B L Nieuw: Transit Centrum GVT Group of Logistics met trimodaal transport de toekomst in transport logistiek sport igistiek DONDERDAG 30 MEI ?0'3 *>>AGINA 41 - El 2013 PAGINA 10 k opleidingen in als logistiek me- kunt ook door- Tigchelaar Transit Centrum www.tigchelaar.nl Tigchelaar heeft ook vestigingen in: Etten-Leur, Oosterhout, Tilburg en Oisterwijk IIJRG MAG-lassen) srenvervoer Door zich naast wegvervoer toe te leggen op transport over water en per spoor, is de GVT Group of Logistics uitgegroeid tot een van de grootste logistieke dienstverleners van Tilburg. Alles-in-1 service voor bedrijfswagens. Als ondernemer hoeft u voortaan nog maar één naam te onthouden als het om bedrijfswagens gaat: Tigchelaar Transit Centrum. Daar krijgt u snel en professioneel antwoord op elke transportvraag. Van snel beschikbare bedrijfswagens tot zaken als financieringen, keuringen en maatwerk voor in- en opbouw. Maar ook voorrang op onderhoud en reparaties die, dankzij de grote voorraad onderdelen en de speciale werkplaats, snel uitgevoerd worden. Zonodig met haal- en breng- service of vervangend vervoer. Ook de extra ruime openingstijden (Inclusief zaterdag) helden mee uw bedrijfln be weging te houden. Kom langs en ontdek dat u bij Transit Centrum alleen maar voordelen heeft. Veel sneller, gemakkelijker en professioneler, maar zonder meerprijs.Dus tot snel bij het Tigchelaar T ransit Centrum I igistiek er Logistiek I was surg Breda 076 528 14 00 Minervum 700IC, 48I7ZL .L^URGSt Kütratrt en op ?r Transport ,e als je dat - volge SCHAALGROOTTE Maar uitdagingen blijven er altijd volgens Ver- Waalwijk 041656 86 86 Havenweg 23, 5145NJ IDEALE LIGGING GVT Group of Logistics is het enige transportbe drijf in Nederland dat zich bezighoudt met trimo- gistiek met je di- met een niveau romen naar het a NHTV in Breda us de overgang uctuur systema- an doorlopende au 3 naar niveau is dat een goede na twee, na drie AFWISSELING Inde transport-en loc hetzelfde. "We moeter en dalen in de markt”: in de verkoop van bijvoorbeeld later maanden zo koua vak ook leuk moeter lukkig kiezen veel jo sector. Mac J en aan een baan va. niet. Ook wordt de f nog te vaaL Maar de branche is veel op banengebied dan ov ogistieksector is geen dag en altijd mee met pieken zegt Versteijnen. "De piek an tuinmeubelen ligt dit jaar er, omdat het in de eerste drie jd was." Die afwisseling zou het -*en maken voor jongeren. "Ge mzen veel jongeren voor de transport- iaar velen denken helaas ook in vrije tijd en baan van 9 tot 5. Zo werkt het bij ons c wordt de transport- en logistieksector aak geassocieerd met het chauffeursvak. eel sexier dan dat en heeft i ook veel te bieden. steijnen: "Ook wij hebben last van de crisis. We reldwijd dalen de volumes. Maar ons sterke punt is dat wij zeer flexibel en breed zijn in dienst verlening en niet op één doelgroep gericht. Dat, gecombineerd met de schaalgrootte waarop wij werken, zorgt ervoor dat wij constructief kunnen zijn en onze klanten maximale service kunnen bieden. Daarnaast vergt het doorzettingsvermo gen en visie om de crisis door te komen." BARGE TERMINAL TILBURG De eerste stap naar bredere dienstverlening v in 1998 de aanleg van de Barge Terminal TiIbi (BTT) op industrieterrein Loven. Een tweede op- en overslaghaven van 28.000 m2 is onlangs gerealiseerd op industrieterrein Vossenberg-West II. Daar is plaats voor grotere schepen, die er bo vendien ook kunnen keren. Door de twee havens te koppelen, kan Versteijnen de goederenstroom vanuit de zeehavens nog beter reguleren. In 2011 werd de spoorterminal Railport Brabant gerea liseerd, eveneens op industrieterrein Loven. Daar naast beschikt Versteijnen nog over over 90.000 m2 opslagruimte in Tilburg, en eigen vestigingen in Alkmaar en Vilvoorde (België). OPLEIDINGEN gen wij ook con- iderwijs op alle loederenvervoer aau 2), Logistiek ort en Commer- 'eau 3), Logistiek ven we deze op- i het Huis van de Wie aan transport denkt, denkt aan vrachtwa gens. Chauffeurs die in binnen- en buitenland op weg zijn met bloemen of andere goede ren. Gebr. Versteijnen Tilburg, opgericht in 1957, begon ook als wegvervoerder. Maar het bedrijf zag langzamerhand de files toene men en de milieueisen strenger worden. Dat vroeg volgens directeur Wil Versteijnen om drastische maatregelen. "In 1997 zijn we ons naast wegvervoer gaan toeleggen op trans port over water en spoor", legt hij uit. "Tilburg had op dat gebied toen nog helemaal geen faciliteiten. We wilden aanhaken bij mainport Rotterdam en bij de Tweede Maasvlakte, die toen al in de pen zat. Die beslissing heeft ons geen windeieren gelegd." Veguanspor^óf kun je als je^at A* fV ngels volgen en D0 tr*’J htvaartlogistiek, W it in Brabant, is ■«^,..-.^^7; B W an het ontstaan, W rbeidsmarkt zijn daal transport - over weg, water en per spoor. De gunstige ligging van Tilburg speelt daarbij vol gens Versteijnen een belangrijke rol. "De nieuwe havens en spoorterminal hebben een ideale lig ging ten opzichte van Rotterdam, Antwerpen en het achterland. De Benelux kunnen we zo goed bedienen. Bovendien zorgt Railport Brabant voor nieuwe klanten uit Centraal-, Zuid-, en Oost-Eu- ropa. Dit geeft Tilburg dus een belangrijke positie op de landelijke logistieke ranglijst." Tigchelaar Transitcentrum Team

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 2013 | | pagina 23