vriendelijke uitstraling. Ook aan de achterkant waar de belijning vanaf de brede lichten tot op de klep op een lachende mond lijkt. En het is de vriendelijkheid waardoor deze Honda compacter oogt dan ie in werkelijkheid is. topsnelheid van 200 km/u en ac celeratie naar 100 in 9,5 seconden komt de auto aanzienlijk vlotter voor de dag. De auto is uiterlijk herkenbaar aan een andere grille, zilverkleurige buitenspiegels rode accenten in de koplampen en enkele specifieke details in het interieur. De prijs is vastgesteld op 27.499 euro en met automaat 29.499 euro. TILBURGSE KOERIE JRGSE KOERIER DONDERDAG 10 DECEMBER 2015

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 2015 | | pagina 23