itotest DIRECT iavv GRATIS*VOLLEDIGE ONDERHOUD 1 GARANTIE UNIEK BI] AUDI CENTRUM TILBURG AUDI Al M-EDITION MET: ■i 4.600,- PAKKET Hk :heve verhouding' en Fi.-. ?r l age NOG MAAR 14 OP VOORRAAD! kijk op www.van-mossel.nl/aiactie on? Audi Al M-edition Suzuki Grand Vitara s VOORDEEL LEVERBAAR :l ivN'.i )l l IOM etilburgse koerier DE AUTOMAAT DONDERDAG 4 APRIL 2013 PAGINA 3 Technische gegevens: Merk en type: Koppel: Afmetingen: Prestaties: Verbruik: I 74-ZFX-2 Prijs: Audi Centrum Tilburg Kraaivenstraat 14 013 750 07 77 www.audicentrumtilburg.nl Audi Centrum Tilburg Navigatie TeLefoonvoorbereiding Airconditioning Middenarmsteun voor met opbergvak Lichtmetalen velgen 16" 10-spaak Media Style Multifunctioneel sportstuurwiel Vierwielaandrijving Wie echter serieus wat wil trekken of echt rijs van de jdingen op niet. Overigens ‘veneens bij de lengte van 4,85 ia 18 centimeter mt er 5,5 centi-J nogelijk om een komt er ook een een viercilinded Aantal cilinders: 4 in liji Cilinderinhoud: Vermogen: 2013«PAGINA2 PE doorgetrokken geleverd. Op het ito de nieuwste 4 Picasso bij de irdream met een t is de BlueHDi de Euro6 emis- ouderwets. I al het denkt portierruiten, keyless entry alsrr J- bine is d aar het werden er tage ligt hier met itiende levensjaar ag alleen begeleid )e proef 2toDrive total door de gunstige regelingen tor particulieren rondom het grijze Lnteken waren in de jaren negentig t pacte terreinwagens in ons land oor inateloos populair. Daar kwam een baar jaar geleden rigoureus een hinde aan. Vandaar dat dit soort «eiwielaandrijvers een beetje van het netvlies is verdwenen. Maar de fuzuki Grand Vitara is er nog, sterker nog, recent zelfs met een facelift. COZ-uitstoot Door de behoorlijke carrosseriehoogte zit je in de Suzuki lekker rechtop en dan heeft vrijwel niemand over gebrek aan ruimte te klagen. Ook het bagagevolume is behoor lijk en varieert van 398 tot 1.386 liter. De vijfdeurs Grand Vitara kan worden gekozen met de 1,9 liter Renault diesel of Suzuki Grand Vitara 2.4 Executive automaat 4 in lijn 2.393 cc 124kW/169pk bij 6.000 tr/min 227 Nm bij 3.800 tr/min lengte 4,300 mtr, breedte 1,810 mtr 1.559 kg Okg emd) snelheid ikm/u eleratie 0-100 2,0 sec. het terrein in gaat, die zal de eigenschap van de Grand Vitara weten te waarderen en de prijs voor lief nemen. Met een draaiknop op het dashboard kunnen de verschillende mogelijkheden van de vier wielaandrijving worden geselecteerd. De auto staat behoorlijk hoog op de wielen, dus zal niet snel vast komen zitten. Overigens, wie toch graag Grand Vitara wil rijden, maar geen’slordige 50 mille op de bank heeft staan, die kan altijd nog de korte tweedeurs nemen met 1,6 liter benzinemotor die door Suzuki wordt aangeboden vanaf 35.999 euro. De diesel vijfdeurs kost minimaal 48.299 euro. De video van de Grand Vitara is te vinden op www.youtube.nl/autome- dianl. de eigen 2,4 liter benzinemotor. De laatste, aanwezig in ons testexemplaar, levert een fors vermogen van 169 pk en komt aan een behoorlijk koppel van 227 Nm. Suzuki levert deze krachtbron met vijfbak of een viertraps automaat. De prestaties zijn in dat laatste geval-naar behoren met een top van 170 km/u en acceleratie naar 100 in 12 seconden. Daar valt weinig op aan te merken. Maar met een hoge cilinderinhoud en de genoemde automaat zien we de bui al hangen. Een blik in de gegevens laat zien dat de auto een C02-uitstoot heeft van maar liefst 221 g/km en dat houdt dan in dat er een flink BPM-bedrag moet worden afgerekend. Dat brengt de prijs van de automaatversie op maar liefst 49.399 euro, terwijl voor exact dezelfde auto in België of Duitsland zo'n 28.500 euro moet worden afgerekend. Een duidelijker bewijs volledig scheef getrokken verhoudii de Nederlandse markt is er sluit het praktijkverbruik eveneens verwachtingen aan, 1 op 8 wordt maar moeilijk gehaald. Dat betekent dat de verkoopverwachtingen van die Suzuki Grand Vitara zeer beschei den zijn. Kijken we naar de concurren tie dan zien we vergelijkbare modellen die met kleinere modernere motoren veel goedkoper zijn en dat voor het genoemde bedrag rijk aangeklede premium SUV's te koop zijn. Gewicht Aanhanggewicht: 1.700 I (geren 170 k in 12,0 sec. stadscyclus 12,51/100 km buitenwegcydus 8,5 1/100 km gecombineerd 9,7 1/100 km CO2-uitstoot 221 g/km (G-label) 49.399 euro erandering laten we eerlijk zijn, met het concept w de Grand Vitara is helemaal niets lis. Het model is er nog steeds als korte meedeurs en langere vijfdeurs. De hoekige men zijn beslist nog van deze tijd en ng in oog met de lange variant valt op re relatief compact de auto overkomt. -Jj uimte en volume worden duidelijk uit ...r Ie hoogte gehaald. Het front heeft de rootste verandering ondergaan. Eigenlijk n daar alle elementen opnieuw van de tentafel gekomen van bumper tot grille koplampen. Verder voegt Suzuki een aar nieuwe kleuren toe. Overigens kiest uzuki uitsluitend voor de meest complete xecutive uitrustingsvariant. Die heeft in lederiand altijd het reservewiel achterop, op dit testexemplaar overigens niet Euro6 emis- anwezig is. tal aan het interieur is te zien dat de irand Vitara al weer de nodige jaren mee aait. Maar dat is verder helemaal geen ’zwaar. Harde kunststoffen zijn in een minwagen geen schande en ook de hoe- ge vormgeving werkt eerder tijdloos dan uzuki blijft haar traditionele modellen mw, want Nederland kan dan wel de erreinwagen de rug hebben toegekeerd, in ndere landen over de hele wereld wqrden e nog steeds volop verkocht. Qua voorzieningen is vrijwel <bare aanwezig van elektrische -, centrale vergrendeling met yless entry en ook sleutelbos starten smede automatische airco en een com- natie van audio met navigatie. Kleurrijk de Grand Vitara niet met vrijwel alle elementen in zwart met hier en daar een metaalkleurig accent.

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 2013 | | pagina 13