F Het kon nog beter L EL Renault sociaal sterk merk CKJI I IC1C11 "I Egoïsme BY S qmn 13 BURGSE KOERIER) 1 Audi A6 Tony Vos De nieuwe Audi A6 NU BESTELBAAR BIJ VAN MOSSEL JAGUAR Onderdeel van de Van Mossel Groep the-adventure.nl icm ,00 *00 cm ,00 s 3 Uitgave van De Tilburgse Koerier Jaargang 25 nr 43 Donderdag 6 november 2014 Oplage 112.500 The Adventure 's Hertogenbosch Winnaar Best Jaguar dealer award 5014 IC icm ,00 i de 6 en RS6 Audi ttro- en Ocm RO IFT Ook in de hogere regionen van de automarkt worden gevechten geleverd op bijtellingspercentages. Wie daar auto's kan leveren met 20 procent, lijkt spek- koper. Audi vernieuwt op details de‘A6 en levert zelfs een keuze voor wie naar een lagere bijtelling op zoek is. Alle versies van de A6 profiteren van wijzigingen, dus ook de S-Line, de S6 begin volgend jaar de supersnelle R Avant. Ook mag de Allroad quattro niet vergeten worden. cm sbare tijk 5 Van-Mossel-Audi.nl Ons Audi Centrum is gevestigd in Tilburg. Van Mossel Audi is tevens gevestigd in Valkenswaard en Weert. Daarom zijn we blij dat deze inzet dui delijk is terug te zien in de resultaten van onderzoek", aldus Jos van den Bergh, ...jnager Marketing Communicatie van Renault Nederland. "We richten onze pij len niet alleen op de fans, maar activeren ook onze eigen medewerkers. Zo ontwik kelen we heel Renault Nederland tot een 'social' organisatie." Biturbo De 3.0 TDI, die uiteraard niet voor gun stige bijtelling in aanmerking komt, kan worden gekozen in diverse vermogensva- rianten. Dat begint al bij 218 pk. Nieuw is de biturbo uitvoering die minimaal 320 pk voortbrengt. Daarnaast mag ook nog een topversie worden verwacht die standaard Koplampen 326 pk levert maar er door middel van een Uiterlijk kan de vernieuwde A6 worden her- overboost tijdelijk 346 pk uit perst. Deze kend aan een licht gewijzigd front. Met name motor wordt gekoppeld aan een heerlijk de luchtinlaat wijzigde van vorm, de grille is schakelende achttraps tiptronic. Alleen bij iets scherper gesneden en de koplampen zijn starten met de deur open wordt de indruk- anders van indeling. Dezelfde soort kleine wekkende brom van de zescilinder waar- wijzigingen laat de achterkant zien. genomen. Of men moet op het scherpst De prijslijst begint bij 45.900 euro voor de van de snede gaan rijden in het sportpro- 2.0 TDI sedan met handbak (25 procent 'at is niet de dagelijkse bijtelling). De S-tronic kost 47.370 euro en komt wel aan 20 procent. Wie liever 190 pk ter beschikking heeft, is 50.900 euro kwijt. Het benzineprogramma start bij 46.700 euro voor de handgeschakelde 1.8 TFSI. De Avant (altijd 25 procent) begint bij 49.400 euro voor de 150 pk 2.0 TDI. S-tronic Vrijwel alle motoren hebben er vermogen bij gekregen en scoren juist beter waar het gaat om het brandstofverbruik. Zo krijgen beide 2.0 TDI's er 10 pk bij. Bovendien Audi ondervindt namelijk met de A6 di recte concurrentie van landgenoten BMW 5-serie en Mercedes E-klasse. Beide mer ken gooien ook 20 procent in de strijd. Dat doet Audi eveneens met de twee vermo- gensvarianten van de 2 liter TDI. Of men nu gaat voor 150 of 190 pk, wie kiest voor de S-tronic versnellingsbak met dubbele koppeling komt bij de sedan uit op de fel begeerde grenswaarde voor de genoemde bijtelling. Voor 2015 zit Audi met het mo del dus geramd. Renault maakt van alle automerken in C Nederland het beste gebruik van social delijk media. Dat is de uitkomst van de jaar- het or lijkse Social Media Monitor. Dacia legde Mana, in het onderzoek beslag op een keurige derde plek. Al sinds 2010 is Renault Ne derland zeer actief op social media. "Al vanaf het begin investeren we in onze langetermijnstrategie op dit gebied. levert Audi niet meer de kettingaangedre- ven muftitronic CVT in de A6. Die is ver vangen door de bekende S-tronic met dub bele koppeling. Deze zorgt gekoppeld aan de viercilinder diesel voor een paar gram minder CO2-uitstoot en daarmee haalt het model de 'winst' binnen. Overigens geldt de 20 procent bijtelling alleen voor de sedan, maar gelukkig kan de koper wel vrijelijk kiezen uit de optielijst zonder con sequenties voor de bijtelling. Rijdend met de 190 pk sterke 2.0 TDI mer ken we al snel dat de A6 helemaal niets te kort komt. De motor doet nauwelijks hoor baar z’n werk en wie normale prestaties vraagt zal ook de S-tronic als zijdezacht ervaren. Alleen bij fors intrappen van het pedaal lijkt de elektronica bij wegrijden even de tijd te vragen. Dezelfde S-tronic bak wordt voortaan ook gekoppeld aan de instap benzinemotor, de 1.8 TFSI, ook al goed voor maar liefst 190 pk. Ik stond er begin deze week weer eens van versteld hoeveel ernstige verkeersovertredingen en potentieel gevaarlijke Situaties je in een paar minuten tijd kunt meemaken. En ik was in bijna alle gevallen slechts toeschouwer. Ik moest even naar het postkantoor en het was markt. Dus druk met parkeren. Komt er een kerel aangereden die z'n auto zo neerzet dat de doorgang daardoor extra be moeilijkt wordt. Normaal gesproken slik ik m'n commentaar dan maar in, maar in dit geval uitte een groepje van vier oudere dames hun bezwa ren. Het commentaar van de man was: "dan moet de gemeente maar voor meer parkeerplaatsen zorgen". Kortom, je hoeft je niet aan de nor male fatsoens- en verkeersregels te houden als de wegbeheerder daar voor niet de voorwaarden schept. Zielig! Terug van het postkantoor verlaat ik via een eenrichtingsstraat het cen trum om prompt een tegenligger te krijgen. Een ouder iemand die blijk baar helemaal niet het bord aan het begin van de.straat had zien staan. Kan gebeuren! Een dorp verderop rijd ik weer weg na het doen van een boodschap. Op de eerst kruising komt met grote vaart een jongen op de fiets van links overgestoken. Lek ker achter een bestelbus vandaan. Het lijkt wel alsof er in het verkeer maar één ding geldt, het recht van de brutaalste. Het is altijd een ander die de schuld heeft of die moet zorgen dat het probleem maar wordt opge lost. Terwijl juist de term 'verkeer' of 'verkeren' een uitgebalanceerd groepsproces in zich herbergt. Ik heb er maar één woord voor: egoïsme... ::e worden verwacht die standaard levert maar er door middel van een ,ost tijdelijk 346 pk uit perst. Deze wordt gekoppeld aan een heerlijk rcïide achttraps tiptronic. Alleen bij m“t de deur open wordt de indruk- „uc brom van de zescilinder waar- Of men moet op het sche gaan rijden in het sportpr. Maar dat is niet de dagelijkse

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 2014 | | pagina 11