Autotest NU RIJDEN EN IN 2015 BETALEN! Mercedes GLA 200 i UB ar! I Heb je je auto al gevonden? 17 DONDERDAG 17 JULI 2014 Merk en type: Verbruik: roep.nl ZUID-OOST AUT0SERV1CEBEDRIJF Sinds 1949 - Let op! Geld lenen kost geld c^X~ Tikkeltje stoerder Technische gegevens: U betaalt in 2015 I looptijd I I in maanden rum A €3.000 €3.850 €0 Inruilwaarde/ €9995 C02-uitstoot: Prijs: Koppel: tr/min Afmetingen: Gewicht: Aanhanggewicht: Prestaties: MEGA Aantal cilinders: Cilinderinhoud: Vermogen: ■ga Occasion Centrum is j irg. Tevens vindt u ons in *cht Jaarlijks kostenpercentage 0,00% 0,00% I auto tussei I hatchback 1 te klein v. 1 bediend, - ditioneel u> I maken naa I hnnr-»iin Termijnbedrag per maand Totaal te betalen bedrag €5.000 Debetrentevoet in procenten I Koopprijs I 14 995 16 850 MegaOccasionCentrum.nl Ons Mega Occasion Centrum is gevestigd in Tilburg. Tevens vindt u ons in Oldenzaal en Utree stelde betaling tegen 076050, ingeschreven 1 te Tiel. Kijk voor de Onderdeel van de Van Mossel Groep Altijd meer dan 100 ex-lease auto's op voorraad. Ford Ka 1.2i Trend Centrale deurvergrendeling, radio/cd-speler Bouwjaar 2009, KM-stand 64.849 Actieprijs 5.900,- Uw inruil bijv. 1.500,- 4.400,-* onderstreept door de aluminium accenten in de bumpers. Maar ook de grote ster op de grille en de forse wielkasten versterken dat beeld. Standaard heeft de GLA voorwielaan- drijving, maar voor de liefhebber zijn diverse motorvarianten ook met permanente aan drijving op alle vier de wielen beschikbaar. Mercedes GLA 200 7G-Tronk 4 in lijn 1.595 cc 115 kW/156 pk bij tr/min 250 Nm bij 1.250 Wie voor het eerst oog in oog staat met de GLA vraagt zich wellicht af of het niet alleen maar een soort opgetuigde A-klasse is. De twee vijfdeurs modellen lijken als twee drup pels water op elkaar. Niet vreemd natuurlijk als een merk op dezelfde bodemplaat zo kort na elkaar twee nieuwe auto's brengt. Fiat Panda 1.2 Edizione Cool Airco, Ie eigenaar Bouwjaar 2009, KM-stand 24.847 Actieprijs 6.900,- Uw inruil bijv. 1.900,- U betaalt in 2015 5.000,-* Vertel ons welke jonge of nieuwe auto je wilt rijden, wij vinden ‘m én voor een betere prijs! Ringbaan Zuid 301 - Tilburg - Tel. 013 - 4647676 ES& www.zuid-oost.nl lengte 4,417 meter, breedte 1,804 meter 1.295 kg 1.400 kg (geremd) topsnelheid 215 km/u acceleratie 0-100 in 8,8 sec. stadscyclus 7,3 liter/100 km buitenwegcydus 4,9 liter/100 km gecombineerd 5,8 liter/100 km 135 g/km (C-label) 37.426 euro Fotolijstje Wie de verschillen tussen de A-klasse en GLA eindelijk helder heeft, komt vervol gens in een zeer vertrouwd ogend interieur. Sterker nog, het dashboard van beide auto's is identiek. Daar is overigens niets mis mee. Mercedes past fraaie materialen toe en biedt tal van kleur- en materiaalmogelijkheden. Dit zwart/grijze interieur komt behoorlijk saai over, maar de brochure biedt tal van andere mogelijkheden. Veel nieuwe modellen van het merk maken gebruik van de boven op de middenconsole geplaatste display voor onder meer het navigatiesysteem. En we blijven het zeggen, door de overdreven brede rand lijkt dit onderdeel vooral op een digitaal fotolijstje van een paar tientjes. De bediening komt wat verwarrend over. Tussen de stoelen zit een draai/drukknop, maar wie van functie wil wisselen doet dat op de con- Maximaal te financieren bedrag is 5.000,- 6 maanden. Vi 0%. Financiering komt tot stand, onder voorbehoud van acceptat tn het AFM register onder nr 12008089 Het betreft een fina sole bij de knoppen van het audiosysteem. En nu we toch bij die knoppen zijn: in het rijtje zit een Eco-knop waarvan het lampje direct na het starten gaat branden. De