utotest II (2233 filVEN 1 1 JRGSE KOERIER DE AUTOMAAT DONDERDAG 19 DECEMBER 2013 PAGINA 3 ludi A3 Limousine 2.0 TDI Aantal cilinders: 4 in lijn Gewicht 1.290 kg Aanhanggewicht: 1.600 kg (geremd) TROEn Prijst 32.300 euro www.audicentrumtilburg.nl Technische gegevens: Audi Centrum Tilburg Cilinderinhoud: 1.968 cc van 2014, I én 7 jaar plopen tot Kraaivenstraat 14, Tilburg T: 013 75 00 777 Koppel: 320 Nm bij 1.750 - 3.000 tr/min BER 2013» PAGINA i IWkWrtSOpk bij 4.000 tr/min laar maken {zie voor rmeld. De korting is Totaal te betalen bedrag Afmetingen lengte 4,456 meter, breedte 1,796 meter COZuitstoot 107 g/km (A-label) j komen een van blijkt I it alleen vult Audi haar programma met enige regelmaat aan met volledig I uwe modellen, ook de vertrouwde types worden als maar verfijnd. Voor het st sinds het bestaan van de A3 is er nu naast de drie- en vijfdeurs hatch- I k ook een sedanversie. in Audi enige tijd terug n van een vierdeurs sec Bing van de nieuwe A3-r np dat deze versie als toe Btchback vooral bedoek Jpische sedanlanden. 2-. ie landen buiten Eurc~ Mo voor ons staat, zien we v irtentie voor de Nederlandse line waarvan zelfs de lengte van de zitting kan worden aangepast. De achterbank biedt een voor de middenklasse normale beenruimte. De hoogte blijkt in orde. Een handige vinding is een vakje onder de bank waarin de veiligheidshesjes worden opgeborgen en voor alle passagiers direct bereikbaar zijn. ligt zege een de auto voor 20 Verbruik stadscyclus 5,2 liter/100 km buitenwegcydus 3,5 liter/100 km gecombineerd 4,1 liter/100 km In dit geval ligt er onder l_ .._r bekende 2 liter TDI die 150 pk levert. Fijn daarvan is dat het flinke koppel van 320 Nm tussen 1.750 en 3.000 tr/min volledig van zich laat profiteren. Dat geeft een enorme souplesse zonder veel te hoeven De prijslijst schakelen. Overigens is dat laatste geen bij 30.890 straf, de zesbak laat zich licht bedienen cilinderuitscl met korte schakelwegen. De 2.0 TDI dezci.Ciwi haalt een top van 220 km/u en accele- sel n" reert in 8,7 seconden naar de 100 km/u. 3v.jjv <=u>v den. Die liggen enigszins verdiept, terwijl die bij veel auto's juist naar buiten zijn gebracht. Nog meer dan bij de bestaande carrosserievarianten lijkt er op ieder detail gelet. De lijnen lopen uiterst fraai over het front en via de zijkanten naar achter. De lichten zijn strak gesneden en de accenten in chroom tillen de auto naar een nog hoger niveau. pn groot belang is dat de A3 sedan, of fever Limousine, zoals Audi het zelf zegt, ken verkleinde uitvoering is van de A4. k auto staat duidelijk op zichzelf met ao krachtige, gebalde vormgeving. De Brasserie hangt heel harmonieus over de I pelen en heeft daardoor een duidelijke I pnwezigheid op de weg. In dé rode kleur pet het S-Line pakket voegt Audi daar pg de nodige sportiviteit aan toe. Een pk al koopt de gemiddelde leaserijder dit I Wel in zwart of grijs, in het felrood is jet beslist een koppendraak Wken we eens goed naar - - pn komen we er snel ac par taak serieus heeft -r=,.r. pen enkel onderdeel aan de pn met de twee bestaande c J pies worden uit" kns naar een detail g een concept liet ierdeurs sedan ter aankon- *2-reeks, leek het toevoeging op de loeld zou zijn voor 1. Zeg maar bijna jropa. Maar nu de ien we wel degelijk J e markt. je leas n het jier. r de carrosserie, achter dat Audi opgepakt. Vrijwel - buitenkant bestaande cafrosserie- jitgewisseld. Kijk maar ail zoals de spatbordran- Pretaties: topsnelheid 220 km/u acceleratie 0-100 in 8,7 sec. de kap de r Het gemiddelde brandstofverbruik pk levert. Fijn keurig rond de 1 op 17 en vanwege oppel van 320 C02-uitstoot van 107 g/km valt r* tr/min volledig ook geheel 2014 in de categorie procent bijtelling. De prijslijst van de A3 Limousine begint ij 30.890 euro voor de 1.4 TFSI met Jinderuitschakeling en 32.300 euro voor Jeze 2.0 TDI. Als Pro Line 5 komt de die sel op een nog steeds zeer concurrerende 36.350 euro. Merk en type: Audi A3 Limousine 2.0 TDI Afstemming De A3 staat op de lichtgewicht MQB bodemgroep van de Volkswagen Groep. De A3 Limousine heeft dezelfde ver lengde wielbasis als de Sportback. De achteroverhang nam uiteraard toe en dat levert dan een prima bagagevolume op van 425 liter. Ten opzichte van de vorige A3 zit je als bestuurder wat dichter op het wegdek. Het zwaartepunt van de auto ligt ook lager en dat geeft een nog sportievere indruk. Het onderstel kent een prima afstemming ook in de wat stuggere S-line setting. Een heerlijke auto om heel veel kilometers achter elkaar mee te rijden. Drukknop De eerste echte herkenning komen we tegen na het openen van een van de portieren. Uit het dashboard blijkt pas de familieband met de andere A3-modellen. De vormgeving en indeling zijn bekend met de grote, ronde luchtroosters en in het midden boven de console geplaatst navi gatiescherm dat omhoog komt als de auto wordt gestart. De bediening van dit zoge naamde MMI systeem van Audi gaat met de bekende druk- en draaiknop die tussen de stoelen is geplaatst. Nieuw daarbij is dat op de knop zelf met de vinger let ters en cijfers kunnen worden geschre ven om daarmee de commando's aan te geven. Het aan de onderzijde afgeplatte stuurwiel vormt een vast onderdeel van de uitrusting en uiteraard zitten daarop diverse bedieningselementen. Audi mon teert uitstekende stoelen, zeker in deze 5- Z-SFF-61 r 7-SFF-6I

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 2013 | | pagina 18