Ï.MIIIÜÜC
Bijgetipt
LEND
Verdienen
of besparen
Van Mossel
neemt
Pouw over
pn
>urg
Peugeot
dealer
-Hl ^raa^enG
Hoezo
niet te vinden?!
Bf
Kees van de Wouw,
45 jaar bij Denissen
13
de TILBURGSE KOERIER DONDERDAG 10 APRIL 2014
•BURGSE KOERIER
Renault Mégane CC
ir.
st Randstad
Lirg.nl
?rier
:er.
>f thee
Tony Vos
met
r al-
EN.NL
GOIRLE
OISTERWIJK
1213 22 50
1528 39 05
UUR
jstaurant
227508
Uitgave van De Tilburgse Koerier
Jaargang 25 nr 15» Donderdag 10 april 2014 Oplage 112.500
heb geen
heeft begr
NOBELSTRAAT 5B TEL. (013)1
SPRENDUNGENSTRAAT12 TEL. (013) I
Onderstel
Maar ook achter de nieuwe neus schuilt er
nieuws in de Mégane CC. De enige motor
chikbare ver-
tandaard
alen wie-
.....j in twee
en parkeer-
Als Renault een facelift loslaat op de gesloten Mégane varianten, kan het niet
lang duren voordat ook de cabrio dezelfde behandeling ondergaat. Onder een
prettige voorjaarszon maakten we kennis met de nieuwste oplage van dit model.
verdienen, ter-
>t ze geld heb-
zijn dat twee
n. Wie werk-
als je
rische auto, plug-in hybride
normale hybride extra aftrekmo
lijkheden biedt alsmede vrijstell
van b;:*
lasting,
minder c
i| Bovendii
niet klar
II ingewik,
■I ling en vrij
I uit te voeren Toevall
II pen maandag een
vroege
'bijtellii
3ERECHTEN: j
ngang f
hai
w
ie
rundvlees
mse Nasi j
mse Bami
deti
weliswaar
ost je niets,
stingdienst
1 heeft alle
die bij ons leverbaar is, is de nieuwe 1,2
liter TCe 130. Een compacte turbo met 130
pk en een behoorlijk koppel van 205 Nm.
Daarmee weet de auto prima te presteren
en blijft het brandstofverbruik keurig bin
nen de perken. Jammer alleen dat deze
motor juist in de CC niet te combineren is
met de automatisch schakelende EDC ver
snellingsbak met dubbele koppeling. Die
combinatie maakt nu wel zijn opwachting
in de hatchback. Het blijkt qua motoren en
versnellingsbakken niet simpelweg plug
play!
Rijdend met de vernieuwde Mégane CC
hij ten heid van Garage Denissen al jaren op een hoog niveau,
gehele Bij Garage Denissen hopen ze dan ook nog geruime tijd
vreden- Kees als collega binnen het team te mogen hebben.
De Van Mossel Groep neemt zeven ves
tigingen over van Peugeot dealer Pouw.
De dealerbedrijven werden recent failliet
verklaard. Met de overname versterkt de
Van Mossel Groep zijn positie in Noord
en Zuid-Holland en blijft een belangrijk
deel van de werkgelegenheid in de r_3L
in stand. De curator, Peugeot Nederland
en de Van Mossel Groep werden het eens
over de overname van de Peugeot acti
viteiten van de Pouw Automotive Group.
De vestigingen in Amstelveen, Amsterdam
Zuidoost, Amsterdam Noord, Heemstede,
Hoofddorp, Leiderdorp en Lisse-Hillegom
gaan verder onder de naam Van Mossel.
De Peugeot activiteiten van Van Mossel
Peugeot zijn onderdeel van een joint ven
ture tussen Van Mossel Groep en de Man-
demakers Groep. Eric Berkhof, eigenaar en uitget
directeur van Van Mossel Groep, zal het Renai
bedrijf gaan leiden. Vorig jaar namen de
twee bedrijven ook de Opel en Chevrolet
dealer O PC in Oosterhout over.
Opmerkelijk dat het aanbod middenklasse
cabrio's uiterst bescheiden is. Volkswagen
heeft er meteen drie, naast de Golf Cabrio
let en Beetle Cabriolet ook de niet meer in
ons land beschikbare EOS. Daarnaast nog
de Peugeot 308 en Opel Cascada.
ZUID-OOST
AUTOSERVICEBEDRIJF
Ringbaan Zuid 301 - T 013 - 4647676.
KÉ0SBBS3 www.zuid-oost.nl
Vertel ons welke jonge of
nieuwe auto je wilt rijden,
wij vinden ‘m
én voor een betere prijs!
van de enige in ons land besch^ua
sie blijkt behoorlijk compleet. Star
zijn onder meer 17 inch lichtmetali
len, automatische klimaatregeling
zones, regen- en lichtsensor-
sensoren.
Renault prijst de auto met 34.490 euro
behoorlijk concurrerend en heeft een in-
troductiepakket voor 295 euro voor een
Handsfree Card en elektrisch inklapbare
buitenspiegels. Lederen bekleding is een
optie, terwijl bijvoorbeeld een uitermate
prettige windstop als accessoire wordt ge
leverd en zeer aan te raden is.
