I Suzuki Swift Stijlvolle Peugeot voor stijvol bedrijf vi icacai. SQ DE NIEUWE CITROËN C4 CACTUS DE AUTO DIE ANTWOORD GEEFT OP DE VRAGEN VAN NU va€ 15.990 15 Uitgave van De Tilburgse Koerier I sterkste Tony Vos CITROEN prefereert TOTAL. NU AL TE BEWONDEREN BIJ BERTENS CITROÉn CREATIVE technologie Kleine veranderingen, grote gevolgen V.A. 14% BIJTELLING BERTENS TILBURG B V KAPITEIN HATTERASSTRAAT 21 - TILBURG - 013-5423030 BERTENS OISTERWIJK B V. - BELGIESTRAAT 8 - OISTERWIJK - 013-5111532 www.goedbeterbertens.nl juli 2014. orbehouden Of 255 per maand met Private Lease e Swift die >rdt aange- ‘ra. Na- uk cêll 3U- bak on 1029,- oor SE&f .EIDERDORP HT De huidige Swift van Suzuki loopt al weer een paar jaar mee, van daar dat het merk de tijd rijp vond het compacte model op een aantal vlakken te herzien. Vooral de techniek kwam flink aan bod. De zichtbare wijzigingen blijven beperkt. JlS&ne, nauwelijks veranderingen te noemen. De versie zoals wij die re- Automaat Een van de sterkste punten van de S zijn uitstekende onderstel met een horend weggedrag. De auto stuurt lekker direct en trefzeker en daaraan heeft Suzuki uiteraard niet gesleuteld. De prijzen van het vernieuwde model star- Gem. veAruik: 3,1 - 4.6 l/100km; 21.7 - 32,3 km/l; CO,. 82 107 g/km. UMo ElMdxUjn 71 S/JOOZ/Ce Wrtm.lkKljfen kunram ondra normale orastandlgKrfer, .(«ijken doo en kwakten van het wegdek. De vanafprijs van 1S.00O n gebaseerd op de Citraén C4 Caetutk maken Uw voor koMen en verkoopvoorwaarden citroen nl) Prijs specifKatie- en fiscale wijziginge in vertoeven. Al vroeg raakte ik geïnteres seerd nieuwe Peugeot 308 SW. Een aantal spyshots op internet verder leek de auto er super uit te zien. De vijfdeurs hatchback is een mooie verschijning, maar de SW gaat daar qua looks nog eens over heen. Bo vendien werden we bij Peugeot Nefkens zeer goed ontvangen en voorgelicht. De keuze viel uiteindelijk op de 308 SW 1.6 THP die door de ANWB verkozen is tot de Trekauto van het jaar 2014. Voor Peugeot Nefkens Tilburg een mooie kans om de pas vernieuwde showroom aan de Kraaivenstraat te vullen met enthou siaste klanten. George Voogt is een van de eerste die de nieuwe auto in ontvangst mocht nemen'. den heeft een aantal trekjes die duidelijk zijn afgekeken van de Mini. Denk aan de zwarte randen langs de spatborden, het witte dak en dito spiegels. In die spiegels zitten nu ook zijrichtingaanwijzers, terwijl de mistlampen in de voorbumper met een toefje chroom worden aangezet. Nieuw is j bovendien de dagrijverlichting met behulp van LED's opgenomen in de koplampbe- I huizing. Vier nieuwe kleuren zijn aan het programma toegevoegd, stuk voor stuk tinten die het leven er kleurrijker op ma ken. Voor het interieur geldt hetzelfde, ook daar heeft Suzuki vast gehouden aan wat er al was. De auto heeft een doordacht in gericht interieur waarbij gebruik gemaakt is van keurige materialen. Het feit dat de Swift met 3,85 meter een stuk korter is dan de meeste concurrenten, merk je op de achterbank en natuurlijk in de bagage ruimte die 204 liter inhoud heeft. ten bij 13.999 euro voor de driedeurs 1.2 Comfort. De enige nog in deze carrosserievariant won boden. De vijfdeurs kost 500 euro extra. Na tuurlijk kan naast de handbak ook een au tomaat worden geleverd, een viertraps bak in een auto die zonder start/stop wordt ge leverd. Suzuki biedt de Dynamic uitvoering hiermee aan voor 18.399 euro. Deze versie kan ook met AIIGrip vierwielaandrijving Swift is worden gekozen. Sportievelingen gaan voor n bijbe- de Swift 1.6 Sport die 23.499 euro moet op- leveren, terwijl de 1.3 diesel in één uitvoe ring op de lijst staat voor 18.499 euro. Op de 1.6 Sport en automaatversies