Autotest
NU RIJDEN EN IN 2015 BETALEN!
Mercedes GLA 200
i
UB
ar!
I
Heb je je auto al
gevonden?
17
DONDERDAG 17 JULI 2014
Merk en type:
Verbruik:
roep.nl
ZUID-OOST
AUT0SERV1CEBEDRIJF
Sinds 1949 -
Let op! Geld lenen kost geld c^X~
Tikkeltje stoerder
Technische gegevens:
U betaalt in 2015
I looptijd I
I in maanden
rum
A
€3.000
€3.850
€0
Inruilwaarde/
€9995
C02-uitstoot:
Prijs:
Koppel:
tr/min
Afmetingen:
Gewicht:
Aanhanggewicht:
Prestaties:
MEGA
Aantal cilinders:
Cilinderinhoud:
Vermogen:
■ga Occasion Centrum is j
irg. Tevens vindt u ons in
*cht
Jaarlijks
kostenpercentage
0,00%
0,00%
I auto tussei
I hatchback
1 te klein v.
1 bediend, -
ditioneel u>
I maken naa
I hnnr-»iin
Termijnbedrag
per maand
Totaal te
betalen bedrag
€5.000
Debetrentevoet
in procenten
I Koopprijs
I 14 995
16 850
MegaOccasionCentrum.nl
Ons Mega Occasion Centrum is gevestigd
in Tilburg. Tevens vindt u ons in Oldenzaal
en Utree
stelde betaling tegen
076050, ingeschreven
1 te Tiel. Kijk voor de
Onderdeel van de Van Mossel Groep
Altijd meer dan 100 ex-lease auto's op voorraad.
Ford Ka 1.2i Trend
Centrale deurvergrendeling, radio/cd-speler
Bouwjaar 2009, KM-stand 64.849
Actieprijs 5.900,-
Uw inruil bijv. 1.500,-
4.400,-*
onderstreept door de aluminium accenten in
de bumpers. Maar ook de grote ster op de
grille en de forse wielkasten versterken dat
beeld. Standaard heeft de GLA voorwielaan-
drijving, maar voor de liefhebber zijn diverse
motorvarianten ook met permanente aan
drijving op alle vier de wielen beschikbaar.
Mercedes GLA 200
7G-Tronk
4 in lijn
1.595 cc
115 kW/156 pk bij
tr/min
250 Nm bij 1.250
Wie voor het eerst oog in oog staat met de
GLA vraagt zich wellicht af of het niet alleen
maar een soort opgetuigde A-klasse is. De
twee vijfdeurs modellen lijken als twee drup
pels water op elkaar. Niet vreemd natuurlijk
als een merk op dezelfde bodemplaat zo
kort na elkaar twee nieuwe auto's brengt.
Fiat Panda 1.2 Edizione Cool
Airco, Ie eigenaar
Bouwjaar 2009, KM-stand 24.847
Actieprijs 6.900,-
Uw inruil bijv. 1.900,-
U betaalt in 2015 5.000,-*
Vertel ons welke jonge of nieuwe auto je wilt
rijden, wij vinden ‘m én voor een betere prijs!
Ringbaan Zuid 301 - Tilburg - Tel. 013 - 4647676
ES& www.zuid-oost.nl
lengte 4,417 meter,
breedte 1,804 meter
1.295 kg
1.400 kg (geremd)
topsnelheid 215
km/u
acceleratie 0-100 in
8,8 sec.
stadscyclus 7,3
liter/100 km
buitenwegcydus 4,9
liter/100 km
gecombineerd 5,8
liter/100 km
135 g/km (C-label)
37.426 euro
Fotolijstje
Wie de verschillen tussen de A-klasse en
GLA eindelijk helder heeft, komt vervol
gens in een zeer vertrouwd ogend interieur.
Sterker nog, het dashboard van beide auto's
is identiek. Daar is overigens niets mis mee.
Mercedes past fraaie materialen toe en biedt
tal van kleur- en materiaalmogelijkheden. Dit
zwart/grijze interieur komt behoorlijk saai
over, maar de brochure biedt tal van andere
mogelijkheden. Veel nieuwe modellen van
het merk maken gebruik van de boven op
de middenconsole geplaatste display voor
onder meer het navigatiesysteem. En we
blijven het zeggen, door de overdreven
brede rand lijkt dit onderdeel vooral op een
digitaal fotolijstje van een paar tientjes. De
bediening komt wat verwarrend over. Tussen
de stoelen zit een draai/drukknop, maar wie
van functie wil wisselen doet dat op de con-
Maximaal te financieren bedrag is 5.000,- 6 maanden. Vi
0%. Financiering komt tot stand, onder voorbehoud van acceptat
tn het AFM register onder nr 12008089 Het betreft een fina
sole bij de knoppen van het audiosysteem.
