RIV1 UVII ICICll ias I Hoezo Iniet te vinden?! AUTOBEDRIJF Conglomeraat ~SS 31 Renault Twin go verier Tony Vos '11 6.950,- '1015.500,- GOIRLE OISTERWIJK 1213 22 50 1528 39 05 ZUIDOOST AUTOSERV1CEBEDRIJF in Zuid 301 - T 013 - 4647676 BBSS www.zuid-oost.nl eiland So- dverschui- ikken op. Igraag we cken heeft men ze in cht, maar nden. Vertel ons welke jonge of nieuwe auto je wilt rijden, wij vinden ‘m én voor een betere prijs! hieruw> w» j de weg gaat NOBELSTRAAT5B TEL. (013): SPRENDUNGENSTRAAT12 TEL. (013) I In 1993 kwam Renault zeer verrassend met de Twingo op de proppen. Een compacte driedeurs die menigeen verbaasde door zijn ruimteaanbod en aaibaarheid. Inmiddels zijn we bij de derde generatie aanbeland en wint het model aan slimheid en uitstraling. INRUIL FINANCIERING MOGELIJK Let op! - Tegenover Paletplein ma. t/m vr. 10.00-18.00 uur Dinsdags gesloten-zaterdag 9.00-16.00 uur en s avonds op afspraak Waar de eerste twee generaties Twingo nog gebaseerd waren op bestaande bo- demgroepen, is de splinternieuwe versie volledig vanuit het niets ontwikkeld. Daar voor werkte Renault overigens wel samen met Smart. Uitgave van De Tilburgse Koerier Jaargang 25 nr 34» Donderdag 4 september 2014 Oplage 112.500 dichterbij kun op dat vlak ;lens bij een familiebedrijf maar los Hyundai ilO VW Passat SW Diesel. Fiat Pandal.2 airco'10 6.250,- Rat Pandal.2'09 4.350,- Toyota Aygo 5 drs.'08 4.750,- VWTransporter 1.9 bestel.O8 7.500,- Kia Picanto'08 4.750,- MilsubishiColt 1.3...'07 4.650,- Chevrolet Matiz'07 4.450,- Toyota Aygo--'06 4.050,- Peugeot 206 SW'05 4.950,- Citroën C31.4 airco'05 4.950,- LBURGSE KOEiy motor achterin ligt, heeft __.i keurige gewichtsverdeling bewerkstelligen: 55 procent n -.5 voor bij een lege auto. Dat dat met twee voorpassagiers de ongeveer 50/50 wordt. Daarbij ault 'de Twingo uit met diverse lische systemen die zorgen dat de jrig op koers blijft, ook onder natte Voor «en volledig overzicht van onze voorraad kijk op www.hdekok.nl Dragonstraat 18 TILBURG Tel. 013-5910505 UW DICHTSTBIJZIJNDE AREND AUTO DEALER www.arendauto.nl Gewichtsverdeling Vandaar ook dat het niet vreemd is om te horen dat de motoren voortaan achterin liggen. Die zijn uiterst compact tussen de achterwielen en onder de bagagevloer on dergebracht. De koper kan kiezen uit een niet eerder toegepaste 1 liter driecilinder goed voor 70 pk en de uit de Clio bekende 0,9 liter turbo die 90 pk voortbrengt. Beide motoren doen opmerkelijk stil hun werk en weten overtuigend te presteren. De in- stapmotor haalt een top van 151 km/u en sprint in 14,5 seconden naar de 100 km/u. Die zal ook verreweg het meest verkocht gaan worden, zo is de inschatting van de importeur. Omdat de n Renault een weten te be achter en 45 betekent i’ verdeling rust Renault Tie Twingo uit elektronische systemen die z< auto keurig op koers blijft, ooi en gladde omstandigheden. den. Ook inparkeren wordt hierdoor een fluitje van een cent. Keren op i al even gemakkelijk. De bagagevloer ligt wat hoger dan nor maal, bovenop het motorcompartiment. Toch is het bagagevolume achter de bank met 219 liter groter dan voorheen. De ach terbank kan in z'n geheel of twee delen worden neergeklapt waardoor het volume groeit tot 980 liter. Daarmee overtreft de Twingo een belangrijk deel van zijn con currenten. En de Fransoos is dan nog niet klaar. Zo is het mogelijk de passagiersstoel neer te klappen voor een interne laad- lengte