99,
■Autotest
HENK DE KOK
Rüttchen wil 5.000,-
investeren in uw bedrijf.
n!
Autonetwerk Tilburg: exclusiviteit
voor beslissers in automotive-branche
AUTOBEDRIJF
13
TILBURGSE
Renault Clio TCe 120 GT
Aantal cilinders: 4 in lijn
Cilinderinhoud; 1.197 cc
L
Gewicht: 1.065 kg
Surprise
>wicht:
9-KPR-04I
Porsches en de BMW M-modellen.
Prijs: 21.990 euro
i aan-
uiter-
FOTO: RON'S PHOTOGRAPHY GOIRLE
Ford Fusion 1.4.
Opel Corso 3-drs 1.2.
Daewoo Motiz
Informeer naar de voorwaarden.
Daewoo Mate SE
Technische
gegevens:
rantie.
Way of Life!
Rüttchen
Peugeot 307 3-drs.
Ford fiesta 4-dis
i eorganisatoren van AutoNetwerkTilburg, Bas Leseman en Wilfred van Empel,
«coureur Tom Coronel (midden) tijdens een vorige bijeenkomst.
Tijdens onze interessante inruilweken kunt u een voordeel genieten tot wel 5.000,- op
alle BlueEFFICIENCY bestelauto’s van Mercedes-Benz die uit voorraad te leveren zijn.*
Kom dus snel naar een vestiging van Rüttchen en laat u informeren door onze transportadviseur:
www.ruttchen.nl.
Merk en t
Renault Cli
GOIRLE
0ISTERWIJK
C02-uitstoot:
120 g/km (B-label)
1213 22 50
1528 39 05
l,4 liter/100 km
liter/100 km
Vermogen:
88 kW/120 pk bij 4.900 tr/min
Mercedes-Benz
Vans. Bom <o run.
Koppel:
190 Nm bij 2.000 tr/min
KOE«Pe TILBURGSE KOERIER DONDERDAG 24 OKTOBER 2013
kecteur Autobedr
®man (eigenaar
type:
:iioTCe120 GT
Verbruik:
stadscyclus 6,6 liter/100 km
buitenwegcydus 4/
gecombineerd 5,2 li
nensie toe,
aar. En voor
aansluiting,
urdersstoel.
N0BELSTRAAT5B TEL. (013):
SPRENDUNGENSTRAAT12 TEL. (013)
Prestaties:
topsnelheid 199 km/u
acceleratie 0-100 in 9,4 sec.
liedt d
Wie liever
e versie 22.990
van deze te'*
com/automedi.
nieuwe Renault Clio is haast een
succes In Nederland komt
deels door de C02-uitstoot
■armee de auto in diverse voor-
teelcategorieèn valt. Maar ook de
»tte uitstraling en de vele keuze-
■jgelijkheden trekken veel kopers
aar dit model. Nu komt daar de
prtieve GT-versie bij.
Afmetingen:
lengte 4,062 meter,
breedte 1,732 meter
terste aankoopdatum Mede dankzij h e
.065 kg blijft c
|nnt overtuige
nieuwe Renault Clio TCe 120 GT mag
^Mustig gezien worden als de gulden mid-
^^Knweg. De auto zit in alle opzichten
de TCe 90 met de nieuwe driecilin-
ier motor en een stuk qua niveau onder
Ie Clio R.S. met 200 pk turbomotor.
iter benzine turbomot
ten vermogen van T
kn 190 Nm. Een
atijd thuis geeft en
|en bijzonder prettig
IDC versnellingsbak met
teling. De zesbak functior
■sproken automa
“hulp van de p
mdmatig worde
oor middel van
vee sti
lede de
Aanhanggewicht:
1.200 kg (geremd)
uan anêEll l
i. Zo is het i
gegaan en
De auto s
lichtmetali
Peugeot 107'09 5.150,-
ChevroletMaliz'07 4.450,
fiatPumol.2'06 5.100,
Ford Ka06 3.900
Renault Modus 12'05 4.150,
Peugeot 206 SW'05 4.950,
Renault Scenk 2.0'04 4.350,
Ford fiesta 1.3'04 3.950,
Nissan Miao'04 4.950,
Opel Corso 1.2 34k'04 4.250,
KiaRio 04 3.950,
Daiiatsu Cuore.'04 3.950,-
Voor een volledig overzicht van onze voorraad
kiikoowww.hdekok.nl
Dragonstraat 18 TILBURG
Tel. 013-5910505
w veel kleinere bedrijven in de automo-
ie-branche draagt netwerken bij voor-
v w geen commercieel, maar vooral een
naai, vaktechnisch en bedrijfsecono-
*\1 Kh karakter. Met dit als achtergrond
de 100 km/u en tikt een top aan van 199
km/u. Het is uniek, en tegelijk volslagen
overbodig, dat Renault de Clio GT stan
daard uitrust met het zogenaamde Launch
Control. Vanuit stilstand accelereert de
auto dan maximaal, leuk vdbr de show,
maar daar blijft het dan ook bij. Toch is
het bijzonder, omdat Launch Control tot
nu toe alleen verkrijgbaar was op diverse
met relatief lage banden en ook vering
en demping zijn aangepast. Dat geeft een
sportief gevoel, zonder dat het comfort
uit het oog wordt verloren. De elektro-
hydraulische besturing werkt voldoende
sportief, waardoor een echt gooi-en-smijt
karretje is ontstaan. Het geluid blijkt keu-
unch Control
middenpositie neemt de Clio GT in
>n eveneens behoorlijk nieuwe 1,2
otor die goed is voor
120 pk en een koppel
i vlot machientje dat
_.i wordt gekoppeld aan
r. attige en rap schakelende
sbak met dubbele kop-
ccouak functioneert normaal
utomatisch, maar kan ook met
üe paddles achter het stuur
-rden benut. De bak kent
van de RS knop tussen de
stoelen twee schakelprogramma's.
