el K- >g Autotest I I vier ;tiS« Schakelen tussen twee en I «E, i F .sa I h i ra 2013 PAGINA 2 DE AUTOMAAT DONDERDAG 14 MAART 2013 PAGINA 3 Technische .Volkswagen Polo BlueGT gegevens: Merk en type: Vermogen: i Koppel: TT. Afmetingen: Gewicht: Prestaties: acceleratie 0-100 Verbruik: C02-uitstoot m www.vanmosselbedrijfswagens.nl Volkswagen Polo BlueGT GELDIG TOT 1 APRIL! NU 2 1 JAAR GARANTIE! ELDERS GOEDKOPER? WIJ BETALEN HET VERSCHIL in 7,9 sec. stadscyclus 5.8 liter/100 km buitenwegcydus 3.9 liter/100 km gecombineerd 4,6 liter/100 km 107 g/km (A-label) L- 1 de tilburgse koerier - iSnSt„a,4 013 - 539 50 50 ling van een uit De Volks' - Geperforeerd De sportiviteit is de auto goed aan te zien. Zo heeft deze Polo sportief ogende bumpers, glanzend zwarte buitenspiegels, 17 inch lichtmetalen wielen en een dubbele uitlaat. In het interieur bekend de auto kleur, vooral door de specifieke bekleding met kleurrijke accenten op de sportief gevormde stoelen. Het aan de onderzijde afgeplatte stuur is met leer deels zelfs geperforeerd. Op de onderst KOOP EEN NIEUWE VW BEDRIJFSWAGEN EN KRIJG EEN IPAD 1 JAAR EXTRA GARANTIE GRATIS!’ Aantal cilinders: 4 in lijn Cilinderinhoud: De tijd is voorbij dat een zuinigheidsconcept ook alleen maar op een laag brandstofverbruik is afge- schakelir stemd. Technieken om brandstof te besparen mogen niet meer ingrijpen op comfort en prestaties. Volkswagen lanceert haar cilinderuitschakeling op een nieuwe, sportief getinte variant van de Polo, de BlueGT. 1.395 cc 103kW/140pk bij 5.600 tr/min 220 Nm bij 1.500-3.500 tr/min lengte 3,970 mtr, breedte 1,682 mtr 1112 kg Aanhanggewicht: 1.200 kg (geremd) topsnelheid 210 km/u transportbe-1 crisis en del ieds kleinere 1 len is hierop r g heel snel vergeet en gewoon lekker geniet bak bij 20.650 euro. DSG kost 2.000 euro extra en voor uitermate scherp rijdende hatchback. 465 euro heeft de auto vijf deuren. De video van deze ilkswagen Polo BlueGT start als driedeurs met zes- test staat op www.youtube.nl/automediaNL. helaar.nl Prestaties Het doel is natuurlijk om hiermee brandstof te sparen. De motor loopt extra zuinig als er rustig wordt gereden, maar geeft direct thuis als er om prestaties wordt gevraagd. Daar heeft de BlueGT helemaal geen moeite mee. In 7,9 seconden sprint de 3,97 meter lange hatchback naar de Binnen de Volkswagen Groep zijn er al diverse modellen 100 km/u en zet een top van 210 km/u neer, geen cijfers i aangekondigd om te worden geleverd met de 1.4 TSI die bij een willekeurige spaarversie horen. Maar wie altijd I motor met cilinderuitschakeling. De Polo krijgt er echter optimaal van deze prestaties gebruik maakt, zal ook Z de primeur van, al gebied de eerlijkheid te zeggen dat weinig merken van een extra gunstig verbruik. Bij een Audi dezelfde techniek ook al levert op haar nieuwe 4 normaal rijgedrag claimt Volkswagen een winst van 10 literV8. procent dat in stadsverkeer verder kan oplopen. Wij kwa- men in de praktijk op 1 op 15 uit. Dat is netjes, maar niet Elektromagnetisch uitzonderlijk. We reden de versie met handgeschakelde - Het principe van cilinderuitschakeling is gemakkelijk uit zesbak, terwijl in deze auto ook de comfortverhogende te leggen. Door onder bepaalde omstandigheden twee 7-traps DSG met dubbele koppeling te leveren is. Die heeft dlindersniet mee te laten doen, kan brandstof worden geen invloed op de prestaties en verlaagt nog fractioneel bespaard. De 1,4 liter krachtbron met turbo en directe het verbruik. Volkswagen komt afhankelijk van de versnel- inspuiting wordt breed binnen het modellenpallet van lingsbak uit op een C02-uitstoot van 105 tot 107 g/km en diverse Volkswagen merken ingezet. In dit geval gaat daarmee valt de auto binnen de normen voor 20 procent het om een versie die een vermogen levert van 140 bijtelling. pk en komt tot een koppel van 220 Nm tussen 1.500 en 3.500 tr/min. Daarmee plaatst Volkswagen de Polo BlueGT onder de Polo GTI in het programma. Als er constante snelheden worden gereden schakelt de motor automatisch over op twee cilinders. In dat geval worden de middelste twee niet meer van benzine voorzien en worden de in- en uitlaatkleppen op elektromagnetisch r weg tot stilstand gemaand. Ongeacht de versnelling kan accenten op de sportief gevormde stoelen. Het aan de motor dit doen tussen de 1.400 en 4.000 tr/min. Het de onderzijde afgeplatte stuur is met leer bekleed, is nauwelijks te merken als de krachtbron maar op twee deels zelfs geperforeerd. Op de onderste spaak staat pitten loopt. Op de centrale display op het dashboard een GT vermelding, terwijl op de andere twee diverse I wordt hier overigens wel melding van gemaakt. Pas als functies kunnen worden bediend. Bij de BlueGT hoort gas wordt gegeven en de twee middelste cilinders hun ook een zwarte hemelbekleding. Dat wordt doorgaans partijtje weer mee blazen, is heel in de verte een licht gezien als een sportief detail. Maar in deze auto zorgt i schokje te voelen. het optisch voor een verlaging, waardoor mensen die last hebben van claustrofobie zich in de BlueGT alles behalve thuis zullen voelen. Wat betreft het samenspel tussen gaspedaal, motor, versnellingsbak, besturing en afstemming is de Polo BlueGT een aanstekelijk rijdende auto die heel gemak kelijk zijn kracht afgeeft. Zo gemakkelijk dat je de achtergrond van de prachtige techniek van cilinderuit- w SS^SSS^^^ iöw]

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 2013 | | pagina 13