Miwi icicai MS r/ees De Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC Wij vertellen u er graag meer over! - - - DE TILBURGSE KOERIER DONDERDAG 25 JUNI 2015 11 TILBURGSE KOERIER Honda CR-V Auto Kraaiven Tilburg BV «HAAS CELBIEF flETJES O HONDA ia euwtjes! Van oudsher heeft Honda een zeer strak schema voor haar modellen waar het de levensloop betreft. De huidige CR-V kennen we zo'n twee ënhalf jaar. Voor Honda hét moment om een facelift door te voeren, maar belangrijker, ook motorisch orde op zaken te stellen. Kraaivenstraat 30b Tilburg Telefoon: 013 - 521 59 59 www. auto kraaivenn I CHEE ES i in De 99/HAZEN OF-BOOTEN KILO 9.W ww.bossersvlees.nl chilllaon 89, 's-Hertogenbosch 00-18.00u-zat.07.00-17.00u 2 kilo 9.99 2 kilo 9.99 2 kilo 9.99 1/4 kilo 9.99 1/4 kilo 9.99 4 kilo 9.99 2 kilo 9.99 kilo 8.99 ■LBIEFSTUK kilo 15.99 3 kilo 11.99 2 kilo 11.99 3 kilo 11.99 3 kilo 11.99 8.99 10 kilo 16.99 9.49 lOkilo 17.99 j 11.99 lOkilo 24.99 BBQ ALL IN 9.99 PJ». W' geschakelde zesbak ook met een 9-traps automaat worden gekozen. Als bestuurder zit je nadrukkelijk hoog op de bok. De zij delingse ondersteuning van de stoelen zou wat beter mogen zijn. Het uitzicht rondom is uiteraard uitstekend. Qua materialen en vormgeving van de binnenkant laat Honda zien dat het model al weer eventjes mee gaat. De afwerking en het materiaalge bruik leveren geen klachten op. Voor de achterpassagiers biedt de CR-V volop ruimte en ook bagage kan er voor maar liefst 589 liter mee. Wordt de bank neergeklapt dan neemt dit toe tot 1.669 liter en kan de CR-V concurreren met di verse grote stationwagons. Worden de 2.2 en nieuwe 1.6 diesel met elkaar vergeleken dan is het prijsverschil start als Elegance bij 43.990 euro. De 120 zo'n 3.500 euro voor een gelijkwaardig pk met louter tweewielaandrijving is er al uitrustingsniveau. De 1.6 i-DTEC 4WD vanaf 34.890 euro. ns-fans worden t begin van de zelfs vertoond literaard zijn alige versie. E maar liefst vier Pathé Tilburg: D, Nederlands- idstalig 2D. Kijk nl hoe laat de Vanwege zijn lengte van 4,60 meter be geeft de Honda CR-V zich duidelijk boven de middenklasse SUV's en crossovers. Ook voor wat betreft lengte en hoogte blijkt de Honda een stevige jongen. Daarmee plaatst de auto zich wel een stukje buiten het segment waar het op de Nederlandse om draait. je geschminkt en vele andere ast worden er I m de film uit- verschillende nions-snoepjes Ingrepen Wie de bestaande CR-V voor de geest haalt, ziet meteen het verschil aan de voorkant. De auto heeft een nieuwe aan blik gekregen. Koplampen en grille zijn door chromen lijsten veel meer met elkaar verbonden. Bovendien zijn de koplampen volledig nie uw qua indeling en maken ui teraard gebruik van led techniek. Ook de indeling van de bumpers komt nieuw van de tekentafel en datzelfde geldt voor het aanbod wielen. Aan de achterkant heeft Honda ook een paar ingrepen doorge voerd. Zo is de indeling van de lichtunits aangepast, waardoor de auto wat min der aan een Volvo XC60 doet denken. De zwarte rand onder de ruit is nu vervangen door een chromen sierbies met daarin op genomen het Honda logo. De wijzigingen in het interieur blijven beperkt tot details. Zo is de indeling van de console tussen de voorstoelen iets aangepast. Lagere prijs Maar het grote nieuws zit onder de motor kap. Honda leverde al enige tijd de 1,6 liter i-DTEC diesel van 120 pk in de CR-V van voor de facelift. Een goede aanvulling met name voor de Nederlandse markt, omdat de motor wordt gecombineerd met louter I voorwielaandrijving. Dat scheelt dus aar- dig in de prijs. De bestaande 2,2 liter diesel J bleef op het programma gekoppeld aan I vierwielaandrijving. Maar tegelijk met de I wijzigingen verdwijnt de grote diesel en maakt deze plaats voor een extra krachti- ge variant van de 1,6 liter. Deze wordt op- gepept door een tweede turbo, waardoor het vermogen op 160 pk ligt en het kop- pel uitkomt op 350 Nm bij 2.000 tr/min. |l De auto levert daarmee vlotte prestaties zoals een sprintje naar 100 in 9,6 secon- den en een top van 202 km/u. Overigens moet het verschil met de 120 pk versie niet worden overschat, want die haalt 190 km/u en sprint in tien tellen naar de 100. Maar wordt de biturbo vergeleken met de 'oude' 2,2 liter diesel, dan scheelt het een slok op 'n borrel qua brandstofverbruik en I de C02-uitstoot. |Zolang die bepalend is I voor de BPM, profiteert Honda van een I aanzienlijk lagere prijs. I Zijdelings I De motor blijkt goed bij de les, presteert I inderdaad voldoende vlot en houdt het I gemiddelde verbruik op een redelijke 1 op 14. De auto kan overigens naast een hand-

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 2015 | | pagina 11