mimi iacii Denissen Peugeot 208 met 'n minder zuinig snuitje 2Tronic BPM-vrij Vakantieonrust - I Nissan Micra IGSE KOERIE Nissan Micra i. Aan ans de :0N er.nl Tony Vos srtvan der Burg, larvan De Tilburg- ijons kantoor aan ijs voor het wi f IER BV Jbur.) I Tilburg Na diverse generaties van de Micra in Europa gemaakt te hebben, ver plaatste Nissan de productie van het model naar verdere streken. Dat kwam de prijs ten goede, maar de auto werd tegelijk eenvoudiger van uitstraling en materialen. Dat 'bezwaar' wordt nu met de facelift recht getrokken. Modern Hetvernie aan best koener.nl Startklaar om door u te worden getest irg. tilburg.nl Uitgave van De Tilburgse Koerier Jaargang 24 nr 31 Donderdag 15 augustus 2013 Oplage 112.500 lijmngsdatum. chten, ier.nl O nnfjJ •nfotoafdnikkffl te worden aange- svermeldingvan inlevering expliciet •erzuim komen m de aanbieder. lenden en dere leeshandöp ken een gesprok» Koerier. Informatie zerkamp, wijten- 3) 5421664, e-nul tourdetwern.nl ZORGING? Kraaivenstraat 18, Tilburi 013 465 21 00 www.denissen-ti dakspoiler, airco en een radio/cd-speler met Bluetooth. Wie nog verder wil kan kie zen uit de Connect Edition en deTekna. 1 vorm gewijzigde'bumper, daarop zijn verdwenen en kant is nu een duidelr' Bovendien wordt bi; middels gebruik gems en dat zorgt eveneens derne uitstraling. Motoren Motorisch verandert er niets aan de Nis san Micra. Dat betekent dat de koper kan kiezen uit beide bestaande 1,2 liter drie- cilinders. De basisversie levert een vermo gen van 80 pk, terwijl de PIG-S met su percharger aan 98 pk komt. Mede dankzij het standaard start/stop systeem valt deze versie binnen de normen voor BPM-vrij- stelling en bij zakelijk gebruik 14 procent bijtelling. De geblazen versie blijkt ook bij hernieuwde kennismaking een vlot ma chientje, dat lekker snel accelereert en daar door prima geschikt is voor een gemengd gebruik in de stad en op de snelweg. De prijzen van de vernieuwde Micra zijn nog niet bekend. Het huidige model begint bij 10.950 euro en de DIG-S bij 12.250 euro. r. De stootstrips len en aan de onder- .._?lijke welving te zien, bij de achterlichten in- jemaakt van led lampen ns voor een meer mo- De huidige Micra kennen we al weer sinds eind 2010, dus is een facelift een logische volgende stap. In de basisvorm van de car rosserie zijn geen wijzigingen opgetreden, maar de detaillering is wel degelijk onder de loep genomen. Als je na een paar weken verblijf op het Franse platteland terugkeert in dé dagelijkse sleur, dan vallen mij vooral in het begin een aantal dingen op, met name in het verkeer. Mijn automobiele verplaatsingen zijn de afgelopen weken- beperkt gebleven tot een ritje naar de Carrefour super markt 8 kilometer verderop, enkele toeristische trajecten naar schilder achtige plekken en af.en toe een ritje ter ontspanning. Geen grote afstan den en tegelijk ook vooral rijden op wegen met weinig verkeer. Heel wei nig verkeer. Af en toe een tractor en al helemaal geen vrachtwagens. Op zondagmiddag terug over de auto route leverde ook een rustig verkeers beeld op. Zelfs rond de Franse steden en in de Ardennen was het uitermate •rustig met nergens files op langzaam rijdend verkeer. En dan komt je rond het avonduur bij Maastricht over de grens. Nee, nee, ook geen wachttij den bij de werkzaamheden aldaar. Maar vanaf de luchthaven naar het noorden rijdend volop onrust. Zonder een overdreven hoeveelheid auto's toch veel afremmen, mensen wellicht die na een lange vakantierit behoor lijk vermoeid zijn. Daar heb je maar een paar van nodig om oponthoud te krijgen. Je voelt dan meteen dat je weer thuis komt, terwijl je dit soort verkeersonrust tijdens je vakantie natuurlijk helemaal niet hebt gemist. Het zal dus nog wel even wennen zijn voordat ik dit weer als 'normaal' ga ervaren... Navigatie Verder krijgt het interieur een flinke opfris beurt. Zo levert Nissan de Micra voortaan met een navigatiesysteem gecombineerd met een flink kleurenscherm, het behoor lijk uitgebreide NissanConnect 2.0. Daar voor is de vormgeving van de middencon- .......li euwde model is het gemakkelijkst aan de voorkant herkenbaar. Daar zijn alle bestaande onderdelen uitgewis&ld. Zowel de volledige bumper, grille, koplampen als motorkap en spatborden zijn nieuw van de tekentafel gekomen. De chromen V-vorm in de grille zullen we bij meer modellen van het merk gaan zien en bij de duurdere varianten zit er ook een chroomaccent in de opening van de voorbumper en in de behuizing rond de mistlampen. Nieuw zijn verder de optionele 16 inch lichtmetalen wielen. Aan de achterkant meldt Nissan eveneens de aanwezigheid van een in sole aangepast. Ook valt op dat er meer in kleur contrasterende materialen worden toegepast bij de inrichting. Zwart, don kergrijs, mat metaalkleurige elementen en chroom zorgen voor een geheel dat er meer hoogwaardig uitziet. En dat is ook precies wat de Micra nodig had. Praten we over de meest complete variant van het compacte model, dan zijn er tal van luxueuze voorzieningen beschikbaar zoals parkeersensoren in de achterbumper, een geluidsinstallatie met zes luidsprekers en een instrument dat opmeet of een par keervak groot genoeg is. In totaal komen er vanaf volgende maand vier uitrustingsvarianten. De basis Visia heeft onder meer al centrale vergrende ling met afstandsbediening, stuurbekrach tiging, elektrisch bediende voorportierrui ten, zes airbags en ESP. Een trapje hoger staat de Acenta met meegespoten spiegel- kappen en portiergrepen, grotere wielen, iTiiburgaftiaien Wie tot nu toe bij de Peugeot-dealer naar ook deze motor in C02-uitstoot en haalt rum Heyhoef en* een nieuwe 208 zocht met 14 procent bij- de felbegeerde status. De meerprijs voor de JtetwiïjThet telling’die werd louter de 1 ,iter driecilin' bak wordt weer opgeheven door het weg- Tiiiander. inia* |der voorgeschoteld. Maar door de krachti- vallen van de BPM, waardoor de 208 1.2 gere (82 pk) 1,2 liter variant te koppelen VTi 2Tronic voor 16.720 euro exact even aan een gerobotiseerde, dus automatisch veel kost als de handegeschakelde variant, [schakelende 2Tronic versnellingsbak, zakt Als vijfdeurs kost deze auto 17.220 euro.

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 2013 | | pagina 13