motor schakelt dan namelijk in een zuinige modus, waardoor de gebruiker met wat minder vlotte prestaties rekening moet houden. Het doel is hier natuurlijk het verlagen van het brandstofverbruik. Instapversie In het vooronder van dit exemplaar, de GLA 20Ó, huist de inmiddels van meerdere modellen bekende 1,6 liter turbomotor die met 156 pk een meer dan keurig vermogen levert en komt tot een prima koppel van 250 Nm. Daarmee weet de instapversie van de GLA-reeks meteen keurige prestaties neer te zetten zoals een top van 215 km/u en een acceleratie naar 100 in 8,8 seconden. In <jit geval zit de motor gekoppeld aan de bekende 7-traps automaat die het rijden met de auto naar een nog hoger niveau tilt. In de Eco-stand lijkt de bak wat trager te reageren, een euvel dat in de normale rij- modus minder opvallend aanwezig is. Waar het vandaan komt is tijdens de testrit niet gebleken, maar de krachtbron maakt een vreemdsoortig fluitend/gierend geluid dat niet afkomstig is van de turbo. Gelukkig niet rumoerig, maar wel constant hoorbaar. Het brandstofverbruik heeft Mercedes keurig binnen de perken weten te houden. Een praktijkgemiddelde van 1 op 14 of zelfs nog iets beter blijkt goed haalbaar. Het onderstel van de GLA biedt een mooie mix van rijsta- biliteit en comfort. Wat dat betreft is het een echte Mercedes. Het is zeker geen auto die uitnodigt tot sportieve capriolen, daarvoor levert het merk de supersnelle AMG-versie. Nee, de GLA 200 blijkt juist uitstekend inzetbaar als zaken- en gezinsauto en zo zal het model ook meestal worden gekocht. De grote afmetingen ten opzichte van de Proporties Als we even de papieren in duiken zien we echter direct dat de GLA een flinke slag groter is dan de instapper binnen het programma. De GLA blijkt niet alleen langer, maar ook breder en hoger. Het ver gelijk met bijvoorbeeld de BMW X1 en de Audi Q3 komt direct boven drijven. Grappig om te zien dat de proporties van al deze auto's behoorlijk verschillend zijn. Mercedes is met de GLA de laagste en daardoor zit de ssen een traditionele middenklasse idc en een SUV in. Wie een A-klasse te klein vindt wordt prima door de GLA bediend, wie de nieuwe C klasse als te tra ditioneel beoordeeld kan ook een uitstapje maken naar deze nieuweling. SlSt Door zijn wat forsere voorkomen ziet de GLA er stukken stoerder uit dan de A-klasse Dat flH| wordt bij deze auto nog eens extra i DE TILBURGSE KOERIER IURGSE KOERIB H Er lijkt geen einde te komen aan de uitbreiding van het programma MB van Mercedes. Op de voorwiel- aangedreven bodemgroep van de nieuwe A-k|asse bouwt het merk de nieuwe GLA als vierde carros- serievorm. De GLA eist een plekje op tussen de compacte crossovers. Vraag naar uw voordeel en de voorwaarden in de showroom. Actie betreft een uitgestelc itatie, door bemiddeling van Van Mossel Financiële Diensten. Ingeschreven onder KvK nr.18076i mancieringsaanbieding zijnde een niet-doorlopend krediet Toetsing en registratie BKR tt iten voorbehouden. Actie loopt tot uiteriijk 1 augustus 2014 en alléén bij Mega Occasion Centrum A-klasse zorgen voor meer ruimte voor passagiers en bagage (421 - 1.235 liter). Zowel voor- als achterin zitten de hoofd steunen vast aan de rugleuningen. Ook een detail dat van de kleinste Mercedes is overgenomen. Het meubilair ondersteunt uitstekend en blijft dat doen ook op lange ritten.Mercedes start de nieuwe GLA in de 200-uitvoering bij 35.350 euro. Inclusief 7G-Tronic automaat groeit dit bedrag naar 37.426 euro. De video van deze test staat op www.youtube.com/automediaNL. ILLP-So"

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 2014 | | pagina 17