Ï.MIIIÜÜC Bijgetipt LEND Verdienen of besparen Van Mossel neemt Pouw over pn >urg Peugeot dealer -Hl ^raa^enG Hoezo niet te vinden?! Bf Kees van de Wouw, 45 jaar bij Denissen 13 de TILBURGSE KOERIER DONDERDAG 10 APRIL 2014 •BURGSE KOERIER Renault Mégane CC ir. st Randstad Lirg.nl ?rier :er. >f thee Tony Vos met r al- EN.NL GOIRLE OISTERWIJK 1213 22 50 1528 39 05 UUR jstaurant 227508 Uitgave van De Tilburgse Koerier Jaargang 25 nr 15» Donderdag 10 april 2014 Oplage 112.500 heb geen heeft begr NOBELSTRAAT 5B TEL. (013)1 SPRENDUNGENSTRAAT12 TEL. (013) I Onderstel Maar ook achter de nieuwe neus schuilt er nieuws in de Mégane CC. De enige motor chikbare ver- tandaard alen wie- .....j in twee en parkeer- Als Renault een facelift loslaat op de gesloten Mégane varianten, kan het niet lang duren voordat ook de cabrio dezelfde behandeling ondergaat. Onder een prettige voorjaarszon maakten we kennis met de nieuwste oplage van dit model. verdienen, ter- >t ze geld heb- zijn dat twee n. Wie werk- als je rische auto, plug-in hybride normale hybride extra aftrekmo lijkheden biedt alsmede vrijstell van b;:* lasting, minder c i| Bovendii niet klar II ingewik, ■I ling en vrij I uit te voeren Toevall II pen maandag een vroege 'bijtellii 3ERECHTEN: j ngang f hai w ie rundvlees mse Nasi j mse Bami deti weliswaar ost je niets, stingdienst 1 heeft alle die bij ons leverbaar is, is de nieuwe 1,2 liter TCe 130. Een compacte turbo met 130 pk en een behoorlijk koppel van 205 Nm. Daarmee weet de auto prima te presteren en blijft het brandstofverbruik keurig bin nen de perken. Jammer alleen dat deze motor juist in de CC niet te combineren is met de automatisch schakelende EDC ver snellingsbak met dubbele koppeling. Die combinatie maakt nu wel zijn opwachting in de hatchback. Het blijkt qua motoren en versnellingsbakken niet simpelweg plug play! Rijdend met de vernieuwde Mégane CC hij ten heid van Garage Denissen al jaren op een hoog niveau, gehele Bij Garage Denissen hopen ze dan ook nog geruime tijd vreden- Kees als collega binnen het team te mogen hebben. De Van Mossel Groep neemt zeven ves tigingen over van Peugeot dealer Pouw. De dealerbedrijven werden recent failliet verklaard. Met de overname versterkt de Van Mossel Groep zijn positie in Noord en Zuid-Holland en blijft een belangrijk deel van de werkgelegenheid in de r_3L in stand. De curator, Peugeot Nederland en de Van Mossel Groep werden het eens over de overname van de Peugeot acti viteiten van de Pouw Automotive Group. De vestigingen in Amstelveen, Amsterdam Zuidoost, Amsterdam Noord, Heemstede, Hoofddorp, Leiderdorp en Lisse-Hillegom gaan verder onder de naam Van Mossel. De Peugeot activiteiten van Van Mossel Peugeot zijn onderdeel van een joint ven ture tussen Van Mossel Groep en de Man- demakers Groep. Eric Berkhof, eigenaar en uitget directeur van Van Mossel Groep, zal het Renai bedrijf gaan leiden. Vorig jaar namen de twee bedrijven ook de Opel en Chevrolet dealer O PC in Oosterhout over. Opmerkelijk dat het aanbod middenklasse cabrio's uiterst bescheiden is. Volkswagen heeft er meteen drie, naast de Golf Cabrio let en Beetle Cabriolet ook de niet meer in ons land beschikbare EOS. Daarnaast nog de Peugeot 308 en Opel Cascada. ZUID-OOST AUTOSERVICEBEDRIJF Ringbaan Zuid 301 - T 013 - 4647676. KÉ0SBBS3 www.zuid-oost.nl Vertel ons welke jonge of nieuwe auto je wilt rijden, wij vinden ‘m én voor een betere prijs! van de enige in ons land besch^ua sie blijkt behoorlijk compleet. Star zijn onder meer 17 inch lichtmetali len, automatische klimaatregeling zones, regen- en lichtsensor- sensoren. Renault prijst de auto met 34.490 euro behoorlijk concurrerend en heeft een in- troductiepakket voor 295 euro voor een Handsfree Card en elektrisch inklapbare buitenspiegels. Lederen bekleding is een optie, terwijl bijvoorbeeld een uitermate prettige windstop als accessoire wordt ge leverd en zeer aan te raden is. UW DICHTSTBIJZIJNDE ARE IN D AUTO DEALER www.arenoauto.nl Heel erg snel zijn mensen geneigd te spreken over geld v wijl ze bedoelen dat ben bespaard. Toch zijn d verschillende zaken. Wie zaamheden verricht tegen betaling, die verdient geld. Wie normaal een