na, gaan alle Swifts voor 20 procent bijtelling. Sportief De lijst met motorische veranderingen omvat onder meer het toevoegen van een start/stop systeem, een lagere in terne wrijving en een lager toerental als de motor onbelast draait. Ook voegt het George Voogt is een Tilburgse onderne mer en. Hij verzorgt complete turn-key verbouwingen, restylingen en adviseert mede-ondernemers over vernieuwende werkmethoden en gebruiken. Met een bonk passie voor design, kwaliteit en dui delijkheid bewerkstelligd hij hoogstaande resultaten. Daarvoor zit hij veel in de auto. Na jaren Duitse auto's te hebben gereden werd het tijd voor iets anders. Tegenwoordig wordt de keuze voor een auto ten behoeve van zakelijk gebruik met de portemonnee gemaakt. "Maar dit is niet het belangrijkste argument": zo verteld George Voogt eigenaar van Voogt Interieurprojecten. "Wanneer je veel met een auto op de weg zit, moet je er prettig Jaargang 25 nr29 Donderdag 17 juli 2014 Oplage 112.500 Bijna onopgemerkt is de zomer inmiddels aangebroken. Onopge merkt van mijn kant vooral omdat ik de laatste twee tot drie maan- - den vanwege een aantal specifieke projecten behoorlijk druk ben ge weest en het besef van de tijd in het jaar een beetje ben verloren. Ook het vroege en prettige voor jaar gevolgd door meer onstuimig weer hebben ervoor gezorgd dat ik tijdtechnisch een beetje van de leg was. Maar goed, dit is al weer de laatste Automaat voor de gebrui kelijke zomerstop. Een zomerstop die we allemaal echt verdiend hebben. En of u nu in de vakantie thuis blijft om rondom huis óf in het land gewoon leuke dingen te gaan doen, net over de grens een eenvoudige camping op zoekt of met auto of vliegtuig naar verdere bestemmingen gaat voor uitge breide verwennerij, het blijft van belang een reis goed voor te berei den. Echt, die auto van u verdient het beslist om even bij de dealer of garage nagekeken te worden op de belangrijkste onderdelen. Zeker als u normaal gesproken niet veel kilometers maakt. Het lijkt wellicht een commerciële stunt van gara ges om hun klanten daarvoor op te roepen, maar het biedt beslist meer zekerheid op een lange va- kantierit als de auto in orde is be vonden of eventueel noodzakelijke reparaties zijn uitgevoerd. Want u wilt allemaal veilig aankomen, zo wel op de vakantiebestemming als over een paar weken weer thuis. Ik wens u allen een veilige vakantie toe... merk op het dashboard een schakelindi- cator toe. Als de berijder deze adviezen opvolgt, kan er zuiniger worden gereden. Wie de huidige Swift rijdt, zou een lager geluidsniveau moeten opmerken. Het vermogen van de 1.242 cc krachtbron nam iets af naar 90 pk, terwijl juist het koppel erop vooruit ging tot 120 Nm. Nog steeds is de Swift een vlot en sportief aanvoelende, compacte auto die in 12,3 seconden naar de 100 km/u accelereert en een top neerzet van 165 km/u. Meer dan voorheen blijkt het karakter afge stemd op een lager verbruik en dat komt weer tot uitdrukking in een afgenomen CO2-uitstoot van 99 g/km. De bestaande 1,2 liter viercilinder benzi ne is onder de loep genomen. Suzuki ver- klaart-nog te weinig vertrouwen te heb ben in driecilinder turbo's. Dat is vreemd, omdat het merk daar op de eigen Japan se markt al tientallen jaren in gespecia liseerd is. Er is met name gesleuteld aan het optimaliseren van de verbranding om via die weg het verbruik terug te dringen. Ook deze technische oplossing kan extra nadelen met zich meebrengen, maar die lost Suzuki in de Swift weer op door de motor beter te koelen. DE TILBURGSE K0ERIER DONDERDAG 17 JULI 2014 |0l T/R-99

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Tilburg - De Tilburgse Koerier | 2014 | | pagina 15