TUERLINGS AL 50 JAAR EEN FAMILIEBEDRIJF ‘WIJ WILLEN ALLEEN MAAR WETEN WAT WÉL KAN’ ÊRL «SS 1 I I FEEST OB. 10-18 FEES1 VAN VAN VOOR JUBILE Foto Tuerlings bestaat 50 jaar en wil dat jubileum graag met u vieren. Van daar dat deze speciale jubileumkrant nu voor u ligt, vol met interessante artikelen, mooie aanbiedingen en informatie over de feestweek die Foto Tuerlings organiseert. Wie jarig is, trakteert immers! Tijdens de feestweek van 13 tot en met 21 december bent u welkom voor interessante demon straties en aantrekkelijk aanbiedingen. Komt u ook? We leggen de rode loper voor u uit! De fotobranche heeft het moeilijk. Maar Foto Tuerlings groeit, tegen de stroom in. ‘Als je positiviteit uitstraalt, ontvang je dat terug.’ De interesse voor techniek en handel had Harm Tuerlings (44), eigenaar van Foto Tuerlings, als jongen al. Dat hij in 2000 de fotozaak van zijn vader over zou nemen, was niet Foto Tuerlings heeft al deze veranderingen meegemaakt en heeft altijd voorop gelopen met de nieuwe trends en ontwikkelingen. Op richter Cees Tuerlings had altijd de nieuwste snufjes op fotogebied in zijn winkel, en ook bij zoon Harm en zijn team is iedereen aan het juiste adres voor de laatste ontwikkelingen en modernste fotoapparatuur. Daar zijn we trots op! Nog iets wat al die jaren niet is veranderd: Tuerlings is en blijft een zaak waar service en klantvriendelijkheid voorop staan! voorbeeld op een helm kunt monteren. Verder zijn er steeds meer camera’s met wifi, zodat je je beelden snel kunt mailen of op sociale media kunt delen. Ook zien we dat met name jongeren geïnteresseerd zijn in analoge camera’s en pola roidcamera’s. Naast het perfecte digitale is er dus ook weer belangstelling voor het imperfecte analoge.” Een I came moge visag kan i HOOG SERVICENIVEAU, GOEDE PRIJZEN Tuerlings noemt het een voordeel dat zijn winkel klein is. “Je hebt hier alles binnen handbereik. Dat compacte is pret- terug van je klanten. Mijn motto is dan ook: ‘Ik wil alleen weten wat wél kan’. Onze klanten komen ook van steeds verder weg: België, Woudrichem, Zaltbommel, Breda. De hoofdmoot van de klanten komt hier voor camera’s, pas foto’s en printwerk.” POLAROIDCAMERA’S Wie bij Tuerlings komt, vindt er altijd de nieuwste produc ten. Wat zijn de trends van dit moment? Tuerlings: “Actie- camera’s zijn hip momenteel. Dat zijn camera’s die je bij- Op d advis aan eigen 4.0LI rond' profe ONDERWI MOOISTE GRATIS S Er gaat nie momentee van Canon rekening. feestweek een aantal cashback t zijn dan da tig: korte lijnen, snel schakelen, een hoge omloopsnelheid.” Gaan de zaken in de fotobranche als geheel niet zo goed op dit moment, bij Tuerlings is daar weinig van te mérken. “Wij gaan tegen de stroom in”, zegt Harm Tuerlings. “Ik. denk dat dat komt omdat wij een hoog serviceniveau bieden in combinatie met goede prijzen. En we hebben altijd nieuwe direct duidelijk. Na wat omzwervingen en een opleiding producten. Verder denken we positief en dat ontvang je bedrijfskunde koos Tuerlings uiteindelijk toch voor de fo tobranche. “Ik zag de opkomst van de digitale camera, de mogelijkheden van fotobewerking op de pc. Dat boeide me wel. Wat ik nog steeds leuk vind aan de winkel is de com binatie van handel en techniek”, vertelt Tuerlings. “En het is fijn om zoveel leuke mensen in de winkel te krijgen.” SNELPRIN. o w Geen hobby die de afgelopen vijftig jaar zo veel veranderingen heeft doorgemaakt als de fotografie. Wie herinnert zich de eerste kleu renfoto’s nog? Fotograferen deed je lange tijd met een analoge camera, waarvoor je een rolletje moest kopen. Je lette goed op wat je kiekte, want voor je het wist was je rolletje vol. Eind jaren 90 kwamen de eerste digitale camera’s op de markt. Geen rolletje meer no dig, je kon zoveel foto’s maken als je wilde. En foto’s zelf bewerken is met de computer een fluitje van een cent geworden.

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 2014 | | pagina 22