a! Belisol BTW actie! oijen Noviteit Bellfires: inzet-gashaard Unica 2 usmie KOZIJNEN EN DEUREN Koop kozijnen bij Belisol Tilburg en betaal geen BTW NU KUNSTSTOF KOZIJNEN Fstborrel BELISOL kozijnen en deuren Waardering voor groen woninglabel groeit TILBURGSE KOERIeJ DE TILBURGSE KOERIER DONDERDAG 21 NOVEMBER 2013 15 FOTO: STUDIO DE BRINK ig an van Nederland! :m lang!! tussen de C en G. KUNSTSTOF - ALUMINIUM - HOUT De Belisol adviseurs geven u de nodige uitleg en zoeken samen met u naar de oplossing, aangepast beste aan levens stijl en uw woning. zonder meerkosten binnen een andere kleur dan buiten standaard inbraakwerend veiligheidspakket TEL.013- 513 6202 diverse kleurencombinaties mogelijk kosteloos financieringsadvies ‘Vraag uw adviseur naar de voorwaarden. voorruimte.com jstijden: t/m Zaterdag 17.00 uur BELISOL TILBURG JULES VERNEWEG 18 5015 BLTILBURG vanaf€ 182.- 1 €109,-1 rutenwereld .hotelmatrassen.nl RODUCTIE orting auwkeurig! Tilburg In het eerste, kwartaal van 2013 heeft het energielabel een opmars in de koopwoning- markt gekend. bedienen met de diening. Makkelijk! rel van Ruimte kennis met n die gespeciah MMfUimte.Curr 15. n/berfstbou bijgeleverde afstandsbe- wordt uitge- jrsvan hetvast- imbas Business ijkt >f B) niddeld 5 wonin- jie label JJLADEL - De nieuwe Unica-2 70 Is het eerste model uit de nieu we Unica-lijn van Bellfires, met Jl in totaal vier nieuwe toestellen. Topper Nederlands beste j Sensus.65u www.belisol.nl TILBURG@BELISOL.COM t va. 250, m projectstoffenn ww.tth-tilburg.r Grootschalig Deze kwartaalanalyse voerd door onderzoeker goedLAB binnen TïasNir School onder leiding van prof.dr. Dirk Brounen. De onderzoekers beschik ken hiervoor over de transactiecijfers van de Nederlandse Vereniging van Makelaars (NVM) en de energielabel- informatie van AgentschapNL. De prijseffecten worden grootschalig be studeerd op basis van een gevalideerd onderzoeksmodel zoals beschreven in "On the economics of energy labels in the housing market" van Brounen en Kok en gepubliceerd in de Journal of Environmental Economics and Ma nagement 2011Deze onderzoekslijn naar de effecten van het energielabel op de koopwoningmarkt wordt mid dels kwartaalanalyses voortgezet. bollen is een eenvoti t beste in oktober o een plantgat en plan tra gl> bet puntje omhoog bedie itgat hangt af is: plant de bloemt» e hoogte van de bol rater en vanaf febru e bloemen voor blije nperatu1"- 1 vorden jeweest, weer actie! nectar en stuifmeel I krijgbaar bij diverse lerlandse Bijenhoe /w.bijenhouders.i|| de grootstedelijke provincies van de Randstad. De uitslag van dit energielabel is ook meegewogen in éen analyse van het verkoopresultaat van de Q1 2013 transacties. Hieruit blijkt dat de aan wezigheid van een energielabel de verkoop bespoedigt met gemiddeld 100 dagen. Dit effect is versterkt in de afgelopen maanden. De extra infor matie, die in het energielabel wordt gecommuniceerd, wordt door poten tiële kopers steeds meer op prijs ge steld. Dit blijkt ook wanneer alleen de verkoopprijs wordt bestudeerd. Onder de 1.550 gelabelde transacties uit het Deze moderne inzet-gashaarden zijn speci aal ontwikkeld om bestaande haardsituaties snel en eenvoudig te kunnen moderniseren. Noviteit is de geïntegreerde sfeerverlichting i voor een extra gloei-effect. Door de geringe inbouwdiepte van slechts 35 cm past de Unica-2 70 gashaard in na- genoeg elke situatie. Naar keuze kan de gashaard uitgevoerd worden met een zwart keramische achterwand. Deze geeft een ex- tra dieptewerking, waardoor de haard nóg meer tot leven komt. Revolutionair is de onder het branderbed geïntegreerde sfeerverlichting voor een ex tra gloei-effect (optioneel). De op afstand te „dienen lichtsterkte is naar eigen wens te :afvand( regelen en geeft een extra dimensie