B
L
Nieuw: Transit Centrum
GVT Group of Logistics met trimodaal transport
de toekomst in
transport
logistiek
sport
igistiek
DONDERDAG 30 MEI ?0'3 *>>AGINA 41 -
El 2013 PAGINA 10
k opleidingen in
als logistiek me-
kunt ook door-
Tigchelaar Transit Centrum
www.tigchelaar.nl
Tigchelaar heeft ook vestigingen in: Etten-Leur, Oosterhout, Tilburg en Oisterwijk
IIJRG
MAG-lassen)
srenvervoer
Door zich naast wegvervoer toe te leggen op transport
over water en per spoor, is de GVT Group of Logistics
uitgegroeid tot een van de grootste logistieke
dienstverleners van Tilburg.
Alles-in-1 service
voor bedrijfswagens.
Als ondernemer hoeft u voortaan nog
maar één naam te onthouden als het
om bedrijfswagens gaat: Tigchelaar
Transit Centrum. Daar krijgt u snel en
professioneel antwoord op elke
transportvraag. Van snel beschikbare
bedrijfswagens tot zaken als
financieringen, keuringen en maatwerk
voor in- en opbouw. Maar ook voorrang
op onderhoud en reparaties die, dankzij
de grote voorraad onderdelen en de
speciale werkplaats, snel uitgevoerd
worden. Zonodig met haal- en breng-
service of vervangend vervoer. Ook de
extra ruime openingstijden (Inclusief
zaterdag) helden mee uw bedrijfln be
weging te houden. Kom langs en ontdek
dat u bij Transit Centrum alleen maar
voordelen heeft. Veel sneller,
gemakkelijker en professioneler, maar
zonder meerprijs.Dus tot snel bij het
Tigchelaar T ransit Centrum I
igistiek
er Logistiek
I was
surg
Breda
076 528 14 00
Minervum 700IC, 48I7ZL
.L^URGSt Kütratrt
en op
?r Transport
,e als je dat
- volge
SCHAALGROOTTE
Maar uitdagingen blijven er altijd volgens Ver-
Waalwijk
041656 86 86
Havenweg 23, 5145NJ
IDEALE LIGGING
GVT Group of Logistics is het enige transportbe
drijf in Nederland dat zich bezighoudt met trimo-
gistiek met je di-
met een niveau
romen naar het
a NHTV in Breda
us de overgang
uctuur systema-
an doorlopende
au 3 naar niveau
is dat een goede
na twee, na drie
AFWISSELING
Inde transport-en loc
hetzelfde. "We moeter
en dalen in de markt”:
in de verkoop van
bijvoorbeeld later
maanden zo koua
vak ook leuk moeter
lukkig kiezen veel jo
sector. Mac J
en aan een baan va.
niet. Ook wordt de f
nog te vaaL
Maar de branche is veel
op banengebied dan ov
ogistieksector is geen dag
en altijd mee met pieken
zegt Versteijnen. "De piek
an tuinmeubelen ligt dit jaar
er, omdat het in de eerste drie
jd was." Die afwisseling zou het
-*en maken voor jongeren. "Ge
mzen veel jongeren voor de transport-
iaar velen denken helaas ook in vrije tijd
en baan van 9 tot 5. Zo werkt het bij ons
c wordt de transport- en logistieksector
aak geassocieerd met het chauffeursvak.
eel sexier dan dat en heeft
i ook veel te bieden.
steijnen: "Ook wij hebben last van de crisis. We
reldwijd dalen de volumes. Maar ons sterke punt
is dat wij zeer flexibel en breed zijn in dienst
verlening en niet op één doelgroep gericht. Dat,
gecombineerd met de schaalgrootte waarop wij
werken, zorgt ervoor dat wij constructief kunnen
zijn en onze klanten maximale service kunnen
bieden. Daarnaast vergt het doorzettingsvermo
gen en visie om de crisis door te komen."
BARGE TERMINAL TILBURG
De eerste stap naar bredere dienstverlening v
in 1998 de aanleg van de Barge Terminal TiIbi
(BTT) op industrieterrein Loven. Een tweede
op- en overslaghaven van 28.000 m2 is onlangs
gerealiseerd op industrieterrein Vossenberg-West
II. Daar is plaats voor grotere schepen, die er bo
vendien ook kunnen keren. Door de twee havens
te koppelen, kan Versteijnen de goederenstroom
vanuit de zeehavens nog beter reguleren. In 2011
werd de spoorterminal Railport Brabant gerea
liseerd, eveneens op industrieterrein Loven. Daar
naast beschikt Versteijnen nog over over 90.000
m2 opslagruimte in Tilburg, en eigen vestigingen
in Alkmaar en Vilvoorde (België).
OPLEIDINGEN
gen wij ook con-
iderwijs op alle
loederenvervoer
aau 2), Logistiek
ort en Commer-
'eau 3), Logistiek
ven we deze op-
i het Huis van de
Wie aan transport denkt, denkt aan vrachtwa
gens. Chauffeurs die in binnen- en buitenland
op weg zijn met bloemen of andere goede
ren. Gebr. Versteijnen Tilburg, opgericht in
1957, begon ook als wegvervoerder. Maar het
bedrijf zag langzamerhand de files toene
men en de milieueisen strenger worden. Dat
vroeg volgens directeur Wil Versteijnen om
drastische maatregelen. "In 1997 zijn we ons
naast wegvervoer gaan toeleggen op trans
port over water en spoor", legt hij uit. "Tilburg
had op dat gebied toen nog helemaal geen
faciliteiten. We wilden aanhaken bij mainport
Rotterdam en bij de Tweede Maasvlakte, die
toen al in de pen zat. Die beslissing heeft ons
geen windeieren gelegd."
Veguanspor^óf
kun je als je^at A* fV
ngels volgen en D0 tr*’J
htvaartlogistiek, W
it in Brabant, is ■«^,..-.^^7; B W
an het ontstaan, W
rbeidsmarkt zijn
daal transport - over weg, water en per spoor. De
gunstige ligging van Tilburg speelt daarbij vol
gens Versteijnen een belangrijke rol. "De nieuwe
havens en spoorterminal hebben een ideale lig
ging ten opzichte van Rotterdam, Antwerpen en
het achterland. De Benelux kunnen we zo goed
bedienen. Bovendien zorgt Railport Brabant voor
nieuwe klanten uit Centraal-, Zuid-, en Oost-Eu-
ropa. Dit geeft Tilburg dus een belangrijke positie
op de landelijke logistieke ranglijst."
Tigchelaar
Transitcentrum
Team