VK.KJII ICICI I. NOORDHOEK ing nr ü^^Elektrische Smart eindelijk te koop tede laatste tijd in Amsterdam is geweest, kan niet om de elek- J* r— 1-->--1 7 sproeifles fWTTTTTl Skoda Octavia Combi G ACTII - loper SKODA 13 - 455 53 fl www.noordhoekautogroep.nl Lees verder op pagina 5 Dealernieuws \rijt.nl ksimonspiano.nl PB- 542 53 74 5 Plus erafzuiging versie met 14 procent bijtelling kan leveren, die geniet optimale belang stelling. Skoda sluit met de nieuwe Octavia Combi in het begeerlijke rijtje aan. IBS1-AUTOGROEP - Tilburg - Waalwijk - Den Bosch ■7 ILBURGSE KOERIER Uitgave van De Tilburgse Koerier Jaargang 24 »nr19 Woensdag 8 mei 2013 Oplage 112.500 nelen. Gezien de prijsstelling is dat beslist geen schande. Zaken als Alcantara en leer •N KEEM basis van uc «v» deze Duitse irJJ~ pleet nieuwe ook de Octavia de door. Het uiterst eigensc hande afwerkingsniveaus. De inrichting is correct en zakelijk met bijvoorbeeld zachte materialen voor het dashboard, maar juist wat hardere kunststoffen voor de deurpa- Met het uit de Formule 1 bekende KERS systeem wordt kortstondig het vermogen van de elektromotor zes maal vergroot tot zo'n 100 pk. Daarmee accelereert de T vizy net zo snel naar de 100 km/u als ciale Twizy in ar op diverse trische Smart heen die via CarZGo te rijden is. Maar aan particu- |te klanten heeft Smart haar elektrische versie nog steeds niet U «ngeboden. Daar komt nu verandering in. De auto is tegelijk op aanta| punten aangepast onder meer steeg het vermogen de Smart ForTwo Electric Drive van 41 naar 75 pk en mede ®kzij een nieuwe batterij sprint de Smart in 11,"5 seconden naar giersstoel kan voor over en daarmee groeit de interne laadlengte tot maar liefst drie meter. De bagagevloer heeft een dubbele bodem waaronder bijvoorbeeld de dwars- stangen van de dakdragers kunnen worden opgeborgen. Ook kan de vloer op andere manieren wordt gemanipuleerd om schui vende bagagestukken te vergrendelen. Trendvolger Maar de Skoda Octavia Combi is niet alleen genereus voor de bagage. Ook vijf volwas senen hebben er volop plek. Voorin wordt genoeg ruimte geboden, maar het is vooral de enorme beenruimte op de achterbank die overtuigend werkt. Skoda biedt aller- Zoals altijd maakt Skoda voor de Octavia (sinds 1996) gebruik van de vertrouwde basis van de Volkswagen Golf. Omdat middenklasser op een com- e bodemgroep staat, maakt .„via de nodige vernieuwingen zogenaamde MQB-platform is ?it?“t modulair en heeft als belangrijke eigenschappen het fors lagere gewicht. Bij de Octavia spreken we dan over een 100 kg ten opzichte van de vorige, tweede generatie. Onvoorstelbaar Inmiddels is de hatchback in de show room aangeschoven en wachten we tot juni voordat de ruim bemeten Combi de gelederen komt versterken. En ruim beme- ten is deze nieuweling beslist. Sterker nog, ■flflflflMr als we kijken naar de concurrenten in de middenklasse, dan kan niemand de Skoda qua bagagevolume evenaren. Achter de behoorlijk brede en diep uitsneden ach terklep is minimaal 610 liter voor handen. Dat kan uitermate snel worden uitgebreid door in de bagageruimte aan twee hendels op de flanken te trekken. Het neerklap pen van de twee delen van de bank gaat dan helemaal vanzelf. De ruimte groeit naar een haast onvoorstelbare 1.740 liter waarmee de Octavia zelfs grotere station wagons probleemloos overtreft. Ook dan zijn de mogelijkheid nog niet allemaal genoemd. De rugleuning van de passa- Sgen technische denst eWheelDrive on: (013) 5801135 de 100 km/u. Een forse verbetering, voorheen was daar 26,7 se conden voor nodig. Volgens het merk kan een top van 125 km/u worden behaald en zou de actieradius 145 kilometer bedragen. De elektrische Smart is er vanaf 19.228 euro met gesloten carrosserie en 22.369 euro als cabrio. Let wel, daar komt dan nog de batte- rijhuur bij van minimaal 65 euro per maand. Inclusief lithium-ion batterij start de Smart bij 24.078 euro. Puur een geintje, zo mag de Renault Twi zy F1 worden gezien. Renault Sport te kende al voor de carrosseriestructuur en het onderstel van deze elektrische twee- r zitter, maar past, nu zelfs echte F1 -tech- Twizy net zo snel naar de 1( niek in het kleintje toe. Aan de buiten- de Mégane R.S. Deze specie kant is er het nodige extra spoilerwerk F1-uitmonstering zal dit jaar aangebracht en staat de auto op slicks. evenementen te zien zijn. utotest Waar ruimtewagens een tijdje terug het terrein waren voor zakelijke rij ders met een familie, lijkt de belang stelling op het ogenblik verschoven Hl naar de meer traditionele station wagons. Wie dan ook nog eens een

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 2013 | | pagina 11