van maar liefst 2,31 meter. Verder bestaat er voor tientallen liters aan op bergruimte, waaronder een fors vak onder de achterbank waarin probleemloos een paraplu past. R&Go We zijn het van Renault gewend dat de huidige modellen vrolijk en kleurrijk kunnen worden aangekleed. Renault biedt zeven lakkleuren en tal van wielen Ford Fiesta l.3'04 3.950,- Nissan Mkra'04 4.950,- CitroënC3.'04 4.450,- OpelCorsa 1.2'04 4.250,- Ford Fusion 1.4'03 3.650,- Daewoo Lanas'02 1.450,- Peugeot2064-drsaut....'01 3.350,- Fora Fiesta 4-drs'01 2.650,- Suzuki Wagon 1.3 aut'01 2.950, Daihatsu Grand Move'00 1.350,- VolvoS40'00 1.650,- OpelCorsa'00 950,- Renault Megane sedan'97 800,- Wendbaar Door de motor achterin kon het front zeer compact worden vormgegeven. Onder het korte, kunststof kapje huizen de vloeistof fen, radiator, accu en crashboxen. Verder krijgen de voorwielen volop de ruimte. Zo veel dat ze onder een hoek van 45 graden onder de auto gezet kunnen worden. Dat maakt de Twingo tot de meest wendbare auto onder stadse, krappe omstandighe- en stickers. Daarnaast is er nog een Pack Outdoor met verbrede wielkasten, side- skirts, een diffuser achter en een bum- perlip voor. In het interieur gaat al die vrolijkheid gewoon verder. Standaard heeft het dashboard een brede rand in golfbal effect, maar het kan ook worden geleverd in hoogglans wit, blauw, zwart of rood. Andere details in het interieur kleuren dan automatisch mee. Er zijn verschillende bekledingsmogelijkheden op de stoelen met aangebouwde hoofd steunen. Al bij al maakt de Twingo een uiterst moderne indruk, deels ook door de beschikbare multimediasystemen. Het nieuwe R&Go maakt gebruikt van de eigen telefoon (Android of Apple) en integreert muziek, navigatie en voer tuiggegevens. De nieuwe Twingo is direct verkrijgbaar vanaf 9.990 euro. De video van de kennis making met deze nieuwe Renault is te vin den op www.youtube.com/automedianl. Recent kwam ik een overzicht tegen van het aandeel in de totale auto verkopen van grote dealergroepen. In Nederland is het een bekend fe nomeen dat vooral merkendealers behoren tot grote conglomeraten. Bedrijven die in een grote regio veel vestigingen hebben en van daaruit auto's aan de man en vrouw bren gen. Voor de importeur het voordeel dat er veel minder contractpartners zijn, terwijl voor de bedrijven zelf I moet gelden dat ze hun overhead- I fosten over meerdere vestigingen I tonnen verdelen. Een gouden for- I mule? Nederland zit op dit vlak aan de bovenkant van de ontwikkeling. Binnen heel Europa hebben in ons land die dealergroepen het grootste aandeel in de totale autoverkopen. Gemiddeld per merk boven de vijftig procent, terwijl er merken zijn die de tachtig procent halen. In andere en vooral grotere landen liggen die per centages aanzienlijk lager. Heeft dat deels te maken met het feit dat in andere landen mensen veel minder dicht op elkaar wonen en dat er nog plaats is voor de dorpsdealer of de zelfstandig opererende dealer in een kleine stad? Daar zal het toch wel mee te maken hebben. Als we over ons uitstekende wegennet dertig of vijftig kilometer moeten rijden om in een showroom de juiste auto te kun nen zien en bestellen, vinden we dan inmiddels normaal. Onderhoud moet wel dichterbij kunnen gebeuren. Ik moet op dat vlak mijn romantische gevoelens bij een klein, zelfstandig 1 laten... c

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 2014 | | pagina 11