UW DICHTSTBIJZIJNDE
ARE IN D AUTO DEALER www.arenoauto.nl
Heel erg snel zijn mensen geneigd
te spreken over geld v
wijl ze bedoelen dat
ben bespaard. Toch zijn d
verschillende zaken. Wie
zaamheden verricht tegen betaling,
die verdient geld. Wie normaal een
product koopt voor 10 euro en nu
ineens een leverancier vindt die er
8 euro voor vraagt, die bespaart 2
euro in plaats van het te verdienen.
Dit populistisch taalgebruik kwam
ik recent ook tegen in de Volkskrant
die maar liefst drie pagina's ver
deeld over twee artikelen aandacht
besteedde aan het feit dat er eind
2013 zoveel plug-in hybrides zijn
verkocht dat de overheid hierdoor
fors was geld misloopt. Groot kopt
de krant 'Stekkerauto KOST fiscus
half miljard'. Nou weten we alle
maal dat de fiscus in ons land vooral
geld ontvangt en geen geld verliest.
Dus als je aan een koper van een
elektrische auto, plug-in hybride of
hybride extra aftrekmoge-
n biedt alsmede vrijstelling
bijtelling, BPM en wegenbe-
ing, dan ontvang je v
geld, maar het kos
dien moet de belastir
lagen. De overheid hv.
rikkelde regels rondom bijtel-
rijstellingen in elkaar ge-
i dat hebben ze simpelweg
allig dat afgelo-
Fransman mij
I om eens uit te leggen hoe de
lling' in Nederland werkt. Het
werd een langdurig gesprek en ik
1 idee of ie het uiteindelijk
grepen...
Voorkant
Aan de basis van de auto verandert er bij
Renault niets. De Mégane beschikt over
een tweedelig cabriodak dat in 21 secon
den met een druk op de knop in de ba
gageruimte verdwijnt. Met gesloten dak
kunnen de inzittenden toch van optimaal
licht genieten, omdat maar liefst een hele
vierkante meter van het dak uit glas be
staat. Uiteraard heeft het neerklappen van
het dak een flinke invloed op het bagage-
volume. Die slinkt in rap tempo van 417
tot 211 liter. Prettig is wel dat het koffer- v
deksel behoorlijk diep in de bumper opent
het neergeklapte dak.
Het nieuws van de Mégane Coupé-Ca-
briolet zit vooral aan de voorkant. Daar
zien we het volledige nieuwe front dat
inmiddels alle Mégane uitvoeringen ken
merkt. In Nederland wordt uitsluitend de
Privilege uitvoering aangeboden met een
bumper voorzien van chromen elementen,
mistlampen en dakrijverlichting. Het grote
logo prijkt prominent op het front en zo
wel grille als koplampen zijn aangepast.
ipleet
blik boven de middenconsole laat
net oog vallen op het zogenaamde R-
Link systeem dat nu ook in deze auto zijn
opwachting maakt en zelfs standaard
is. Deze voorziening staat voor de meest
"tgebreide multimedia mogelijkheid die
.><=nault nu biedt. Natuurlijk kan de ge
bruiker aanspraak maken op TomTom na
vigatie, maar ook op diverse aan internet
.gebonden diensten en apps. De uitrusting
valt al snel het geboden comfort op. De
afstemming van het onderstel juist van
deze versie komt zeer vergevingsgezind
over. Lekker flaneren langs de kust wordt
.r rdaarmee een uitermate ontspannen en
tu.M-nvi.ouM en blijft een belangrijk prettige bezigheid. De auto heeft sportief
2“ werkgelegenheid in de regio aansluitende stoelen die tegen meerprijs
stand. De curator, Peugeot Nederland met leer kunnen worden bekleed. Daarbij
i de Van Mossel Groep werden het eens schuwt Renault niet voor gewaagde kleu-
over de overname van de Peugeot acti- ren zoals greige (grijs/beige) en fel rood,
viteiten van de Pouw Automotive Group. naast traditioneel grijs.
mn .n Amctniuoüq, Amsterdam
i, Heemstede, Comp
i Lisse-Hillegom Een t
am Van Mossel. het -
Op 8 april 1969 trad Kees van
de Wouw als leerlingmonteur
in dienst bij Garage Denissen.
Door scholing en praktijker-
i vering ontwikkelde Kees zich
snel tot volwaardig eerste
fill Wtotechnicus. Gedurende zijn
lil loopbaan bleef hij zich verder
03 ontplooien en werd APK keur-
'81 *ester, gecertificeerd (Auda-
taschadecalculator en Nis
san Technisch specialist.
In de afgelopen 45 jaar wist
Kees met zijn klanten een
prettige relatie op te bouwen,
die gebaseerd is op weder-
Idjds vertrouwen en respect.
Na meer dan tien jaar leiding
te hebben gegeven aan de
werkplaats is Kees sinds en
kele jaren verantwoordelijk
voor de afdeling schadeherstel
en de garantieadministratie
Hij neemt bij autoschade veel
rompslomp van klanten uit
handen en houdt de klant n
gratis vervangend vervoer
tijd mobiel.
Mede door de wijze waarop
Kees invulling geeft aan zijn
functie en dekennis die hij ten
dienste stelt aan het g-
^team, is de klantentevr