ivi i raai Oerknal IRG vanmosselactie.nl Facelift Kia Rio WIJ HEBBEN ZE NOG! NIEUWE AUDI’S TEGEN 2014 PRIJZEN! 11 Renault Kadjar Audi 17:00 Kijk voor onze speciale actievoorraad op: Uitgave van De Tilburgse Koerier JRF Jaargang 26 nr 6* Donderdag 12 februari 2015 Oplage 111.800 N0BELSTRAAT5B SPRENDLINGENSTRAAT12 TEL. AREND AUTO DEALER WWW.ARENDAUTO.NL GOIRLE F OISTERWIJK Renault heeft verder een flinke reeks wie len gereed staan tot maar liefst 19 inch. Opmerkelijk is ook de forse bodemvrijheid van 19 centimeter. Zwarte spatbordranden en mataluminium dakrails horen er na tuurlijk ook bij. Over de motoren heeft Renault nog niets bekend gemaakt, maar het is gemakkelijk draaiknop voor te voorspellen dat de auto de beschikking mogelijkheden krijgt over de 1.2 en 1.6 liter turbobenzine aandrijvers. De en de 1.5 en 1.6 diesel. Stuk voor stuk krachtige downsize motoren met een gun stig brandstofverbruik. Vierwielaandrijving kan met een deel van deze motoren wor den gecombineerd, niet zozeer belangrijk voor Nederland, maar wel voor een aantal exportlanden. In het interieur heerst rust. Centraal op de console plaatst het merk haar mul- .timediasysteem, R-Link van de tweede generatie. Verder zien we onder de pook een elektrische handrem, plus de J“3iknop voor Extended Grip dat tot de kheden behoort bij de voorwiel- aandrijvers. De exacte uitrustingsvarian- ten worden begin maart op de autosa lon van Genève bekend gemaakt. Tegen meerprijs levert Renault op de Kadjar een fors glazen dak met 1,4 vierkante meter oppervlak. igeen even moeten :al Renault geen en- crijgen om voor haar nieuwe mten te vinden. De nieuwe s,. chijnt tegen de zomer op deze SUV, v vroom en neemt een plaats in klanten die zijl smaakmaker als de Nissan Qas- auto's staan op hetzelfde on- ^■■K derstel. Waar diverse autotypen niet meer in aanmerking komen voor de gunst van - de koper, zit er juist flinke groei in cross- hangt het overs en SUV's en dat beeld is zichtbaar in >s. Het mo- de hele wereld. China Renault verwacht de Kadjar dus niet alleen succesvol in Europa te kunnen afzetten, maar heeft ook hoge verwachtingen voor Zuid-Amerika, India, Rusland en vooral ook China. Daar wordt op dit moment een fabriek gebouwd waar in een jointventure met Dongfeng vanaf volgend jaar maar liefst 150.000 Kadjars per twaalf maanden van de band zullen gaan lopen, alleen voor de lokale, Chinese markt. De auto's die in Europa de weg op gaan komen uit de briek in het Spaanse Palencia. Eerder deze week vloog ik begin middag naar Parijs om in de avond weer terug te komen. De inzet was de presentatie van Renault's nieuw ste SUV of crossover, de Kadjar. Zelfs de PR-mensen van Renault Nederland wisten niet dat we 'even' naar de Franse hoofdstad waren ge lokt voor een onthulling die precies een kwartier duurde en daarvoor ben ik in totaal 12 uur uit en thuis geweest. Maar tegen het licht van het belang van deze auto snap ik de ophef wel. Door een vertraging van de groot ste Franse luchtvaartmaatschappij kwam de groep Nederlanders twee minuten voor aanvang binnen. Ge lukkig was er voor ons een rijtje stoelen vrijgehouden. Goed en wel gezeten, kon het spektakel begin nen. En zoals het bij een echte show hoort, startte alles met een soort oerknal waarna de lucht gevuld werd met honderdduizenden lichte papiersnippers. Alsof we in een sneeuwstorm terecht waren geko men. Het doel daarvan in relatie tot de auto is mij tot nu toe onduidelijk gebleven. Tijdens het neer dwarre- |l len van wel een centimeter of vijf T papieren sneeuw, dacht ik dat de auto na het neerdalen op het po dium zichtbaar zou zijn. Maar niets van dat al, alleen de president Car los Ghosn die de prestatie zou doen, kwam na het optrekken van de mist op. Kort daarna reden twee exem plaren van de Kadjar daadwerkelijk het toneel op. Even wat korte one- liners, een fotosessie met het ont- i werpteam en klaar was Carlos en ook ik had de fotografie er vrij snel op staan, omdat de mogelijkheden in een gigantische bioscoop vrij be perkt zijn... Tony Vos jan de facelift van de Kia Rio hU~L merk inmiddels ook prijskaartjes. ■„«- del start namelijk vanaf 13.995 euro. Voor Hat geld krijgt de klant een 85 pk sterke 1,2 liter motor in het uitrustingsniveau lEconomyLine. Het gaat daarbij om een driedeurs carrosserie. De Comfortline met dezelfde motor start met 15.295 euro als ^■driedeurs en kost 500 euro meer voor de ^■vijfdeurs. Dit uitrustingsniveau bestaat er MMHMfci^Hookmetde 1,1 liter diesel (75 pk) en komt 1 ■dan op 18.995 euro alleen als vijfdeurs. Jer lancering heeft Kia nu een First Edition -1 extra uitrusting. Deze is geha perd op de vijfdeurs 1.2 DynamicLine en pst 16.990 euro. TEL.<013)213 22 50 L. (013) 528 39 05 I RENAULT r 1 l b u rg EKOERfc e TILBURGSE KOERIER DONDERDAG 12 FEBRUARI 2015 Crossovers en SUV hebben inmiddels een nog steeds groeiend marktaandeel in de wereld van meer dan twintig procent. Geen wonder dat een merk als Renault daar graag een graantje van mee wil pikken. Dat doen ze al succesvol met de Captur. Half dit jaar voegt het merk de grotere Kadjar toe. Aan de naam zal menigeen even moeten De nieuwe Renault is een toevoeging van wennen, maar verder zal Renault geen en- het programma en vervangt dus geen be- kele moeite krijgen om voor haar nieuwe staand model. Wel zullen naar verwach- A Z ??*1 crossover klanten te vinden. De nieuwe ting de nodige Scénic-rijders overstappen Renault Kadjar verschijnt tegen de zomer op deze SUV, vergelijkbaar aan de Modus- jn de showroom en neemt een plaats in klanten die zijn gevallen voor de charmes j A A_. naast een smaakmaker als de Nissan Qas- van de Captur. De Kadjar heeft een flinke hqai Beide aut0 5 staan op hetzelfde on- lengte van 4,45 meter en blijkt met 1,84 j, meter ook volwassen qua breedte (hoogte 1,60 meter). Motoren Het front kenmerkt zich door een fors logo tussen twee chromen strips die een verbinding vormen naar de koplampen. Die zijn overigens standaard voorzien van full-led technologie. Het ontwerp legt dui delijk een link met auto's als de Captur en de Clio Estate. Van deze auto's kennen we ook al de beschermranden onderaan de portieren met een chroomkleurige inleg. KADJAr UW DICHTSTBIJZIJNDE

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 2015 | | pagina 27