Autonieuws
I ---
(R
OH
Compacte Maserati heeft Ghibli
Renault
doet
voorzet
nieuwe
Twingo
Computer
says no
RO
3,
92-TGZ-3
JW 1
DE AUTOMAAt DONDERDAG 18 APRIll 20131' f>AGlNA 5
Tony Vos
lilde
SKODA.
'denhout
JI 74 87 40
>@navpro.nl
st gratis
geschenk
helaar en
;ers
.TIE BEVEILIGING
het programma onder de Quattroporte
en is van het formaat BMW 5-serie. Het
wordt bovendien de eerste Maserati die
verkrijgbaar wordt met een dieselmotor.
SYSTEEM
De achterwielen worden aangedreven
via een achttraps automaat, terwijl vier-
wielaandrijving optioneel beschikbaar
komt.
Er wordt bij Renault hard gewerkt aan de
opvolger van de huidige Twingo. Het merk
wil graag weten of het goed zit met de
vormgeving en daarom is er nu een nieu
we concept, de Twin'Z. De designafdeling
van het merk heeft de Britse ontwerpers
Ross Lovegrove gevraagd eens naar de
aankleding van het model te kijken. Het
gaat om een 3,60 meter lange vijfdeurs
met elektrische aandrijving. Van de zijkant
bekeken heeft de’auto een zeer bekend
ogende daklijn, iedereen roept bij het zien
meteen Rat 500. En dat levert Renault de
nodige kritiek op. Onlangs lekten beelden
uit van een driedeurs sportversie die de
zelfde lijnen kent en die deze zomer op
Goodwood gaat debuteren. Overigens
duurt het nog een jaar of anderhalf/twee
voordat de nieuwe Twingo gereed is.
De droom om een echte Maserati te kun
nen bezitten komt weer wat dichterbij
met de lancering van de nieuwe Ghibli.
Deze nieuwe vierdeurs sedan komt in
Het gaat om een 3 liter V6 die waar
schijnlijk meer dan 300 pk gaat leveren.
Daarnaast komt er ook een benzinemo
tor eveneens met een flink vermogen.
|öe grote Audi A6 wordt in ons land vrij
wel volledig aan zakelijke gebruikers
Iwerkocht. Om de stap naar dit model
|nog gemakkelijker te maken is een
Grote bedrijven, en dan denk ik met
name aan banken en verzekeraars,
denken maar alles te kunnen doen en
I laten richting de consument. Hun wil
U is wet. Enkele maanden ‘geleden heb
ik hemel en aarde moeten bewegen
om mijn kleine, elektrische tweezitter
verzekerd te krijgen. Het is onbekend,
dus wat doen de grote jongens? Ze
I verzekeren het liever niet, dan dat ze
I eens even goed in de materie duiken.
Via allerhande omwegen kreeg ik uit-
eindelijk een offerte die niet uitzonder-
I lijk gunstig was, maar acceptabel. Een
week later werd het eerste premiebe
drag afgeschreven. Dat bleek dubbel
1 zoveel te zijn als in de offerte stond.
Mijn tussenpersoon meteen in de te-
.lefoon gekropen, werd hem doodleuk
verteld dat deze maatschappij dit type
voertuig helemaal niet accepteert. De
man in kwestie kon nauwelijks be
grijpen dat een collega klaarblijkelijk
een offerte had afgegeven. "Nee, was
zijn reactie, dat is een quad en quads
verzekeren we niet." Een quad? Zo'n
vierwielig ding dat vrijwel altijd met
oorverdovend geweld en een overeen-
ïkomstige snelheid hier door de straat
raast? Voertuigen die eigenlijk alleen
maar constant in overtreding zijn. En
dat wordt vergeleken met een elek
I trisch voertuig dat niet harder gaat
dan 80 km/u en niet verder komt dan
een goede 70 kilometer? Jawel, dat is
I voor de verzekeraar, die de moeite niet
eens wil doen, de redenering. Aan dat
soort passieve, klantonvriendelijke en
ver weg van de realiteit staande in
stelling gaat ons land nog steeds ten
gronde ook als de crisis over enige tijd
achter ons ligt. Ik lach bij Little Britain
altijd erg om 'computer says no', maar
dat stadium hebben we in de praktijk
al lang bereikt...
Business Edition gemaakt van zowel
de sedan als Avant die vanaf 48.550
euro verkrijgbaar is. Navigatie en au
dio zijn via de centrale MMI-knop te
zijn een uitge- oplage gekoppeld aan een automaat,
breide boordcomputer en telefoonvoor- De genoemde prijs geldt voor de sedan
zig. Alle beschikbare met 2.0 TSI motor. De Avant is er vanaf
in deze gelimiteerde 51.540 euro.
■RIL 2013. PAGMaUtilburgsekOERIÉR 1 1-
bedienen en uiteraard
bereiding aanwezic
motoren worden ii