t cr Di Al Podiumplaats Mats van den Brand /li ^im ivji i iaat Audi Sport-dealer in Tilburg iRsaiBSiii Renault Espace TCe 200 Dynamique •D( Mazda; daadwe Technische gegevens: In •E( •Gi Merk en type: Renault Espace TCe 200 Dynamique Aantal cilinders: 4 in lijn Cilinderinhoud: 1.618 cc Gewicht: 1.621 kg Aanhanggewicht: 2.000 kg (geremd) O Al Kraa Vermogen: 147kW/200pk bij 5.750 tr/min Prestaties: topsnelheid 215 km/u acceleratie 0-100 in 8,5 seconden Kraai' MaaF C02-uitstoot: 140 g/km (A-label) Prijs: 43.990 euro Verbruik: stadscyclus 7,8 lit buitenwegcydus gecombineerd 6,2 Koppel: 260 Nm bij 2.500 tr/min liter/100 km s 5,3 liter/100 km i,2 liter/100 km inemotor t Renault de vorm van de achterlichten zijn het zo veelste bijzondere detail aan de grootste Franse personenauto van dit moment. Wie praat over een ruimtewagen denkt aan een Renault, want in meerdere segmenten zette dit Franse merk de toon, Maar auto's waar het volume het belangrijkste aankoopargument is, liggen niet meer zo in het interesseveld van de moderne automobilist Vandaar dat Renault de vijfde generatie Espace opschuift naar een crossover. voor de Sport showrooms en medewerk® I krijgen een speciale opleiding om de snelste I" Audi-modellen te kunnen verkopen en on derhouden. Komende maand staat de nieu we Audi R8 al op Autoboulevard Kraaiven. Op slechts vier plaatsen in Nederland gaat Audi de nieuwe R8 verkopen naast de al maar groeiende reeks RS-modellen. Ook Audi Centrum Tilburg hoort daar bij. Het merk heeft een wereldwijd concept bedacht Vijf snelste tijden in de trophy, een 31e positie algemeen en het overnemen van de leiding in het Rookie-kampioenschan van de Drive Dmack Fiesta Trophy bena-l drukken het sterke optreden van de 2I| jarige coureur uit Sint-Oedenrode. "Na mindere wedstrijden in Polen en Finland voelde ik de druk om te finishen én een goed resultaat neer te zetten. Ik ben op gelucht dat we hier op het finishpodiurtil staan met een tweede plaats op zak. Comfort Technisch is de Espace een au tijd. De nieuwe lichtgewicht t zorgt voor fors minder kilograr door kan Renault volstaan met kleinere motoren. In dit geval een 1,6 liter benzine die met turbo een vermogen levert van 200 pk. Ook het koppel van 260 Nm verhoogt de feestvreugde. De auto sprint in een keu rige 8,5 seconden naar de 100 km/u. Het gemiddelde praktijkverbruik komt boven ■-de meest in het oog p van de nieuwe Es- r_.e is zijn ongekende comfort. Met ver- ::killende instellingen kan de berijder zelf kiezen of de auto zacht, normaal of spor tief is afgeveerd. Met één druk op de knop kan dit bij wisseling van omstandigheden worden aangepast. Oud Frans comfort is weer helemaal terug, maar wie daar niet van houdt drukt gewoon op Sport. De nieuwe Espace kost met benzin 43.990 euro en daarvoor levert deze Dynamique-uitvoering. De video van deze test staat op www.you- tube.com/automediaNL. Tijdens de ADAC Rallye Deutschland heeft Verkooijen Rally Sport-coureur Mats van den Brand zijn talent bevestigd door met zijn Belgische navigator Martijn Wydaeghe als tweede te eindigen in de Drive Dmack Fiesta Trophy, de kweekvij ver voor internationaal rallytalent. "Dit is een geweldig resultaat. Ik ben blij dat alles op z'n plek valt na een stroeve seizoensstart", aldus het dolgelukkige KNAF Talent. Afmetingen: lengte 4,857 meter, breedte 1,888 meter Full led De nieuwe Espace komt qua lengte over een met de oude Grand Espace, heeft een nog langere wielbasis, maar is tegelijk ook lager geworden en heeft een grotere grondspeling. Dat heeft zo z'n effect op de uitstraling en de geboden binnenruimte. De nieuwe Espace toont langgerekt en sierlijk, waarbij het driehoekige zijruitje helemaal vooraan als kenmerkend item behouden is gebleven. De brede grille maakt de auto stoer en de full led koplam pen in C-vorm zorgen al op grote afstand voor herkenbaarheid. Een ander kenmerk zijn de enorm grote wielen. Met chromen accenten worden diverse lijnen van de carrosserie versterkt en krijgt de auto een chique, gedistingeerde uitstraling. De op lopende lijn van de achterste zijruiten plus Aanvankelijk ontwikkelde Renault de vijfde verschijningsvorm van de Espace op de traditionele manier, maar dat ontwerp werd jaren geleden aan het begin van de crisis afgewezen. De ontwikkelingsafde- ling maakte met het model een frisse start en dat leverde de huidige auto op. tomatisch inparkeren. Qua elektronische voorzieningen is de Espace helemaal bij de tijd. Voorin staan forse stoelen die geweldig ondersteunen en die geleverd kunnen worden met een massagefuncties. Het rijdende huiskamergevoel blijkt weer he lemaal terug. DONDERDAG 27 AUGUSTUS 2015 DE TILBURGSE KOERIER DE TILBURGS auto van deze t bodemgroep Huiskamer zorgt voor fors minder kilogrammen. Daar- Minder hoogte en een grote bodemvrij- door kan Renault volstaan met kleinere heid, betekenen minder ruimte in het inte- motoren. In dit geval een 1,6 liter benzin0 rieur. In ieder geval als de nieuwe Espace die met turbo een vermogen levert van 2w met de verlengde voorganger wordt ver- pk. Ook het koppel van 260 Nm verho“* geleken. Het bagagevolume varieert van. de feestvreugde. De - 660 tot 2.040 liter. Het neerklappen van rige 8,5 seconden n. de drie tot vijf zitplaatsen achterin gebeurt gemiddelde praktij kv< met een druk op de knop. Alle stoelen kun- de 1 op 11 uit. Maar de nen in één beweging plat of ook per stuk. springende eigenschap i Qua beenruimte hebben passagiers niet te pace is zijn ongekende klagen. De hoofdruimte is eveneens vol- schillr J doende, maar wie langere personen ach- kieze terin wil vervoeren doet er verstandig aan het glazen dak in de optielijst niet aan te kruisen. Het dashboard is van een bijzon der ontwerp met dominant in het midden n het formaat tablet, e functies van n de standaard en telefonie, ming van het ing en het au-

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 2015 | | pagina 8