kil ^mi iaji iicacai. Een simpele rekensom Van Mossel Up4Me voor betaalbaar autorijden W- B 1 Stadsgeluk ijk II Hoezo niet te vinden?! 13 ALGEMEEN )E TILBURGSE KOERIER DONDERDAG 7 AUGUSTUS 2014 Audi A3 g-tron Tony Vos Aantal cilinders: 4 in lijn Cilinderinhoud: 1.395 cc Gewicht: 1.255 kg cm i Technische gegevens: de Uitgave van De Tilburgse Koerier Jaargang 25 »nr30* Donderdag 7 augustus 2014 Oplage 112.500 Af Afmetingen: lengte 4,310 meter, breedte 1,785 meter -BURGSE KOERIE°E i nog r schoten, zoals «t in een persberk Merk en type: Audi A3 Sportback g-tron Vermogen: 81 kW/110 pk bij 4.800 tr/min Koppel: 2Ó0 Nm bij 1.500 tr/min Prestaties: topsnelheid 197 km/u acceleratie 0-100 in 10,8 sec. i iM n S! ZUID-OOST I AUTOSERVICEBEDRIJF Ringbaan Zuid 301 - T 013 - 4647676 ■■MM www.zuid-oost.nl Aanhanggewicht: 1.300 kg (geremd) de gr_.._ aardgas k afsluiten, van deze muteerde:. Audi vóórzie In 2013 had het zeker de X-factor! Het Up4Me-concept van de Van Mossel Groep was een doorslaand succes. Inmiddels rijden er honder den Volkswagen Up's rond in de regio, allemaal voorzien van lokale adverteerders én blije berijders! De doelstelling van Up4Me is immers om berijder en adverteerder bij elkaar te brengen en zo autorijden voor iedereen betaalbaar te maken. Ook in 2014 doet Van Mossel aan klantenbinding door het Up4Me concept wederom aan te bieden, nu echter voor lokale én regionale partijen. Up4me is een privé lease product, waarbij alle te lease extra worden benut. Zo heeft de berijd géén kosten aan onderhc Kortom, je weet euro per maand! Van L verzekerc wegvallen daarvan bij de automaat. Met handbak kost de auto 27.500 euro en met automaat 28.900 euro. De keuze aan uit- rustingsvarianten is enorm. Opmerkelijk is dat de g-tron vrijwel exact evenveel kost als de 122 pk 1.4 TSFI alleen op benzine. De video van deze test staat op www.you- tube.com/automediaNL. Jaarom i aardgas? met de t Aardgas wordt op delijk aantal plaatsen meestal alleen op onber ons gelegen op industrie- en bedrijventer reinen. Vertel ons welke jonge of nieuwe auto je wilt rijden, wij vinden ‘m én voor een betere prijs! In diverse landen gelden er aantrekkelijk voorwaarde voor schone en extra zuinige automodellen. In Nederland gaat dat vooral op voor mensen die hun voertuig zakelijk gebruiken. Audi past met de aardgasversie van de vijfdeurs A3 Sportback keurig binnen de voorwaarden van 14 procent bijtelling. dat in een groot deel van ons land onder de grond ligt. De rijder van een auto op Jkan wel een groengas contract waarmee de verdere aanmaak schone brandstof wordt gesti- I en uitgebreid. lorziet de A3 Sportback van een gastank waarin 14,4 kilogram kan worden getankt. Omdat het namelijk niet om en vloeistof gaat, wordt bij aardgas over kilo grammen gesproken. De prijs voor een ki logram aardgas ligt onder de 110 euro en in de dagelijkse praktijk haalt de Audi A3 g-tron daarmee een afstand van zo'n 24 tot 25 kilometer. Dan is snel uitgerekend dat de brandstofcomponent in de kilome- terkostprijs aantrekkelijk laag is, lager dan jauw enorm imdat Hanni Iverliefd zijn •neo'die zich >t een twee- ze leuke film :oop Tilburg. Up4me is een privé lease product, waarbij alle voordelen van priva te lease extra worden benut. Zo heeft de berijder géén bijtelling en géén kosten aan onderhoud, reparatie, verzekering of wegenbelasting. Kortom, je weet van tevoren exact hoeveel je auto gaat kosten: 129 euro per maand! Van Mossel heeft bovendien als extra service dat alle auto's all-risk verzekerd zijn en biedt zelfs een gegarandeerde inruil- waarde na afloop, zodat je de Volkswagen Up! voordelig kunt kopen als je dat wilt. Elke Up heeft tien verschillende stickers met een uiting van een lokaal bedrijf. Hierdoor worden de autokosten voor de berijder fors gedrukt. De adverteerder is verzekerd van dagelijkse exposure op meerdere