Miwi icicai
MS
r/ees
De Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC
Wij vertellen u er graag meer over!
- - -
DE TILBURGSE KOERIER DONDERDAG 25 JUNI 2015
11
TILBURGSE KOERIER
Honda CR-V
Auto Kraaiven Tilburg BV
«HAAS
CELBIEF
flETJES
O HONDA
ia
euwtjes!
Van oudsher heeft Honda een zeer
strak schema voor haar modellen
waar het de levensloop betreft. De
huidige CR-V kennen we zo'n twee
ënhalf jaar. Voor Honda hét moment
om een facelift door te voeren, maar
belangrijker, ook motorisch orde op
zaken te stellen.
Kraaivenstraat 30b Tilburg Telefoon: 013 - 521 59 59
www. auto kraaivenn I
CHEE
ES
i in
De
99/HAZEN OF-BOOTEN KILO 9.W
ww.bossersvlees.nl
chilllaon 89, 's-Hertogenbosch
00-18.00u-zat.07.00-17.00u
2 kilo 9.99
2 kilo 9.99
2 kilo 9.99
1/4 kilo 9.99
1/4 kilo 9.99
4 kilo 9.99
2 kilo 9.99
kilo 8.99
■LBIEFSTUK kilo 15.99
3 kilo 11.99
2 kilo 11.99
3 kilo 11.99
3 kilo 11.99
8.99 10 kilo 16.99
9.49 lOkilo 17.99
j 11.99 lOkilo 24.99
BBQ ALL IN 9.99 PJ».
W'
geschakelde zesbak ook met een 9-traps
automaat worden gekozen. Als bestuurder
zit je nadrukkelijk hoog op de bok. De zij
delingse ondersteuning van de stoelen zou
wat beter mogen zijn. Het uitzicht rondom
is uiteraard uitstekend. Qua materialen en
vormgeving van de binnenkant laat Honda
zien dat het model al weer eventjes mee
gaat. De afwerking en het materiaalge
bruik leveren geen klachten op.
Voor de achterpassagiers biedt de CR-V
volop ruimte en ook bagage kan er voor
maar liefst 589 liter mee. Wordt de bank
neergeklapt dan neemt dit toe tot 1.669
liter en kan de CR-V concurreren met di
verse grote stationwagons.
Worden de 2.2 en nieuwe 1.6 diesel met
elkaar vergeleken dan is het prijsverschil start als Elegance bij 43.990 euro. De 120
zo'n 3.500 euro voor een gelijkwaardig pk met louter tweewielaandrijving is er al
uitrustingsniveau. De 1.6 i-DTEC 4WD vanaf 34.890 euro.
ns-fans worden
t begin van de
zelfs vertoond
literaard zijn
alige versie. E
maar liefst vier
Pathé Tilburg:
D, Nederlands-
idstalig 2D. Kijk
nl hoe laat de
Vanwege zijn lengte van 4,60 meter be
geeft de Honda CR-V zich duidelijk boven
de middenklasse SUV's en crossovers. Ook
voor wat betreft lengte en hoogte blijkt
de Honda een stevige jongen. Daarmee
plaatst de auto zich wel een stukje buiten
het segment waar het op de Nederlandse
om draait.
je geschminkt
en vele andere
ast worden er I
m de film uit-
verschillende
nions-snoepjes
Ingrepen
Wie de bestaande CR-V voor de geest
haalt, ziet meteen het verschil aan de
voorkant. De auto heeft een nieuwe aan
blik gekregen. Koplampen en grille zijn
door chromen lijsten veel meer met elkaar
verbonden. Bovendien zijn de koplampen
volledig nie uw qua indeling en maken ui
teraard gebruik van led techniek. Ook de
indeling van de bumpers komt nieuw van
de tekentafel en datzelfde geldt voor het
aanbod wielen. Aan de achterkant heeft
Honda ook een paar ingrepen doorge
voerd. Zo is de indeling van de lichtunits
aangepast, waardoor de auto wat min
der aan een Volvo XC60 doet denken. De
zwarte rand onder de ruit is nu vervangen
door een chromen sierbies met daarin op
genomen het Honda logo. De wijzigingen
in het interieur blijven beperkt tot details.
Zo is de indeling van de console tussen de
voorstoelen iets aangepast.
Lagere prijs
Maar het grote nieuws zit onder de motor
kap. Honda leverde al enige tijd de 1,6 liter
i-DTEC diesel van 120 pk in de CR-V van
voor de facelift. Een goede aanvulling met
name voor de Nederlandse markt, omdat
de motor wordt gecombineerd met louter
I voorwielaandrijving. Dat scheelt dus aar-
dig in de prijs. De bestaande 2,2 liter diesel
J bleef op het programma gekoppeld aan
I vierwielaandrijving. Maar tegelijk met de
I wijzigingen verdwijnt de grote diesel en
maakt deze plaats voor een extra krachti-
ge variant van de 1,6 liter. Deze wordt op-
gepept door een tweede turbo, waardoor
het vermogen op 160 pk ligt en het kop-
pel uitkomt op 350 Nm bij 2.000 tr/min.
|l De auto levert daarmee vlotte prestaties
zoals een sprintje naar 100 in 9,6 secon-
den en een top van 202 km/u. Overigens
moet het verschil met de 120 pk versie
niet worden overschat, want die haalt 190
km/u en sprint in tien tellen naar de 100.
Maar wordt de biturbo vergeleken met de
'oude' 2,2 liter diesel, dan scheelt het een
slok op 'n borrel qua brandstofverbruik en
I de C02-uitstoot. |Zolang die bepalend is
I voor de BPM, profiteert Honda van een
I aanzienlijk lagere prijs.
I Zijdelings
I De motor blijkt goed bij de les, presteert
I inderdaad voldoende vlot en houdt het
I gemiddelde verbruik op een redelijke 1 op
14. De auto kan overigens naast een hand-