5
R Autotest
M.-
Honda CR-V 2.2 i-DTEC
aar
l
KAS
Garage Jan Segers
^^^2DETILBURGSEK0ERIER -
De nieuwe Honda CR-V
DE AUTOMAAT DONDERDAG 17 JANUARI 2013 PAGINA 3
Technische
\Breder inzetbaar
gegevens
Merk en type:
Koppel:
Afmetingen:
Gewicht:
Prestaties:
Verbruik:
C02-uitstoot:
Prijs:
Alhoewel crossovers en SUV's op zich al een trend in de autowereld vormen,
Ruimte
APK-keuring gratis bij een grote beurt. RDW erkend
LPG installaties v.a. 1800,-
O HONDA
si on
rum
Kraaivenstraat 30b Tilburg Telefoon: 013 - 521 59 59
www. autokraaivenn I
in 10,6 sec.
stadscyclus
8,2 liter/100 km
buitenwegcydus
6,0 liter/100 km
gecombineerd
6,8 liter/100 km
180g/km
(F-label)
57.990 euro
WIJ ZIJN GESPECIALISEERD
IN VOLVO
Win het onderhoud van uw auto
terug via GRATIS STAATSLOTEN
Diverse VOLVO occasions
op voorraad
Jreven diesel
armee te n
1 de Executive
2.199 cc
110 kW/150 pk
bij 4.000 tr/min
350 Nm bij
2.000 tr/min
lengte 4,570 mtr,
breedte 1,820 mtr
1.682 kg
Aanhanggewicht 1.500 kg
(geremd)
topsnelheid
190 km/u
acceleratie 0-100
Honda CR-V 2.2
i-DTEC A/T
Aantal cilinders: 4 in lijn
Cilinderinhoud:
Vermogen:
Kunnekestraat 17, TILBURG-NOORD Tel. 013-4554254
Auto KraaiVen Tilburg BV
benzine. De diesel moet minimaal 43.990
euro kosten, maar dan wel met standaard
vierwielaandrijving en in een rï“.
rusting. Deze Executive automaat
een de duurste uit de reeks vr—
euro. De bijbehorende video b
op www.youtube.nl/automedianl.
"Ti rijkere uit-
tomaat is met-
voor 57.990
is te vinden
dreven diesel met automaat hebben we
daarmee te maken. Honda spreekt dan
van de Executive uitvoering die onder
meer is voorzien van lederen bekleding
en een glazen panoramadak. Ook een
navigatiesysteem en uitgebreide audio
zijn van de partij. Jammer dat hier en daar
wat harde kunststoffen worden toegepast
en dat de sluiting van de verschillende
delen niet overal even strak is.
De dieselmotor van Honda is de vertrouw
de 2,2 liter die een fors vermogen van
150 pk levert en komt aan een koppel van
350 Nm bij 2.000 tr/min. Gekoppeld aan
een vijftraps automaat haalt deze versie
een top van 190 km/u en sprint in 10,6
seconden naar de 100 km/u. Jammer dat
Honda de automaat niet op het verbruiks-
niveau van de handgeschakelde variant
heeft gekregen. De C02-uitstoot van 180
g/km is redelijk, maar niet uitzonderlijk
(handbak: 149 g/km).
i doorgaans
voor de aerody-
°n dus ook L**
letten aut
Wij vertellen u er graag meer over!
De SUV's van deze tijd worden
lager en dat is gunstig voor c
namische eigenschappen en dus ook het
i I brandstofverbruik. Tegelijk letten autofa-
o brikanten sterk op de pondjes en zorgen
j ervoor dat nieuwe oplages tientallen kilo's
x lichter uitkomen. Ook Honda is deze weg
r ingeslagen.
Wat betreft vering, demping en rijcomfort
doet de CR-V helemaal waarvoor het
model is ontwikkeld. De auto is comforta
bel voor gezinsgebruik en fors van volume
voor allerhande zakelijke toepassingen.
De range van de nieuwe CR-V begint bij
29.990 euro voor de voorwielaangedreven
j. 1 uc ..vei iager heeft geplaatst. Dat
o brengt een grotere interne hoogte met
zich mee en dus een winst in volume.
Bijzonder om te weten dat deze nieuwe
CR-V speciaal voor de Europese markt hier
en daar wat specifieke elementen heeft
meegekregen. Zo is het front wat strak-
1 ker vormgegeven in vergelijking met de
Amerikaanse en Japanse versie en krijgt
j de koper hier ook led-achterlichten, waar
de andere varianten gewoon lampjes heb
ben. Kenmerkend zijn niet alleen de uit
gebouwde spatbordranden, maar ook de
sterk naar achteren aflopende ruitlijn en
1 de hoog tegen de dakrand aansluitende
achterlichten. Gelukkig loopt het dak veel
*1° u I m'nder sterk voor behoud van ruimte
Ste keuze en j$ aan de achterklep meteen te zien dat
--deze diep opent.
De bagageruimte heeft achter de bank
en onder de rolhoes een fors volume van
589 liter en dat groeit probleemloos door
naar het maximum van 1.669 liter. De
Honda draait z'n hand niet om voor een
verhuizing. Handig is dat direct achter
de klep aan weerszijde hendels zitten
waarmee de achterbank op afstand kan
worden neergeklapt. Heel mooi gaan rug
leuning en zitting in één beweging plat
en vormen daarna een prachtig vlakke
laadvloer. Als de achterbank in gebruik
is biedt deze meer dan voldoende ruimte
voor twee tot eventueel drie volwassenen.
De middelste zitplaats heeft een opklap
bare hoofdsteun en een armleuning met
bekerhouders die in stelling kan worden
gebracht als slechts twee personen ach
terin zitten. Voorin staan twee voldoende
grote stoelen met alle gewenste verstel-
mogelijkheden. Jammer dat Honda vrijwel
geen kleur in het interieur gebruikt. Alles
is zwart of donkergrijs.
Betaalbaar
Het dashboard is qua klokken overzichte
lijk, maar tegelijk erg ingetogen. Honda
heeft gemeend met deze nieuwe oplage
een bredere range samen te stellen. Dat
betekent dat de benzineversie voortaan
als voorwielaandrijver beschikbaar is en
dat de duurste variant aanzienlijk rijker
in de spullen zit. Bij deze vierwielaange-
Europees
i Het is aardig om te zien dat de CR-V niet
o I groter is geworden, maar tegelijk door zijn
s lijnvoering toch forser en stoerder over-
2 j l®mt. Het interieur is vreemd genoeg qua
ruimteaanbod gegroeid. Dat komt omdat
S Honda de vloer lager heeft geplaatst. Dat