En nu we toch bij die knoppen zijn: in het
rijtje zit een Eco-knop waarvan het lampje
direct na het starten gaat branden. De motor
schakelt dan namelijk in een zuinige modus,
waardoor de gebruiker met wat minder
vlotte prestaties rekening moet houden. Het
doel is hier natuurlijk het verlagen van het
brandstofverbruik.
Instapversie
In het vooronder van dit exemplaar, de
GLA 20Ó, huist de inmiddels van meerdere
modellen bekende 1,6 liter turbomotor die
met 156 pk een meer dan keurig vermogen
levert en komt tot een prima koppel van 250
Nm. Daarmee weet de instapversie van de
GLA-reeks meteen keurige prestaties neer
te zetten zoals een top van 215 km/u en
een acceleratie naar 100 in 8,8 seconden.
In <jit geval zit de motor gekoppeld aan de
bekende 7-traps automaat die het rijden
met de auto naar een nog hoger niveau tilt.
In de Eco-stand lijkt de bak wat trager te
reageren, een euvel dat in de normale rij-
modus minder opvallend aanwezig is. Waar
het vandaan komt is tijdens de testrit niet
gebleken, maar de krachtbron maakt een
vreemdsoortig fluitend/gierend geluid dat
niet afkomstig is van de turbo. Gelukkig niet
rumoerig, maar wel constant hoorbaar. Het
brandstofverbruik heeft Mercedes keurig
binnen de perken weten te houden. Een
praktijkgemiddelde van 1 op 14 of zelfs nog
iets beter blijkt goed haalbaar. Het onderstel
van de GLA biedt een mooie mix van rijsta-
biliteit en comfort. Wat dat betreft is het een
echte Mercedes. Het is zeker geen auto die
uitnodigt tot sportieve capriolen, daarvoor
levert het merk de supersnelle AMG-versie.
Nee, de GLA 200 blijkt juist uitstekend
inzetbaar als zaken- en gezinsauto en zo
zal het model ook meestal worden gekocht.
De grote afmetingen ten opzichte van de
Proporties
Als we even de papieren in duiken zien
we echter direct dat de GLA een flinke
slag groter is dan de instapper binnen
het programma. De GLA blijkt niet alleen
langer, maar ook breder en hoger. Het ver
gelijk met bijvoorbeeld de BMW X1 en de
Audi Q3 komt direct boven drijven. Grappig
om te zien dat de proporties van al deze
auto's behoorlijk verschillend zijn. Mercedes
is met de GLA de laagste en daardoor zit de
ssen een traditionele middenklasse
idc en een SUV in. Wie een A-klasse
te klein vindt wordt prima door de GLA
bediend, wie de nieuwe C klasse als te tra
ditioneel beoordeeld kan ook een uitstapje
maken naar deze nieuweling.
SlSt Door zijn wat forsere voorkomen ziet de GLA
er stukken stoerder uit dan de A-klasse Dat
flH| wordt bij deze auto nog eens extra
i
DE TILBURGSE KOERIER
IURGSE KOERIB
H Er lijkt geen einde te komen aan
de uitbreiding van het programma
MB van Mercedes. Op de voorwiel-
aangedreven bodemgroep van de
nieuwe A-k|asse bouwt het merk
de nieuwe GLA als vierde carros-
serievorm. De GLA eist een plekje
op tussen de compacte crossovers.
Vraag naar uw voordeel en de voorwaarden in de showroom. Actie betreft een uitgestelc
itatie, door bemiddeling van Van Mossel Financiële Diensten. Ingeschreven onder KvK nr.18076i
mancieringsaanbieding zijnde een niet-doorlopend krediet Toetsing en registratie BKR tt
iten voorbehouden. Actie loopt tot uiteriijk 1 augustus 2014 en alléén bij Mega Occasion Centrum
A-klasse zorgen voor meer ruimte voor
passagiers en bagage (421 - 1.235 liter).
Zowel voor- als achterin zitten de hoofd
steunen vast aan de rugleuningen. Ook
een detail dat van de kleinste Mercedes is
overgenomen. Het meubilair ondersteunt
uitstekend en blijft dat doen ook op lange
ritten.Mercedes start de nieuwe GLA in de
200-uitvoering bij 35.350 euro. Inclusief
7G-Tronic automaat groeit dit bedrag naar
37.426 euro. De video van deze test staat
op www.youtube.com/automediaNL.
ILLP-So"