vi iviiiaci i II n - lil Naar boven opgeschoven ii [S3N00RDH0EK nmim Geen alternatief 5 Trahecon kiest voor de zekerheid van Van Mossel N! IG ÉLM -1 dat D Skoda Octavia *9,95 www.noordhoekautogroep.nl jkt on de tr Tony Vos I 1 AUTOGROEP - Tilburg - Waalwijk - Den Bosch - Nieuw kentekenbewijs op komst Met de derde generatie schuift Skoda haar succesvolle Octavia een flink stuk naar boven door. De auto staat op 'een compleet nieuwe basis en profiteert technisch uiter aard van de laatste vondsten. Als de importeur dan ook nog 14 procent bijtelling kan waarmaken, staat niets meer het succes van de auto in de weg. OXY” SKODA Y°" M°«el Woolwia, Uitgave van De Tilburgse Koerier Jaargang 24» nr 4» Donderdag 24 januari 2013 Oplage 112.200 SE KOERIER cen uitstekende instalL '/örkrijgbaar, absoluut het meerprijs. 1 lanceert Sko- HiidVGii 4-waJs een camera de verkeersborden leest, Trahecon, maatwerksp pen, hekwerk en constructies, heeft gem zen voor de zekerheid van Autobedrijf Van Mossel. Nadat zij een tijdje geleden al in een nieuwe Volkswagen Tiguan van Van Mossel zijn gestapt is er nu nog een Trans porter aan het wagenpark toegevoegd. William Verhoeven, eigenaar van Trahe con: "Wij bieden onze klanten graag een *‘*--|pakket. Van advies en voorbereiding lontage. Doordat wij kundige mensen op ieder traject hebben zitten, worden eventuele problemen vooraf onderschep* en bie g il Met ingang van januari 2014 komt er in ons land een nieuw kentekenbewijs in de vorm van en pasje in creditcard formaat. Tegelijk vervalt dan de mogelijkheid een kenteken over agentschappen. De Wegverkeer (RDW) z nieuwe partner voor gen. Er is contact met i brancheorganisatie is er g van dat alle aangesloten g fors moeten investeren in de nodige ap- paratuur om deze handeling te kunnen verrichten. Bovendien moet een 'lok*xl voor het overschrijven van kentekens c bemand worden en dat in een tijd waar mogelijk bezuinigd moet worden te overleven. De BOVAG wil het aan garagebedrijven zelf overlaten of ze willen meedoen. Met de nieuwe Skoda Octavia treedt bin nen de Volkswagen Groep de vierde nieu we auto aan die is gebaseerd op het MQB platform. De Audi A3 kreeg de primeur snel gevolgd door de Volkswagen Golf en recent ook de Seat Leon. Met grote verbazing lees en hoor ik de afgelopen dagen de problemen met de NS. Jk kan me van twintig tot dertig jaar geleden niet herinne ren dat het spoorverkeer lam kwam liggen als er een paar sneeuwvlok ken vielen. Nu wordt al bij voor baat overgeschakeld op een lagere frequentie en dan nog gaat het op een aantal plaatsen helemaal mis. Vroeger hoorde je wel eens van een vastgevroren wissel, die volgens mij dan door de machinist met een brandertje werd vrij gemaakt. Pro bleem opgelost, vertraging nihil. Tegelijk speelt bij de NS ook het probleem met de Fyra, tjonge jonge, mijn Lego trein van vroeger is nog betrouwbaarder. NS heeft gekozen voor goedkoop die duurkoop blijkt te zijn. De Italiaanse fabrikant An- saldoBreda was goedkoper dan de concurrent. Maar waar in Frankrijk al meer dan 25 jaar de TGV pro bleemloos rijdt en de Duitse ICE dagelijks met grote snelheid ipver de rails zweeft, moest Nederland zo nodig het avontuur aan. Nu na lange vertraging de treinen er ein delijk zijn, staan ze vooral stil door allerhande ridicule problemen. Wat ik iedere keer op journaal en in de kranten zie is hoe enorm lelijk die Fyra is. Italianen staan bekend om hun fraaie design, maar hier is toch iets fout gegaan. In vergelijking met de Fyra is de Fiat Multipla uit de ja- ren negentig een absolute schoon heid. Al bij al blijkt onder winterse omstandigheden de trein absoluut geen alternatief voor de auto te zijn... gereviseerde logo prijkt. Nu was de Octa- altijd al een die niet om ,e verlegen Uiteraard senen prima zitten en hun zithouding in- bij de dusief stuurstand naar behoeven aanpas- oplage sen. Maar respect dwingt de auto vooral Voorin af als we naar de achterbank verhuizen en de gigantische beenruimte zien. Ook de hoofdruimte is enorm. En Skoda is dan nog niet klaar. Maan ut napiu ai iiiuiuik met 550 liter bagage-inhoud, deze wordt door de Octavia nog overtroffen met maar liefst 590 liter en daarmee wordt menig duw gezet. meer een serieus ogende zakenauto geworden met de nieuwe strakke grillevorm van het merk waarboven het gereviseerde logo prijkt. Nu was ik via altijd auto die ii ruimte - zat. I blijft dat nieuwe ook zo. kunnen vólwas- okwaliteit. Autobedrijf Van Mossel ^zelfde voor ons. Zij bieden üobiliteitsoplossing en )r voelde de samenwerk -‘-ouwdaan.". "Wij helpen klanten graag met al h mobileitsvraagstukken, door hen van l._. juiste advies te voorzien garanderen wij con: "Wij bieden onze klanten graag een een geschikte, betrouwbare en betaalbare totaalpakket. Van advies en voorbereiding oplossing! Of dat nu is bij aankoop van tot montage. Doordat wij kundige mensen een nieuw of gebruikt voertuig, een le?