D Stoer, robuust en veelzijdig J Bewust nieuwe naam gekozen - 1 19.999,- MLWI I ICICI L -.ï LBURGSE KOERIER, ni 17 ave van De Tilburgse Koerier Jaargang 26 nr16» Donderdag 16 april 2015 Oplage 111.100 Suzuki Celerio Comfort maar i nog men binnenruimte. Prijs: 10.999 euro SUZUKI Technische gegevens: :lag. Aantal cilinders: 3 in lijn Cilinderinhoud: 998 cc Vanaf tie uit en kg op de Brandstofverbruik conform de Euro6-norm (CE) 136/2014W: 3,7-6,7 1/100 km; 14,9-27 km/l en C02-uitstoot: 106-131 gram. Genoemde prijs is incl. BTW/BPM, excl. kosten rijklaarmaken. Kijk voor kosten en voorwaarden op suzuki.nl Kapt. Hatterasstraat 11 5015 BB Tilburg Tel. (013) 544 33 30 www.deautoavenue.nl De nieuwe Suzuki Vitara De Vitara is terug van weggeweest. En hoe. Het is een moderne, veilige AIIRoader geworden die is uitgerust met de modernste technieken zoals Adaptive Cruise Control (ACC), Radar Brake Support (RBS) en een banden- spanningscontrolesysteem (TPMS). De Vitara kan naar elke smaak worden aangepast: En natuurlijk is hij leverbaar met Suzuki’s veilige AIIGrip-vierwielaandrijving. Ontdek de vele kwaliteiten van de Vitara en kom nu bij ons langs voor een proefrit. i de bevalling i bevalling I 40 20 >ET lS Afgeslankt De vormgevir wordt Ir' - haald c Koreaar vissen’ S-Cr*- 14 inc klein, men ze tooid m< Merk en type: Suzuki Celerio Comfort I de TILBURGSE KOERIER DONDERDAG 16 APRIL 2015 >k op te hebber Al tientallen j groot succes, De meest cem betrouwbaar Gewicht: 790 kg Aanhanggewicht: 400 kg (geremd) Prestaties: topsnelheid 155 km/u acceleratie 0-100 in 14,0 seconden wil gebruiken,1 i duurdere uitvoe euro extra omdat i het star De ai* Vermogen: 50 kW/68 pk bij 6.000 tr/min i kilogram. 50 kilogram. Ruimte in overvloed De bagageruimte bedraagt maar liefst 375 liter en is nog te vergroten tot maximaal 1.120 liter. Veilige AIIGrip-vierwielaandrijt Leverbaar met Suzuki's AIIGrip-vierv jroor extra comfort ejj_optimale grip j. Waarom z™1 e naam niet Zelerio, die in van de Alto in- lieuwe auto. De terwijl ook _p vooruit gaat, -iimensioneerd ii flink toegeno- deo van deze test staat op www.you- j.com/automediaNL. jving jrwielaandrijv rip en veiligh euro voor de aantrekkelijke Comfort ver sie. De vide tube.cc issage aan Hlburg.nl Twee gordels Relatief kleine wielen en een grotere car rosserie, dat lijken de ingrediënten voor een weinig uitgebalanceerd weggedrag. Maar Suzuki blijkt ook op dit vlak het huiswerk goed gedaan te hebben. De car rosserie helt niet overdreven in bochten en duikt beslist niet bij remmen. De be krachtigde besturing werkt vooral in het voordeel bij inparkeren. De carrosserie is jaren is de Suzuki Alto een ook op de Europese markt. compacte Suzuki gaat voorop in jaarheidstatistieken en heeft bo vendien een lage afschrijving. Waarom zou Suzuki dan deze vertrouwde naam niet neer gebruiken? De nieuwe Ce bet programma de plaats v neemt, is een compleet nie lengte en hoogte nemen toe, de wielbasis er aanzienlijk op vi Dat levert een anders gedir model op, vooral met een flii Vooral compacte auto's liggen ten grondslag aan het succes van Suzuki. De rtrouwde naam Alto ruimt nu het veld voor de nieuwe Celerio. En dat is niet zonder reden. Koppel: 90 Nm bij 3.500 tr/min Afmetingen: lengte 3,600 meter, breedte 1,600 meter Plaatwerk Van compacte auto's is bekend dat de kunststoffen in het interieur erg hard zijn. Suzuki maakt op die regel met de Celerio geen uitzondering. De tijd dat delen van het gespoten plaatwerk aan de binnen kant zichtbaar waren, blijkt