product koopt voor 10 euro en nu ineens een leverancier vindt die er 8 euro voor vraagt, die bespaart 2 euro in plaats van het te verdienen. Dit populistisch taalgebruik kwam ik recent ook tegen in de Volkskrant die maar liefst drie pagina's ver deeld over twee artikelen aandacht besteedde aan het feit dat er eind 2013 zoveel plug-in hybrides zijn verkocht dat de overheid hierdoor fors was geld misloopt. Groot kopt de krant 'Stekkerauto KOST fiscus half miljard'. Nou weten we alle maal dat de fiscus in ons land vooral geld ontvangt en geen geld verliest. Dus als je aan een koper van een elektrische auto, plug-in hybride of hybride extra aftrekmoge- n biedt alsmede vrijstelling bijtelling, BPM en wegenbe- ing, dan ontvang je v geld, maar het kos dien moet de belastir lagen. De overheid hv. rikkelde regels rondom bijtel- rijstellingen in elkaar ge- i dat hebben ze simpelweg allig dat afgelo- Fransman mij I om eens uit te leggen hoe de lling' in Nederland werkt. Het werd een langdurig gesprek en ik 1 idee of ie het uiteindelijk grepen... Voorkant Aan de basis van de auto verandert er bij Renault niets. De Mégane beschikt over een tweedelig cabriodak dat in 21 secon den met een druk op de knop in de ba gageruimte verdwijnt. Met gesloten dak kunnen de inzittenden toch van optimaal licht genieten, omdat maar liefst een hele vierkante meter van het dak uit glas be staat. Uiteraard heeft het neerklappen van het dak een flinke invloed op het bagage- volume. Die slinkt in rap tempo van 417 tot 211 liter. Prettig is wel dat het koffer- v deksel behoorlijk diep in de bumper opent het neergeklapte dak. Het nieuws van de Mégane Coupé-Ca- briolet zit vooral aan de voorkant. Daar zien we het volledige nieuwe front dat inmiddels alle Mégane uitvoeringen ken merkt. In Nederland wordt uitsluitend de Privilege uitvoering aangeboden met een bumper voorzien van chromen elementen, mistlampen en dakrijverlichting. Het grote logo prijkt prominent op het front en zo wel grille als koplampen zijn aangepast. ipleet blik boven de middenconsole laat net oog vallen op het zogenaamde R- Link systeem dat nu ook in deze auto zijn opwachting maakt en zelfs standaard is. Deze voorziening staat voor de meest "tgebreide multimedia mogelijkheid die .><=nault nu biedt. Natuurlijk kan de ge bruiker aanspraak maken op TomTom na vigatie, maar ook op diverse aan internet .gebonden diensten en apps. De uitrusting valt al snel het geboden comfort op. De afstemming van het onderstel juist van deze versie komt zeer vergevingsgezind over. Lekker flaneren langs de kust wordt .r rdaarmee een uitermate ontspannen en tu.M-nvi.ouM en blijft een belangrijk prettige bezigheid. De auto heeft sportief 2“ werkgelegenheid in de regio aansluitende stoelen die tegen meerprijs stand. De curator, Peugeot Nederland met leer kunnen worden bekleed. Daarbij i de Van Mossel Groep werden het eens schuwt Renault niet voor gewaagde kleu- over de overname van de Peugeot acti- ren zoals greige (grijs/beige) en fel rood, viteiten van de Pouw Automotive Group. naast traditioneel grijs. mn .n Amctniuoüq, Amsterdam i, Heemstede, Comp i Lisse-Hillegom Een t am Van Mossel. het - Op 8 april 1969 trad Kees van de Wouw als leerlingmonteur in dienst bij Garage Denissen. Door scholing en praktijker- i vering ontwikkelde Kees zich snel tot volwaardig eerste fill Wtotechnicus. Gedurende zijn lil loopbaan bleef hij zich verder 03 ontplooien en werd APK keur- '81 *ester, gecertificeerd (Auda- taschadecalculator en Nis san Technisch specialist. In de afgelopen 45 jaar wist Kees met zijn klanten een prettige relatie op te bouwen, die gebaseerd is op weder- Idjds vertrouwen en respect. Na meer dan tien jaar leiding te hebben gegeven aan de werkplaats is Kees sinds en kele jaren verantwoordelijk voor de afdeling schadeherstel en de garantieadministratie Hij neemt bij autoschade veel rompslomp van klanten uit handen en houdt de klant n gratis vervangend vervoer tijd mobiel. Mede door de wijze waarop Kees invulling geeft aan zijn functie en dekennis die hij ten dienste stelt aan het g- ^team, is de klantentevr

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 2014 | | pagina 13