Autonieuws I --- (R OH Compacte Maserati heeft Ghibli Renault doet voorzet nieuwe Twingo Computer says no RO 3, 92-TGZ-3 JW 1 DE AUTOMAAt DONDERDAG 18 APRIll 20131' f>AGlNA 5 Tony Vos lilde SKODA. 'denhout JI 74 87 40 >@navpro.nl st gratis geschenk helaar en ;ers .TIE BEVEILIGING het programma onder de Quattroporte en is van het formaat BMW 5-serie. Het wordt bovendien de eerste Maserati die verkrijgbaar wordt met een dieselmotor. SYSTEEM De achterwielen worden aangedreven via een achttraps automaat, terwijl vier- wielaandrijving optioneel beschikbaar komt. Er wordt bij Renault hard gewerkt aan de opvolger van de huidige Twingo. Het merk wil graag weten of het goed zit met de vormgeving en daarom is er nu een nieu we concept, de Twin'Z. De designafdeling van het merk heeft de Britse ontwerpers Ross Lovegrove gevraagd eens naar de aankleding van het model te kijken. Het gaat om een 3,60 meter lange vijfdeurs met elektrische aandrijving. Van de zijkant bekeken heeft de’auto een zeer bekend ogende daklijn, iedereen roept bij het zien meteen Rat 500. En dat levert Renault de nodige kritiek op. Onlangs lekten beelden uit van een driedeurs sportversie die de zelfde lijnen kent en die deze zomer op Goodwood gaat debuteren. Overigens duurt het nog een jaar of anderhalf/twee voordat de nieuwe Twingo gereed is. De droom om een echte Maserati te kun nen bezitten komt weer wat dichterbij met de lancering van de nieuwe Ghibli. Deze nieuwe vierdeurs sedan komt in Het gaat om een 3 liter V6 die waar schijnlijk meer dan 300 pk gaat leveren. Daarnaast komt er ook een benzinemo tor eveneens met een flink vermogen. |öe grote Audi A6 wordt in ons land vrij wel volledig aan zakelijke gebruikers Iwerkocht. Om de stap naar dit model |nog gemakkelijker te maken is een Grote bedrijven, en dan denk ik met name aan banken en verzekeraars, denken maar alles te kunnen doen en I laten richting de consument. Hun wil U is wet. Enkele maanden ‘geleden heb ik hemel en aarde moeten bewegen om mijn kleine, elektrische tweezitter verzekerd te krijgen. Het is onbekend, dus wat doen de grote jongens? Ze I verzekeren het liever niet, dan dat ze I eens even goed in de materie duiken. Via allerhande omwegen kreeg ik uit- eindelijk een offerte die niet uitzonder- I lijk gunstig was, maar acceptabel. Een week later werd het eerste premiebe drag afgeschreven. Dat bleek dubbel 1 zoveel te zijn als in de offerte stond. Mijn tussenpersoon meteen in de te- .lefoon gekropen, werd hem doodleuk verteld dat deze maatschappij dit type voertuig helemaal niet accepteert. De man in kwestie kon nauwelijks be grijpen dat een collega klaarblijkelijk een offerte had afgegeven. "Nee, was zijn reactie, dat is een quad en quads verzekeren we niet." Een quad? Zo'n vierwielig ding dat vrijwel altijd met oorverdovend geweld en een overeen- ïkomstige snelheid hier door de straat raast? Voertuigen die eigenlijk alleen maar constant in overtreding zijn. En dat wordt vergeleken met een elek I trisch voertuig dat niet harder gaat dan 80 km/u en niet verder komt dan een goede 70 kilometer? Jawel, dat is I voor de verzekeraar, die de moeite niet eens wil doen, de redenering. Aan dat soort passieve, klantonvriendelijke en ver weg van de realiteit staande in stelling gaat ons land nog steeds ten gronde ook als de crisis over enige tijd achter ons ligt. Ik lach bij Little Britain altijd erg om 'computer says no', maar dat stadium hebben we in de praktijk al lang bereikt... Business Edition gemaakt van zowel de sedan als Avant die vanaf 48.550 euro verkrijgbaar is. Navigatie en au dio zijn via de centrale MMI-knop te zijn een uitge- oplage gekoppeld aan een automaat, breide boordcomputer en telefoonvoor- De genoemde prijs geldt voor de sedan zig. Alle beschikbare met 2.0 TSI motor. De Avant is er vanaf in deze gelimiteerde 51.540 euro. ■RIL 2013. PAGMaUtilburgsekOERIÉR 1 1- bedienen en uiteraard bereiding aanwezic motoren worden ii

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 2013 | | pagina 19