au- .to's in de regio." Eric Berkhof, directeur van de Van Mossel Groep: "De lage maandlasten zorgen niet alléén voor jonge berijders. Ook de leef tijdscategorie tussen de dertig en vijftig is enorm enthousi Groengas In Duitsland heeft Audi zelf al een instal latie opgezet om groengas te produceren. In Nederland wordt ‘groengas toege voegd aan het normale aardgasnetwerk Verbruik: stadscyclus 4,1 liter/100 km buitenwegcydus 2,7 liter/100 kr gecombineerd 3,2 liter/100 km Harmonieus Alle alternatieve aandrijfvormen vallen of staan met het gemak. Voor aardgas moet gezocht worden naar een tankstation. Wie een keer een aardgasauto getankt heeft, zal de handeling nauwelijks als anders ervaren. Audi gaat motorisch in deze versie voor de 1,4 liter TFSI turbomotor die met 110 pk net wat minder vermogen levert dan we gewend zijn. Gelukkig zorgt het koppel van 200 Nm voor prestaties die nog steeds keurig zijn: een top van 197 km/u en acce leratie naar 100 in 10,8 seconden. De tota le rijindruk voldoet dan ook helemaal aan de hoge verwachting die we van een Audi hebben. In dit geval vormt de motor een harmonieus geheel met een zeventraps automaat met dubbele koppeling. Omdat deze bak het brandstofverbruik nog wat verder tempert, is dit de enige technische variant van de A3 g-tron die in aanmer king komt voor 14 procent bijtelling. De goedkopere handgeschakelde versie komt niet verder dan 20 procent. Ondanks een sterke afname in popula riteit is LPG in ons land als alternatieve brandstof zeer bekend. De verkrijgbaar heid is uitstekend. Aardgas halen we zelf uit onze bodem en bovendien zijn er di verse projecten om vanuit afval en land bouwproducten groengas te maken. Het milieu wordt dan niet alleen minder belast vanwege een lage C02-uitstoot bij rijden op deze brandstof. Groengas zorgt in de totale cyclus ook voor minder CO2. Lage BPM Een belangrijk voordeel van de g-tron is dat de volledige interieurruimte in takt blijft. Gebruikers leveren dus niet in op zo wel hoofd/beenruimte als gebruiksgemak en dat spreekt sterk in het voordeel van deze auto. Prijstechnisch zet Audi de auto uitermate keurig neer, mede door de lage BPM op de handgeschakelde versie en het volledig ial voor de n gemaakt. Smart maakt kleine auto's die bij uitstek geschikt zijn om te worden ingezet in druk stadsverkeer. Het ver wondert me daarom niets dat juist dit merk met de uitslag van een onder zoek op de proppen komt over het stadsleven. Er is een gerenommeerd Duits instituut aan te pas gekomen om uit te wijzen dat het stadsleven mensen gelukkig maakt. Er deden bij na 3.300 bewoners uit 31 steden aan mee. Hieruit vloeit een getal voort dat staat voor het geluk dat stadsbewo ners ervaren in huo woonomgeving, de zogenaamde Urban Joy Index. Ik hoop dat u nu nog niet in een lach bent geschoten, zoals hij mij verging toen ik dit in een persbericht van maar liefst vier hele pagina's las. Smart wil hiermee aantonen dat Europeanen graag in een stad wonen en het ge voel hebben gelukkig te zijn. De vraag is alleen hoe de respondenten zijn uit gekozen, want iemand die driehoog achter in een achterstandswijk woont, zal dit geluk toch veel minder ervaren l dan iemand die voor een paar miljoen I een appartement op een A-locatie be- I zit Porto geeft inwoners het grootste gevoel van geluk, gevolgd door Ham- burg, Keulen, München, Barcelona en jawel ook Amsterdam en Utrecht. I Smart wil dit 'geluksgevoel' graag I betrekken bij het verder ontwikkelen r van de eigen modellen. Ik denk dat ik voorlopig toch maar lekker op het platteland blijf wonen... bij benzine of diesel. Waarom rijden we dan niet allemaal op - J -? Dat heeft onder meer te maken beschikbaarheid aan de pomp. -'t op dit moment op een re- itsen aangeboden, maar onbemande pompstati- edrijventer-

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 2014 | | pagina 13