vi iviiiaci i
II
n -
lil
Naar boven opgeschoven
ii
[S3N00RDH0EK
nmim
Geen
alternatief
5
Trahecon kiest voor de
zekerheid van Van Mossel
N!
IG
ÉLM
-1 dat
D
Skoda Octavia
*9,95
www.noordhoekautogroep.nl
jkt on
de tr
Tony Vos
I
1
AUTOGROEP
- Tilburg - Waalwijk - Den Bosch -
Nieuw
kentekenbewijs
op komst
Met de derde generatie schuift
Skoda haar succesvolle Octavia
een flink stuk naar boven door. De
auto staat op 'een compleet nieuwe
basis en profiteert technisch uiter
aard van de laatste vondsten. Als de
importeur dan ook nog 14 procent
bijtelling kan waarmaken, staat niets
meer het succes van de auto in de
weg.
OXY”
SKODA
Y°" M°«el Woolwia,
Uitgave van De Tilburgse Koerier
Jaargang 24» nr 4» Donderdag 24 januari 2013 Oplage 112.200
SE KOERIER
cen uitstekende instalL
'/örkrijgbaar, absoluut het
meerprijs.
1 lanceert Sko-
HiidVGii 4-waJs een camera
de verkeersborden leest,
Trahecon, maatwerksp
pen, hekwerk en constructies, heeft gem
zen voor de zekerheid van Autobedrijf Van
Mossel. Nadat zij een tijdje geleden al in
een nieuwe Volkswagen Tiguan van Van
Mossel zijn gestapt is er nu nog een Trans
porter aan het wagenpark toegevoegd.
William Verhoeven, eigenaar van Trahe
con: "Wij bieden onze klanten graag een
*‘*--|pakket. Van advies en voorbereiding
lontage. Doordat wij kundige mensen
op ieder traject hebben zitten, worden
eventuele problemen vooraf onderschep*
en bie
g
il
Met ingang van januari 2014 komt er in
ons land een nieuw kentekenbewijs in de
vorm van en pasje in creditcard formaat.
Tegelijk vervalt dan de mogelijkheid een
kenteken over
agentschappen. De
Wegverkeer (RDW) z
nieuwe partner voor
gen. Er is contact met i
brancheorganisatie is er g
van dat alle aangesloten g
fors moeten investeren in de nodige ap-
paratuur om deze handeling te kunnen
verrichten. Bovendien moet een 'lok*xl
voor het overschrijven van kentekens c
bemand worden en dat in een tijd
waar mogelijk bezuinigd moet worden
te overleven. De BOVAG wil het aan
garagebedrijven zelf overlaten of ze willen
meedoen.
Met de nieuwe Skoda Octavia treedt bin
nen de Volkswagen Groep de vierde nieu
we auto aan die is gebaseerd op het MQB
platform. De Audi A3 kreeg de primeur
snel gevolgd door de Volkswagen Golf en
recent ook de Seat Leon.
Met grote verbazing lees en hoor ik
de afgelopen dagen de problemen
met de NS. Jk kan me van twintig
tot dertig jaar geleden niet herinne
ren dat het spoorverkeer lam kwam
liggen als er een paar sneeuwvlok
ken vielen. Nu wordt al bij voor
baat overgeschakeld op een lagere
frequentie en dan nog gaat het op
een aantal plaatsen helemaal mis.
Vroeger hoorde je wel eens van een
vastgevroren wissel, die volgens
mij dan door de machinist met een
brandertje werd vrij gemaakt. Pro
bleem opgelost, vertraging nihil.
Tegelijk speelt bij de NS ook het
probleem met de Fyra, tjonge jonge,
mijn Lego trein van vroeger is nog
betrouwbaarder. NS heeft gekozen
voor goedkoop die duurkoop blijkt
te zijn. De Italiaanse fabrikant An-
saldoBreda was goedkoper dan de
concurrent. Maar waar in Frankrijk
al meer dan 25 jaar de TGV pro
bleemloos rijdt en de Duitse ICE
dagelijks met grote snelheid ipver
de rails zweeft, moest Nederland
zo nodig het avontuur aan. Nu na
lange vertraging de treinen er ein
delijk zijn, staan ze vooral stil door
allerhande ridicule problemen. Wat
ik iedere keer op journaal en in de
kranten zie is hoe enorm lelijk die
Fyra is. Italianen staan bekend om
hun fraaie design, maar hier is toch
iets fout gegaan. In vergelijking met
de Fyra is de Fiat Multipla uit de ja-
ren negentig een absolute schoon
heid. Al bij al blijkt onder winterse
omstandigheden de trein absoluut
geen alternatief voor de auto te
zijn...
gereviseerde
logo prijkt.
Nu was de Octa-
altijd al een
die niet om
,e verlegen
Uiteraard senen prima zitten en hun zithouding in-
bij de dusief stuurstand naar behoeven aanpas-
oplage sen. Maar respect dwingt de auto vooral
Voorin af als we naar de achterbank verhuizen
en de gigantische beenruimte zien. Ook
de hoofdruimte is enorm. En Skoda is dan
nog niet klaar. Maan ut napiu ai iiiuiuik
met 550 liter bagage-inhoud, deze wordt
door de Octavia nog overtroffen met maar
liefst 590 liter en daarmee wordt menig
duw gezet.
meer een serieus
ogende zakenauto
geworden met de
nieuwe strakke
grillevorm van het
merk waarboven
het gereviseerde
logo prijkt.
