■B Autotest n ,F, les Tussen de schuifdeuren HiEiEW Donkers Autobanden Service CI'To'tf B-MAX TYl Hét adres P I voor uw ■J?*. |^rororw«sXxx>H*MA iwinterbanden! XTk DE AUTOMAAT* DONDERDAG 10 JANUARI 2013 PAGINA 3 Technische gegevens: Merk en type: Koppel: Afmetingen: Verbruik: C02-uitstoot: Prijs: SEAT SERVICE SEAT SERVICE gjflxnflËflE ïoede ideeën uit autoland worden naar meer en meer verschillende modellen doorgeschoven. Consumenten gaan voor veel ruimte binnen bescheiden afmetingen en Ford sluit bij dat principe teurig aan met de nieuwe B-MAX. Een compacte ruimtewagen met verrassende eigenschappen. 999 cc 74 kW/100 pk bij 6.000 tr/min 170 Nm bij 1.400 tr/min lengte 4,077 mtr, breedte 1,751 mtr 1.179 kg topsnelheid 177 km/u acceleratie 0-100 in 13,2 sec. stadscyclus 6,0 liter/100 km buitenwegcydus 4,2 liter/100 km gecombineerd 4,9 liter/100 km 114g/km (A-label) 21.495 euro Kleber vtaxsremsD re™ DUNLOF Tir«»r»n« door de bank neer te klappen tot maximaal 1.386 liter. Daarmee is de Ford niet de grootste in het segment, maar wel den De nieuwe B-f tech Ecol Ford B-MAX 1.20 Ecoboost Titanium Aantal cilinders: 3 in lijn Cilinderinhoud: Vermogen: Gewicht: Aanhanggewicht: 750 kg (geremd) Prestaties: De juiste band voor de beste prijs, wij adviseren u graag! srwielen behou ont aanzienlijk i de weg volget en. Het progre 2 liter viercili ,«0 pk 1.0 motor lopen uiteen van r de Ambiente tot 21.495 euro voor ium. De meerprijs in dat laatste geval pk met 200 Nm aan koppel bedraagt i. C02-uitstoot en bijtellingspercentage De video van deze auto is te vinden op www.youtube. nl/automedianl. Geleiderails Nu is Ford niet de bedenker van dit type auto, dus I zul je als nieuwkomer het nodige in huis moeten hebben om de aandacht van de kritische consument te krijgen. Ford doet dat op verschillende manieren. Allereerst met de uitstraling van de lekker compacte auto, die veel groter oogt dan dat de afmetingen in de folder doen geloven. Het front past helemaal in de nieuwe Ford-look met een bijna Aston Martin-achtige grille. Schuin van achteren zijn er grote gelijkenissen met de verlengde versie van de C-MAX en deels omdat Ford deze B-MAX uitrust met schuifdeuren achter. Dat maakt dit model uniek. De geleiderails ter hoogte van de achterlichten zijn fraai in het ontwerp opgenomen en storen niet. Uiteraard rollen de schuif- deuren vooral in de dorpel en de dakrand. Worden alle portieren geopend, dan valt pas op dat maar is precies; de B-MAX geen middenstijl heeft. Daardoor wordt TSI motoren met een uitzonderlijke toegankelijkheid verkregen, maar ;ens weer tot ra mist de carrosserie wel een belangrijke peiler van z'n stijfheid. Schoolstraat 60 Moergestel Snelweg A58 afrit 9, na 50 m links Telefoon: 013-5131110 info@autodonkers.nl ARI 2013 PAGJ^ t|lburgse KOER|Er - deluxuei jitrustingsvariant voor de r n de variant die duizend euro, i fors koppel van blijven gelijk, grondslag aan de De video van d :ord weet neer te r verwacht. Als geen ander weet dit merk uitstekende de Ford niet de grootste in het segment, onderstellen te maken en de conversie van Fiesta naar meest doordachte. B-MAX is prima gelukt. L/e nieuwe B-MAX profiteert van de laatste stand der De prijzen van de 100 p techniek. Vandaar dat de nieuwe driecilinder 1 liter 18.895 euro voor Ecoboost turbomotor een belangrijke rol speelt. Naast de luxueuze Titanic de 120 pk versie die in slechts één uitrustingsvariant voor de 120 wordt geleverd, gaat het vooral om J‘ J: 100 pk voortbrengt en bovendien een f 170 Nm tentoonspreidt. Dat ligt ten g" keurige prestaties die de nieuwe For^ zetten. In 13,2 seconden sprint de auto naar de 100 km/u en haalt een top jr van 175 km/u. Niet uitzonderlijk, maar meer dan voldoende. Uiteraard rust Ford de B-MAX uit met alle gangbare technieken die tegenwoordig worden ingezet om brandstof te sparen. De auto heeft volgens de officiële cijfers een verbruik van net boven de 1 op 20 en daarbij hoort een C02-uitstoot van 114 g/km, goed voor 20 procent bijtelling. Jammer dat de auto dit in de praktijk niet waarmaakt en blijft steken bij ongeveer 1 op 14. Wel een groot compliment voor het lage geluidsniveau dat de motor maakt. Verder heeft de B-MAX een uiterst volwassen rijgedrag, maar dat had den we van Ford ook niet anders Waar de grote S-MAX bij Ford dezelfde bodemgroep heeft als de Mondeo en de middenklasse C-MAX is afgeleid van de Focus, leunt de nieuwe B-MAX op de vertrouwde basis van de compacte Fiesta. Conversie Ondanks zijn bescheiden lengte van 4,08 meter biedt de B-MAX een interieurruimte die past bij een mid denklasser. Naast vier volwassenen past er in de auto ook 318 liter aan bagage. Dat kan worden uitgebreid Knoppen Uiteraard is daar door Ford goed over nagedacht. Die B-stijl is er wel, maar is geïntegreerd in de ach terdeuren. Door deze ter hoogte van deze stijl extra goed te vergrendelen kan het model aan de hoogste veiligheidseisen voldoen. Daarvan getuigt óok de maximale score van vijf sterren bij de EuroNCAP bots- proeven. Ook tijdens het rijden is er niets te voelen of horen als gevolg van deze speciale constructie. De interieurinrichting is typisch Ford met een dash board dat aansluiting vindt bij de Fiesta. Daarvan herkennen we ook de erg drukke middenconsole met veel knoppen en een relatief bescheiden digitaal scherm, waardoor de afleesbaarheid van niet alle functies even optimaal is. Bij de materiaalkeuze en de afwerking heeft Ford ernaar gestreefd de B-MAX een bijna premium aankleding te geven. Dat sluit dan weer goed aan bij de gemiddeld wat hogere prijs die Ford voor dit model moet vragen in verband met de deurconstructie. Wij leveren alle merken, typen li~ ■f banden/ winterhanden, met of zonder V HF velgen tegen scherpe prijzen.

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 2013 | | pagina 13