L; 1 MLVI IIC1CVI 3i 33 I" CITROEN C3 9 r® Mazda CX-3 Activ-G 2.0 535 87 01, de website CITROÈn Iraling. 12.380 NU TIJDELIJK V.A. www.citroen.nl CRéATlVe TeCHNOLOGie i Space Inva- Technische gegevens: JRGSE KOERIER JE TILBURGSE ET en. voc Aantal cilinders: 4 in lijn Cilinderinhoud: 1.998 cc €15.880 - 2.000 -€ 1.500 auwen ng e uit en gopde Verbruik: gecombineerd 5,9 liter/100 km CO2-uitstoot: 137 g/km (C-label) Prijs: 27,490 euro ESANT IE FITNESS 1 i je geen lid, >or kinderen Merk en type: Mazda CX-3 Activ-G 2.0 120 GT-M hap allen bent VANAF INRUILKORTING VOORRAADVOORDEEL zagen we al bij een ander merk. De achterzijde is hoog opgetrokken met juist een diep in de bumper uitgesneden klep. Al bij al een aantrekkelijk ogend model dat beslist de aandacht trekt en ook verdient. ,‘t 7 fenomeen SUV en crossover is bij Mazda niet onbekend. Verschillende modellen passeerden terevue. De kleinste uit de serie tot nu toe is de nieuwe CX-3 die duidelijk op een Europese geschoeid is. We reden de sportief bedoelde GT-M uitvoering met de 2 liter benzinemotor. Hazda heeft bij de opbouw van het huidige program- na crossovers voor de top down benadering geko- ‘°n. Eerst de grote CX-7 en CX-9 vooral afgestemd de Amerikaanse markt en daarna de qua formaat apese CX-5. Dat model blijkt een groot suc- zodat de stap naar een nog compactere variant kkelijk te verklaren valt. L’ I liliegrille nieuwe CX-3 is met zijn lengte van 4,27 meter den bemeten, maar niet onopvallend qua uit- De auto is ter hoogte van de wielen breed d en dat zorgt voor een duidelijke aanwezig- >eid in het verkeer. Door zijn afmetingen staat de CX- I boven modellen als de Peugeot 2008 en Renault iaptur en net onder de Nissan Qashqai. Daardoor hn het model worden vergeleken met bijvoorbeeld e Rat 500X en de Jeep Renegade. [azda hanteert op dit moment een sterke designtaal Ie ook in de CX-3 volledig tot uitdrukking komt. De imiliegrille met chromen accenten loopt in beide heken uit in de platte koplampen. De ruitlijn, bij de |T-M vanaf de B-stijl met donker getint glas, golft laar achteren omhoog. De onderranden van de bum- lers, de spabordranden en de stootranden onder de kottieren zijn in zwart uitgevoerd om de auto nog Stoerder te maken. De onderstrip met chromen inleg Vermogen: 88kW/120pk bij 6.000 tr/min Koppel: 204 Nm bij 2.800 tr/min Afmetingen: lengte 4,275 meter, breedte 1,765 meter Gewicht: 1.130 kg Aanhanggewicht: 1.200 kg (geremd) Prestaties: topsnelheid 192 km/u acceleratie 0-100 in 9,0 seconden de C««nC3 ?5 880 Cttraen C3^eTech 68 „I Pack Comfort en rese JLd en .s ,nd BTW^BPmXi. meyd,n9Xidrnge. GEM, BRANDSTOFVERBRUIK: 3.O-6.5 L/1OO KM^S,4-33,3 KM/L; CO2: 79-150 G/KM. BERTENS TILBURG B.V. - KAPITEIN HATTERASSTRAAT 21 - TILBURG - 013-5423030 BERTENS OISTERWIJK B.V. - BELGIÉSTRAAT 8 - OISTERWIJK - 013-5111532 www.goedbeterbertens.nl E KOERIER DONDERDAG 20 AUGUSTUS 2015 D KOM SNEL LANGS TIJDENS DE DRIVE-IN DEALS BIJ BERTENS. Bij de Citroën-dealer hebben wij nu de Drrve-in Deals waar u zó mee weg rijdt. En als u nu een nieuwe C3 aanschaft ontvangt u maar liefst 2.000 inruilvoordeel. Indien u voor een Citroen C3 kiest die op voorraad staat, komt daar nog eens 1.500 voorraadvoordeel bij. Zo loopt uw totale voordeel op tot 3.500! Aanhanger Volgens de Sky-Activ technologie is de Mazda CX-3 technisch tot stand gebracht. Dat betekent om te beginnen dat nadruk kelijk op het gewicht is gelet. De auto weegt 1.130 kg en dat is gezien het vo lume zeker niet veel. Ondanks dat mag er toch nog steeds een aanhanger getrokken worden van 1.200 kg. De 2 liter Sky-Activ motor lijkt een te grote, traditionele viercilinder met een te hoog verbruik. Maar niets is minder waar. De motor heeft een behoorlijk hoge com- pressieverhouding en daarmee worden prestaties (0-100 in 9 seconden) en ver bruik gediend. Gemiddeld wordt er 1 op 16 gehaald en dat is meer dan uitstekend. Wel is het even stoeien met het op de juis te manier inschakelen van de achteruit die naast de eerste versnelling van de zesbak zit. Qua comfort laat de CX-3 geen steken vallen, zowel op oneffenheden als op de snelweg voldoet de auto bovengemiddeld. De prijslijst van de CX-3 start bij 20.990 euro. De GT-M kost 27.490 euro. De video van deze test staat op www.you- tube.com/automediaNL. Lekker fris Voordat het ontwerp van dashboard en interieur op de bestuurder in kan werken, springt de kleurstelling van deze GT-M uitvoering meteen in het oog. Het meubilair is bekleed met witte en zwarte materia len (leer/Alcantara) en afgebiesd met rood. Dezelfde kleuren en materialen sieren ook het dashboard en de portierpanelen. Lekker fris en anders dan anders. De stoelen bieden een uitstekend ondersteunde zit door de duidelijk uitgewerkte lendensteunen. Ruimte biedt de CX-3 voorin ook meer dan genoeg. Op de achterbank is het iets minder gesteld voor volwas senen, met name de beenruimte komt daar wat te kort, zeker bij wat langere voorpassagiers. Kijken we naar het bagagevolume dan is 350 liter niet meer dan modaal. Met de bank neergeklapt groeit dit tot 1.260 liter. Door de vloerplaat uit te nemen ontstaat er wat meer hoogte achterin en neemt de flexibiliteit toe. Het multimediascherm midden boven de console wordt bediend met druk- en draaiknoppen tussen de stoelen in. Na enige gewenning werkt het relatief eenvoudig.

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 2015 | | pagina 9