D
Stoer, robuust
en veelzijdig
J
Bewust nieuwe naam gekozen
-
1
19.999,-
MLWI I ICICI L
-.ï
LBURGSE KOERIER,
ni
17
ave van De Tilburgse Koerier
Jaargang 26 nr16» Donderdag 16 april 2015 Oplage 111.100
Suzuki Celerio Comfort
maar i
nog
men binnenruimte.
Prijs: 10.999 euro
SUZUKI
Technische
gegevens:
:lag.
Aantal cilinders: 3 in lijn
Cilinderinhoud: 998 cc
Vanaf
tie uit en
kg op de
Brandstofverbruik conform de Euro6-norm (CE) 136/2014W: 3,7-6,7 1/100 km; 14,9-27 km/l en C02-uitstoot: 106-131 gram.
Genoemde prijs is incl. BTW/BPM, excl. kosten rijklaarmaken. Kijk voor kosten en voorwaarden op suzuki.nl
Kapt. Hatterasstraat 11
5015 BB Tilburg
Tel. (013) 544 33 30
www.deautoavenue.nl
De nieuwe Suzuki Vitara
De Vitara is terug van weggeweest. En hoe. Het is een moderne, veilige AIIRoader geworden die is uitgerust
met de modernste technieken zoals Adaptive Cruise Control (ACC), Radar Brake Support (RBS) en een banden-
spanningscontrolesysteem (TPMS). De Vitara kan naar elke smaak worden aangepast: En natuurlijk is hij
leverbaar met Suzuki’s veilige AIIGrip-vierwielaandrijving. Ontdek de vele kwaliteiten van de Vitara en kom
nu bij ons langs voor een proefrit.
i de bevalling
i bevalling
I 40 20
>ET
lS
Afgeslankt
De vormgevir
wordt Ir' -
haald c
Koreaar
vissen’
S-Cr*-
14 inc
klein,
men ze
tooid m<
Merk en type:
Suzuki Celerio Comfort
I de TILBURGSE KOERIER DONDERDAG 16 APRIL 2015
>k op
te hebber
Al tientallen j
groot succes,
De meest cem
betrouwbaar
Gewicht: 790 kg
Aanhanggewicht: 400 kg (geremd)
Prestaties: topsnelheid 155 km/u
acceleratie 0-100 in 14,0 seconden
wil gebruiken,1 i
duurdere uitvoe
euro extra
omdat i
het star
De ai*
Vermogen:
50 kW/68 pk bij 6.000 tr/min
i kilogram.
50 kilogram.
Ruimte in overvloed
De bagageruimte bedraagt maar liefst 375 liter
en is nog te vergroten tot maximaal 1.120 liter.
Veilige AIIGrip-vierwielaandrijt
Leverbaar met Suzuki's AIIGrip-vierv
jroor extra comfort ejj_optimale grip
j. Waarom z™1
e naam niet
Zelerio, die in
van de Alto in-
lieuwe auto. De
terwijl ook
_p vooruit gaat,
-iimensioneerd
ii flink toegeno-
deo van deze test staat op www.you-
j.com/automediaNL.
jving
jrwielaandrijv
rip en veiligh
euro voor de aantrekkelijke Comfort ver
sie.
De vide
tube.cc
issage aan
Hlburg.nl
Twee gordels
Relatief kleine wielen en een grotere car
rosserie, dat lijken de ingrediënten voor
een weinig uitgebalanceerd weggedrag.
Maar Suzuki blijkt ook op dit vlak het
huiswerk goed gedaan te hebben. De car
rosserie helt niet overdreven in bochten
en duikt beslist niet bij remmen. De be
krachtigde besturing werkt vooral in het
voordeel bij inparkeren. De carrosserie is
jaren is de Suzuki Alto een
ook op de Europese markt.
compacte Suzuki gaat voorop in
jaarheidstatistieken en heeft bo
vendien een lage afschrijving. Waarom zou
Suzuki dan deze vertrouwde naam niet
neer gebruiken? De nieuwe Ce
bet programma de plaats v
neemt, is een compleet nie
lengte en hoogte nemen toe,
de wielbasis er aanzienlijk op vi
Dat levert een anders gedir
model op, vooral met een flii
Vooral compacte auto's liggen ten grondslag aan het succes van Suzuki. De
rtrouwde naam Alto ruimt nu het veld voor de nieuwe Celerio. En dat is niet
zonder reden.
Koppel:
90 Nm bij 3.500 tr/min
Afmetingen:
lengte 3,600 meter,
breedte 1,600 meter
Plaatwerk
Van compacte auto's is bekend dat de
kunststoffen in het interieur erg hard zijn.