aan de vuurbeleving. De Unica-2 70 kan optioneel uitgevoerd worden met een krachtige ven tilator, om de convectiewarmte sneller door de kamer te verspreiden. Zowel de stand tuur van ongel van de ventilator als de sfeerverlichting als n bijen, na een uiteraard het vlammenspel, zijn simpel te Showroom Speciaal voor consumenten heeft Interfo- cos, de haardenfabrikant achter de merken Barbas (houthaarden) en Bellfires (gashaar- voorgaande kwartaal kónden de wo ningen voorzien van een groen A of B- label rekenen op een prijspremie van 6,2%, ook wanneer gecorrigeerd werd van de locatie, leeftijd en kwaliteit van de betreffende woning. Deze groene label premie is sinds de introductie van het label aan een opmars bezig. De 6,2% prijspremie is een record sinds de introductie van het label januari 2008. Buitengebieden Elk kwartaal bestuderen onderzoekers van TiasNimbas Business School de wijze waarop het energielabel op de Nederlandse koopwoningmarkt heeft gepresteerd. Zo blijkt uit figuur 1 dat de 1.550 gelabelde transacties gelijk staan aan 14,9% van het totale aantal woningtransacties uit dit kwartaal. Dit marktaandeel van 14,9% is een stijging ten aanzien van voorgaande kwarta len en is niet gelijk verdeeld door het land. Het energielabel is het populairst in de buitengebieden, en minder in Uit onderzoek van TïasNimbas Busi ness School blijkt dat er in de eerste maanden van 2013 1.550 woningen zijn verkocht met energielabel en dat deze woningen gemiddeld 100 dagen sneller verkocht werden dan wonin gen zonder energielabel. Verder blijk dat de groen gelabelde (labels A of E woningen bij de verkoop gemi 6,2% meer opbrachten dan de v\ gen voorzien van een energie Tilburgse bedrijven die stijlmeubelen verkochten TiLBUgG - Sinds januari dit jaar is Boeren Hasseltstraat een van de weinige Tilburgse meubelspeciaalzaken in stijlmeu belen. Ondanks het klassieke thema dat veel producten be helst, werkt men er dagelijks aan de begrippen'klassiek'en 'stijlvol' op een eigentijdse manier invulling te geven. Klan ten herkennen en waarderen dat al meer dan 75 jaar. Er is de laatste jaren echter veel veranderd in de manier waarop de consument met meubelen om gaat. Veel colle ga's van Boeren hadden en hebben het erg moeilijk. Zeker niet de kleinste namen zijn inmiddels uit het straatbeeld verdwenen. Hierdoor is het winkelbeeld in Tilburg op meu- belgebied behoorlijk veranderd. Corina en Leo van Boeren Hasseltstraat willen dat graag eens op een rijtje zetten. In historisch perspectief, want Tilburg was voorzien van nogal wat meubelzaken die zich op (klassiek) gebied een naam hadden verworven. Met een uurtje brainstormen kwa men zij al tot zo'n zestien zaken van naam. Maar deze lijst zal wellicht verre van compleet zijn. Weet u nog wie er al lemaal stijlmeubelen verkochten en waar ze zaten? Leo en Corina zien graag foto's tegemoet en anekdotes die u nog weet. Ze gaan deze bundelen op hun facebookpagina on der het thema 'Tilburg meubelhart van Brabant'. Hierbij is elke bijdrage (ook en vooral foto's) van harte welkom. On- den) in Bladel - net onder Eindhoven - een der de bijdragen verloot het duo vijf nostalgische boekjes fantastische fabrieksshowroom ingericht, over de Hasselt, de wijk waar zij met hun bedrijf de laatste waar deskundige medewerkers u graag per- decennia zijn gevestigd. Ze willen deze inzameling begin soonlijk alle noviteiten en mogelijkheden volgend jaar compleet hebben. Wat ze er dan mee gaan tonen (maandag t/m vrijdag 9.00-16.00 uur doen is nog een verrassing. Bij Boeren Hasseltstraat zijn en op zaterdag van 10.30-16.00 uur). U bent ze benieuwd naar uw reacties. Kijk ook op www.facebook. van harte welkom! com/boerenhasseltstraat UW

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 2013 | | pagina 19