«>- ieder traject hebben zitten, worden offinanc' ituele problemen vooraf onderschept op maat", aldus réden wij onze klanten de zekerheid verkoper Bedrijfswager Grillevorm Waar voorheen een vergelijkbare bodem- groep betekent dat de ontwerpers vast za ten aan wielbasis en spoorbreedte, biedt juist dit platform enorm veel vrijheden. Skoda heeft intussen ook ruimte gescha pen om de Octavia te laten groeien met I de op de Fabia gebaseerde Rapid. Het concept van een als sedan ogende hatch back lijkt hetzelfde. Maar met 4,66 meter lengte en een wielbasis van 2,69 meter is de Octavia nog een stuk groter. Het is nog Autobranche Tilburg gaat netwerken specialist voor trap- van topkwaliteit. Autobedrijf Van Mossel ooed en vertrouwd aan hun ei9en netwerkorganisatie. Auto Net- - mk hii Van Mnuel zich aanmelden via de website van Auto- -nsbij Van Mossel. NetwerkTilburg.nl. Wie meer wil, kó., en1.8TSI.Daar-— d vuile laarzen nadruk op zuin.3- vloerbedekking TDI wordt in meerdere gemaakt. De meest ikant overkomt, zo inrichting van het interi- te de vormgeving van het a gebruikt vooral la de interieurbre rukken. Natuurlijk L—.. zakelijk bedoelde auto personen niet )e vloerplaat is maar ook wordt gebruikt voor het contro leren van de afstand tot de voorganger en het waar nodig remmen of bijsturen om een ongeval te voorkomen. uimte is enorm. En Skoda is dan Turbo daar. Maakt de Rapid al indruk Het zal niemand verwonderen dat de :“L.oud, deze wordt nieuwe Octavia motorisch redelijk in de j overtroffen met maar pas loopt met de nieuwe Golf. Dat bete- liefst 590 liter en daarmee wordt menig kent dat aan de basis van het benzine- veel grotere auto in de schaduw gezet. programma de 1.2 TSI staat met turbo en directe inspuiting. Een compacte motor in Langgerekt een forse auto die qua gedrag weinig te De bagageruimte is kinderlijk eenvoudig wensen over laat. De turbo zorgt voor een toegankelijk via de grote klep waaraan lekker koppel en bijbehorende prestaties, ook langere personen niet het hoofd zul- Wie meer wil, kan meer krijgen met de 1.4 len stoten. De vloerplaat is makkelijk om- en 1.8 TSI. Daarnaast richt Skoda zich met keerbaar om bijvoorbeeld vuile laarzen nadruk op zuinige dieselmotoren. De 1.6 op te plaatsen zonder de vloerbedekking TDI wordt in meerdere vermogenvarianten 1 hiTda Un^r" smerig te maken. gemaakt. De meest zuinige stoot in ons vnnrP hot Zo zakelÜk als de buitenkant overkomt, zo land slechts 1 gram C02 per kilometer te »nvm tnoLt non n«r oen keurig is ook de inrichting van het interi- veel uit om in aanmerking te komen voor .7 J dit.™;! hLdoiin eur en met name de vormgeving van het 14 procent bijtelling en vrijstelling van de :-.'2^aoRnvAr moordio dashboard. Skoda gebruikt vooral lang- BPM. Het zal niemand verwonderen dat de o ooan .,/nrrtondor gerekte lijnen die de interieurbreedte nog Nederlandse importeur er alles aan doet om eens extra benadrukken. Natuurlijk levert dit grammetje weg te poetsen. De diesel is in9d?9nodioe an het merk in deze zakeliik bedoelde auto zeer overtuigend, mooi stil en in combinatie .9 P‘een geïntegreerd navigatiesysteem dat met de DSG versnellingsbak optimaal com- okèt' samenwerkt met het audiosysteem. Tégen fortabel. Het is bijna specifiek Skoda dat de meerprijs is er een uitstekende installa- afstemming van het onderstel behoorlijk tie van Canton verkrijgbaar, absoluut het stug is. Deels is dat een kwestie van wen- overwegen waard gezien de meerprijs. nen en kopers doen er verstandig aan niet Op het gebied van veiligheid lanceert Sko- te grote wielen te kiezen. De nieuwe Skoda jvillpn da nieuwe technieken zoals een camera Octavia verschijnt in maart bij de dealer. De prijs is nog niet bekend. rtekenbewij: xeditcard fo 2SL 5395

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 2013 | | pagina 13