Autotest J ;ssl i DE AUTOMAAT DONDERDAG 30 JANUARI 2014 PAGINA 3 Hyundai HO i-Motion km I ers.nl Technische gegevens: Gewicht: 908 kg Aanhanggewicht: g.o. Afmetingen: lengte 3,665 meter, breedte 1,660 meter 155 km/u 0-100 in 15,1 sec. *t formaat van een auto zegt tegenwoordig niet zoveel meer. Traditionele gmenten vloeien in elkaar over en de consument kijkt meer naar praktische uikbaarheid en een lage kilometerkostprijs. Op beide eigenschappen scoort nieuwe Hyundai i10 uitstekend. Verbruik: stadscyclus 5,1 liter/100 km buitenwegcydus 3,7 liter/100 ki gecombineerd 4,3 liter/100 km C02-uitstoot: 98 g/km (A-label) Prijs: 11.795 euro De prestaties naai met een eleratie naar i komt de il 0 anaf stilstand dt geopend, bevindt zich bagageruimte met een liter. Dat is voor een auto uitermate ruim. Natuurlijk leien worden taal volume ardt feite- roffen. De orlijk. smal, maar al postuur is Prestaties: topsnelheid 1 acceleratie 0- Merk en type: Hyundai i10 e-Motion Aantal cilinders: 3 in lijn Cilinderinhoud: 998 cc Ook de brede stootranden op de portieren doen de auto veel goed. Deze uitvoering moet ze ontberen. Dat geeft wel aan dat de individuele klant veel keuzemogelijkhe den heeft om de auto naar eigen smaak aan te kleden. Aan de achterkant wordt maximale breedte gesuggereerd door de optisch in de achterpanelen doorgetrok ken achterruit en de bijna tot aan de ach- terportieren doorlopende lichtunits. Normaal postuur Als de klep wordt geoper daarachter een bagagen inhoud van 252 liter. Dat i van dit formaat uitermate ruim. kan de achterbank in twee dele~ neergeklapt tot een maximaa> van 1.046 liter en daarmee wor lijk iedere segmentgenoot overtrc ruimte in het interieur is zeer behoor De voorstoelen zijn ietwat s voor mensen met een normaal postuur is er helemaal geen probleem om een goede zitpositie te vinden. De volledige portier- I 2014 PAGINA!^ t|lburgse KOERIER - Vermogen: 49 kW/66 pk bij 5.500 tr/min Koppel: 94 Nm bij 3.500 tr/min panelen zijn bekleed en bij de i-Motion kan worden gekozen voor blauwe of oranje accenten die de boel flink opfleuren. De blauwe balk op het dashboard geeft een ruimtelijk effect. Complimenten voor de gebruikte kunststoffen. Ondanks dat ze hard zijn, geven ze een rijke indruk. Achter het stuur met diverse bedieningsknoppen zit een overzichtelijk analoog instrumen tarium onder meer met een toerenteller. Verder is de audio keurig geïntegreerd standaard met Bluetooth, terwijl ook air conditioning tot de standaarduitvoering van de i-Motion behoort. De ruimte op de achterbank is in de hoogte in orde, de beenruimte is bij sommige kleintjes groter. volwassen i10 duidelijk De vanafprijs is naar 10.795 euro kiest, is duizend euro .3 van deze test staat '-•‘omediaNL. Heel bewust heeft Hyundai deze tweede oplage van de i10 laten groeien tot een gr'zeer volwassen lengte van 3,67 meter. Daarmee ontgroeit de auto aardig het I A-segment waarin de kleinste modellen te vinden zijn. Net als voorheen is de i10 I louter verkrijgbaar met een vijfdeurs car- 15 rosserie voor optimale toegankelijkheid. I Aankleden I De uitstraling is fris en aantrekkelijk. We I herkennen duidelijk het typische design I van Hyundai zonder de drukke belijning I van het front. Dat heeft het merk na kri- U tiek op de ix35 en i30 laten vallen, geluk- k'9 Het front oogt ook voldoende breed en robuust. Op sierlijke wijze is de dag- fijverlichting in de bumper opgenomen, pe hebben hier te maken met het tweede •jtrustingsniveau van de i10, de i-Motion, Inder meer herkenbaar aan de meegespo- ?n portiergrepen en buitenspiegels. Wat lijft van de basisversie zijn de relatief leine 13 inch wielen, terwijl Hyundai tot A met 17 inch op de optielijst heeft staan. Driecilinder Hyundai plaatst de nieuwe. ilO op een niet eerder gebrüikt onderstel. Motorisch borduurt de auto op de vertrouwde weg voort. Onder de kap ligt namelijk de bekende 1 liter driecilinder die in dit geval een vermogen levert van 66 pk en een koppel van 94 Nm bij 3.5 Een vijfbak drijft de voorwiek *”oische roffel v.-J-! i in de verte hoorbaar, stekend geïsoleerd. D* ïan normaal >j km/u en accek seconden.Toch I over en pakt var netje? op. Het gewicht blijft beperkt tot 908 kg en dat draagt weer bij tot een bescheiden brandstofverbruik. Dat ligt in de praktijk boven de 1 op 17, maar wie rustig aan doet moet ook tegen de 1 op 19 kunnen halen. Wat betreft 6 pk en afvering voldoet de auto prima aan de ’.500 tr/min. verwachtingen en is keurig comfortabel, elen aan. De Kortom, een sterke nieuwkomer in het typische roffel van een driecilinder is compacte segment, alleen in de verte hoorbaar, het motortje Hyundai prijst de volwas is uitstekend geïsoleerd. De prestaties boven zijn voorganger, zijn niet meer dan normaal met een sinds 1 januari gestegen top van 155 km/u en acceleratie naar en wie de i-Motion ki*“ 100 in 15,1 seconden. Toch komt de i10 extra kwijt. De video beslist vlot over en pakt vanaf stilstand op www.youtube.com/autor 9-SKB-67.

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 2014 | | pagina 13