Autotest VVI2SEI B sgSslfift Denissen 1 Let op! Geld lenen kost geld aas - KIA 1.950,- u WEKEN KIA SEPTEMBER 2014 DE AUTOMAAT DONDERDAG 11 SEPTEMBER 2014 PAGINA 3 Infiniti Q50 2.2d Io issing indien uw aut»-l rden in de showroom! The Power to Surprise Hitt al Technische gegevens: im JAAR sei voor sgio ’remiummerken hebben overal ter wereld hun afzet de laatste tien aar flink zien verbeteren. Ook van lit soort merken die zijn gekop- >eld aan concerns die vooral groot lijn geworden van gewone auto's. Zo heeft Nissan het merk Infiniti dat echter in Europa en vooral in Nederland nog een weg te gaan leeft. We reden de Q50, de meeste ompacte sedan. F <kTa) GARANTIE Merk en type: Infiniti Q50 2.2d Aantal cilinders: 4 in lijn Cilinderinhoud: 2.143 cc ïl gen Voordeel tot €1.800,- Voordeel tot 50/50 DEAL Kia Rio BusinessLine Rijklaar vanaf 7.149,- en de rest in 24 maanden. 0% rente Kraaivenstraat 18 (Autoboulevard Kraaiven), 5048 AB Tilburg Tel.: 013 - 46 52 100, www.kia-tilburg.nl Direct weten wat uw auto waard is? Doe I 5.000,- I 50/50 DEAL Kia Picanto EconomyLine Rijklaar vanaf 4.004,- en de rest in 24 maanden, 0% Gewicht: 1.616 kg Aanhanggewicht: 1.500 kg (geremd) Prestaties: topsnelheid 231 km/u acceleratie 0-100 in 8,7 sec. Kia Picanto 5-deurs BusinessLine Navigator Normaal £4*4907 Nu vanaf €10.740,- inclusief 1.250,- inruilpremle Er is al een Picanto vanaf 8.145,- Inclusief 1.250.- Inruilpremle Kia Rio BusinessLine Normaal Ê45--2757 Nu vanaf 13.745,- indusief 1.500,- inruilpremie Meerprijs 5-deurs: 800.- I Picanto 3-deurs 1 0 CWT EconomyLine ILBURGSE KOEI DETILBURGSE KOERIER laren geleden, tijdens de eerste voorstel ende van Infiniti, werd duidelijk gemaakt dat dit merk van moederbedrijf Nissan in Europa jaren de tijd zou krijgen een positie [oor zich op te eisen. Het merk werd ruim twintig jaar geleden op de Amerikaanse imarkt gelanceerd en zes jaar geleden bij tie aftrap in Europa bestond het motoren- irogramma louter uit benzineslurpers. nu op ELKE RATIS 4 in krijgt u voordeel! Vermogen: 125kW/170 pk bij 3.200 tr/min Koppel: 40ÖNm bij 1.600 tr/min Afmetingen: lengte 4,790 meter, breedte 1,820 meter Verbruik: stadscyclus 5,6 liter/100 km buitenwegcydus 3,7 liter/100 km gecombineerd 4,4 liter/100 km CO2-uitstoot: 114 g/km (C-label) Prijs: 41.234 euro Profiel sole omvat maar liefst De dieselmotor levert 170 pk en een kop- geplaatste schermen, pel van maar liefst 400 Nm. Daarmee is uitlezing, de ander vr* het niet moeilijk om goed te presteren. In - ning. ons geval gaan de krachten naar de ach- van e terwielen via een zestraps automaat. Drie keer raden waar die vandaan komt. Juist, ook van Mercedes. In slechts 8,5 seconden gaat de Q50 mooi stil naar de 100 km/u en heeft een topsnelheid van 230 km/u. Alle geluiden in de auto worden keurig gedempt en op dat vlak mag de sedan zich zeker premium noemen. Verder blijkt ook het brandstofverbruik keurig binnen de perken te blijven met een gemiddelde van tegen de 1 op 15. Elektronische voorzieningen, daar loopt de Q50 afhankelijk van het gekozen uit rustingsniveau van over. De middencon- s nu een gratis inruilscan op www.kia-tilburg.nl. I Debet rentevoet j Termljn-bedrag I Duur kredletovereen- I e op Jaarbasis (vast) per maand komst In maanden I 0,0% 208,33 24 h |<um 312.50 24 P 1 van de beschreven uitvoering Wijzigingen en drukfouten voorbehouden Het onderstel is goed van afstemming en door de besturing mechanisch los te kop pelen kan Infiniti de auto verschillende instellingen hieraan meegeven. Daarmee kiest de gebruiker voor comfortabel of sportief. En wie helemaal niet wil sturen, laat ook dat aan de elektronica over. Toch €10.245,- €5.254,- I 5.000,- I 0,0% 16.149,- I €8.649,- ,€7 500,- 0,0% netalllc lak en de optionele lakbeschermlng. Getoond model kan afwijken van de besef- wel wennen om op de snelweg het stuur los te laten. Zeker omdat het systeem beslist niet feilloos werkt. De 2.2d is in de Infiniti Q50 verkrijgbaar vanaf 41.234 euro, terwijl de automaat 43.486 euro kost. De benzine 2 liter turbo begint meteen op een hoger uitrustingsni veau vanaf 43.500 euro. De video van deze test is te zien op www. youtube.com/automedianl. Chroom Opmerkelijk om te constateren dat de 2,1 liter diesel (verkeerd afgerond door de fabrikant naar 2,2 liter) wordt gemaakt bij Mercedes. Het is de overbekende vier- cilinder die in tal van Mercedes modellen de dienst uit maakt. Infiniti is van Nissan, Nissan en Renault vormen een alliantie die enkele jaren terug weer aandelen heb ben uitgewisseld met Daimler-Benz. En zo komt er dus een Duitse Mercedes diesel in de Japanse Infiniti Q50. De vormgeving van de auto komt behoor lijk ingetogen over. Er is wat royaal (lees: Amerikaans) met chroom gewerkt en het front lijkt behoorlijk sterk op Lexus, wereld wijd de grote tegenstrever van Infiniti. De daklijn verloopt vloeiend en eindigt in een opmerkelijk korte achtersteven. Interessant Irij snel kwam daar een dieselaanbod ij, waardoor er een meer direct verge- jk met Europese toppers kon worden lemaakt. Maar een doorbraak bracht et tot nu toe niet. Sinds begin dit jaar 3 s de nieuwe Q50 verkrijgbaar, een I Ho die volledig in de luwte van de utomarkt opereert en het verdient om ins op de voorgrond te komen. De 4,79 leter lange vierdeurs sedan concurreert la formaat en prijs met auto's als de lercedes C-klasse, BMW 3-serie en udi A4. Nu kunnen kopers van deze uitse modellen uit een veelheid aan arianten kiezen, terwijl het aanbod an de Q50 tot voor kort beperkte bleef t één diesel en een benzine hybride p basis van een V6. Inmiddels levert E ifiniti ook een 2 liter turbo benzinemo- >r, maar prijstechnisch en op het vlak in brandstofverbruik, blijkt de diesel og steeds het meest interessant. twee boven elkaar de een voor de _..ig, de ander vooral voor de bedie- j. Ondanks dat dit gebeurt met behulp van eenvoudig ogende symbolen, vraagt de hele installatie duidelijk om uitgebreid bestuderen van het instructieboekje. De gebruiker maakt een profiel aan en daar aan koppelt de auto allerlei specifieke instellingen. maar schen plconto

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 2014 | | pagina 15