volledig voor bij. Bovendien maakt de Celerio door de vormgeving van binnen een verzorgde in druk. Somber grijs bepaalt de hoofdmoot, maar door een blauwe schakering in de bekleding toe te passen en het dashboard hier en daar metaalkleurige accenten te geven, krijgt het geheel een keurige uit straling. De prijzen starten bij 9.999 euro en 10.999 De Vitara is voorzien van de nieuwste veiligh voorzieningen, waaronder Adaptive Cruise Cc (ACC) en Radar Brake Support (RBS). Control Verbruik: stadscyclus 4,1 liter/100 km buitenwegcydus 3,4 liter/100 km gecombineerd 3,6 liter/100 km CO2-uitstoot: 84 g/km (A-label) zwarte randen rond de wielen, die samen met de lichtmetalen wielen (accessoire) de aanblik een stuk veraangenamen. Onder de kap huist een 1 liter driecilinder goed voor 68 pk. Die hebben ze bij Su- zuki zo uit het rek getrokken? Nee, deze motor verscheen direct van de ontwikke- lingsafdeling vers in de Celerio. Een kwiek machientje met een acceleratie naar 100 km/u in 14 seconden. In het dagelijks ver- keer komt de Celerio daarmee vlot genoeg vooruit. Dat komt niet in de laatste plaats omdat de auto ten opzichte van de Alto enkele tientallen kilogrammen aan ge wicht afslankte. Die eigenschap werkt ook nog eens positief uit op het gemiddelde brandstofverbruik. Trap het gaspedaal maar eens flink in, let nergens op en dan nog levert de berekening een gemiddeld verbruik op van boven de 1 op 18. Wie rustiger aan doet en met meer beleid rijdt komt tegen of zelfs boven dé 1 op 20 uit. Daar sluit ook de lage C02-uitstoot van 84 g/km op aan, die in het theoretische geval van zakelijk gebruik een bijtelling van 20 procent oplevert. Twee zuinige motoren De 1.6 WT en de 1.6 DDiS behoren tot de zuinigste in hun klasse (1.6 WT: 1 op 18,9, 1.6 DDiS: 1 op 25,0). ..._,_ving blijft typisch Aziatisch en links en rechts qua elegantie inge- door menig Europese, Japanse en lanse tegenhanger. Koplampen als vissenkommen past Suzuki ook al op de S-Cross toe. En kijk eens naar de wielen, inch klinkt voor een compacte auto niet maar op een of andere manier ko- ze zo wel over. Deze Celerio gaat ge- lwiJ met een bodypakket onder meer met Diverse uitvoeringen Het in- en exterieur zijn volledig aan te passen naar eigen smaak. - Panoramisch open dak Leverbaar met zeer groot elektrisch bedienbaar panoramisch schuif-/kanteldak. voldoende overzichtelijk, onder meer om dat de zijruiten behoorlijk rechtop staan. De binnenruimte mag ronduit royaal he ten. De langere wielbasis zorgt voor meer plaats voor de benen op de achterbank, zodat twee volwassenen geen klachten uiten. De toegenomen dakhoogte doet de rest. Het bagagevolume van de Celerio sluit zo aan bij auto's van een segment ho ger. Die bedraagt namelijk 254 liter en kan worden uitgebreid tot 1.053 liter. Eén op merking over de achterbank is van belang. Suzuki rust de basisuitvoering van de Ce lerio slechts uit met twee gordels, terwijl op de Comfort uitvoering drie gordels aan wezig zijn. Wie de auto met vijf personen wil gebruiken,1 is zodoende verplicht deze düüiucic uitvoering te kopen. De duizend blijkt de auto beslist waard, onder meer airconditioning aan andaardpakket wordt toegevoegd. De auto verlaat bovendien de fabriek met een geïntegreerd audiosysteem met Blue tooth, een dashboard met toerenteller en een boordcomputer Trekkracht genoeg De dieselultvoering heeft een maximaal aanhangwagengewicht van 1:500 k Bij dé benzine-uitvoering is dat 75( 'ken?

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 2015 | | pagina 17