Nu was ik
via altijd
auto die ii
ruimte -
zat. I
blijft dat
nieuwe
ook zo.
kunnen vólwas-
okwaliteit. Autobedrijf Van Mossel
^zelfde voor ons. Zij bieden
üobiliteitsoplossing en
)r voelde de samenwerk
-‘-ouwdaan.".
"Wij helpen klanten graag met al h
mobileitsvraagstukken, door hen van l._.
juiste advies te voorzien garanderen wij
con: "Wij bieden onze klanten graag een een geschikte, betrouwbare en betaalbare
totaalpakket. Van advies en voorbereiding oplossing! Of dat nu is bij aankoop van
tot montage. Doordat wij kundige mensen een nieuw of gebruikt voertuig, een le?«>-
ieder traject hebben zitten, worden offinanc'
ituele problemen vooraf onderschept op maat", aldus
réden wij onze klanten de zekerheid verkoper Bedrijfswager
Grillevorm
Waar voorheen een vergelijkbare bodem-
groep betekent dat de ontwerpers vast za
ten aan wielbasis en spoorbreedte, biedt
juist dit platform enorm veel vrijheden.
Skoda heeft intussen ook ruimte gescha
pen om de Octavia te laten groeien met I
de op de Fabia gebaseerde Rapid. Het
concept van een als sedan ogende hatch
back lijkt hetzelfde. Maar met 4,66 meter
lengte en een wielbasis van 2,69 meter is
de Octavia nog een stuk groter. Het is nog
Autobranche Tilburg
gaat netwerken
specialist voor trap- van topkwaliteit. Autobedrijf Van Mossel
ooed en vertrouwd aan hun ei9en netwerkorganisatie. Auto Net-
- mk hii Van Mnuel zich aanmelden via de website van Auto-
-nsbij Van Mossel. NetwerkTilburg.nl.
Wie meer wil, kó.,
en1.8TSI.Daar-—
d vuile laarzen nadruk op zuin.3-
vloerbedekking TDI wordt in meerdere
gemaakt. De meest
ikant overkomt, zo
inrichting van het interi-
te de vormgeving van het
a gebruikt vooral la
de interieurbre
rukken. Natuurlijk L—..
zakelijk bedoelde auto
personen niet
)e vloerplaat is
maar ook wordt gebruikt voor het contro
leren van de afstand tot de voorganger en
het waar nodig remmen of bijsturen om
een ongeval te voorkomen.
uimte is enorm. En Skoda is dan Turbo
daar. Maakt de Rapid al indruk Het zal niemand verwonderen dat de
:“L.oud, deze wordt nieuwe Octavia motorisch redelijk in de
j overtroffen met maar pas loopt met de nieuwe Golf. Dat bete-
liefst 590 liter en daarmee wordt menig kent dat aan de basis van het benzine-
veel grotere auto in de schaduw gezet. programma de 1.2 TSI staat met turbo en
directe inspuiting. Een compacte motor in
Langgerekt een forse auto die qua gedrag weinig te
De bagageruimte is kinderlijk eenvoudig wensen over laat. De turbo zorgt voor een
toegankelijk via de grote klep waaraan lekker koppel en bijbehorende prestaties,
ook langere personen niet het hoofd zul- Wie meer wil, kan meer krijgen met de 1.4
len stoten. De vloerplaat is makkelijk om- en 1.8 TSI. Daarnaast richt Skoda zich met
keerbaar om bijvoorbeeld vuile laarzen nadruk op zuinige dieselmotoren. De 1.6
op te plaatsen zonder de vloerbedekking TDI wordt in meerdere vermogenvarianten
1 hiTda Un^r" smerig te maken. gemaakt. De meest zuinige stoot in ons
vnnrP hot Zo zakelÜk als de buitenkant overkomt, zo land slechts 1 gram C02 per kilometer te
»nvm tnoLt non n«r oen keurig is ook de inrichting van het interi- veel uit om in aanmerking te komen voor
.7 J dit.™;! hLdoiin eur en met name de vormgeving van het 14 procent bijtelling en vrijstelling van de
:-.'2^aoRnvAr moordio dashboard. Skoda gebruikt vooral lang- BPM. Het zal niemand verwonderen dat de
o ooan .,/nrrtondor gerekte lijnen die de interieurbreedte nog Nederlandse importeur er alles aan doet om
eens extra benadrukken. Natuurlijk levert dit grammetje weg te poetsen. De diesel is
in9d?9nodioe an het merk in deze zakeliik bedoelde auto zeer overtuigend, mooi stil en in combinatie
.9 P‘een geïntegreerd navigatiesysteem dat met de DSG versnellingsbak optimaal com-
okèt' samenwerkt met het audiosysteem. Tégen fortabel. Het is bijna specifiek Skoda dat de
meerprijs is er een uitstekende installa- afstemming van het onderstel behoorlijk
tie van Canton verkrijgbaar, absoluut het stug is. Deels is dat een kwestie van wen-
overwegen waard gezien de meerprijs. nen en kopers doen er verstandig aan niet
Op het gebied van veiligheid lanceert Sko- te grote wielen te kiezen. De nieuwe Skoda
jvillpn da nieuwe technieken zoals een camera Octavia verschijnt in maart bij de dealer. De
prijs is nog niet bekend.
rtekenbewij:
xeditcard fo
2SL 5395