LAATSTE KADS
til
Autotest
A
v<
ii
HHHHI
Op de Europese leest
HHBHHI
KOM SPEL WART OP ECHT OP!
Wa
Auto SuwldëYS
Hyundai ix35 1.6 Go!
Hyundai ix20 i-Motion
Van £22.485,-
nu €19.995,-
exd. rijklaar maken en metallic lak
Mercedes C 220 BlueTEC Estate
Aantal cilinders: 4 in lijn
Cilinderinhoud: 2.143 cc
bij 1.400 tr/min
±W261
Gewicht: 1.495 kg
Aanhanggewicht:
1.800 kg (geremd)
de Europese snaar te raken.
HYURDRI 1X20
Technische
gegevens:
verrid
voldoe
U/ijz
Als Mercedes besluit een opvolger
voor een bestaand model uit te
brengen, dan kan haast iedereen
vertellen wat de opvolgende stap zal
zijn. Nu kennen we sinds begin 20T4
de nieuwe oplage van de C-klasse
en daar is voor de jaarwisseling ook
een meer ruimte biedende Estate-bij
gekomen.
REWTHinKinG.
HYUnDRI DEW POSSIBILITIES.
Kraaivenstraat 16, Tilburg, tel. 013 - 528 6900
smolders.hyundai.nl
Met o.a.: navigatie ind. achteruitrijcamera,
17-inch dark metal velgen, LED-verlichting
Met o.a.: navigatiesysteem ind.
Achteruitrijcamera, Lichtmetalen 16-inch velgen
12 -
Koppel:
400 Nm I
Afmetingen:
lengte 4,702 meter,
breedte 1,510 meter
Onze/
I De API
Merk en type:
Mercedes C 220 BlueTEC
Verchroomd
Het verschil in het interieur vinden we
uiteraard aan de achterkant. Afhankelijk
van de gekozen uitrusting of optie opent
de klep handmatig of automatisch. In
beide gevallen kent de rolhoes een han
dige mogelijkheid om omhoog te worden
Vermogen:
125 kW/170 pk bij 3.000 tr/min
Zesbak
IVerder valt in h<
feit ep de afw
terialen op. Een
vooral daarin zi
C-klasse een pi
Dit exemplaar is
grijs en zilvergri
recteenfeestelij
wie door de fok
bladert, die ziet
vlak volop keuze
Achterop de au
220 BlueTEC er
we te maken hel
de 2,1 liter dies
gen van 170 pl
koppel van 400
tr/min. Daarmee
wegende statio
prestaties zoals
Gecombineerd brandstofverbruik: 5,2 - 8,1 (1/100 km) 19,2 - 12,3 (km/l); C02-emissie: 130- 187 (g/km). Uitstoot is afhankelijk van gebruik. Uitstoot- en
brandstofverbruikgegevens zijn gebaseerd op tests die zijn uitgevoerd volgens Europese Verordening 715/2007/EEG.
GENOEMDE PRIJZEN VAN DE MODELLEN ZUNINCL BTW EN BPM EN EXCL. KOSTEN RIJKLAAR MAKEN, METALLIC LAK, LEGES EN RECYCLINGBUDRAGE. DE ACTIEMODELLEN ZIJN VERKRIJGBAAR ZOLANG Dl
AFWIJKEN VAN STANDAARD UITVOERING ZIE VOOR KOSTEN EN VOORWAARDEN WWW.HYUNDALNL OF VRAAG ERNAAR IN DE SHOWROOM. DRUK- EN ZETFOUTEN VOORBEHOUDEN. GRATIS NAVIGAT
DEALER -PRUS GELDT VOOR MODEL 2014.
Prijs:
46.995 euro
terlichten neer te klappen. Een handige
voorziening die we steeds meer gaan
zien. De achterpassagiers profiteren wat
net wat meer hoofdruimte omdat het dak
verder naar achteren wordt doorgetrok
ken. Gelukkig groeide de C-klase generatie
op generatie ook qua beenruimte, zodat
twee tot eventueel drie volwassenen hun
'stelten' prima kwijt kunnen.
bewogen. Hierdoor ontstaat er een groot
laadopening en hoeft men voor het slui
ten niet helemaal over de bagage heen
naar de hoes te grijpen. De afwerking
van de bagageruimte is van grote klasse
met prachtig tapijt en mooi verchroomde
sjorogen om bagage aan vast te maken.
Bovendien is het mogelijk de rugleuning
met twee knoppen direct achter de ach-
CO2-uitstoot:
108 g/km (B-label)
Het is aardig om de positionering van deze
voor het merk zo belangrijke auto eens
neer te zetten. Natuurlijk concurreert de
C-klasse Etate met auto's als de Audi A4
Avant en de BMW 3-serie Touring. Maar
wordt er gekeken naar de afmetingen,
dan blijken deze modellen op hetzelfde
niveau te staan als de middenklasse stati
onwagons van de generalisten. Noem als
voorbeeld een Opel Astra. Mercedes moet
er dus alles aan doen om het premium
gevoel te benadrukken en de hogere
schafprijs daarmee rechtvaardigen.
DONDERDAG 12 FEBRUARI 2015 DE TILBURGSE KOERIt T|LBUpGjE
Prestaties: 9
topsnelheid 230 km/u
acceleratie 0-100 in 7,9 seconden
Verbruik:
stadscyclus 5,2 liter/100 km I]
buitenwegcydus 3,7 liter/100 km
gecombineerd 4,3 liter/100 km j
Harmonie
De sedan is natuurlijk een model dat over
de hele wereld succesvol verkocht moet
worden. Stationwagons zijn meer en meer
een Europese aangelegenheid en dat is
goed te zien aan de vormgeving van de
nieuwe oplage. Waar de sedan aan de
achterkant wat minder dynamisch oogt,
zit de harmonie er bij de Estate veel meer
in. De breedte van de auto wordt nog eens
extra benadrukt met de chromen bies tus
sen de lichtunits en de verbinding tussen
de uitlaatmonden. Doordat Mercedes
de koets mooi laag houdt, toont de auto
aan de zijkant langgerekt en elegant.
De voorkant is uiteraard identiek aan de
sedan. Maar de Estate weet beslist beter
1G
exd. rijklaar maken en metallic lak