Autotest
VVI2SEI
B
sgSslfift
Denissen
1
Let op! Geld lenen kost geld
aas
-
KIA
1.950,-
u WEKEN
KIA
SEPTEMBER 2014
DE AUTOMAAT DONDERDAG 11 SEPTEMBER 2014 PAGINA 3
Infiniti Q50 2.2d
Io
issing indien uw aut»-l
rden in de showroom!
The Power to Surprise
Hitt
al
Technische
gegevens:
im
JAAR
sei voor
sgio
’remiummerken hebben overal ter
wereld hun afzet de laatste tien
aar flink zien verbeteren. Ook van
lit soort merken die zijn gekop-
>eld aan concerns die vooral groot
lijn geworden van gewone auto's.
Zo heeft Nissan het merk Infiniti
dat echter in Europa en vooral in
Nederland nog een weg te gaan
leeft. We reden de Q50, de meeste
ompacte sedan.
F <kTa)
GARANTIE
Merk en type: Infiniti Q50 2.2d
Aantal cilinders: 4 in lijn
Cilinderinhoud: 2.143 cc
ïl
gen
Voordeel tot
€1.800,-
Voordeel tot
50/50 DEAL
Kia Rio BusinessLine
Rijklaar vanaf 7.149,-
en de rest in 24 maanden. 0% rente
Kraaivenstraat 18 (Autoboulevard Kraaiven), 5048 AB Tilburg
Tel.: 013 - 46 52 100, www.kia-tilburg.nl
Direct weten wat uw auto waard is? Doe
I 5.000,- I
50/50 DEAL
Kia Picanto EconomyLine
Rijklaar vanaf 4.004,-
en de rest in 24 maanden, 0%
Gewicht: 1.616 kg
Aanhanggewicht:
1.500 kg (geremd)
Prestaties:
topsnelheid 231 km/u
acceleratie 0-100 in 8,7 sec.
Kia Picanto 5-deurs
BusinessLine Navigator
Normaal £4*4907
Nu vanaf €10.740,-
inclusief 1.250,- inruilpremle
Er is al een Picanto vanaf 8.145,- Inclusief 1.250.- Inruilpremle
Kia Rio
BusinessLine
Normaal Ê45--2757
Nu vanaf 13.745,-
indusief 1.500,- inruilpremie
Meerprijs 5-deurs: 800.-
I Picanto 3-deurs 1 0 CWT EconomyLine
ILBURGSE KOEI DETILBURGSE KOERIER
laren geleden, tijdens de eerste voorstel
ende van Infiniti, werd duidelijk gemaakt
dat dit merk van moederbedrijf Nissan in
Europa jaren de tijd zou krijgen een positie
[oor zich op te eisen. Het merk werd ruim
twintig jaar geleden op de Amerikaanse
imarkt gelanceerd en zes jaar geleden bij
tie aftrap in Europa bestond het motoren-
irogramma louter uit benzineslurpers.
nu op ELKE
RATIS 4
in krijgt u
voordeel!
Vermogen:
125kW/170 pk bij 3.200 tr/min
Koppel:
40ÖNm bij 1.600 tr/min
Afmetingen:
lengte 4,790 meter,
breedte 1,820 meter
Verbruik:
stadscyclus 5,6 liter/100 km
buitenwegcydus 3,7 liter/100 km
gecombineerd 4,4 liter/100 km
CO2-uitstoot: 114 g/km (C-label)
Prijs: 41.234 euro
Profiel sole omvat maar liefst
De dieselmotor levert 170 pk en een kop- geplaatste schermen,
pel van maar liefst 400 Nm. Daarmee is uitlezing, de ander vr*
het niet moeilijk om goed te presteren. In - ning.
ons geval gaan de krachten naar de ach- van e
terwielen via een zestraps automaat. Drie
keer raden waar die vandaan komt. Juist,
ook van Mercedes. In slechts 8,5 seconden
gaat de Q50 mooi stil naar de 100 km/u
en heeft een topsnelheid van 230 km/u.
