WEN VEraiK! Autotest goedbeterbertens.nl □e vernieuwde Mitsubishi ASX N DE TEVRIJ w DE AUTOMAAT DONDERDAG 3 JULI 2014 PAGINA 3 itroën C4 e-THP 130 I CITROÉn jk 22.799,- 25.050,- €21.590,- Technische gegevens: L“ RIJKLAAF :asion itrum U rijdt al een Mitsubishi ASX vanaf 18.990,- TREKVERMOGEN 1.200 KG Mitsubishi ASX 1.6 ClearTec Invite+ 21.990,- Nissan Qashqai 1.2 Dig-T Acenta Cilinderinhoud: 1.199 cc 8. Go Airco Airbs ?lbare en verwarmt Koppel: 230 Nm bij 1.750 tr/min Merk en V Citroen C4 Aantal cilinders: 3 in lijn Vermogen: 96 kW/131 pk bij 5.500 tr/min 22.9*50 euro Aanhanggewicht: 1.550 kg (geremd) Gewicht: 1.180 kg Renault Captur 1.2 TCe 120 EDO Expression S&S Suzuki SX4 S-Cross I 1.6 Exclusive type: :4 e-THP 130 Collection Prestaties: topsnelheid 199 km/u acceleratie 0-100 in 10,8 sec. Standaard zeer riant uitgerust met o.a.: ClearTec motor met o.a. Auto Stop 8 Go Airco Airbags Radio cd/mp3 speler Elektrisch bedienbare ramen Elektrisch verstel!iare en verwarmbare buitenspiegels In hoogte verstelbare bestuurdersstoel LED achterlichten Hill Start Assist EXTRA'S OP DE INVITE+ UITVOERING: 17" lichtmetalen ve Bluetooth carkit met bediening op stuurwiel Keyless Afmetingen: lengte 4,329 meter, breedte 1,489 meter /eigen Zwarte roofrails Privacy glass Operation System met start/stop knop /raag naar de voorwaarden. 'Vergelijking Industrie™. 4727 Kapt Hatterasstraat 11 Tilburg re Editior Citroen Bertens Tilburg Kapitein Hatterasstraat 21 5015 BB Tilburg T 013 - 542 30 30 Citroën Bertens Oisterwijk Belgiëstraat 8 5061 KG OisterwijF T0I3 -511 15 32 Armsteun De geboden ruimte voorin en op de achterbank is uit stekend en ook met een bagagevolume van 408 liter blijkt de auto bepaald geen kleintje. Na het neerklap pen van de bank bedraagt het volume 1.183 liter. De randen van het meubilair zijn bekleed met een effen stof, terwijl de middenbaan betrokken lijkt te zijn bij fabrikanten van sportkleding. De stof heeft een open structuur en oogt uitermate modern. Een minpuntje vormt de middenarmsteun voorin. Die is keurig ver schuifbaar voor inzittenden met een uiteenlopend postuur. Alleen gaat dit verschuiven zo gemakkelijk, dat de steun nauwelijks op z'n plaats blijft. Op de automaatversie na beschikken alle benzine- varianten van de Citroën C4 over de nieuwe e-THP 130 motor. De prijsstelling vanaf 19.990 euro is zeer concurrerend gezien vermogen en prestaties. Er zijn vier uitrustingsvarianten. Ons testexemplaar betreft de zeer compléte Collection uitvoering voor 22.950 euro. JULI 2014. PAGIN^t|lburgsekoer|er - Verbruik: stadscyclus 5,9 liter/100 km buitenwegcydus 4,2 liter/100 km gecombineerd 4,8 liter/100 km C02-uitstoot: 110 g/km (A-label) inpacte motoren worden door toevoeging van turbo's De Citroën C4 van de huidige generatie is een ir een aanzienlijk hoger niveau getild. Citroen heeft redeïtn^"vS je operatie nu ook doorgevoerd bij het benzineaanbod ren. Allereerst is de C4 een behoorlijk serieus Ide middenklasse Het voordeel daarvan wordt na Bijteliing Daarnaast en mis schien wel in de eerste plaats heeft Citroën met de C4 nooit kunnen profiteren van een lagere bijteliing (lees: 14 procent), waarmee juist de concurrentie hoge ogen gooide. De diesels scoren ove rigens al langer met 20 procent, maar met de komst van de nieuwe 1,2 liter turbo benzinemotor geldt datzelfde nu ook voor het bijna voltallige benzineaanbod. Alleen wie nog een C4 met automaat wenst, die komt aan 25 procent omdat die versie nog gebruik maakt van de 1,6 liter. In de praktijk zullen automaatkopers van de C4 voor namelijk particulieren zijn die niets van doen hebben met bijteliing. De 1,2 liter Citroën-modellen, krijgt van de turboversie. De toevoeging van blaasapparaat heeft zeer positieve gevolgen voor vermogen, koppel en prestaties. Citroën levert in de C4 op dit moment alleen de meest krachtige versie met een vermogen van 130 pk en een keurig koppel van 230 Nm. Daarmee sprint de auto probleemloos in een vlotte 10,8 seconden naar de 100 en zet een top neer van 199 km/u. Belangrijk is uiteraard de winst in het verbruik en op dat vlak scoort de e-THP 130, zoals de motor officieel heet, aanzienlijk beter. We noteerden een gemiddelde van 1 op 15! B/®"ds’ofverbr” 4-0 tot 5-8 1/1OO km- C02-uitstoot: 125 tc an standaard specificaties. Wijzigingen, druk- en zetfouten voorbehouden. Vr op basis van de meest vergelijkbare uitvoeringen. Roffeltje Ondanks dat we met een driecilinder te maken heb ben, doet de motor zo keurig geïsoleerd zijn werk dat er van rumoer beslist geen sprake is. Bij sommige lagere toerentallen kan het typische roffeltje, zo ken merkend voor een driecilinder, worden waargenomen. Maar bij de meeste rijsnelheden gedraagt de kracht bron zich uitermate rustig. De motor wordt gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak die geen wensen overlaat qua bediening. Net zoals het uiterlijk behoorlijk braaf, maar gedegen overkomt, heeft ook het interieur een uiterst serieuze uitstraling. Qua materialen en afwerking mag de C4 zichtbaar en voelbaar het kleine broertje van de C5 worden genoemd. Het ziet er allemaal keurig uit, voelt prettig en solide aan, maar zou wat meer kleur en fri voliteit kunnen gebruiken. Citroën draagt dat immers in de genen, maar het komt in de C4 niet helemaal tot driecilinder is al bekend uit diverse uitdrukking. Praten we over binnenruimte en comfort, maar het is de C4 die de primeur tja, dan verslaat de vijfdeurs met gemak de nodige jrboversie. De toevoeging van dit concurrenten. Kortom, de C4 is een zeer prettige auto 't zeer positieve gevolgen voor om lange afstanden mee te rijden. prestaties. Citroen leverJ* r~‘ »n de meest k i van 130 pk en een keurig ki aarmee sprint de auto probleemlc seconden naar de 100 en zr* Belangrijk dat vlak aanz 1 op udi ;ntrum »urg an 1 fossel drijfs wagens

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 2014 | | pagina 13