^Autonieuws Audi bewondert de A1 I Let op! Geld lenen kost geld J Citroen toont nieuwe C4 Picasso K I I DE AUTOMAAT DONDERDAG 14 FEBRUARI 2013 PAGINA 3 TOYOTA ?uro ZIJNDE gereld INRUIL WEKEN DAUTO.NL E- d ALWAYS A BETTER WAY que at VD LL/olfs Verkerk Oisterwijk, Nijverheidsweg 30, 013-5286116, www.wolfsenverkerk.nl Van Dorst Tilburg, Kraaivenstraat 10, 013-5351035, www.vandorst.nl /n\ O af Lfervo/g pagina 2 Renault Espace 2.0 dCi Dynamique ieid fa itie 112,4 sec. :lus ,100 km egcydus '100 km ineerd '100 km m vanaf 41.990 euro met ben- diesel. De meerprijs voor de /150 pk 0 tr/min i bij /min 1,856 mtr, 1,801 mtr minimaal helft van stoelen te moeten slepen, maar tegelijk zorgt deze con structie wel voor maximale flexibiliteit. De Espace heeft een bagagevolume dat varieert van 456 tot 3.050 liter en dat wordt door niemand geëvenaard. Het grote dashboard blijft nog immer bijzonder qua indeling. De bediening van verwarming en ventilatie zit aan beide kanten op de portierpanelen. Het instrumentarium is in het 1 midden tegen de voorruit te vinden en waar je normaal een middenconsole verwacht heeft de Renault twee grote opbergvakken waarin de audioinstallatie en de aansluitmo gelijkheden voor externe muziekbronnen zijn ondergebracht. De bediening van het TomTom navigatiesysteem gebeurt met een joystick met bijbehorende knoppen tussen de stoelen in. Het is alleen jammer dat Renault de materialen waarvan het dashboard is gemaakt niet met de tijd heeft laten evolueren. Het blijkt een nogal grote hoeveelheid hard plastic. 013 PAGINA! rETILBURGSE KOERIER ijdelijk levert Audi haar ben- u.. gJBT* lie Admired uitvoering die te ambineren is met de drie- en ijfdeurs carrosserie. Als basis Kent de Attraction die voor een neerprijs van duizend euro extra vordt aangekleed. Zo komt de rijs op 19.990 euro met 500 uro meerprijs voor de vijfdeurs portback. De extra uitrusting imvat een S-Line interieur, 17 nch lichtmetaal, airconditioning, sportstuur en connectivity pak- IeL Motorisch biedt Audi in deze uivoering de 1.2 TFSI van 86 pk mde 90 pk 1.6 TDI, die beiden i aanmerking komen voor 20 recent bijtelling. Nu l.OOO,- extra inruilwaarde en 3 jaar 0% financiering! Het zijn weer Wereld Inruil Weken bij Toyota. Bij inruil van bijvoorbeeld uw Duitse, Franse, Italiaanseof Koreaanse auto ontvangt u nu 1.000,- extra inruilwaarde! Zo heef t u ai een Toyota Aygo vanaf 7.490,- of een Toyota Yaris vanaf 11.430,-Ook geldig op de Verso-S, iQ en Urban Cruiser. Tijdens de Wereld Inruil Weken kunt u ook nog profiteren van een financiering van 0% voor 3 jaar! Vraag online uw persoonlijke offerte aan en ontvang binnen 1 werkdag een scherp aanbod van de Toyota dealer. Ga snel naar toyota.nl/wereldlnruilweken. Op de komende Geneefse autosalon toont Citroen een concept die nauwelijks nog afwijkt van de volgende generatie C4 Picasso. De 4,43 meter lange vijfzitter heeft met name een bijzonder vorm gegeven front. Technospace heet het model nu nog en staat op een compleet nieuw platform dat breed binnen PSA zal worden ingezet. Het merk belooft een gunstige C02-uitstoot van 98 g/km en veel praktische gebruiksmogelijkheden, mede dankzij een bagagevolume van i 537 liter. De van de Technospace afgeleide productieversie komt in de tweede dit jaar beschikbaar. Spaarzaam De zescilinders zijn al enige tijd uit het leveringsprogramma van de Espace verdwenen. Daarom is er nu slechts keuze uit de 2 liter benzine turbo en de 2.0 dCi, de bekende diesel beschikbaar met 150 en 175 pk. Wij rijden de minst krach tige versie gekoppeld aan een zestraps automaat. Een fijne combinatie zo blijkt, die goed aansluit bij het haast ouder wetse comfort dat de Espace nog steeds biedt. Ondanks een gewicht van 1.930 kg heeft de 2 liter geen enkele moeite de kolos op gang te brengen. In 12,4 seconden wordt de 100 km/u f bereikt en de auto topt op >8^. De bak schakelt de trappen dui- delijk te laten voelen. Ook het geluidsniveau wordt door een goede isolatie keurig binnen de perken gehouden. Door een aantal kleinere ingrepen is de 2.0 dCi weer zuiniger dan voorheen. Dat leidt bij de handgeschakelde versie tot een C02-uitstoot van 150 g/km en bij de automaat tot 169 g/km. Dat is belangrijk omdat in ons land de BPM sinds 1 januari volledig door deze uitstoot wordt bepaald. In de praktijk blijkt de automaatversie behoorlijk spaarzaam met een gemiddelde van 1 op 14,6. Een van de grote verdiensten van de Espace is het hoog staande comfort. De auto heeft een ruim bemeten onderstel met lange wielbasis. Daarbij een zitpositie die goed is afgestemd. Op beide punten betekende deze Espace bij lancering een enorm stap voorwaarts, waar de later volgende concurrentie alleen maar op kon aansluiten. Daardoor kan de Espace ook na een langere periode de concurrentie nog prima aan. Renault zou de Espace rond 2009/2010 opvolgen, maar de crisis gooide roet in het eten. Het project werd afgeblazen. Inmiddels wordt er weer aan opvolging gewerkt op een volledig nieuwe basis, maar die auto ziet pas in 2015/2016 het levenslicht. De huidige Espace is leverbaar v: zinemotor en 45.990 euro als dii automaat bedraagt 3.000 euro. De video van deze auto staat op www.youtube.nl/autome- Brandstofverbruik (556/2011F/EC) varieert van 4,31/100 km (23,3 km/1) t/m 4,5 km/lOOJtm (22,2 km/1), C0; 99-104 gr/km. j ConUntpriJs j AanbeUIIng Totaal kradiatbadrag Jaarlijks kostenparcentaga Dabetrentavoat I Looptijd In maandan Tarmljnbadrag I Totaal ta batalan badrag €8.490,- €2 990,- €5500,- 0.0% 0,0% 36 €152.77 €5.500,- Financial Services staat onder toezicht van de Autoriteit Financiële Markten (AFM) Wijzigingen en drukfouten voorbehouden info@toyotafs.nl

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 2013 | | pagina 11