Alle geluiden in de auto worden keurig
gedempt en op dat vlak mag de sedan
zich zeker premium noemen. Verder blijkt
ook het brandstofverbruik keurig binnen
de perken te blijven met een gemiddelde
van tegen de 1 op 15.
Elektronische voorzieningen, daar loopt
de Q50 afhankelijk van het gekozen uit
rustingsniveau van over. De middencon-
s nu een gratis inruilscan op www.kia-tilburg.nl.
I Debet rentevoet j Termljn-bedrag I Duur kredletovereen- I
e op Jaarbasis (vast) per maand komst In maanden I
0,0% 208,33 24 h
|<um 312.50 24 P
1 van de beschreven uitvoering Wijzigingen en drukfouten voorbehouden
Het onderstel is goed van afstemming en
door de besturing mechanisch los te kop
pelen kan Infiniti de auto verschillende
instellingen hieraan meegeven. Daarmee
kiest de gebruiker voor comfortabel of
sportief. En wie helemaal niet wil sturen,
laat ook dat aan de elektronica over. Toch
€10.245,- €5.254,- I 5.000,- I 0,0%
16.149,- I €8.649,- ,€7 500,- 0,0%
netalllc lak en de optionele lakbeschermlng. Getoond model kan afwijken van de besef-
wel wennen om op de snelweg het stuur
los te laten. Zeker omdat het systeem
beslist niet feilloos werkt.
De 2.2d is in de Infiniti Q50 verkrijgbaar
vanaf 41.234 euro, terwijl de automaat
43.486 euro kost. De benzine 2 liter turbo
begint meteen op een hoger uitrustingsni
veau vanaf 43.500 euro.
De video van deze test is te zien op www.
youtube.com/automedianl.
Chroom
Opmerkelijk om te constateren dat de 2,1
liter diesel (verkeerd afgerond door de
fabrikant naar 2,2 liter) wordt gemaakt
bij Mercedes. Het is de overbekende vier-
cilinder die in tal van Mercedes modellen
de dienst uit maakt. Infiniti is van Nissan,
Nissan en Renault vormen een alliantie
die enkele jaren terug weer aandelen heb
ben uitgewisseld met Daimler-Benz. En zo
komt er dus een Duitse Mercedes diesel in
de Japanse Infiniti Q50.
De vormgeving van de auto komt behoor
lijk ingetogen over. Er is wat royaal (lees:
Amerikaans) met chroom gewerkt en het
front lijkt behoorlijk sterk op Lexus, wereld
wijd de grote tegenstrever van Infiniti. De
daklijn verloopt vloeiend en eindigt in een
opmerkelijk korte achtersteven.
Interessant
Irij snel kwam daar een dieselaanbod
ij, waardoor er een meer direct verge-
jk met Europese toppers kon worden
lemaakt. Maar een doorbraak bracht
et tot nu toe niet. Sinds begin dit jaar
3 s de nieuwe Q50 verkrijgbaar, een
I Ho die volledig in de luwte van de
utomarkt opereert en het verdient om
ins op de voorgrond te komen. De 4,79
leter lange vierdeurs sedan concurreert
la formaat en prijs met auto's als de
lercedes C-klasse, BMW 3-serie en
udi A4. Nu kunnen kopers van deze
uitse modellen uit een veelheid aan
arianten kiezen, terwijl het aanbod
an de Q50 tot voor kort beperkte bleef
t één diesel en een benzine hybride
p basis van een V6. Inmiddels levert
E ifiniti ook een 2 liter turbo benzinemo-
>r, maar prijstechnisch en op het vlak
in brandstofverbruik, blijkt de diesel
og steeds het meest interessant.
twee boven elkaar
de een voor de
_..ig, de ander vooral voor de bedie-
j. Ondanks dat dit gebeurt met behulp
van eenvoudig ogende symbolen, vraagt
de hele installatie duidelijk om uitgebreid
bestuderen van het instructieboekje. De
gebruiker maakt een profiel aan en daar
aan koppelt de auto allerlei specifieke
instellingen.
maar
schen
plconto