Suzuki maakt op die regel met de Celerio
geen uitzondering. De tijd dat delen van
het gespoten plaatwerk aan de binnen
kant zichtbaar waren, blijkt volledig voor
bij. Bovendien maakt de Celerio door de
vormgeving van binnen een verzorgde in
druk. Somber grijs bepaalt de hoofdmoot,
maar door een blauwe schakering in de
bekleding toe te passen en het dashboard
hier en daar metaalkleurige accenten te
geven, krijgt het geheel een keurige uit
straling.
De prijzen starten bij 9.999 euro en 10.999
De Vitara is voorzien van de nieuwste veiligh
voorzieningen, waaronder Adaptive Cruise Cc
(ACC) en Radar Brake Support (RBS).
Control
Verbruik:
stadscyclus 4,1 liter/100 km
buitenwegcydus 3,4 liter/100 km
gecombineerd 3,6 liter/100 km
CO2-uitstoot: 84 g/km (A-label)
zwarte randen rond de wielen, die samen
met de lichtmetalen wielen (accessoire) de
aanblik een stuk veraangenamen.
Onder de kap huist een 1 liter driecilinder
goed voor 68 pk. Die hebben ze bij Su-
zuki zo uit het rek getrokken? Nee, deze
motor verscheen direct van de ontwikke-
lingsafdeling vers in de Celerio. Een kwiek
machientje met een acceleratie naar 100
km/u in 14 seconden. In het dagelijks ver-
keer komt de Celerio daarmee vlot genoeg
vooruit. Dat komt niet in de laatste plaats
omdat de auto ten opzichte van de Alto
enkele tientallen kilogrammen aan ge
wicht afslankte. Die eigenschap werkt ook
nog eens positief uit op het gemiddelde
brandstofverbruik. Trap het gaspedaal
maar eens flink in, let nergens op en dan
nog levert de berekening een gemiddeld
verbruik op van boven de 1 op 18. Wie
rustiger aan doet en met meer beleid rijdt
komt tegen of zelfs boven dé 1 op 20 uit.
Daar sluit ook de lage C02-uitstoot van 84
g/km op aan, die in het theoretische geval
van zakelijk gebruik een bijtelling van 20
procent oplevert.
Twee zuinige motoren
De 1.6 WT en de 1.6 DDiS behoren tot de zuinigste in
hun klasse (1.6 WT: 1 op 18,9, 1.6 DDiS: 1 op 25,0).
..._,_ving blijft typisch Aziatisch en
links en rechts qua elegantie inge-
door menig Europese, Japanse en
lanse tegenhanger. Koplampen als
vissenkommen past Suzuki ook al op de
S-Cross toe. En kijk eens naar de wielen,
inch klinkt voor een compacte auto niet
maar op een of andere manier ko-
ze zo wel over. Deze Celerio gaat ge-
lwiJ met een bodypakket onder meer met
Diverse uitvoeringen
Het in- en exterieur zijn volledig
aan te passen naar eigen smaak. -
Panoramisch open dak
Leverbaar met zeer groot elektrisch
bedienbaar panoramisch schuif-/kanteldak.
voldoende overzichtelijk, onder meer om
dat de zijruiten behoorlijk rechtop staan.
De binnenruimte mag ronduit royaal he
ten. De langere wielbasis zorgt voor meer
plaats voor de benen op de achterbank,
zodat twee volwassenen geen klachten
uiten. De toegenomen dakhoogte doet
de rest. Het bagagevolume van de Celerio
sluit zo aan bij auto's van een segment ho
ger. Die bedraagt namelijk 254 liter en kan
worden uitgebreid tot 1.053 liter. Eén op
merking over de achterbank is van belang.
Suzuki rust de basisuitvoering van de Ce
lerio slechts uit met twee gordels, terwijl
op de Comfort uitvoering drie gordels aan
wezig zijn. Wie de auto met vijf personen
wil gebruiken,1 is zodoende verplicht deze
düüiucic uitvoering te kopen. De duizend
blijkt de auto beslist waard,
onder meer airconditioning aan
andaardpakket wordt toegevoegd.
De auto verlaat bovendien de fabriek met
een geïntegreerd audiosysteem met Blue
tooth, een dashboard met toerenteller en
een boordcomputer
Trekkracht genoeg
De dieselultvoering heeft een maximaal
aanhangwagengewicht van 1:500 k
Bij dé benzine-uitvoering is dat 75(
'ken?