ivsi laai inn 750,| F juni BOVAG pleit voor subsidie istiek A héle TILBURGSE KOERIER DONDERDAG 4 JUNI 2015 13 Opel Kar! HÖ* linal trekker tickeren auto lens stiek afstelplaats inigen ng floor u igens port eervoer niddelen verwisselen ian de basis van het Opel-pro- iramma neemt de nieuwe Karl de ilek over van de Agila. Niet direct de pvolger volgens het merk, maar wel leen vergelijkbaar prijssegment, let de 3,68 meter lange vijfdeurs laakt Opel beslist meer kans in een ehoorlijk vers concurrentieveld. 1 :ondag NU OP GESELECTEERDE VOORRAAD EXTRA 750,- VOORDEEL op de showroomprijsi ansport&logistJoe' MegaOccasionCentrum.nl Tilburg Kraaivenstraat 6, 013 - 539 50 00. laar Opel bij de Adam kiest voor zeer uit- ebreide keuzemogelijkheden, overheerst ij de Karl juist de eenvoud. De auto is ver- rijgbaar met één motor, in tien kleuren en iet drie interieurmogelijkheden. Ook het antal opties blijft beperkt. Utruimte )e Karl is volledig nieuw ontwerpen. Opel leed dat samen met Chevrolet, dat zich middels van de Europese markt heeft eruggetrokken. De Karl loopt in Korea van Ie band en krijgt daar gezelschap van de volgende generatie Chevrolet Spark, unctionaliteit stond voorop in de ontwik- eling. De Karl behoort tot de grootste mder de kleintjes. Dat wordt niet alleen ewezen door de zitruimte voor bestuurder passagiers, maar ook door het maximale egagevolume van 1018 liter. Opel heeft aid gewerkt aan een zo laag mogelijk jeluidsniveau. De motor doet mooi stil z'n rerk, maar juist op de snelweg veroorza- an spiegels en A-stijlen wat windgeruis. Ie motor is een 1 liter driecilinder die fa- lie is van de 1 liter turbo uit de Adam en iorsa. Deze turboloze variant levert een Hirige 75 pk en een koppel van 95 Nm. iekoppeld aan een 5-bak gaat de Karl een C02-uitstoot van 99 g/km. Iets komt ook start/stop beschikbaar en slinkt de uitstoot nog verder. - hoogwaardig. Alleen worden relatief kend naar de uitrustingsmogelijkheden harde kunststoffen gebruikt. Maar dat is i de Karl valt op dat de auto de nodige bij deze compacte modellen niet uitzon- arzieningen kent die in het A-segment derlijk. Het lakkleur is in het interieur niet i--j i. te zjen ze|fs dg bagageruimte is volledig >1 start de levering binnenkort vanaf >«,595 euro. De Edition uitvoering met airco kost 11.595 euro en zal het meest worden verkocht. De meest complete Cosmo kost 13.095 euro. Volgend jaar komt Easytronic beschikbaar, een auto matisch schakelende versnellingsbak. overheid biedt alleen aan onder- I nemers en zakelijke rijders voordeel I als er voor een volledig elektrisch laangedreven auto wordt gekozen. Pe BOVAG springt nu in de bres Ivoor de particuliere automobilist en pleit voor subsidie voor deze groep fcebruikers. De belangenorganisatie pndt het niet eerlijk dat alle stimu- fering louter naar zakelijke rijders gaat, die via een lage bijtelling van f procent voordeel ervaren. Op het Rnisterie van Financiën wordt aan pn nieuw belastingstelsel gewerkt voor 2017, vandaar dat de lobby van de BOVAG nu actueel is. Aanraakscherm Kijkend naar de ui*~-x!- voorzieningen kent die in het A-segment nog lang geen gemeengoed zijn. Denk te zien, zelfs de bagageruimte aan Hill Start Assit, Lane Departure War- beleed. ning en zes airbags. Ook levert Opel de Opel start de levering binnenkort Karl met het Intellilink systeem met een 7 10,595 euro. De Edition uitvoerint inch aanraakscherm en koppeling met de airco kost 11.595 smartphone. In de loop van het jaar kun- worden verkocht. nen zowel iPhones als Android telefoons worden gekoppeld. inrichting van het interieur toont ude vrachtauto's M - -■ \58 ’slag 11

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 2015 | | pagina 29