L-,: bescheiden gewicht van
effect niet uit. De Clio GT
tuigend in 9,4 seconden naar
Meer steun
De kenner zal de GT-versie meteen
wijzen en dat komt door diverse l.._.
lijke aanpassingen. Beide bumpers zijn
opnieuw vormgegeven. Aan de voorkant
valt op dat de dagrijverlichting van de
grille naar de bumper is verplaatst en dat
de luchtinlaat groter is geworden. Voor
wie het nog niet in de gaten heeft, staat
er een GT-vermelding onder het grote,
centraal geplaatste logo. Op de flanken
hebben de strips boven de dorpels een
grijze inleg en in diezelfde kleur is een
diffuser in de achterbumper opgenomen.
De dubbele uitlaat maakt het geheel af.
De fors bemeten, meegespoten dakspoiler
blijkt op ons testexemplaar een optie.
In het interieur herkennen we direct het
dashboard van de huidige Clio met hele
maal rechts een vermelding Renault Sport.
De kleurrijke mogelijkheden van de Clio
blijven bij de GT beperkt tot een stem
mige combinatie van zwart met grijs en
metaalaccenten. Het met leer beklede
stuur ligt beter in de hand en toont ook
beter afgewerkt. Standaard staan voorin
twee stoelen die aanzienlijk meer steun
bieden aan de zijkanten. Meubilair dat
een hoge waardering verdient. Aluminium
pedalen erbij en de Clio Is er helemaal
klaar voor.
Renault bic
21.990 euro,
voor deze
De video
youtube.cc
rig op de achtergrond, maar is qua klank
beslist in orde. Wie overigens de interieur
mogelijkheden van de vijfdeurs Clio niet
genoeg vindt, kan de GT-versie ook als
Estate bestellen.
den dat bedrijven die lid willen worden
een duidelijke Tink' moeten hebben met
de automotive-branche. Verder mogen per
bedrijf niet meer dan twee personen lid
worden. Dat garandeert branchegerichte
exclusiviteit en zorgt ervoor, dat ér ver
houdingsgewijs meer beslissers op bij
eenkomsten aanwezig zijn dan bij andere
netwerkdubs.
Van Empel en Leseman zetten zich vrijwil
lig in voor Autonetwerk Tilburg. Zij laten
zich bij het organiseren van netwerkbijeen-
komsten leiden door hun leden. Het duo
heeft Autonetwerk Tilburg in een jaar tijd
enorm zien groeien. Het is niet de bedoe
ling om als inkooporganisatie te opereren,
maar als de leden door gezamenlijk op te
trekken voordeel kunnen behalen wordt
dat niet per definitie afgewezen. Zeker
niet als het gaat om zaken als scholing,
stageplekken, etc. Autonetwerk Tilburg wil
niet commercieel worden, wel betrokken
zijn. Samen optrekken is het motto. Zonder
dat iemand er iets aan verdiend, maar wel
met voordeel voor iedereen.
De volgende bijeenkomst van Autonetwerk
Tilburg is op woensdag 13 november.
Autobedrijven kunnen zich hiervoor nog
inschrijven. Kijk voor inschrijving en meer
informatie op website www.autonetwerk-
tilburg.nl.
Dat er behoefte was aan Autonetwerk
Tilburg bleek al snel. De aankondiging van
dit nieuwe initiatief resulteerde vrijwel
meteen in vijftig aanmeldingen. Na de eer-
«sdi karakter. Met dit als achtergrond is ste netwerkavond konden al ruim tachtig
"9 jaar Autonetwerk Tilburg opgericht. leden worden geteld.
üatiefnemers zijn Wilfred van Empel Autonetwerk Tilburg is een netwerkdub,
l jrjjf van Empe|) en gas die voornamelijk gericht is op de eigen
ar Leseman Car Care). branche. De initiatiefnemers weten te mel-
UW DICHTSTBIJZIJNDE
AREND AUTO DEALER www.arendauto.nl
.'03 3.650,
.'03 3.500,
Opel Astra 1.6 5-drs'02 3.450,
'O2 2.350,
.„'01 2.650,-
..„'01 1.950,
Renault Twingo'00 1.950,-
Peugeot 206 1.6 3-drs'00 1.650,-
Daihatsu Grand Move'99 1.650,
„'99 1.150,-
ïSsssï.
Estate
Renault is bij de ontwikkeling van de Clio
GT verder gegaan dan alleen de moto
rische aanpassingen. Zo is het onderstel
langs Renault Sport gegaan en dat blijft
niet zonder effect. De auto staat stan
daard op 17 inch lichtmetalen wielen
deze Clio GT aan voor
Vie liever de Estate wil is
jaö euro kwijt.
test staat op www.
ïdiaNL.