L;
1
MLVI IIC1CVI
3i
33
I"
CITROEN
C3
9
r®
Mazda CX-3 Activ-G 2.0
535 87 01,
de website
CITROÈn
Iraling.
12.380
NU TIJDELIJK V.A.
www.citroen.nl
CRéATlVe TeCHNOLOGie
i Space Inva-
Technische
gegevens:
JRGSE KOERIER JE TILBURGSE
ET
en.
voc
Aantal cilinders: 4 in lijn
Cilinderinhoud: 1.998 cc
€15.880
- 2.000
-€ 1.500
auwen
ng
e uit en
gopde
Verbruik:
gecombineerd 5,9 liter/100 km
CO2-uitstoot:
137 g/km (C-label)
Prijs: 27,490 euro
ESANT
IE FITNESS 1
i je geen lid,
>or kinderen
Merk en type:
Mazda CX-3 Activ-G 2.0 120 GT-M
hap
allen bent
VANAF
INRUILKORTING
VOORRAADVOORDEEL
zagen we al bij een ander merk. De achterzijde is
hoog opgetrokken met juist een diep in de bumper
uitgesneden klep. Al bij al een aantrekkelijk ogend
model dat beslist de aandacht trekt en ook verdient.
,‘t 7
fenomeen SUV en crossover is bij Mazda niet onbekend. Verschillende modellen passeerden
terevue. De kleinste uit de serie tot nu toe is de nieuwe CX-3 die duidelijk op een Europese
geschoeid is. We reden de sportief bedoelde GT-M uitvoering met de 2 liter benzinemotor.
Hazda heeft bij de opbouw van het huidige program-
na crossovers voor de top down benadering geko-
‘°n. Eerst de grote CX-7 en CX-9 vooral afgestemd
de Amerikaanse markt en daarna de qua formaat
apese CX-5. Dat model blijkt een groot suc-
zodat de stap naar een nog compactere variant
kkelijk te verklaren valt.
L’ I
liliegrille
nieuwe CX-3 is met zijn lengte van 4,27 meter
den bemeten, maar niet onopvallend qua uit-
De auto is ter hoogte van de wielen breed
d en dat zorgt voor een duidelijke aanwezig-
>eid in het verkeer. Door zijn afmetingen staat de CX-
I boven modellen als de Peugeot 2008 en Renault
iaptur en net onder de Nissan Qashqai. Daardoor
hn het model worden vergeleken met bijvoorbeeld
e Rat 500X en de Jeep Renegade.
[azda hanteert op dit moment een sterke designtaal
Ie ook in de CX-3 volledig tot uitdrukking komt. De
imiliegrille met chromen accenten loopt in beide
heken uit in de platte koplampen. De ruitlijn, bij de
|T-M vanaf de B-stijl met donker getint glas, golft
laar achteren omhoog. De onderranden van de bum-
lers, de spabordranden en de stootranden onder de
kottieren zijn in zwart uitgevoerd om de auto nog
Stoerder te maken. De onderstrip met chromen inleg
Vermogen:
88kW/120pk bij 6.000 tr/min
Koppel:
204 Nm bij 2.800 tr/min
Afmetingen:
lengte 4,275 meter,
breedte 1,765 meter
Gewicht: 1.130 kg
Aanhanggewicht:
1.200 kg (geremd)
Prestaties:
topsnelheid 192 km/u
acceleratie 0-100 in 9,0 seconden
de C««nC3 ?5 880 Cttraen C3^eTech 68 „I Pack Comfort en rese JLd en .s ,nd BTW^BPmXi. meyd,n9Xidrnge.
GEM, BRANDSTOFVERBRUIK: 3.O-6.5 L/1OO KM^S,4-33,3 KM/L; CO2: 79-150 G/KM.
BERTENS TILBURG B.V. - KAPITEIN HATTERASSTRAAT 21 - TILBURG - 013-5423030
BERTENS OISTERWIJK B.V. - BELGIÉSTRAAT 8 - OISTERWIJK - 013-5111532
www.goedbeterbertens.nl
E KOERIER DONDERDAG 20 AUGUSTUS 2015
D
KOM SNEL LANGS TIJDENS
DE DRIVE-IN DEALS BIJ BERTENS.
Bij de Citroën-dealer hebben wij nu de Drrve-in Deals waar u zó mee weg rijdt. En als u nu een nieuwe C3
aanschaft ontvangt u maar liefst 2.000 inruilvoordeel. Indien u voor een Citroen C3 kiest die op voorraad
staat, komt daar nog eens 1.500 voorraadvoordeel bij. Zo loopt uw totale voordeel op tot 3.500!
Aanhanger
Volgens de Sky-Activ technologie is de
Mazda CX-3 technisch tot stand gebracht.
Dat betekent om te beginnen dat nadruk
kelijk op het gewicht is gelet. De auto
weegt 1.130 kg en dat is gezien het vo
lume zeker niet veel. Ondanks dat mag er
toch nog steeds een aanhanger getrokken
worden van 1.200 kg.
De 2 liter Sky-Activ motor lijkt een te
grote, traditionele viercilinder met een te
hoog verbruik. Maar niets is minder waar.
De motor heeft een behoorlijk hoge com-
pressieverhouding en daarmee worden
prestaties (0-100 in 9 seconden) en ver
bruik gediend. Gemiddeld wordt er 1 op
16 gehaald en dat is meer dan uitstekend.
Wel is het even stoeien met het op de juis
te manier inschakelen van de achteruit die
naast de eerste versnelling van de zesbak
zit. Qua comfort laat de CX-3 geen steken
vallen, zowel op oneffenheden als op de
snelweg voldoet de auto bovengemiddeld.
De prijslijst van de CX-3 start bij 20.990
euro. De GT-M kost 27.490 euro.
De video van deze test staat op www.you-
tube.com/automediaNL.
Lekker fris
Voordat het ontwerp van dashboard en interieur op
de bestuurder in kan werken, springt de kleurstelling
van deze GT-M uitvoering meteen in het oog. Het
meubilair is bekleed met witte en zwarte materia
len (leer/Alcantara) en afgebiesd met rood. Dezelfde
kleuren en materialen sieren ook het dashboard en
de portierpanelen. Lekker fris en anders dan anders.
De stoelen bieden een uitstekend ondersteunde zit
door de duidelijk uitgewerkte lendensteunen. Ruimte
biedt de CX-3 voorin ook meer dan genoeg. Op de
achterbank is het iets minder gesteld voor volwas
senen, met name de beenruimte komt daar wat te
kort, zeker bij wat langere voorpassagiers. Kijken we
naar het bagagevolume dan is 350 liter niet meer
dan modaal. Met de bank neergeklapt groeit dit tot
1.260 liter. Door de vloerplaat uit te nemen ontstaat
er wat meer hoogte achterin en neemt de flexibiliteit
toe. Het multimediascherm midden boven de console
wordt bediend met druk- en draaiknoppen tussen de
stoelen in. Na enige gewenning werkt het relatief
eenvoudig.