Autotest O filVEN Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDi I - - Garage Jan Segers R 2014 PAGINA 2 DE AUTOMAAT DONDERDAG 18 DECEMBER 2014 PAGINA 3 Praktijk belangrijker dan theorie Aantal cilinders: 4 in lijn Cilinderhoud: 1.997 cc bij 2.000 tr/min Gewicht: 1.495 kg Prijs: 34.640 euro n nog maar www.youtube.com/automediaNL. APK-keuring gratis bij een grote beurt. RDW erkend JDAUTO.NL LPG installaties v.a. 1800,- EALS UIM kGD! Technische gegevens: d 490 NEFKENS PEUGEOT Kunnekestraat 17, TILBURG-NOORD Tel. 013-4554254 www.NEFKENS-BRABANT.nl Best Diessen Den Bosch Eindhoven Tilburg Volkenswoord Veldhoven 8 39 05 jge, kosten rijklaar *n jaren Vaarom? HYbrid4 de tilburgse koerier - Koppel: 370 Nm I WIJ ZIJN GESPECIALISEERD IN VOLVO Win het onderhoud van uw auto terug via GRATIS STAATSLOTEN Diverse VOLVO occasions op voorwad been- en hoofdruimte i er ook zijn, bijna daar voegt J -volum Het Franse Peugeot deed jaren goede zaken met de 508. De diesel-hybride HYbrid4 viel binnen de normen voor 14 procent bijtelling. Dat betekende tot 1 januari jl. kassa voor het merk. Tegelijk met de facelift van het model lanceert Peugeot een opgewaardeerde 2 liter diesel die 20 procent bijtelling in het vooruitzicht stelt. Aanhanggewicht: 1.775 kg (geremd) CO2-uitstoot: 105 g/km (A-label) zoals de 108 en vooral de 308. Uiteraard ondergaan zowel de sedan als de SW dezelfde wijzigingen. Die SW zijn eigenschappen een begerer._.._ model, maar leefde de afgelopen in de schadeuw van de sedan. Wae Simpelweg omdat de 14 procent h> uitsluitend als sedan op het menu stond. Peugeot biedt met de 508 een fors beme ten auto in het hogere zakelijke Officieel volgde het model zowel uc tv, als de grote 607 op. Gezien de irtrrizjr ruimte bedient het nieuwe type inderdaad beide kopersgroepen. De ruimte voorin is enorm. Voorpassagiers profiteren van forse stoelen die in alle bekende richtingen 2 Merk en type: Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDi hetzelfde niveau te liggen. Maar 1 op 20 blijft natuurlijk scherp en dat geldt ook voor 1 op 17 tot 18 als minder -♦» felheden worden gereden. jgeot 508 is een zeer comfor- _ele kilometervreter. Mooi stil van u.nnen, goed raad wetend met weg- oneffenheden. Een ideale auto voor gemengd zakelijk en privegebruik. De prijzen in het hogere zakelijke seg ment zijn lange tijd onder de 30.000 euro gebleven, maar die grens wordt nu door vrijwel alle aanbieders over schreden. Toch staat er op dit moment nog een instapversie van de sedan rr“ Afmetingen: lengte 4,813 meter, breedte 1,853 meter Prestaties: topsnelheid 210 km/u acceleratie 0-100 in 9,1 sec. Wie zakelijk auo's wil verkopen moet lage bijtellingsmodellen kunnen leveren. De spoeling binnen het segment 14 procent wordt zo dun, dan de aandacht zeker voor 2015 wat zal verschuiven naar 20 procent. Wat dat betreft maakt Peugeot met de opgewaardeerde 508 zeker kansen. Begerenswaardig Aan het front zijn de vernieuwingen aan de 508 direct af te lezen. Bumper, grille en koplampen kwamen aan de beurt. Het resultaat is een meer serieuze uitstra ling met een verfijnder ontwerp. De nog steeds actuele 508 sluit daarmee beter aan bij de laatste nieuwkomers in de lijn verstelbaar zijn. De been- en hoofdruimte Zelfde niveau op de achterbank mogen er ook zijn, bijna Maar alle goede eigenschappen ten 20 blijft natuur., limousine waardig. En daar voegt de SW spijt, kijkt de zakelijk gebruiker naar ook voor 1 op dan nog een flink bagagevolume aan de portemonnee en stemt de 20 pro- constante snelhi toe dat varieert van 525 tot 1.630 liter. cent bijtelling hem of haar gunstig. De Peugeot 50E Vanwege de grote klep blijkt de toegang De C02-uitstoot is namelijk met de tabel’ tot de bagageruimte royaal. modelwijziging afgomen. De waarde binne van 105 g/km zorgt ervoor dat de auto c-* Ruim van opzet bij aanschaf dit jaar en geheel 2015 c Wat ook opvalt aan de binnenkant is de nog in de lagere categorie qua bijtel- C materiaalkeuze en de keurige verwerking ling valt. Maar de vraag is altijd of dat n- en afwerking. Een kenmerk van de meeste in de praktijk ook naar voren komt. euro gebleven, i Peugeots van tegenwoordig. Het dash- Kort na de lancering reden we met de nu door vrijwel board van de 508 onderging bij de facelift 2 liter HDi goed voor 140 pk en haal- s2 -r M geen belangrijke veranderingen. Het is den daarmee op lange afstanden een nog een instapversie van de sedan met y ruim van opzet en de meeste functies zijn gemiddelde van ongeveer 1 op 20. De benzinemotor op de lijst vanaf 28.930 direct te vinden. Op de console zitten nog opwaardering naar de huidige 2 liter euro. Voor de SW met 2 liter BlueHDi wel de nodige bedieningsknoppen, maar BlueHDi mag dan op papier het nodige vraagt Peugeot minimaal 34.640 euro, t die zorgen niet voor verwarring. Op het verschil geven, maar aan de pomp De video van deze test is te vinden op centrale scherm worden de nodige func- blijken de verbruikscijfers op exact www.youtube.com/automediaNL. I ties weergegeven bediend. I t belangrijkste I >uws ligt bij I auto onder I motorkap. 8 eot is heer I leester waar i t om het i van die re 2 liter al in het nodel en r een eugec en me het gaat bouwen v: lijkt door seis. Deze Bnswaardig bestond al vorige model leverde daar vermogen van 140 pk en ook een behoorlijk segment. koppel. Inmiddels vel de 407 hebben wijzigin- b interieur- gen geleid tot het inderdaad feit dat de motor aan de strengere Euro6 norm kan voldoen qua uit stoot. Tegelijk steeg het vermo gen naar 150 pk en doet Peugeot er ook qua koppel nog een schepje bovenop: 370 Nm. Gekoppeld aan een prettig scha kelende zesbak weet de 508 in 9,1 seconden naar de 100 km/u te acce lereren. Dat doet de Fransoos in alle rustig en comfort. Verbruik: stadscyclus 4,9 liter/100 km buitenwegcydus 3,7 liter/100 km gecombineerd 4,1 liter/100 km Vermogen: 110 kW/150 pk bij 3.750 tr/min

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 2014 | | pagina 15