5 R Autotest M.- Honda CR-V 2.2 i-DTEC aar l KAS Garage Jan Segers ^^^2DETILBURGSEK0ERIER - De nieuwe Honda CR-V DE AUTOMAAT DONDERDAG 17 JANUARI 2013 PAGINA 3 Technische \Breder inzetbaar gegevens Merk en type: Koppel: Afmetingen: Gewicht: Prestaties: Verbruik: C02-uitstoot: Prijs: Alhoewel crossovers en SUV's op zich al een trend in de autowereld vormen, Ruimte APK-keuring gratis bij een grote beurt. RDW erkend LPG installaties v.a. 1800,- O HONDA si on rum Kraaivenstraat 30b Tilburg Telefoon: 013 - 521 59 59 www. autokraaivenn I in 10,6 sec. stadscyclus 8,2 liter/100 km buitenwegcydus 6,0 liter/100 km gecombineerd 6,8 liter/100 km 180g/km (F-label) 57.990 euro WIJ ZIJN GESPECIALISEERD IN VOLVO Win het onderhoud van uw auto terug via GRATIS STAATSLOTEN Diverse VOLVO occasions op voorraad Jreven diesel armee te n 1 de Executive 2.199 cc 110 kW/150 pk bij 4.000 tr/min 350 Nm bij 2.000 tr/min lengte 4,570 mtr, breedte 1,820 mtr 1.682 kg Aanhanggewicht 1.500 kg (geremd) topsnelheid 190 km/u acceleratie 0-100 Honda CR-V 2.2 i-DTEC A/T Aantal cilinders: 4 in lijn Cilinderinhoud: Vermogen: Kunnekestraat 17, TILBURG-NOORD Tel. 013-4554254 Auto KraaiVen Tilburg BV benzine. De diesel moet minimaal 43.990 euro kosten, maar dan wel met standaard vierwielaandrijving en in een rï“. rusting. Deze Executive automaat een de duurste uit de reeks vr— euro. De bijbehorende video b op www.youtube.nl/automedianl. "Ti rijkere uit- tomaat is met- voor 57.990 is te vinden dreven diesel met automaat hebben we daarmee te maken. Honda spreekt dan van de Executive uitvoering die onder meer is voorzien van lederen bekleding en een glazen panoramadak. Ook een navigatiesysteem en uitgebreide audio zijn van de partij. Jammer dat hier en daar wat harde kunststoffen worden toegepast en dat de sluiting van de verschillende delen niet overal even strak is. De dieselmotor van Honda is de vertrouw de 2,2 liter die een fors vermogen van 150 pk levert en komt aan een koppel van 350 Nm bij 2.000 tr/min. Gekoppeld aan een vijftraps automaat haalt deze versie een top van 190 km/u en sprint in 10,6 seconden naar de 100 km/u. Jammer dat Honda de automaat niet op het verbruiks- niveau van de handgeschakelde variant heeft gekregen. De C02-uitstoot van 180 g/km is redelijk, maar niet uitzonderlijk (handbak: 149 g/km). i doorgaans voor de aerody- °n dus ook L** letten aut Wij vertellen u er graag meer over! De SUV's van deze tijd worden lager en dat is gunstig voor c namische eigenschappen en dus ook het i I brandstofverbruik. Tegelijk letten autofa- o brikanten sterk op de pondjes en zorgen j ervoor dat nieuwe oplages tientallen kilo's x lichter uitkomen. Ook Honda is deze weg r ingeslagen. Wat betreft vering, demping en rijcomfort doet de CR-V helemaal waarvoor het model is ontwikkeld. De auto is comforta bel voor gezinsgebruik en fors van volume voor allerhande zakelijke toepassingen. De range van de nieuwe CR-V begint bij 29.990 euro voor de voorwielaangedreven j. 1 uc ..vei iager heeft geplaatst. Dat o brengt een grotere interne hoogte met zich mee en dus een winst in volume. Bijzonder om te weten dat deze nieuwe CR-V speciaal voor de Europese markt hier en daar wat specifieke elementen heeft meegekregen. Zo is het front wat strak- 1 ker vormgegeven in vergelijking met de Amerikaanse en Japanse versie en krijgt j de koper hier ook led-achterlichten, waar de andere varianten gewoon lampjes heb ben. Kenmerkend zijn niet alleen de uit gebouwde spatbordranden, maar ook de sterk naar achteren aflopende ruitlijn en 1 de hoog tegen de dakrand aansluitende achterlichten. Gelukkig loopt het dak veel *1° u I m'nder sterk voor behoud van ruimte Ste keuze en j$ aan de achterklep meteen te zien dat --deze diep opent. De bagageruimte heeft achter de bank en onder de rolhoes een fors volume van 589 liter en dat groeit probleemloos door naar het maximum van 1.669 liter. De Honda draait z'n hand niet om voor een verhuizing. Handig is dat direct achter de klep aan weerszijde hendels zitten waarmee de achterbank op afstand kan worden neergeklapt. Heel mooi gaan rug leuning en zitting in één beweging plat en vormen daarna een prachtig vlakke laadvloer. Als de achterbank in gebruik is biedt deze meer dan voldoende ruimte voor twee tot eventueel drie volwassenen. De middelste zitplaats heeft een opklap bare hoofdsteun en een armleuning met bekerhouders die in stelling kan worden gebracht als slechts twee personen ach terin zitten. Voorin staan twee voldoende grote stoelen met alle gewenste verstel- mogelijkheden. Jammer dat Honda vrijwel geen kleur in het interieur gebruikt. Alles is zwart of donkergrijs. Betaalbaar Het dashboard is qua klokken overzichte lijk, maar tegelijk erg ingetogen. Honda heeft gemeend met deze nieuwe oplage een bredere range samen te stellen. Dat betekent dat de benzineversie voortaan als voorwielaandrijver beschikbaar is en dat de duurste variant aanzienlijk rijker in de spullen zit. Bij deze vierwielaange- Europees i Het is aardig om te zien dat de CR-V niet o I groter is geworden, maar tegelijk door zijn s lijnvoering toch forser en stoerder over- 2 j l®mt. Het interieur is vreemd genoeg qua ruimteaanbod gegroeid. Dat komt omdat S Honda de vloer lager heeft geplaatst. Dat

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 2013 | | pagina 19